Vad köpte ni på steams julrea? [2013]

Permalänk
Medlem

Fick bli 3DMark för min del, blev trött på att köra igenom alla tre tester när man bara vill benchmarka.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Funderar på att köpa max payne 3, om det är nu värt det

det är ett coolt speel indeed

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

CS:GO! Kostade cirkus 30 riksdaler, så var garanterat värt det. Spelade betan, och suget efter det var stort nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte EvE Online för 15kr

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

AoE II HD. Jag älskar fortfarande förlagan.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Skrivet av Oetzi:

Åhnej, har den börjat. Då blir det ännu fler spel som man måste ta sig igenom...

Edit: Bioshock gånger 3 för 13€ gick inte att stå emot Nu ska man hitta tid för det också.

Har du 2 extra?

Köpte dom flesta spelen på deras förra Sale, om det nu var för bara någon vecka sen?

Då inhandlade jag AoE III: Complete Edition, AoE II HD, CS:GO, Contagion, Trine 2, Evoland, Primal Carnage, Terraria, Torchlight II, Sleeping Dogs, Final Fantasy 7, FaBLE, Skyrim, Dead Island, Audiosurf, Outlast, Adventures of Van Helsing

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Hittills, Train Simulator 2014

Trine 2 för 1.69 EUR rekommenderas iaf om man vill köra lite Jul CO-OP!

Permalänk
Medlem

Än så länge:

• CS:GO

• The Stanley Parable

• Universe Sandbox

• Solar 2

Kommer nog bli mycket mer

Köpte Amnesia: A Machine for Pigs till en kompis

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

Väntar troget på Metro LL. Punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lannzy:

Trine 2, kommer jag ens spela det?

Dra med dig två kompisar så har du ett riktigt skoj Co-op! Kör på svåraste så det blir lite utmaning.

Det jag tycker är roligt är att man inte har ett enda sätt att klara spelet på. Man kan använda sina skills på så konstiga saker så det blir riktigt skoj.

Ont:

Har inte köpt något ännu. Det är just därför jag kikar in i denna tråd.

Permalänk

On a killing spree, jag menar förstås shopping spree:

Wargame European Escalation
Outlast
Payday the Heist
Rise of the Triad
Shadow Warrior

Fem spel för ca 270kr hittills.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Har du 2 extra?

Självklart eller inte. Menade alla tre men uttryckte mig kanske lite dumt, känns som du förstod det iaf

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Vart Arma 3 för mig, tar väl 2 veckor innan man lärt sig grunderna.

Gå med i en unit/grupp och spela med dem så kan du det mesta efter ett par timmar beroende på om de lär dig eller inte

Permalänk
Avstängd

Jag köpte några spel som jag redan hade på konsoll, Borderlands 2 GOTY för €12.49 - 75% rabatt, kostar nu det dubbla. Castle crashers, för €2.49, har jag spelat sjukt mycket lokal coop på Xbox så tänkte det kunde vara kul på datorn också. Red Faction Guerilla för €1.99.

Köpte också Surgeon Simulator för €2.49. Mest för att det är ett så bisarrt spel och så fruktansvärt svårt.

Annars har det varit så mycket reor det sista att jag redan hade köpt det mesta. Häromdagen köpte jag exempelvis hela Tombraider-serien för €13.99. Arkham Assylum och City i en Humble Bundle (så typ $5), osv. Humble Bundle har verkligen blivit grymt det sista, tidigare så var det mest mindre indie-spel men nu kommer det ganska ofta mer kända serier som är hyfsat nya osv.

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit igenom spelen jag köpte på höstrean ännu, men det kliar ju såklart i fingrarna så snart det är steamrea

Hittills köpt:
Reus
Amnesia: a machine for pigs
Red alert 3

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på spel från rean som är roliga att spela ensam (utan bekanta i Skype t.ex)? Kan vara både SP/MP.

Permalänk
Medlem

Sitter och hoppas att Brothers ska komma upp på rean, såg att den var uppe som 70% alternativ i community choice men förlorade omröstningen. Hoppas på att det priset ska dyka upp igen annars lär det bli ett köp hursomhelst innan den andra.

Håller även tummarna för Kerbal space program på nått fint erbjudande

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Pojo:

Har inte hunnit igenom spelen jag köpte på höstrean ännu, men det kliar ju såklart i fingrarna så snart det är steamrea

Hittills köpt:
Reus
Amnesia: a machine for pigs
Red alert 3

Bra tips, Red Alert 3 hade jag helt glömt bort men nu är det inköpt.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Bra tips, Red Alert 3 hade jag helt glömt bort men nu är det inköpt.

Har inte spelat c&c serien sen red alert1 så jag hoppas på nostalgitrippar från när jag var en liten grabb

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Någon som har tips på spel från rean som är roliga att spela ensam (utan bekanta i Skype t.ex)? Kan vara både SP/MP.

Håll ögonen på the walking dead och a wolf among us från tell tell games! Grymma spel om man missat! Lite mer en interaktiv film än ett spel, men ruggigt bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inget, men strax innan jul köpte jag senaste Metro på någon steam rea:P

Permalänk
Inaktiv

Inget...går inte att sortera rean per plattform.

Permalänk

Har inte möjlighet att lägga in pengar via internet, men funderar på att köpa paysafe.

Har ni några tips på PC spel? Helst under 10€.

Permalänk
Medlem

Det blev

• Garry's Mod - 4,99 EUR

• World of Goo - 2,24 EUR

• Edge - 0,69 EUR

• Rush - 0,44 EUR

• Toki Tori - 0,44 EUR

• Anna - Extened Edition - 3,39 EUR

• Gone Home - 9,49 EUR

• Metro: Last Light - Season Pass - 10,04 EUR

• Totalt: 31,72 EUR

för mig. Alla spel har stöd för Linux, för en eventuell framtida Steam machine

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Själv så plockade jag nyss upp Aoe II HD + Expansionen och the last Remnant.

Skaffade AoE2 HD också men inte Forgotten. Sen har man köpt Dota2 sets (är rea i Dota store med).
Men annars har man inte hittat något mer man vill ha :(.
Får hoppas på något när det bli mellandagsrea

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Forsgren:

Dra med dig två kompisar så har du ett riktigt skoj Co-op! Kör på svåraste så det blir lite utmaning.

Det jag tycker är roligt är att man inte har ett enda sätt att klara spelet på. Man kan använda sina skills på så konstiga saker så det blir riktigt skoj.

Ont:

Har inte köpt något ännu. Det är just därför jag kikar in i denna tråd.

Det tråkiga med Trine är att man springer rakt igenom spelet om man kan hantera magikern. Alla hinder går att ta sig förbi med enbart honom, framför allt om man spelar med mus och tangentbord. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det tråkiga med Trine är att man springer rakt igenom spelet om man kan hantera magikern. Alla hinder går att ta sig förbi med enbart honom, framför allt om man spelar med mus och tangentbord. :/

Det kan jag hålla med om. Vi använde trollkarlen många gånger och även i kombination med gravity field som var tvivelaktiga. Vi sa många gånger, "Det är nog inte tänkt att vi ska göra såhär".

Trots detta så var spelet värt de 20 kronor som min kompis köpte spelet för (20x3). Det var rea för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

Impulsköpte precis Trials Evolution: Gold Edition för 4,99€.

Efter så många sedda Let's Plays ska det bli kul att spela det själv.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Left 4 Dead 2 är nu GRATIS

Tell your friends!

Permalänk
Medlem

Store funkar inte, är det överbelastat eller är det bara för mig?

Aldrig varit med om att steam är skit segt/inte funkar.

Error Code -118

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB