Permalänk
Medlem

Hade några hörlurar som höll 1 dag, tappade dom från datorstolen och dom sprack och gick sönder...
kostade 500kr, ljudet var okej men noll hållbarhet..
Kommer inte ihåg märket, men var inte någon av dom stora tillverkarna.

Permalänk
Medlem

BF4, logitech G19, Ace edge 3200 ink soft-musmatta och ett plastigt Ace tangentbord :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarnisha:

lidl kvalité.....nu snackar vi lågt. Tror att jag ska köpa en uppsättning av den mus jag har nu, skönaste musen eu enligt mig

Då har du inte testat G500

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 4.0GHz MB: Asus Z87 Maximus VI Hero GPU: Asus GTX 680 1228MHz RAM: Kingston HyperX Beast 2400MHz 8GB HDD: WD Black 1TB SSD: Intel 330 240GB PSU: Seasonic G-550W Chassi: Fractal Design Define R4 OS: Windows 7 Ultimate KB: Func KB-460

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

BF4, logitech G19, Ace edge 3200 ink soft-musmatta och ett plastigt Ace tangentbord :/

G19 tycker jag är bra, hade något annat Logitech för ca 1200kr innan, tyckte tangenterna satt fel.. kändes fel att skriva på, bytte till G19 mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Min Corsair H55. Kyler ju inte

monterat backplate rätt ?
annars sitter den snett och har ett glapp mellan din cpu och kylblocket i sig

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

MSI GTX 560 Ti Hawk.
Bra kort i teorin men fy f*n för den fläkten, värre än de flesta referenskorten som någonsing har släppts, R9 290X släng dig i väggen!

Nästan I klass med mitt gamla Nvidia FX5800 Ultra

Annars har man köpt sin beskärda del av "skit", Netgear RP614, routern som alltid strula, Ione tangentbordet som fick bytas ut 4 gånger under garantitiden o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0lmarn:

Då har du inte testat G500

det är dock sant

Visa signatur

Dator: asus rog g74sxMus: logitech G400 Musmatta: steelseries qck Högtalare:Creative inspire T6300 Headset Qpad qh-90 tangentbord qpad mk-50
Börja spela lol kanske? starta här! http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50d77949c71b6206788760

Permalänk
Medlem

Steelseries siberia V2

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

monterat backplate rätt ?
annars sitter den snett och har ett glapp mellan din cpu och kylblocket i sig

Den sitter som den ska! Menade mer att den är kass.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

BF4 + Premium har blivit 12 timmar spelat sen det släpptes..

Ace nätagg som brann

Laptop med celeron processor

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarnisha:

den är vi 2 om

Jaså varför gnäller ni om BF4 då?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hardy:

inte testat personligen men jag har inte hört något positivt om det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

inte testat personligen men jag har inte hört något positivt om det..

Värt pengarna om man har en bra dator som klarar spelet,mjo lite buggigt fortfarande men inte mkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Vi gillar CoD!

hehe, inte seriös
Jag gillar bara inte BF4..
Ändå har jag lirat över 1200h på BF3 och älskar BC2 (best game so far)

Dold text
Permalänk

Åh herregud har aldrig skrattat så mycket över en tråd på SweClockers!

Håller på att dö :')

Dold text
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hardy:

Värt pengarna om man har en bra dator som klarar spelet,mjo lite buggigt fortfarande men inte mkt.

ser ganska läckert ut men de ända fpsen jag gillat är mw2, bc2 och cs 1.6 (av de jag lirat tillräkligt för att avgöra dvs) och bf4 verkar som 3an vilket sög riktigt hårt.. spelade 4 rundor och upptäckte att man inte kunde skuta genom stängsel då va det inget mer sånt

Permalänk
Skribent

Sennheiser 360 gaming.. värsta skiten jag någonsin varit med om!

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClumpyAbbe:

Åh herregud har aldrig skrattat så mycket över en tråd på SweClockers!

Håller på att dö :')

Dold text

Positivt eller negativt?

Visa signatur

Dator: asus rog g74sxMus: logitech G400 Musmatta: steelseries qck Högtalare:Creative inspire T6300 Headset Qpad qh-90 tangentbord qpad mk-50
Börja spela lol kanske? starta här! http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50d77949c71b6206788760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazooka_tim:

windows 8

Windows 8 är väl inte så farligt om man fixar till alla felen själv hahaha

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Var sugen på ett "gaming" tangentbord för ett tag sen, köpte mig ett Razer Lycosa som jag hört mycket bra om. Aldrig stött på något tangentbord med så otrevliga tangenter i hela mitt liv, användes i ungefär 1 dag sen fick det ligga i en låda.

Permalänk
Medlem

Corsair H70 med Corsair SP120.. kylde sämre än min Noctua kylare och fläktarna och pumpen lät mer än allt annat i datorn.. den åkte fort in i garderoben och slängdes för att tag sen! slösade pengar

ägde ett razer lycosa med som levde sitt egna liv där knapparna la av osv.. riktig skit för det man betalade för!

ett razer headset av okänd modell för mååånga år sedan, ena luren ramlade av efter 1 månads bruk..

razer onza, triggers la av efter 3 månader och hängde sig, annars en riktigt skön konsol, fick en utbytesenhet som fick samma problem efter 1 månad.. bra kvalitet!

powercolor 5770, drivrutiner som kraschade konstant.. pensionerades efter 5 månader väldigt bra kylare ändå för att vara ett riktigt basic kort.

xfx6950, dog efter en veckas bruk och var den första revisionen av korten som kom utan bios switch.. riktigt sunkig kylare med ändå för att vara aftermarket.. aldrig med XFX iaf!

xbox 360 elite 120gb, har aldrig hela mitt liv hört en konsol som låter såhär jävla mycket under spelande.. förstörde all spelglädje när man knappt kunde höra ljudet från tv'n.. min ps3a var för fan ljudlös i jämförelse!

man ser en liten trend i detta? amerikanska bolag! man har ju lärt sig av sina misstag och försöker köpa så lite amerikanskt man bara kan men sitter ju med corsair nätagg och minnen men de är väl oem tillverkade någon annanstans misstänker jag AX 850 och vanliga vengeance minnen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Mina misnöjda köp är följande:
Ati 4870 (usla drivare ati har inte det problemet längre vad jag hört men då var dom hemska)
Ati 5870 (usla drivare ati har inte det problemet längre vad jag hört men då var dom hemska)
Corsair h80i (fläktarna som följer med är nog det lalligaste jag varit med om. De kyler enbart vettigt när de ligger på ca 1600 rpm under detta har de absolut noll kylförmåga i push n pull config)
Steelseries ikari (jag säger bara wow mindre fick den inte att gilla något som helst underlag testade allt med fortfarande inte i närheten av min hederliga deathadder)
Fallout: New vegas ( upplevde inte att detta var ett värt köp, kändes mer som att detta kunde varit en expansion istellet för ett standalone spel)
Torchlight II (Under all kritik, sämsta hack n slash action på denna planet, de gamla diablo 1 klonerna som kom var bättre utförda och bättre balanserade)
Darkfall Unholywars (Okey Darkfall är ett hyper hardcore spel som är gjort för en liten del av alla gamers ute där men problemet jag hade med detta var att de hade försökt göra det mer attraktivt för alla istellet för att hålla sig till sin nisch, hade de hållit sig mer true darkfall online hade nog jag spelat än)
Razer lycosa(Svor konstant åt detta hemska monster till tangentbord under hela veckan innan det rent av gick sönder och inte fungerade alls längre och NEJ jag var ej hårdhänt eller liknande var helt enkelt ett måndags exemplar som fick hamna på soptippen)
Q-Tec nätagg 650w (Säger bara wow vilken hemsk produkt, den höll inte sina 650w, den höll inte 12v på 12v linan den höll knappt 5v på 5v... tror ni detta skapade problem? Ja, tror ni jag var smart nog som tonåring att korrekt felsöka en dator? Nej, tror det gick åt 2 processorer och 2 moderkort och ett antal uppsättningar ramstickor innan jag insåg vad problemet var...)
edit: BTW skit bra ide på en tråd, att få en vettig plats att ventilera om de hemska saker man tyvär lagt pengar på under åren.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

ägde ett razer lycosa med som levde sitt egna liv där knapparna la av osv.. riktig skit för det man betalade för!

Yes! det härliga "vafan hände, jag tröck inte på den knappen ju.." fenomenet som dessa tangentbord hade för sig var inte uitav denna värld!
Samt det som du nämner att knappar helt utan vidare slutade att fungera tills man kopplade i och ur det...

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hoan:

Steelseries ikari (jag säger bara wow mindre fick den inte att gilla något som helst underlag testade allt med fortfarande inte i närheten av min hederliga deathadder)

laser = plast musmatta.
optisk = de vanliga tyg gummi grejorna

båda funkade klockrent för min del, bästa mössen jag lirat med. dock gick vänster knappen sönder (dubbel klick grejen). tror nog du fick något måndags exemplar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoan:

Yes! det härliga "vafan hände, jag tröck inte på den knappen ju.." fenomenet som dessa tangentbord hade för sig var inte uitav denna värld!
Samt det som du nämner att knappar helt utan vidare slutade att fungera tills man kopplade i och ur det...

jo hände ett par gånger, har en musmatta från razer idag och en deathadder och hoppas att de håller sig till att tillverka möss och musmattor för det kan dom och det håller faktiskt hög kvalitet

jag hade också problem med att touchknapparna, fixade det genom att öppna upp det och värma den med värmepistol så lödningarna gick ihop..

kör qpad på tangentbord och headset nu istället och tangentbordet är 1,5 år gammalt nu utan strul och mitt qpad qh-90 har jag inte haft sålänge men finns inget som kan gå sönder på det för det är gjort av metall!

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Logitech Mx5000 värdelös blåtand i dessa som hänger sig jämt.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

laser = plast musmatta.
optisk = de vanliga tyg gummi grejorna

båda funkade klockrent för min del, bästa mössen jag lirat med. dock gick vänster knappen sönder (dubbel klick grejen). tror nog du fick något måndags exemplar :/

Steelseries ikari behöver ju någon form av gudagåva som underlag kommer ihåg att jag testade den på icemat, func, q-pad och ingen av dessa lirade den ok med, har för mig att största problemet jag hade var liftoff distance som låg nånstans på 1.5cm vilket är ca 1.4 cm för högt

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Min Corsair H55 och mina två Corsair 120mm fläktar jag kör Push'n'Pull med. Ligger på runt 45c i idle..
AMD K6 3DNow! - 2DNow! bör man nog kalla den, aye? Kommer ihåg att den inte riktigt ville köra några 3D spel. Inte ens Quake 3D, eller Counter Strike 1.6! Den var helt enkelt urusel.
Acer 7530-804G32M - Gammal laptop jag hade under 2009. Satt en kass AMD Turion X2, och ett GeForce 9400 512MB grafikkort i den. Gick att spela RuneScape på lägsta grafiken och 30 fps. Ljudet var urkasst och datorn dog i överhettning efter 1 timmes RuneScape lirande. Var alltså inget för PvParn..
När man tänker på det så förlorade jag ganska många miljoner RSGP på den datorn.. Så många års arbete.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hoan:

Steelseries ikari behöver ju någon form av gudagåva som underlag kommer ihåg att jag testade den på icemat, func, q-pad och ingen av dessa lirade den ok med, har för mig att största problemet jag hade var liftoff distance som låg nånstans på 1.5cm vilket är ca 1.4 cm för högt

själv har jag en steelseries plast musmatta för min g500 samt till min ikari laser, optiska så funkade vilken tyg gummigrej jag kunde få tag på.
ingen aning vad du menar med "liftoff distance" tyvärr så jag drar en vild gissning på att du menar att den märkte av underlaget allt för väl?
brukar inte lyfta runt musen så det var inget problem för min del, var just att den hade så otroligt skön precision enligt mig. gillade optiska mycket mer av någon anledning dock..

Permalänk

Aliens - Colonial Marines
Spela igenom spelet en fyllekväll med mina polare sen aldrig mer. xD

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |