Permalänk

Datorn startas om konstant!

Hej!

Har börjat få problem med mitt första datorbygge. Den har fungerat felfritt i snart 1.5 år sen nu när jag tänkte jag skulle börja spela Battlefield 4 så var jag tvungen att skaffa ny drivrutin till grafikkortet, och sedan dess har min dator börjat starta om sig själv, först var det kanske varje timme eller mer, nu hinner den knappt starta upp innan den startar om igen.

Har provat i felsäkert läge men samma sak där. Tittade igenom mina temperaturer på mina kärnor men de ligger på ungefär 30 grader i idle och uppåt 60 grader beroende på vilket spel jag spelar. Nu har jag inte spelat något på ett tag för att den kunde vara igång en längre tid utan spel igång. Men nu startas den upp, jag skriver in mitt lösenord sedan startas den om igen.

Har provat att installera om äldre drivrutiner eller nyare (beta) versioner men det blir bara samma sak. Har tittat på vilken temperatur den ligger på, den har ungefär samma temperaturer som mina kärnor så tror ej överhettning är ett bekymmer. Har öppnat upp hela chassit för att se eller höra något medans den varit igång men inget, men den är lika tyst som vanligt. Det enda jag kunde märka var att vid power-knappen lyser dioden rött. Testade dra ur restart knappen om det var den som hade hakat upp sig eller något liknande men nej.

Min dator har följande spec:
Operativsystem: Microsoft Windows 7 (64-bit) och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i5 2500k 3,3 Ghz
Processorkylare: Cooler Master TX3 EVO
Moderkort: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3
Minne: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1.5V
Grafikkort: Asus GeForce GTX 560 Ti 1024MB DirectCU II
Hårddisk: En äldre hårddisk från HP
Nätaggregat: Corsair CX 500W V2 80+

Permalänk

Prova ett annat nätagg. Installera om OS kan vara en idé. Uppdatera bios.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

ta ur alla ström kablar till nätagget.
leta rätt på bios batteriet plockar ur.. vänta nån minut sätt tillbaks.

testa starta igen

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Okej ska prova. Tack så mycket för svar!