Permalänk
Cdon.com
Skrivet av JimmieSan:

Hoppas ni är tillbaka snart här på forumet

Kan ni ta in Steelseries Kana V2 så hade jag varit tacksam
Den svarta är det i tanke.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2215628
Tillverkares artikelnr: 62261

Hej,
Den kommer med största sannolikhet att tas in i sortimentet, jag har skickat vidare till ansvarig.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av truedesire:

hej cdon!
när förväntar ni få in sapphires 290 kort?

Hej,
Nästa leverans av Sapphire 21227-00-40G är tyvärr ännu inte bekräftad, får be att återkomma. Tillverkarna kommer komma ifatt med sina leveransbekräftelser under veckan.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar vara väldigt spridda skurar ja. Beställde själv en musmatta sent på torsdagen och den stod som "Postad" på fredagskvällen.

Något jag undrar lite är hur lagersaldot fungerar, och om det alltid finns i lager när köpknappen finns där? Noterade att en produkt som hade en köpknapp på sin produktsida istället hade en bevakaikon när den fanns med i en varukorg. Hur kommer detta sig?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MystiX:

Verkar vara väldigt spridda skurar ja. Beställde själv en musmatta sent på torsdagen och den stod som "Postad" på fredagskvällen.

Något jag undrar lite är hur lagersaldot fungerar, och om det alltid finns i lager när köpknappen finns där? Noterade att en produkt som hade en köpknapp på sin produktsida istället hade en bevakaikon när den fanns med i en varukorg. Hur kommer detta sig?

Hej hej

Det stämmer att det ska finnas i lager, antingen vårt eget eller ett av våra externa, för att det ska finnas köpknapp.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Kul och se att ni kommit tillbaka till forumet igen, det uppskattas Postade ett inlägg tidigare om önskemål för reor/prismatchning som inte fått svar ännu. Därför undrar jag om du kan svara på detta istället när du får tid över?

Ser att ni har flera reor på gång just nu vilket såklart är väldigt kul för oss konsumenter. Däremot har inte produkterna jag är intresserad av tagits med tyvärr. Flera Fractal Design-chassin är med på 15% men inte det jag vill ha och undrar därför om ni kan lägga till denna?

http://cdon.se/hemelektronik/fractal-design/fractal-design-de...

Sedan är det också att jag sett att ni prissänkt Dell 27" till 3990 men inte asus pb278q som är motsvarande skärm till Dell. Jag vill hellre ha asus-skärmen än Dell eftersom asus-skärmen ska vara bättre för gaming med mindre inputlag osv. Har kollat prisjakt och ser att Dustin ligger lägre än er där och även kontaktat Komplett som gett mig en offert på asus-skärmen på 3990 samma pris som Dell alltså. Nu undrar jag om ni kan prismatcha denna http://cdon.se/hemelektronik/asus/as...s-27-p21567342 med era konkurrenter eftersom jag hellre handlar hos er. 3990 vore kanonpris för mig och då slår jag till direkt.

Till sist undrar jag även om vad som händer med Funcs t-bord kb-460 - http://cdon.se/hemelektronik/func/fu...-red-p25530015 - när kommer det in i lager och kan det dyka upp på ngn 15% rea tror du? Skulle vara väldigt uppskattat om det gjorde det.

Tack på förhand.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MrM3:

Hej CDON!

Kul och se att ni kommit tillbaka till forumet igen, det uppskattas Postade ett inlägg tidigare om önskemål för reor/prismatchning som inte fått svar ännu. Därför undrar jag om du kan svara på detta istället när du får tid över?

Ser att ni har flera reor på gång just nu vilket såklart är väldigt kul för oss konsumenter. Däremot har inte produkterna jag är intresserad av tagits med tyvärr. Flera Fractal Design-chassin är med på 15% men inte det jag vill ha och undrar därför om ni kan lägga till denna?

http://cdon.se/hemelektronik/fractal-design/fractal-design-de...

Sedan är det också att jag sett att ni prissänkt Dell 27" till 3990 men inte asus pb278q som är motsvarande skärm till Dell. Jag vill hellre ha asus-skärmen än Dell eftersom asus-skärmen ska vara bättre för gaming med mindre inputlag osv. Har kollat prisjakt och ser att Dustin ligger lägre än er där och även kontaktat Komplett som gett mig en offert på asus-skärmen på 3990 samma pris som Dell alltså. Nu undrar jag om ni kan prismatcha denna http://cdon.se/hemelektronik/asus/as...s-27-p21567342 med era konkurrenter eftersom jag hellre handlar hos er. 3990 vore kanonpris för mig och då slår jag till direkt.

Till sist undrar jag även om vad som händer med Funcs t-bord kb-460 - http://cdon.se/hemelektronik/func/fu...-red-p25530015 - när kommer det in i lager och kan det dyka upp på ngn 15% rea tror du? Skulle vara väldigt uppskattat om det gjorde det.

Tack på förhand.

Hej hej

Just nu har vi ingen 15%-are igång, men ska absolut ha det i åtanke till nästa gång vi kör den. Skriver upp den på önskelistan här.

Jag har skickat skärmförfrågan vidare till ansvarig person, dessvärre kommer det att ta lite tid att få svar på det pga sjukdom. Jag återkommer.

Det är jättebrist på det tangentbordet, men det beräknas att komma in i mitten av februari. Pga brist tror jag det dröjer ett bra tag innan det hamnar i nån rea tyvärr.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Just nu har vi ingen 15%-are igång, men ska absolut ha det i åtanke till nästa gång vi kör den. Skriver upp den på önskelistan här.

Jag har skickat skärmförfrågan vidare till ansvarig person, dessvärre kommer det att ta lite tid att få svar på det pga sjukdom. Jag återkommer.

Det är jättebrist på det tangentbordet, men det beräknas att komma in i mitten av februari. Pga brist tror jag det dröjer ett bra tag innan det hamnar i nån rea tyvärr.

MVH Josefin

Tack för snabbt svar i alla fall uppskattas mycket. Har du ngn aning om hur lång tid det kan innan man kan få respons angående skärmen, handlar det om veckor eller månader eller vad?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MrM3:

Tack för snabbt svar i alla fall uppskattas mycket. Har du ngn aning om hur lång tid det kan innan man kan få respons angående skärmen, handlar det om veckor eller månader eller vad?

Hej hej

I slutet av veckan bör jag definitivt ha ett svar.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kostar det 150kr om man inte skickar tillbaka ett paket man inte hämtat ut?

Permalänk
Medlem

Du menar att du inte hämtar ut paketet som då ligger i 14 dagar på posten för att sen automatiskt gå tillbaks antar jag?
Om ja så Tex 65:- för frakten till dig och sen 65:- för frakten tillbaks plus 20:- i kostnader för paketering/hantering/etc så JA 150:- är rimligt.
Och detta gäller ÄVEN om du hämtar ut paketet för att sen använda dig av 14dagars ångerrätten.
Dvs företagen har rätt att ta ut kostnaderna dom haft för det ångrade köpet (vilket det handlar om i båda dessa fall).

Sen om det är just 150:- det handlar om för cdon vet jag inte men ganska många butiker har ju just den summan så troligen stämmer det.
Men det står väl om du går in på cdon och kollar upp detta nånstans under kundtjänst heller nåt sånt.

Om det skulle handla om att du beställt en vara som enligt deras hemsida fanns i lager och status ändrades till packas (=går ej att avbeställa) fort men visade sig inte finnas och du blivit lovad att det skickats/ska skickas i morgon/etc för att sen visa sig att det faktiskt skickades (och packades) 1 vecka senare och du velat avbeställa under den tiden (vilket inte går om status är "packas").
Så tycker jag att det inte ska kosta kunden ett skit då det är cdon´s system som är ruttet men lagligen så vet i fan om inte cdon har rätt att få ersättning.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Om det skulle handla om att du beställt en vara som enligt deras hemsida fanns i lager och status ändrades till packas (=går ej att avbeställa) fort men visade sig inte finnas och du blivit lovad att det skickats/ska skickas i morgon/etc för att sen visa sig att det faktiskt skickades (och packades) 1 vecka senare och du velat avbeställa under den tiden (vilket inte går om status är "packas").
Så tycker jag att det inte ska kosta kunden ett skit då det är cdon´s system som är ruttet men lagligen så vet i fan om inte cdon har rätt att få ersättning.

Ja så var det för mig.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av FiftyFifty:

Kostar det 150kr om man inte skickar tillbaka ett paket man inte hämtat ut?

Hej hej

Japp, det stämmer att det kostar 150:- om man struntar i att hämta ut varorna man beställt. Såvida det inte är en TV-apparat, då ligger det på 600:-.
Mer information om det hittar du om du klickar på "Kundservice" högst upp på vår hemsida.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Japp, det stämmer att det kostar 150:- om man struntar i att hämta ut varorna man beställt. Såvida det inte är en TV-apparat, då ligger det på 600:-.
Mer information om det hittar du om du klickar på "Kundservice" högst upp på vår hemsida.

MVH Josefin

Ok. Nu har jag inte struntat i att hämta ut varorna.

Fick/följde dessa instruktioner av supporten och en faktura på 150kr senare:

Citat:

Tyvärr har din beställning redan kommit så pass långt i behandlingen att vi inte har möjlighet att avbeställa eller ändra i den. Du är dock välkommen att returnera på vår bekostnad.

Istället för att hämta ut försändelsen på ditt utlämningsställe ber du personalen att skicka tillbaka försändelsen till avsändaren, det vill säga vårt lager.

När lagret har mottagit försändelsen kommer din beställning att returregistreras och din faktura att makuleras. Om du har beställt med kreditkort eller direktbetalning kommer beloppet att återbetalas inom 5 bankdagar från att returen registrerades hos oss.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av FiftyFifty:

Ok. Nu har jag inte struntat i att hämta ut varorna.

Fick/följde dessa instruktioner av supporten och en faktura på 150kr senare:

Hej hej

Om de klart och tydligt sagt att de ska vara på CDONs bekostnad så ska det såklart vara det. Kontakta vår kundtjänst så löser de det.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Den kommer med största sannolikhet att tas in i sortimentet, jag har skickat vidare till ansvarig.
Mvh//Andreas

Tackar för svaret.
Kundtjänst sa bara att dom inte kan skicka vidare något till ansvarig så bra man får mer feedback här

Hoppas den dyker upp så det blir en beställning ^^

Permalänk

"Hej Johan,

Vi vill meddela dig att din order idag har levererats ut från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen inom 1-2 arbetsdagar."

Så jag kommer antagligen få min leverans efter totalt en 13-14 dagar. Vad säger cdon om det? 1-3 dagar(rimligen arbetsdagar) var original-antagandet, men det var skitsnack. Ni ligger snart en vecka efter de andra leverantörerna jag beställde från. Så detta blir en returnering från min sida av principsak, även om detta kommer fördröja mitt datorbygge i längden.

Summa summarum: Efter 11 dagar lämnar varorna deras lager.

Permalänk
Medlem

Hej,

Är det bara jag som är korkad eller har ni tagit bort chatten? Beställde en telefon med abonnemang i hopp om att den kanske skulle kunna komma imorgon, men idag så hade den annullerats. Kom då på att jag hade skrivit in en annan adress, så ändrade till den där jag är skriven, men även den blev annullerad... Och får inget mail om varför? Liksom kom igen...

Mvh, Alexander

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Hej,

Är det bara jag som är korkad eller har ni tagit bort chatten? Beställde en telefon med abonnemang i hopp om att den kanske skulle kunna komma imorgon, men idag så hade den annullerats. Kom då på att jag hade skrivit in en annan adress, så ändrade till den där jag är skriven, men även den blev annullerad... Och får inget mail om varför? Liksom kom igen...

Mvh, Alexander

http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/
Testa med Internet Explorer, Chrome gillar inte cdon

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/
Testa med Internet Explorer, Chrome gillar inte cdon

Tack! Ska testa

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Vindicius:

"Hej Johan,

Vi vill meddela dig att din order idag har levererats ut från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen inom 1-2 arbetsdagar."

Så jag kommer antagligen få min leverans efter totalt en 13-14 dagar. Vad säger cdon om det? 1-3 dagar(rimligen arbetsdagar) var original-antagandet, men det var skitsnack. Ni ligger snart en vecka efter de andra leverantörerna jag beställde från. Så detta blir en returnering från min sida av principsak, även om detta kommer fördröja mitt datorbygge i längden.

Summa summarum: Efter 11 dagar lämnar varorna deras lager.

Hej hej

Jag har ingen möjlighet att bemöta sådan kritik eller överhuvudtaget uttala mig utan att sätta mig in i ditt ärende specifikt. PMa mig ditt ordernummer så försöker jag gärna lista ut vad som hänt.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,

Vad avses egentligen när en orders status är "Mottagen av lagret"? Jag beställde en kamera (http://cdon.se/hemelektronik/canon/canon-eos-1100d-ef-s-18-55...) den 1/1, och den ordern har varit "mottagen av lagret" i alla fall sedan 2/1.

Jag vet naturligtvis att det har varit flera helgdagar emellan, men det känns ju som att—med en vara som av allt att döma finns i lager—om en order är "mottagen av lagret" så borde ju rimligen steget till att faktiskt skicka ordern vara rätt så litet, lagret bör ju knappast låta ordrarna ligga på hög liksom.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det stämmer att det ska finnas i lager, antingen vårt eget eller ett av våra externa, för att det ska finnas köpknapp.

MVH Josefin

Det stämmer uppenbarligen inte då jag beställde minnen i från er(Ja, det fanns köpknapp och ni utlovade 1-3 arbetsdagar), fått allting förra veckan förutom minnena.

Fick idag ett mail med följande text: "Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt. "

Jag beställde allting den 27:e December, det tog alltså er över 10 dagar att ens börja packa varan - och då märker ni att ni inte ens har den?

Jag har talat med kundtjänst två gånger, varav den första så fick jag svaret "Dem är slut i lager och kommer skickas till dig så fort vi får in dem ändå. Är det inget mer du behöver hjälp med så stänger jag chatten nu." Så avslutades samtalet - väldigt seriöst.
Den andra jag talade med gav mig svar om att jag hade endast lagt in en bevakning, vilket hon bör ha sett annat med mitt ordernummer. Jag frågade om kompensation, som till exempel att skicka en liknande produkt för samma pris, men det fick jag inte ens svar på.

Jättekul att ha en nästan hel dator och nu vara tvungen att vänta ytterligare veckor på grejer.

Permalänk

Även jag sitter och börjar bli förbannad över leveranstiden. Beställde 29/12 en bärbar dator som fanns i lager och har ännu inte fått nått bekräftelse på att denna har lämnat lagret. Det stod mottaget av lagret den 2/1 och det är tydligen senaste uppdateringen, nu står det ingenting.

Datum: 2013-12-29

Tack för din beställning!

Ordernr: 42132477

Permalänk
Medlem

Välkommen tillbaka ;).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Absolut sista gången jag beställer något från CDON!
Jag sitter här otålig och har precis vart i kontakt med kundtjänst för tredje gången, varenda gång har dom sagt olika saker till mig varför min order är sen, Den är skickad bara att det är problem med posten, högt tryck på lager och nu sa dom att den inte fanns i lager utan hade nyligen kommit in.

Jag har även blivit lovad att den skall komma innan imorgon och det kommer den absolut inte göra då den inte har skickats. deras utlovade leverans tid på 1-3 dagar är bara bullshit!
förbannad är vad jag är, inte bara för mitt paket inte kommit utan mestadels för deras agerande och att dom skyller på annat hela tiden.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av DrRotmos:

Hej,

Vad avses egentligen när en orders status är "Mottagen av lagret"? Jag beställde en kamera (http://cdon.se/hemelektronik/canon/canon-eos-1100d-ef-s-18-55...) den 1/1, och den ordern har varit "mottagen av lagret" i alla fall sedan 2/1.

Jag vet naturligtvis att det har varit flera helgdagar emellan, men det känns ju som att—med en vara som av allt att döma finns i lager—om en order är "mottagen av lagret" så borde ju rimligen steget till att faktiskt skicka ordern vara rätt så litet, lagret bör ju knappast låta ordrarna ligga på hög liksom.

Hej hej

Det läggs i kö till packning, sen beror det på mängden ordrar om det tar 10 minuter att packa eller 1 dag. Själva packningen tar oftast inte så lång tid, det kan vara kötiden dit som tar tid. Det har, som alla vet, varit storhelger och få arbetsdagar och därför är kön längre än vanligt.

MVH Josefin

Skrivet av LoaT:

Det stämmer uppenbarligen inte då jag beställde minnen i från er(Ja, det fanns köpknapp och ni utlovade 1-3 arbetsdagar), fått allting förra veckan förutom minnena.

Fick idag ett mail med följande text: "Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt. "

Jag beställde allting den 27:e December, det tog alltså er över 10 dagar att ens börja packa varan - och då märker ni att ni inte ens har den?

Jag har talat med kundtjänst två gånger, varav den första så fick jag svaret "Dem är slut i lager och kommer skickas till dig så fort vi får in dem ändå. Är det inget mer du behöver hjälp med så stänger jag chatten nu." Så avslutades samtalet - väldigt seriöst.
Den andra jag talade med gav mig svar om att jag hade endast lagt in en bevakning, vilket hon bör ha sett annat med mitt ordernummer. Jag frågade om kompensation, som till exempel att skicka en liknande produkt för samma pris, men det fick jag inte ens svar på.

Jättekul att ha en nästan hel dator och nu vara tvungen att vänta ytterligare veckor på grejer.

Hej hej

Då har det varit fel i lagersaldot, för som jag säger ska det bara ha köpknapp om det faktiskt går att köpa - annars ska det vara bevaka eller boka.
PMa ditt ordernummer så tittar jag gärna på det.

MVH Josefin

Skrivet av sharkwater:

Även jag sitter och börjar bli förbannad över leveranstiden. Beställde 29/12 en bärbar dator som fanns i lager och har ännu inte fått nått bekräftelse på att denna har lämnat lagret. Det stod mottaget av lagret den 2/1 och det är tydligen senaste uppdateringen, nu står det ingenting.

Datum: 2013-12-29

Tack för din beställning!

Ordernr: 42132477

Hej hej

Det har, som alla vet, varit storhelger med en massa röda dagar. 4 arbetsdagar har det gått och jag känner inte att det är orimligt än så länge. Kontakta vår kundtjänst om du vill diskutera det vidare.

MVH Josefin

Skrivet av zelxi:

Välkommen tillbaka ;).

Hej hej

Tack!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej hej

Eftersom det var ett tag sen jag var här och svarade på saker, så tar vi det igen.

Jag är inte här för att svara på enskilda ärenden, jag är inte ett substitut för vår kundtjänst.
Jag hjälper däremot gärna till med att svara på produktfrågor, frågor eller förslag som rör hemsidan och liknande.
Men rena kundtjänstärenden hör hemma hos just kundtjänst, inte mig.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Vet inte riktigt om denna fråga räknas som en "produktfråga" eller ett kundtjänst-ärende men jag beställde en Noctua NH-U14S förra i slutet av förra veckan och den har under 2 arbetsdagar haft statusen "Mottagen av lagret".
Förutom det så blir jag skickad till framsidan för hemelektronik när jag klickar på varan i min beställning och det verkar som att varan är helt och hållet borttagen ur sortimentet.

Vad står på här, kommer jag få min vara?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Eftersom det var ett tag sen jag var här och svarade på saker, så tar vi det igen.

Jag är inte här för att svara på enskilda ärenden, jag är inte ett substitut för vår kundtjänst.
Jag hjälper däremot gärna till med att svara på produktfrågor, frågor eller förslag som rör hemsidan och liknande.
Men rena kundtjänstärenden hör hemma hos just kundtjänst, inte mig.

MVH Josefin

Får ni in fler Msi gaming moderkort (läs gd-65 och g45) snart!?

Permalänk

Jag tror dom flesta är medvetna om hur många röda dagar det varit senaste tiden men det går ju inte att skylla på sånt när det har gått fler arbetsdagar än vad det ska ta att skicka sakerna.

Speciellt inte när leveransbekräftelse inte ens har skickats. Idag är det femte icke röda dagen sedan min beställning las och den har tydligen inte ens skickats, vilket innebär att det kommer ta ytterligare en eller två dagar minst innan den kommer fram. Hade man sett orderstatus hade det vart lättare att veta exakt vad som händer dock, nu funkar ju inte den heller.

Ska dock kontakta er överbelastade kundtjänst istället