Hittar DVD skivor i 98/ME men inte i XP/2000

Permalänk
Avstängd

Hittar DVD skivor i 98/ME men inte i XP/2000

Hmm.. Jag hittar DVD skivor i ME/98 men i 2000/XP hittar jag inte DVD skivor.. Incorrect Funktion ståre när jag försöker komma åt DVD skivorna.. Sätter jag i en vanlig CD i DVD:n så hittar datorn dom. Jag har inte något brännarprogram installerat.. Jag har testat att installera om fast händer inget.. Såg att det fanns en update för Roxio Easy Cd Creator.. ifall man fick det problemet om man har det installerat.. men jag har inte ens Roxio installerat.. Har testat att sätta i min DVD i polares datorer fast går ej.. samma där.. Har tagit en polares DVD och satt i min och det funkar i XP.. men inte min.. funkar juh i 98/Me.. fattar inget.. det konstigaste är juh att det har funkat. Det är en Pioneer DVD-A01.. Kan det vara något region kör som har krashat??.. har ställt in på region 2 i XP.. tacksam för alla svar

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Du behöver antagligen ASPI drivrutiner - något som Microsoft tog bort i Win 2000 och XP
Gör en sökning på Google efter ASPI.

- jag hittade detta:
http://www.ncf.carleton.ca/~aa571/aspi.htm

Permalänk
Avstängd

Jag testade.. gick ej =/

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.