Räcker detta Nätaggregat? Hjälp tack! Silverpower 750w

Permalänk

Räcker detta Nätaggregat? Hjälp tack! Silverpower 750w

Hej, Jag har beställt en dator från komplett och jag undrar om ni tror att detta nätaggregat kommer att räck till för att driva min dator till max. (Silver Power SP-S750M 750W PSU)

Specifikationer

Silver Power SP-S750M 750W PSU

CM Storm Stryker Gaming Big Tower

ASUS Sabertooth 990FX R2.0, Socket-AM3+

AMD FX 8350

Corsair H100i Hydro Series CPU Kylare

Sapphire Radeon R9 290X 4GB GDDR5

Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB

Corsair SSD Force Series LS 240GB 2.5"

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.

Permalänk
Medlem

Inga problem alls. Du kan överklocka hur mycket som helst med det.

EDIT: Läste fel, det var visst inte ett av de seasonic-byggda nätaggen. Jag har ingen aning om hur bra det är.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Inga problem alls. Du kan överklocka hur mycket som helst med det.

EDIT: Läste fel, det var visst inte ett av de seasonic-byggda nätaggen. Jag har ingen aning om hur bra det är.

Ja för fasen sikta på 56 Ghz på prollen och 3500 MHz på gpu
TS: Du kan klocka men inte hur mycket som helst

Ja nätagget bör räcka. Ska du köra crossfire framöver så får du byta nätagget.

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

Okej tack så jätte mycket för de snabba svaren jag kommer inte att klocka då jag är en riktig noob så då blir det bra.

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.