Permalänk
Skrivet av Stivert:

Kul att du delade med dig om dina åsikter och är nöjd.
Mitt gamla Intel 7270 (802.11ac) skulle flyttat över + att en mSATA SSD skulle köpts in OM jag hade kvar datorn.
Återigen gigantisk cred och otroligt hjälpsamt / snällt av Inet som tog tillbaka även denna dator.

Saken är den att datorn är så pass bra att det gjorde att jag ville att den skulle bli perfekt (eller ja ha mindre BBL än vad den hade).
Hade den varit so-so i vissa avseenden hade jag haft överseende med skärmen.
Älskade den men den var så pass bra att det blev så påtagligt med BBL:en för mig iaf.

Funderar lite nu på MSI datorn jag länkade till tidigare för 7990kr men idag (givetvis, lagen om alltings jävlighet) har CDON höjt priset till 8990kr för den datorn. Nackdelen är att pga. processorn har den inte alls lika bra batteritid som Acer:s och även vikten är högre.

Fnular lite att invänta MSI:s nya datorer som presenterats på CES och ha is i magen, främst ESO (Elder Scrolls Online) och lite andra spel jag vill kunna lira hyfsat på datorn men även som sagt ha bra batteritid / låg vikt för att ha den i skolan. "Something got to give" liksom i avseende spel / portabilitet (batteritid, vikt).

Fan, den hade varit perfekt om skärmen hade varit bra...

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Hej!

Är faktiskt lite sugen på denna dator, men är lite orolig över självaste skärmramen. Efter att ha tittat lite på videon av liknande modeller så ser jag att skärmen verkar väldigt flexig (vilket en annan användare i denna tråd även kommenterade). Ni som har datorn, känner ni att den flexiga skärmen är ett problem? Är den för klen och behöver man vara extra försiktig med denna dator när man bär runt den?

Min oro kanske låter överdriven, men vill vara på säkra sidan

Tyvärr finns den inte kvar på CDON, så då får det bli att köpa den från Inet fast till ett lite dyrare pris (6990 kr). Verkar fortfarande väldigt prisvärd.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fireaga:

Hej!

Är faktiskt lite sugen på denna dator, men är lite orolig över självaste skärmramen. Efter att ha tittat lite på videon av liknande modeller så ser jag att skärmen verkar väldigt flexig (vilket en annan användare i denna tråd även kommenterade). Ni som har datorn, känner ni att den flexiga skärmen är ett problem? Är den för klen och behöver man vara extra försiktig med denna dator när man bär runt den?

Min oro kanske låter överdriven, men vill vara på säkra sidan

Tyvärr finns den inte kvar på CDON, så då får det bli att köpa den från Inet fast till ett lite dyrare pris (6990 kr). Verkar fortfarande väldigt prisvärd.

Tack på förhand!

Jo skärmen flexar en del, fästen var lite sisådär ska jag säga. Inte den kraftigaste konstruktionen. Men är man bara omtänksam så ska det nog inte vara några problem. Har inte klämt på så många andra laptops så har iinget särskilt att jämföra med. Men det är ingen större fara iaf, kommer inte heller vara några problem för dig heller

Ta kontakt med Inet, dom kanske kan ge dig den för 6.5k för dom hade samma deal som på Cdon förut.

Det bästa är om du fick klämma o känna på en med dina egna fingrar. För enligt mig, ju mer jag skriver blir jag bara mer besviken över tangentbordet, sviktar som fan och ingen känsla på någon punkt. Värst är shifttangenten man så ofta använder, ibland vet man inte om man trycker eller inte för datorn tar inte alltid.

Varjegång jag dstartar den så har jag också lagt märke till som föregående talare påpekat med bbl, min skärm läcker lika mycket som era andras. Så antagligen ett modellfel och inte enskilt fall. Men det är inget jag stör mig på, inget jag märker något som helst av vid vanligt användande.

Efter att ha börjat spela lite när jag äntligen fått fatt på drivarna osv, så är fläktsystemet alldeles för klent om man ska maxa den under en längre tid. Fläktplatta är ett måste!

Mvh Sebastian

Permalänk

Har ett äckligt stort problem. Testade installera windows 8.1 ett par gånger. Fel alla gångerna pga power state driver blabla. Testade massa olika saker vilket resulterade i att det "gick" tillslut. Men varje gång jag skriver in mitt lösen för att komma in i datorn nu så får jag blåskärm och den startas om. Den rullar inte tillbaka till windows 8 heller längre. Är bara fast.

EDIT*

Drog in mitt USBminne nu och återställer den just nu som jag gjorde när jag förde över windows från HDD till SSD. Funderar på att strunta i windows 8.1.

EDIT**

Det gick att återställa med USB. Tillbaka till windows 8 nu. Stannar här ett tag nu, måste sticka till jobb med en windows 8.1 klump i magen nu. Trist.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Drog in den gamla hårddisken igen. BIOS hittar den, men när jag väl är inne i datorn hittar jag varken den på den här datorn eller på diskhantering. Har ni tips?

EDIT** Känner att kladdar tråden men:
Den hittar nu hårddisken efter biosupdates.

Permalänk
Medlem

Det står "4 speakers". Kollar man under på chassit så tycker jag det ser ut som om det ska sitta en högtalare i varje hörn.?

Min låter bara fram, vänster och höger sida motsatta sidan mot skärmen (alltså i mot en själv). Ville bara fråga snabbt om det är likadant på era så det inte är något fel på min

Annars, sjuuuuuuukt bra ljud för att vara en 2 cm laptop!! Kommer ihåg förra året, alla kompisar till varandra "ba oohh min hp låter högre än din macbook". Den här tar allt jag hört och sett med hästlängder i laptop väg, visst somliga kan säga att det finns värre grejer. Men denna är helt klockren på alla sätt och vis. Kvalitén kanske hade nog kanske varit bättre om det stod Samsung eller Asus på den, men Acer har gjort ett bra jobb.

Blir mer och mer överraskad över skärmen. BBL syns bara vid mörk skärm och inte särskilt mycket annars, inte så man stör sig eller riktigt tänker på det då man oftast inte hänger ute i kanterna. Men färgkvalitén och skärpan är gudomlig.

Fläktarna är då heller inte mycket att hänga i granen, så ska du spela så är en fläktplatta ett måste!!

Är overall hel nöjd, känns som man lagt pengarna på rätt dator, och man får så mycket valuta för pengarna, ska du upp i dessa specs så får du kolla 10 000kr+. Spelar iaf hälften av all tid framför skärmen, så en stationär hade kanske varit rolig, men denna passar mig bättre om man ska iväg till skolan, lan osv. Sedan är den så himla snygg så man behöver verkligen inte skämmas när den plockas fram!

Hoppas folk får sig en uppfattning om den och gör sig ett kap.

En lite notis och fundering, var på Media markt idag för skojs skull. Då hade dom denna fast med 20gb ssd, men saknade fullständigt dedikerat grafikkort, var säkert någon mer grej, men saken var att den kostade 8000kr! Vissa saker förstår jag mig verkligen inte på, sanningen kanske är att gåtor ska stanna som mysterier

Permalänk
Medlem

Fick min dator idag och blev riktigt riktigt riktigt glad!

Måste verkligen hålla med Samsunglover om dessa lovord om den här datorn! För min del fick jag inga BBL alls så jag är verkligen lycklig över det! Sen måste jag erkänna:

Fyfan va snygg datorn är alltså! Sjukt va slim (!) och borstat stål-färg , mmm, designen slår många andra datorer med hästlängder! Att det sitter en 750M Geforce graffe på denna är helt ofattbart - och för de pengarna också. Om den här datorn fungerar lika bra som mina gamla Acer Aspire TimelineX som jag använt i 3 år nu, då är detta verkligen ett kap! Skulle då inte ens snegla nån annan dator just nu, iaf inte om man bara vill punga ut runt 6k för en laptop. Vill du en dator med samma specs eller bättre än så här så bör du ligga på 10 k iaf. Den mest liknande dator är denna för 7,5 k:
http://www.inet.se/produkt/1970942/msi-ge60-2oc-224ne
med lite bättre grafikkort (gddr5) men dock ingen IPS-skärm och för mig är full HD IPS-skärm något man inte får missa på!

Man kan klart köpa en riktigt gaming laptop från MSI eller Lenovo för 10 k om man gillar att game:a 24/7 men spelar man bara en eller två timmar om dan så räcker det gott med den här datorn som dessutom är mycket slimmare än de där gamer-burkarna.... Fixa en ordenlig kylplatta så ska det nog fixa sig.

Beställde denna från Tyskland så jag kom undan med bara 5800 kr totalt för hela datorn (frakt inräknad). Den kom dock endast med Linux Lipus OS så ska bli spännande å se hur det funka, jag väntar på att min extern CD-läsare ska komma hem till mig (beställde den från ebay för bara 80 kr...kommer ändå bara att använda den en gång, that's all) och installera Win 7. Ska återkomma hur det går.

SSD hämtar jag imorn vid butiken, det ska bli en Kingston 128 GB SSD, såg på benchmark att den rullar bättre än populäre Crucial. Efter det blir det å meka lite.

Sist men inte minst: Folk har klagat på att tangenterna på denna burk är plastiga och svårt att skriva på men jag håller inte riktigt med om det: tangenterna funkar fint och jag som är student å är van vid att skriva på datorn upplever inga problem alls med skrivandet. Jag har ju själv haft en Acer i hela 3 år ända sen jag påbörjade på min utbildning och har skrivit en hel del uppsatser, presentationer, m.m - aldrig haft några problem. Sitter folk annars på värsta NASA-datorer eller vadå när de jämför det med Acer? Bara undrar... Kanske JAG som missat nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirrimango:

Har ett äckligt stort problem. Testade installera windows 8.1 ett par gånger. Fel alla gångerna pga power state driver blabla. Testade massa olika saker vilket resulterade i att det "gick" tillslut. Men varje gång jag skriver in mitt lösen för att komma in i datorn nu så får jag blåskärm och den startas om. Den rullar inte tillbaka till windows 8 heller längre. Är bara fast.

EDIT*

Drog in mitt USBminne nu och återställer den just nu som jag gjorde när jag förde över windows från HDD till SSD. Funderar på att strunta i windows 8.1.

EDIT**

Det gick att återställa med USB. Tillbaka till windows 8 nu. Stannar här ett tag nu, måste sticka till jobb med en windows 8.1 klump i magen nu. Trist.

Exakt detta hände mig med, det första problemet var att jag inte hade drivrutiner till mitt nvidia grafikkort, vilket acer sa att man inte skulle ha (felaktigt) inför uppgraderingen.
Efter detta gick windows 8.1 att installera, men precis som du, fick även jag blåskärm precis efter inloggningen.
Problemet var då mitt ljudkort, detta löste jag genom att starta datorn i felsäkert läge och uppdatera drivrutinerna och vips så var allting löst!

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det är enkelt att plocka ur batteriet till den här datorn? Tänkte sätta in Msata som nån beskrev i sidan 2 men dock glömde den personen att nämna att man bör plocka ur batteriet för att undvika att rubba chipset (kvittar om man jordat sig själv eller ej)

Permalänk
Medlem

Börjar störa mig mer och mer på mitt skeva tangentbord!! Det är vänster nedre parti, helst skeva, snea och lutande. Spacetangenten lyser till höger, men inte till vänster för att den är så skev så den inte har en glipa....

Blir dock så mycket jobb att reklamera, har ju uppdaterat till 8.1 och en del program.

Permalänk
Medlem

Men hur i hela heta kan Acer sälja en dator utan att skicka med en vga-converter?

http://store.acer.com/store/aceremea/sv_SE/pd/ThemeID.2633980...

Nästan så att jag funderar på att skicka tillbaka den bara för det

Visa signatur

CPU: iIntel Core i5 6600K @4,3Ghz (Cooling-CPU Be Quiet! Shadow Rock Slim) | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING | MoBo: Asus Z170I Pro Gaming Socket 1151, Mini-ITX, Z170 | PSU: Be Quiet! 530W 80+ Bronze Modulär | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) 3000MHz / DDR4 | SSD: Samsung SSD Basic 840-Series 250GB HDD: 500GB WD Black Caviar 7200rpm | Chassi: Fractal Design Define Nano Svart | Skärm: Acer 27" Predator XB271HUA G-Sync
Bärbar: Asus Zenb0ok UX32VD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vingurun:

Men hur i hela heta kan Acer sälja en dator utan att skicka med en vga-converter?

http://store.acer.com/store/aceremea/sv_SE/pd/ThemeID.2633980...

Nästan så att jag funderar på att skicka tillbaka den bara för det

Har du blivit utan menar du?
Jag fick med en iaf

Permalänk
Skrivet av Asterion:

Nån som vet om det är enkelt att plocka ur batteriet till den här datorn? Tänkte sätta in Msata som nån beskrev i sidan 2 men dock glömde den personen att nämna att man bör plocka ur batteriet för att undvika att rubba chipset (kvittar om man jordat sig själv eller ej)

Funderade också på att ta ut batteriet för att installera min msata, men bestämde mig för att skippa det steget och körde på som användaren Rickard förklarade. Worked like a charm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirrimango:

Funderade också på att ta ut batteriet för att installera min msata, men bestämde mig för att skippa det steget och körde på som användaren Rickard förklarade. Worked like a charm!

Jo, jag körde på samma sätt Utan att dra ut batteriet dvs.

Det gick hur bra som helst! Men dock fick jag problem med att OS inte kände igen internet-kortet pga "sleep mode"-nånting så jag var tvungen ändå att dra ut batteriet några minut och även RAM för den delen. Satte in allt senare och gick direkt in på RealTek's hemsida istället å fixa drivrutiner från dem och då gick det galant!

Kan säga att jag är sååååå himla glad att jag köpte mSata SSD-hårddisk till den här datorn! Sjukt va snabbt den bootar och loadar program nu! Det tar mig bara 11 sekunder från och med att jag trycker på power-knappen tills att Windows-startsignal spelas upp, helt sinnessjukt! Tog mig dock en hel timme (!) för att lista ut hur jag ska kunna öppna den där bottenplattan utan att ta sönder den, va försiktig med den om ni ska ta ut den, den är gjord av plast och är så tunn att man kan råka slita sönder den.

Men iaf:

Här är resultatet med extra msata SSD (Kingston 120 GB) jämfört med laptopens egna HDD (Toshiba):

Datorns HDD:

Extra SSD som jag köpte:

Ni ser ju skillnaden... Jag är supernöjd just nu.

Och angående BBL som vissa av er har fått, kommer alla dessa laptopen från CD-ON? För jag beställde ifrån ett tyskt företag och det kostade mig bara 5.8k (frakt inräknad)och min har inga BBL alls, allt verkar funka som det ska. Skulle nog rekommenderat er det då det är både billigare och det funkar prima!

Enda punkten som jag är missnöjd med vad gäller denna Acern är touchpaden, usch va hemsk touch pad, till och med keyboarden är bättre. Går åtminstone att skriva hyffsat bra med men touchpaden däremot... man missar ju varenda musklick. Denna touchpad är sämre än min Acer Aspire TimelineX 4820T.

Så för att sammanfatta det hela:

+ Skärmen: IPS, Full HD, riktigt grym bildskärpa - testade bildredigering osv - perfekt. Om skärmen är flexig? Ja lite men tar man det lungt med den så ska den inte kunna gå sönder
+ Batteritiden: 6.5 timmar på en 15.6 tum, det är ganska svårt att hitta!
+ Grafikkortet: Underbart, testade BF4, kan köra på medel med hyfsat fps. Andra spel som Dota2, lol osv, där kan du maxa på ultra utan problem, stadig max fps.
+ Slim, modern look, väger bara 2 kg till skillnad från andra tegelstenar, kan ta med sig överallt utan att skämmas.
+ Mest prisvärda datorn i den här prisklassen
+ Plats för mSata, att köpa SSD är nästan ett måste! 800 kr för 120 Gb , det är faktiskt värt varenda slant, datorn fick en rejäl boost. Jag ångrade ingenting.
+ Högtalarna var bara fööör bra för en sådan här liten tunn laptop! Blev faktiskt förvånad!

- Touchpaden var den sämsta jag nånsin upplevt. Har haft många andra laptops men aldrig varit med om nåt liknande. Ingen precision alls här, man missklickar allt för lätt. Tur att jag kör ändå alltid extern mus.
- Keyboard, väldigt plastig känsla men om man jämför keyboarden med touchpaden så är det bara en bagatell.
- Bottenplattan: väldigt tunn, går lätt sönder om man vill plocka isär den för att sätta in mSata. Sen fick jag också problem att pilla upp den, fick inget grepp. Batteriet sitter också bakom plattan så vill man dra ut batteriet så måste man lossna av 15 skruvar (!) medan andra datorer har batteriet utanför.
- Fick inte USB 3.0 att fungera i Win 7. Jag kollade även upp Acerns hemsida för drivrutiner och testade den, funkade inte heller. Nån som upplevt samma problem?
- Ingen CD-spelare. Jag beställde en billig extern från Ebay för 100 kr, kommer ändå bara att använda den vid enstaka tillfälle där man installerar windows eller drivrutiner till nya apparater.
- Ingen VGA-port (fick inte heller med nån converter så jag beställde återigen - från Ebay en HDMI->VGA för bara 30 kr)

Så detta var min lista, hoppas det hjälper er andra som funderar på att köpa den här laptop och jag rekommenderar er verkligen att köpa den. Positiva saker överväger helt klart de negativa!

Permalänk
Medlem

Ang. mousepaden, enligt mig är den inte så kass. Inte bedrövlig rent ut sagt. Tycker den är "bra", lite bättre precision men den flyter på helt ok. Dock får datorn för sig att dra fram sido menyer och markera texter när man dra ibland, väldigt irriterande, men använder också nästan enbart mus.

Högtalarna, skulle du kunna kolla om din dator låter både fram och bak? För min låter endast fram, och 4 högtalare för mig skulle va en i varje hörn...

Permalänk
Medlem

Jag upplever inte bottenplattan som svag, denna va tunn men tål rätt tuffa tag när man kränger av den!

Jag har inga problem med touchpaden, men då använder jag bara "slag" och inte knapparna för då går det inte att klicka. Touchpaden fungerar oxå dåligt om man har torra händer/fingrar speciellt i gester.

Högtalarna sitter endast i framkant, alltså två på vardera sida.

Batteritiden är helt ok, men hade önskat att det var ännu något större för att kunna spela utan att behöva ström efter en timme.

//Stivert

Permalänk
Medlem

Har stött på en stor besvikelse! Tangentbordet är av usel kvalité, efter någon veckas normalt användande, främst League Of Legends så är det noll tryckkänsla i tangenterna. Tangenterna/plasten liksom vickar och sitter löst. Funderar på att reklamera, har ändå tänkt ha datorn flera år framöver, tråkigt att det ska vara problem redan i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamsungLover:

Har stött på en stor besvikelse! Tangentbordet är av usel kvalité, efter någon veckas normalt användande, främst League Of Legends så är det noll tryckkänsla i tangenterna. Tangenterna/plasten liksom vickar och sitter löst. Funderar på att reklamera, har ändå tänkt ha datorn flera år framöver, tråkigt att det ska vara problem redan i början.

Det är just därför jag ALLTID kör extern keyboard och mus till laptops Använder bara tangenterna vid föreläsningar då man ska bära den ut nånstans men hemmabruk = extern keyboard som gäller

Permalänk
Medlem

WIDI

Hej!

Som ni andra tycker jag V5an verkar ok. Men det finns ingen möjlighet att få WiDi i den? Fattar inte riktigt vad det är som gör att den laptop har WiDi. Det verkar ju inte räcka med intel processor 3 alt 4gen...

/Tobbe

Permalänk
Medlem

Ska bara vara att sätta i en Intel 7260-kort i den om jag inte missminner mig.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Medlem

Ok sweet! Någon här inne som testat detta?

Permalänk
Medlem

Fick min laptop idag, verkar tyvärr som att shift-tangenterna (båda) inte fungerar. Testade koppla in ett usb-tangentbord och det fungerade perfekt. Någon som haft liknande problem eller har någon idé på något sätt man kan lösa det? eller har jag bara haft otur och fått ett måndags ex?

Permalänk
Medlem

Om man inte behöver full HD hur är denna dator isåfall? Ska typ bara lira Civ 5 och ev. framtida 6an

http://www.komplett.se/acer-aspire-v5-573g-156-hd-matt/794824

Edit: Om man skulle hålla sig kanske 1 månad är det några nya modeller på väg i samma prisklass tro?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på om original HDDn är 7mm eller 9mm tjock?

Sitter och funderar på om jag ska köpa en 1TB till den 128GB mSATA SDD jag redan köpt då den 500GB vi fick med redan har 445GB spel på sig.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Medlem

Hej, beställde denna dator. någon som råkat ut för samma som jag, uppstart, installaton och avistallation av lite program t ex acer launcher, antivirus m.m. avinstallerade Wildgames skiten, avistallation hängde sig. tvångsomstart. bootar till windows, varken touchpad eller tangentbord svarar på inmatning. Ser bara acer logon, sen svart skärm och inget mer händer. omstart, ser bara ett streck uppe i vänstra hörnet blinka typ 2-3 ggr, sen svart och inget händer. nu kan jag inte göra så mycket mer, vad ska jag göra?

update: lyckades ta mig till återställning efter många omstarter och timmar. datorn håller på göra en totalåterställning nu, går verkligen inte fort. spänningen är ooooolidlig

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcerSverige:

Tja Pretender,

Grymt fin dator du tittar på, tycker vi så klart
Svar på dina frågor:
1) ryker garantin om man byter ut HDD? eller är det som vid andra köp att om man växlar tillbaka till ursprungsuppsättningen så får man skicka in den under garantins fana.
- Nej, garantin försvinner inte för att du byter disk, men vid eventuell reparation behöver vi ha orginaldisken i maskinen.
2) Den är tydligen utrustad med en tom mSATA, är det bättre att byta ut HDD mot SSD eller ska man köpa SSD i mSATA (Ha OSet där, så klart) och ha kvar HDD för extra lagring?
- Du kan köra OS på mSATA
3) Finns det någon drawback av mSATA?
- Inte annat än att den är just modulär, om man nu anser det vara en drawback

Lycka till & trevlig helg!

Hur är det med skruv för mSata ssd? Finns det ingen extra vid platsen?

Permalänk
Skrivet av z0rks:

Hur är det med skruv för mSata ssd? Finns det ingen extra vid platsen?

"Lånade" en som inte kändes livsviktig från moderkortet. Kommer inte riktigt ihåg vilket nummer skruven hade men kan titta närmare på det sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirrimango:

"Lånade" en som inte kändes livsviktig från moderkortet. Kommer inte riktigt ihåg vilket nummer skruven hade men kan titta närmare på det sen.

Jaha okej!
Tackar tackar

Permalänk
Medlem

Tog en från skrotad Dell maskin, är standard skruv till den typen av expansionsplatser.
Skulle definitivt köpa en riktig än att ta från datorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev idag en sån här laptop: http://www.inet.se/produkt/1970934/acer-aspire-v5-573g-i5-12-...

Så bytte jag ut HDD:n mot min San Disk SSD jag hade i min tidigare laptop.

Hade varit najs med mSata + HDD men behöver nog inte mer än 256 (238Gb eller vad jag får ut).