Om man inte gillar Wildstar eller ESO?

Permalänk

Om man inte gillar Wildstar eller ESO?

Om man är en MMO junkie men varken gillar Wildstar eller ESO finns det då några andra MMOs att se fram emot som släpps inom en rimlig tid?

Vet att många nog kommer säga Everquest Next vilket ser mycket bra ut, men jag tror inte att EQ Next släpps under det här året och tveksamt om det släpps under nästa år heller.

Är inne i ett riktigt MMO vaaaakuuuum nu känner jag då varken Wildstar eller ESO intresserar mig.

Permalänk
Medlem

Då finns alltid WoW där och välkomnar en igen. Som en gammal vän man inte träffat på ett tag, men det känns rätt. Det känns som hemma.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Då finns alltid WoW där och välkomnar en igen. Som en gammal vän man inte träffat på ett tag, men det känns rätt. Det känns som hemma.

är du poet?
men det du säger stämmer!

spelat lite av avrje, men gick tillbaka till WoW och där är man alltid varmt väkommen.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Gillar det grafiska i bägge spelen, men det blir nog wow igen när nästa expansion landar.
Kanske att man köper båda och spelar ett par veckor men det känns som att något fattas för att man ska fastna på riktigt.

Permalänk

Ja det kanske är dags för WoW igen, om sanningen ska fram så tog jag en 7-dagars trial förra helgen och bara satt på min drake i Goldshire och beskådade spektaklet nöjd som fan.

Permalänk
Medlem

Lite roligt att folk skriver att det fattas saker i dom andra spelen när dom endast är betan Men kan faktiskt relatera till det =( Första MMOt var Age of Conan och efter det finns det inget som duger känns det som, aldrig gillat target och sen spamma knappar och bara göra skada, Conan var mer än så, tyvärr gillar jag PvP och det är så gott som dött i AoC nu, men verkar som att om man gillar PvE så överlever dom flesta spelen =( WoW är absolut inget dåligt spel, annars hade det inte överlevt såhär länge, men personligen klarar jag inte av det, kommer troligtvis köpa både ESO och Wildstar

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av Fractalstar:

Om man är en MMO junkie men varken gillar Wildstar eller ESO finns det då några andra MMOs att se fram emot som släpps inom en rimlig tid?

Vet att många nog kommer säga Everquest Next vilket ser mycket bra ut, men jag tror inte att EQ Next släpps under det här året och tveksamt om det släpps under nästa år heller.

Är inne i ett riktigt MMO vaaaakuuuum nu känner jag då varken Wildstar eller ESO intresserar mig.

Jag ser fram emot EverQuest:Next/ Landmark, Shroud of The Avatar, Origins of Malu.

Kommer att lira alla tre framöver i alphor och betor.

Origins of Malu var gjorde mig riktigt nyfiken när jag fick spela det en del förra året.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Lirar WoW seriöst för första gången på många år. Spelade sist runt 2006-2007.
Visst har mycket hänt, det var man beredd på, men spelet har blivit mycket bättre. Det enda som har blivit sämre är att spelet är mindre spontant när det gäller PvP(Open PvP är icke-existerande till stora drag) samt att man måste farma materials mycket mer än man en gång behövde.

Men PvP-biten är till stor del hjälpt av Arena och Battlegrounds och det sistnämnda, materialfarmandet, har blivit något bättre av de jag har pratat med(tydligen var det förre förr?).

Men av förbättringarna så finns det så mycket. Många är också väldigt små saker som kanske de som har spelat utan större uppehåll inte märker. T.ex. att mycket i defaultUI:n numera täcker det som addons täckte förrut. Ett annat är när man lootar, finns det flera kroppar i närheten så poolas alla items. Allt detta och mycket mer känns särskilt självklart för de som spelar mycket just nu och har gjort det över flera år, men när man kommer tillbaka 6 år senare så är det dessa små detaljer man lägger märke till.
Det finns så många som gör att spelet är så oerhört polerat idag.

Sen är spelkänslan och grafiken båda bättre än originalet. Världen känns levande på ett sätt som många andra MMORPG-världar inte gör. Det är också roligt att se hur mycket av spelvärlden har förändrats efter en del expansioner. Även om mycket som man minns kommer tillbaka så är många quest nya, många saker på kartorna har förändrats, vissa rätt drastiskt och de hela nya kartorna är roligast att gå igenom.

Kommer troligen fundera på att köpa Wildstar när fler än speciellt inbjudna spelar spelet, då får man ett mer jämnt omdöme om spelet, men WoW är definitivt fortfarande ett riktigt bra spel.

Däremot är det synd att se hur misskött Blizzard's Titan spel har blivit. Det hade kunnat vara ett spel som kunde ha kommit ut om något år om de inte hade blivit omgjort hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Visst har mycket hänt, det var man beredd på, men spelet har blivit mycket bättre. Det enda som har blivit sämre är att spelet är mindre spontant när det gäller PvP(Open PvP är icke-existerande till stora drag) samt att man måste farma materials mycket mer än man en gång behövde.

Men PvP-biten är till stor del hjälpt av Arena och Battlegrounds och det sistnämnda, materialfarmandet, har blivit något bättre av de jag har pratat med(tydligen var det förre förr?).

Men av förbättringarna så finns det så mycket. Många är också väldigt små saker som kanske de som har spelat utan större uppehåll inte märker. T.ex. att mycket i defaultUI:n numera täcker det som addons täckte förrut. Ett annat är när man lootar, finns det flera kroppar i närheten så poolas alla items. Allt detta och mycket mer känns särskilt självklart för de som spelar mycket just nu och har gjort det över flera år, men när man kommer tillbaka 6 år senare så är det dessa små detaljer man lägger märke till.

Sen är spelkänslan och grafiken båda bättre än originalet. Världen känns levande på ett sätt som många andra MMORPG-världar inte gör. Det är också roligt att se hur mycket av spelvärlden har förändrats efter en del expansioner. Även om mycket som man minns kommer tillbaka så är många quest nya, många saker på kartorna har förändrats, vissa rätt drastiskt och de hela nya kartorna är roligast att gå igenom.

Kommer troligen fundera på att köpa Wildstar när fler än speciellt inbjudna spelar spelet, då får man ett mer jämnt omdöme om spelet, men WoW är definitivt fortfarande ett riktigt bra spel.

Däremot är det synd att se hur misskött Blizzard's Titan spel har blivit. Det hade kunnat vara ett spel som kunde ha kommit ut om något år om de inte hade blivit omgjort hela tiden.

Du är nog den första jag någonsin hört säga att wow har blivit bättre med tiden. Raidade stenhårt i Vanilla/TBC tiden men kan inte ens spela wow i 1 dag nu utan att tröttna. Spelet har blivit allt för "casual" vänligt. Epics brukade vara något riktigt häftigt under Vanilla/TBC tiden men nu får du epics av att bara köra vanliga dungeons eller köpa från AH.

Personligen börjar jag tröttna på att de ökar alla nummer så fruktansvärt, 4k HP var inget ovanligt i Vanilla men nu springer folk runt med flera hundra tusen HP, vi får väl 1 miljon HP nästa expansion antar jag...

Wow må vara det bästa MMORPG jag någonsin spelat men att det blivit bättre med tiden kan jag långt ifrån hålla med om.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninami:

Du är nog den första jag någonsin hört säga att wow har blivit bättre med tiden. Raidade stenhårt i Vanilla/TBC tiden men kan inte ens spela wow i 1 dag nu utan att tröttna. Spelet har blivit allt för "casual" vänligt. Epics brukade vara något riktigt häftigt under Vanilla/TBC tiden men nu får du epics av att bara köra vanliga dungeons eller köpa från AH.

Personligen börjar jag tröttna på att de ökar alla nummer så fruktansvärt, 4k HP var inget ovanligt i Vanilla men nu springer folk runt med flera hundra tusen HP, vi får väl 1 miljon HP nästa expansion antar jag...

Wow må vara det bästa MMORPG jag någonsin spelat men att det blivit bättre med tiden kan jag långt ifrån hålla med om.

Dom ska göra en item squish nästa expansion
http://www.wowhead.com/news=224546/gear-changes-in-warlords-o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180324:

Låter bra det, frågan är dock om det räcker för att inte tröttna

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninami:

Låter bra det, frågan är dock om det räcker för att inte tröttna

Mja, kanske inte, spelar förnärvarande.
Enda roliga för mig är väl arena som jag kan sitta och nöta
och nästa expansion ska dom ju även lägga till trial of the gladiator
info: eu.battle.net/wow/en/blog/11514707

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Jag har inte heller spelat sedan 2007 och provade att spela igår. Jag upplevde grafiken som riktigt dålig, med dagens mått mätt. Jag hade väntat mig att grafiken skulle ha fått sig ett lyft, men det verkade inte som att det hade skett. Tyvärr så kommer jag inte fortsätta spela, trots att jag egentligen ville.

Följer den här tråden för att få tips på nya spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Som andra har nämnt, så pratar du om spel som är i BETA... Så du bör inte skaffa dig en åsikt förän dom är släpta och tillverkarna är nöjda med spelet, det är ju liksom det som Beta är till för, testa och göra ändringar.

Folk verkar inte fatta vad BETA innebör längre.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30 🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix QG ⌨️Razer Huntsman V3 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 📹 Elgato Facecam + Elgato Key Light Air x2 , GoXLR, StreamDeckXL+mer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fractalstar:

Ledsen att behöva säga det, men det är inte spelen det är fel på.
Du kommer aldrig mer fastna i ett MMO på det sätt jag förmodar att du tidigare gjort.

Jag vet inte en enda person som spelat nåt MMO intensivt under några år, slutat och sedan kommit in i hela grejen på nytt på samma sätt.

Alla har sin första MMO-förälskelse, som varar tills man tröttnar på spelet i fråga. Sen kommer MMO-suget tillbaks för eller senare, och man spelar spel efter spel under en kort tid, sökandes efter nåt man fastnar för och förälskar sig i.

Men det händer aldrig. Det är bara en fas i ens gamer-liv.

Jag har kommit till insikt med detta och spelar MMO helt casual nu. Tänker inte så mycket på det mer än att jag spelar ett spel så länge jag har roligt.

Ibland är det ett par dagar, ibland några månader. Men det kommer aldrig finnas ett spel som suger ner mig så djupt i MMO-träsket som min första MMO-förälskelse.

Sen spelar ju andra faktorer roll, som att man blir äldre och får annat i livet som tar tid. Må det vara jobb, familj eller andra intressen.

Poängen är att det är inte särskilt troligt att det blir som förr, oavsett spelen som släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4