Permalänk
Medlem
Skrivet av kj3lll3:

Om man beställer en sak som inte finns i webblager men i en butik, får man den levererade hem ändå om man beställer via nätet
???

Har varit så för mig iaf att dom tagit från en butik, dock har det tagit någon dag extra dock.
Var länge sen, så nu vet jag inte om det är ändrat.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Ert vattenkylningssortiment suger.
Det inet är eller iallafall var bra på var snabb frakt men nu var jag tvungen att handla från en annan sida också.

Sakerna ni har är det inget fel på men allt för mycket som ej finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Det inet är eller iallafall var bra på var snabb frakt men nu var jag tvungen att handla från en annan sida också.

Konstruktivt det där, istället för o bete sig som du gör kan du ju skriva vad för sortiment dom saknar som dom kanske kan ta in?
Men enklare att bara bete sig som en tölp antar jag

Permalänk
Medlem

Har ni hört något om när sapphire r9 290 Tri X kmr in till butik igen?
Vill förhandsboka så kollar runt lite vilken butik som kmr få den först

MVH

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Mobiltelefoner är ju kanske inte er starka sida, men ni har ju ändå vissa modeller och eftersom jag gärna handlar av er undrar jag:

Kommer ni ta in Sony Xperia Z1 Compact? När i sådana fall (dvs, kommer ni ha den tillgänglig samtidigt som övriga online-butiker får in den)? Matchar ni priset hyfsat?

Permalänk
Medlem

Måste bara säga, vilka leveranstider ni har!

La min beställning igår runt 16:30 tiden, skickades inte långt efter det!
Och nu ligger allt på mitt lokala postkontor, inte ens 24timmar senare!

5/5!

Permalänk

Hej
Skrev tidigare dock utan svar, men jag prövar igen. När kommer ni få in Be quiet dark rock pro 3 till lager?
Såg att det stod den 16 januari förut, men att det nu står "försenad". Undrar om ni har en koll på hur stor förseningen kan tänkas vara, och om ni har något datum då dom kan tänkas komma i lager?

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

När får ni in Gigabyte R9 290 med Windforce-kylning på lager?

Länk till produkt: http://www.inet.se/produkt/5411064/gigabyte-radeon-r9-290-4gb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Länk till produkt: http://www.inet.se/produkt/5411064/gigabyte-radeon-r9-290-4gb...

Eller Sapphire r9 290 TriX för den delen:
http://www.inet.se/produkt/5411069/sapphire-radeon-r9-290-4gb...

Edit: What the hell.. hur ser det ut för samtliga r9 290 kort (med eftermaknadskylare)
http://www.inet.se/produkt/5411078/asus-radeon-r9-290-4gb-dir... (bland annat)

Något datum överhuvudtaget?

Permalänk
Inet
Skrivet av Henrikfotograf:

Har ni något datum på Gigabyte Radeon R9 290 4GB OC och Corsair 16GB (2x8GB) CL9 1866Mhz DOMINATOR PLATINUM?

Skrivet av Belzer:

Skrivet av adde1337:

Eller Sapphire r9 290 TriX för den delen:
http://www.inet.se/produkt/5411069/sapphire-radeon-r9-290-4gb...

Edit: What the hell.. hur ser det ut för samtliga r9 290 kort (med eftermaknadskylare)
http://www.inet.se/produkt/5411078/asus-radeon-r9-290-4gb-dir... (bland annat)

Något datum överhuvudtaget?

Skrivet av adde1337:

Har ni hört något om när sapphire r9 290 Tri X kmr in till butik igen?
Vill förhandsboka så kollar runt lite vilken butik som kmr få den först

MVH

Dominator-minnen ska komma i lager nästa vecka med lite flyt.

Angående 290 och 290X så kollar inköpsavdelningen på detta och återkommer så fort vi har svar. Tyvärr är det brist på korten och dålig information

Skrivet av Victor Larsson:

Okej! Men dom ni har på sidan där det står ej i lager, kommer ni att ta in dom?

Kommer att försvinna från hemsidan inom kort eftersom vi inte kan få tag på fler.

Skrivet av kj3lll3:

Om man beställer en sak som inte finns i webblager men i en butik, får man den levererade hem ändå om man beställer via nätet
???

Skrivet av Toivo83:

Har varit så för mig iaf att dom tagit från en butik, dock har det tagit någon dag extra dock.
Var länge sen, så nu vet jag inte om det är ändrat.

Vi kan göra det i vissa fall men det beror på fall till fall. Gör så att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så kollar vi på det.

Skrivet av gabriel15:

Skrivet av JimmieSan:

Konstruktivt det där, istället för o bete sig som du gör kan du ju skriva vad för sortiment dom saknar som dom kanske kan ta in?
Men enklare att bara bete sig som en tölp antar jag

Tack för feedbacken. Vi är medvetna detta och försöker lagerhålla det mest vanliga och populära produkter och sen ta en det som saknas efter beställning. På vattenkylning så är det väldigt hög omsättning och gamla produkter är väldigt svåra att bli av med så därför är det svårt för oss att lagerhålla av allt.

Som JimmieSan skriver får du gärna komma med mer konkreta tips vad det är du vill att vi ska lagerhålla så kan vi titta på det, men som sagt, annars tar vi hem allt på beställning och är normalt ca 1-2 veckors leveranstid.

Skrivet av stais:

Hej Inet!

Mobiltelefoner är ju kanske inte er starka sida, men ni har ju ändå vissa modeller och eftersom jag gärna handlar av er undrar jag:

Kommer ni ta in Sony Xperia Z1 Compact? När i sådana fall (dvs, kommer ni ha den tillgänglig samtidigt som övriga online-butiker får in den)? Matchar ni priset hyfsat?

Vi har det upplagt! http://www.inet.se/kategori/765/android/180/sony

Och vi jobbar på att få tilldelning av första leveransen men som du skriver så är vi inte jättestora på mobiltelefoner och är svårt för oss ibland att få på populära modeller.

Men vi jobbar aktivt på att bli bättre och ökar i volym hela tiden så vi går åt rätt håll!

Skrivet av nielsenj:

Måste bara säga, vilka leveranstider ni har!

La min beställning igår runt 16:30 tiden, skickades inte långt efter det!
Och nu ligger allt på mitt lokala postkontor, inte ens 24timmar senare!

5/5!

Tummen upp!

Skrivet av AltUnderCtrl:

Hej
Skrev tidigare dock utan svar, men jag prövar igen. När kommer ni få in Be quiet dark rock pro 3 till lager?
Såg att det stod den 16 januari förut, men att det nu står "försenad". Undrar om ni har en koll på hur stor förseningen kan tänkas vara, och om ni har något datum då dom kan tänkas komma i lager?

Tack på förhand!

Skickades från vår distributör igår och ska landa i nästa vecka!

Skrivet av AltUnderCtrl:

Hej!
Har ni något preliminärt datum när be quiets nya kylare kan tänkas komma in? Tänkte på dom nya dark rock (pro) 3, towerkylarna. Läste någonstans att dom skulle börja komma ut i januari.

Tack!

Kommer i lager nästa vecka om allt går som det ska!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Tack för feedbacken. Vi är medvetna detta och försöker lagerhålla det mest vanliga och populära produkter och sen ta en det som saknas efter beställning. På vattenkylning så är det väldigt hög omsättning och gamla produkter är väldigt svåra att bli av med så därför är det svårt för oss att lagerhålla av allt.

Som JimmieSan skriver får du gärna komma med mer konkreta tips vad det är du vill att vi ska lagerhålla så kan vi titta på det, men som sagt, annars tar vi hem allt på beställning och är normalt ca 1-2 veckors leveranstid.

Jag förstod det som att det var inte själva lagerhållningen som det klagades på utan mer att det saknas vissa varor helt och hållet på er hemsida som var meningen bakom det klagomålet.
Dvs det finns ej möjlighet att ens beställa sakerna.
Kan ju dock ha fel och vet inte så noga vad ni har och inte har då jag inte är så intresserad av vattenkylning så.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej igen inet.

Hur står det till med er reklam här på swec egentligen?

Denna bild leder HIT, och ser inte ett enda av MSIs Mpower kort där? Blev lagom förvånad

Denna banner leder istället HIT, och det erbjudandet har redan utgått. Ingen nytta med den reklamen jue...

Dold text
Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Får be hemskt mycket om ursäkt. Här är det något som har brustit i kommunikationen antingen med dig som kund eller internt med information gällande sån här form av service för givetvis ska du få packa upp och inspektera ett par hörlurar innan du köper hos oss.

Varför vår rådgivare har sagt att detta inte varit möjligt i ditt fall kan jag inte svara på men har en dialog nu med butikschefen och berörd personal för att gå igenom våra rutiner och riktlinjer angående det här.

Skicka oss ett PM så kan vi boka upp ett par till dig direkt som du givetvis kommer att få testa i butiken innan du köper och kan även kolla om vi kan göra något på priset och hoppas att du kan återfå ditt förtroende för oss.

Mja, lurarna kostade inte många kronor till och börja med, men jag tackar för erbjudandet, ni hade kunnat sälja dem för femtio-spänn, utan att få prova produkten spelar det mig ingen roll, det är en ren principsak.
Jag och många fler betalar gärna premium om jag får en premium-produkt och ett premium-bemötande, men att bli erbjuden att titta på en kartong av ett smått drygt butiksbiträde med ett av dem uslaste sälj-leendena jag sett, ja nä, då är det över.

Femtio kronor eller femtiotusen, men generellt är priset inget jag funderar över i någon större utsträckning när jag behöver nått, för mig är service och kvalitet nummer ett, priset nummer två, oavsett om jag beställer för sex-siffrigt eller tre.

Så här i efterhand skulle jag vilja veta vad erat biträde där i butiken egentligen hade för ursäkt?
Jobbar han kvar?
Jag har inte ens varit in i eran butik sedan dess..

Ett tips, nästa gång någon med en icke-sthlm dialekt kliver in, sköt allt på ett annat sätt.

En fundering bara..,
När jag beslutar mig för att anställa eller öht låta någon göra en provanställning hos oss så kollar jag först och främst så att den passar in i gänget _och_ har rätt attityd, jag funderar hur ni gör?
Årets (2013) Datorbutik, ja man gratulerar.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi har det upplagt! http://www.inet.se/kategori/765/android/180/sony

Och vi jobbar på att få tilldelning av första leveransen men som du skriver så är vi inte jättestora på mobiltelefoner och är svårt för oss ibland att få på populära modeller.

Men vi jobbar aktivt på att bli bättre och ökar i volym hela tiden så vi går åt rätt håll!

Toppen! När vet ni huruvida ni kommer få tilldelning första leveransen eller ej?

Permalänk

Hej Inet.

Jag har varit trogen kund hos er i många år, dels för priset, dels för den snabba frakten, lite pingvinstången, många bäckar små blir till en helt nöjd kund.

Nu ska jag för första gången reklamera nånting jag fått levererat (har varit på g med coil whine på ett nät agg tidigare men då jag varit för lat/accepterande har det inte blivit av).

Jag har varit i kontakt med er kundservice och fått defusa/lite undvikande svar. (Jag har dock gjort en felanmälan)

Saken är den att jag köpte en IPS skärm som enligt mig har enorma problem med Backlight Bleeding.
Istället för det normala längst med listerna så är detta mer som ljuskäglor ut i skärmen, måste vara något fel på belysningens riktning, detta stör mig enormt när jag dels spelar och tittar på film, vilket är den huvudsakliga användningen av skärmen.

Svaren jag får när jag hör av mig är:
* Varje skärm är unik och alla beter sig olika.
* Hör av dig till ACER för att få reda på vad de säger, de kanske kan göra en bättre bedömning på telefon??
* På bild ser det ofta värre ut än vad det gör i verkligheten.

Enligt mig är ljusfenomenet helt oacceptabelt, och jag hade ALDRIG köpt denna produkt om den stått i butik, inte för att jag tror att ni skulle ställa ut den i butiken för allmän beskådan heller då det skulle generera 0 sälj...

Jag la upp en tråd (innan jag hittade denna) för att få lite mer feedback vad fler användare tycker.
Jag vet om att bilderna inte är så värst bra och ger inte rättvisa åt fenomenet, men de är tagna mitt på dagen (12 snåret), i ett fullt upplyst (dagsljus/sol) vardagsrum och man ser tydligt de ljuskäglor jag pratat om, skulle detta vara taget på kväll/skymning hade det varit så mycket värre).

Ser fram emot att få en lösning på mitt första problem med något som jag köpt av er.

Länk till min tråd: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Tack på förhand

Tobias

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att Thermalrights kylare verkar vara utgående ur erat sortiment?
Är det temporärt eller är det utgående?

Permalänk
Medlem

Hej! JAg köpte sommaren 2013 ett MSI Mpower Z77 hos er. Detta fungerade felfritt tills en dag när jag startade datorn och jag hörde en smäll och såg en liten,liten låga med rök 3 cm ovanför RAM-slotsen.
Resterande komponenter ser du i min signatur. Vad kan problemet vara?
Datorn fungerar likadant som förut men är bara rädd att något skulle kunna hända.
Vad ska jag göra? Det går väl på garantin om något är fel eftersom det inte har gått ett år sedan inköp?
Vad kan problemet vara?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Några planer på att ta in Ducky shine 3 med gröna switchar?

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Hej! JAg köpte sommaren 2013 ett MSI Mpower Z77 hos er. Detta fungerade felfritt tills en dag när jag startade datorn och jag hörde en smäll och såg en liten,liten låga med rök 3 cm ovanför RAM-slotsen.
Datorn fungerar likadant som förut men är bara rädd att något skulle kunna hända.
Vad ska jag göra? Det går väl på garantin om något är fel eftersom det inte har gått ett år sedan inköp?
Vad kan problemet vara?

Har du klockat CPU? Ser ut som det antingen är en strömfas som get sig eller något kortslutit. Har du monterat distanser?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du klockat CPU? Ser ut som det antingen är en strömfas som get sig eller något kortslutit. Har du monterat distanser?

Processorn var oklockad och distanser monterade och datorn byggdes med esd-band.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med denna sidan?
http://www.inet.se/produkt/6606598/konig-portabel-usb-stromba...

Om man går in på den från Kampanjer ser det ut såhär

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

http://i.imgur.com/zrTNznJ.png

Ser normalt ut här både i Opera och Chrome.

Permalänk
Inaktiv

Hejsan inet!

Köpte en http://www.inet.se/produkt/5401752/netgear-wireless-n-wnda310...

Det är så att jag får extrem hög ping/ms i spel (var 4-5h). Störande i sig då det kan gå riktigt bra för en.
Har doc aldrig problem när jag surfar. Tittar på youtube, mail osv.

Vad kan problemet vara?

Det jag har gjort:
-testa stänga av andra störande saker runt om så som mobil
-Installera om
-testa i en annan dator. Samma sak!

Permalänk
Medlem

Har ni planer på att ta in Cooltek chassie i ert sortiment, är inne på att skaffa http://www.cooltek.de/en/cubes/w1/101/w1?c=237 ?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Tack för lakritsstången! Samt den fina servicen i butik och via telefon. Som vanligt kom ert paket före cdon. Men vi får se kanske kommer i morgon.

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | i5 4670K | 8 GB Corsair 1600 CL9 LP | MSI Z87M m-ATX | Silverstone Strider Gold 750W | MSI 280X | Samsung SSD 840 EVO Basic 120GB | WD Red 3TB | Windows 8.1 | BenQ BL2400

Permalänk
Medlem

Jag gjorde två beställningar igår, innan 17.00, men bara den ena skickades igår. Tråkigt när ni skriver klart och tydligt på er site att det utlevereras samma dag om man beställer innan 17.00.

Permalänk
Inet
Skrivet av Najsisen:

Hej igen inet.

Hur står det till med er reklam här på swec egentligen?

http://aka-cdn-ns.adtech.de/apps/135/Ad9971335St3Sz1643Sq1055...

Denna bild leder HIT, och ser inte ett enda av MSIs Mpower kort där? Blev lagom förvånad

http://aka-cdn-ns.adtech.de/apps/506/Ad9727994St3Sz744Sq10528...

Denna banner leder istället HIT, och det erbjudandet har redan utgått. Ingen nytta med den reklamen jue...

Dold text

Hm, tack för att du sa till. Det ska nu vara fixat. Sweclockers som lagt in fel länk på ena bannern och MSI som inte tagit ner sin banner efter det att erbjudandet upphörde, så faktiskt inte vårat fel den här gången

Skrivet av Gr8t:

Mja, lurarna kostade inte många kronor till och börja med, men jag tackar för erbjudandet, ni hade kunnat sälja dem för femtio-spänn, utan att få prova produkten spelar det mig ingen roll, det är en ren principsak.
Jag och många fler betalar gärna premium om jag får en premium-produkt och ett premium-bemötande, men att bli erbjuden att titta på en kartong av ett smått drygt butiksbiträde med ett av dem uslaste sälj-leendena jag sett, ja nä, då är det över.

Femtio kronor eller femtiotusen, men generellt är priset inget jag funderar över i någon större utsträckning när jag behöver nått, för mig är service och kvalitet nummer ett, priset nummer två, oavsett om jag beställer för sex-siffrigt eller tre.

Så här i efterhand skulle jag vilja veta vad erat biträde där i butiken egentligen hade för ursäkt?
Jobbar han kvar?
Jag har inte ens varit in i eran butik sedan dess..

Ett tips, nästa gång någon med en icke-sthlm dialekt kliver in, sköt allt på ett annat sätt.

En fundering bara..,
När jag beslutar mig för att anställa eller öht låta någon göra en provanställning hos oss så kollar jag först och främst så att den passar in i gänget _och_ har rätt attityd, jag funderar hur ni gör?
Årets (2013) Datorbutik, ja man gratulerar.

Givetvis är det tråkigt att du haft en sån upplevelse i en av våra butiker men kan tyvärr inte riktigt hålla med dig. Vi har ett otroligt härligt gäng i Stockholm och som nästan uteslutande får positiv kritik och feedback från våra kunder.

Självklart kan man ha en dålig dag eller av omständigheterna vara stressad och vara något osmidig i sitt bemötande av kunder, men det är absolut inget vanligt förekommande. Och det gäller alla våra butiker då vi faktiskt är väldigt noga när vi anställer ny personal.

Hoppas verkligen du får nytt förtroende för oss och besöker oss igen! Och som sagt, angående att packa upp hörlurarna så var det av någon anledning brist i kommunikationen då vi alltid ska erbjuda att packa upp om vi inte har en produkt i demo och har tagit upp det här med alla butikschefer som i sin tur tar det vidare till butikspersonalen.

Skrivet av stais:

Toppen! När vet ni huruvida ni kommer få tilldelning första leveransen eller ej?

Med lite flyt så har vi svart och lime på lager nu i slutet på veckan eller som senast i början på nästa, det beror lite på vilken tid leveranserna kommer både till oss och vår distributör.

Vita kommer dock att dröja lite som det ser ut just nu.

Skrivet av hellwheels:

Hej Inet.

Jag har varit trogen kund hos er i många år, dels för priset, dels för den snabba frakten, lite pingvinstången, många bäckar små blir till en helt nöjd kund.

Nu ska jag för första gången reklamera nånting jag fått levererat (har varit på g med coil whine på ett nät agg tidigare men då jag varit för lat/accepterande har det inte blivit av).

Jag har varit i kontakt med er kundservice och fått defusa/lite undvikande svar. (Jag har dock gjort en felanmälan)

Saken är den att jag köpte en IPS skärm som enligt mig har enorma problem med Backlight Bleeding.
Istället för det normala längst med listerna så är detta mer som ljuskäglor ut i skärmen, måste vara något fel på belysningens riktning, detta stör mig enormt när jag dels spelar och tittar på film, vilket är den huvudsakliga användningen av skärmen.

Svaren jag får när jag hör av mig är:
* Varje skärm är unik och alla beter sig olika.
* Hör av dig till ACER för att få reda på vad de säger, de kanske kan göra en bättre bedömning på telefon??
* På bild ser det ofta värre ut än vad det gör i verkligheten.

Enligt mig är ljusfenomenet helt oacceptabelt, och jag hade ALDRIG köpt denna produkt om den stått i butik, inte för att jag tror att ni skulle ställa ut den i butiken för allmän beskådan heller då det skulle generera 0 sälj...

Jag la upp en tråd (innan jag hittade denna) för att få lite mer feedback vad fler användare tycker.
Jag vet om att bilderna inte är så värst bra och ger inte rättvisa åt fenomenet, men de är tagna mitt på dagen (12 snåret), i ett fullt upplyst (dagsljus/sol) vardagsrum och man ser tydligt de ljuskäglor jag pratat om, skulle detta vara taget på kväll/skymning hade det varit så mycket värre).

Ser fram emot att få en lösning på mitt första problem med något som jag köpt av er.

Länk till min tråd: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Tack på förhand

Tobias

Problem med backlight bleeding är lite luriga och är väldigt subjektivt vad man uppfattar som "oacceptabelt" samtidigt som att det är en del variation på prispressade konsumentskärmar vilket gör att det är svårt att bedöma via en bild eller en felbeskrivning. Att det är någon grad av bleeding är något som man tyvärr får acceptera om du inte går upp mycket i pris, men givetvis finns det fall då det fortfarande är FÖR mycket och då något som går på garanti.

Men för att kunna göra den bedömningen så behöver vi helt enkelt ha in skärmen för att själva kunna verifiera och självklart är det även det svaret du skulle fått från vår kundtjänst. Om du inte fått information om hur du felanmäler och skickar in skärmen till oss så får jag bara be hemskt mycket om ursäkt och ska ta upp det här med berörda.

Gör så att du felanmäler skärmen här: https://www.inet.se/support/OrderList och försök vara så utförlig som möjligt i din felbeskrivning. Skulle det vara några frågetecken som dyker upp under vår felsökning så kommer vår tekniker att ringa upp och prata med dig.

Skrivet av Kilroy:

Hur kommer det sig att Thermalrights kylare verkar vara utgående ur erat sortiment?
Är det temporärt eller är det utgående?

Vi håller på att fasa ut Thermalright på grund av bristande efterfrågan och väljer att fokusera på andra tillverkare som t ex be quiet!, Cooler Master etc.

Skrivet av AndreasPC:

Vad kan problemet vara?

Skrivet av anon186265:

Hejsan inet!

Köpte en http://www.inet.se/produkt/5401752/netgear-wireless-n-wnda310...

Det är så att jag får extrem hög ping/ms i spel (var 4-5h). Störande i sig då det kan gå riktigt bra för en.
Har doc aldrig problem när jag surfar. Tittar på youtube, mail osv.

Vad kan problemet vara?

Det jag har gjort:
-testa stänga av andra störande saker runt om så som mobil
-Installera om
-testa i en annan dator. Samma sak!

Gör så att ni kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så ska vi hjälpa er. Den här tråden är inte riktigt till för enskilda ärenden så för snabbast och bäst hjälp gör ni bäst i att kontakta oss direkt.

Skrivet av Obolla:

http://i.imgur.com/sxJ21lE.jpg

Några planer på att ta in Ducky shine 3 med gröna switchar?

Vi håller ett öga på dessa och lägger upp så fort vår distributör tar in i sitt sortiment. Har tyvärr inte mer exakt info om datum just nu utan håll utkik som på hemsidan.

Skrivet av str8forthakill:

http://i.imgur.com/zrTNznJ.png

Gissningsvis använder du Firefox? Det är en bugg som vi vet om sen tidigare med cachen som dyker upp när vi uppdaterar produktbilder. Vi jobbar på en lösning.

Skrivet av KiXeR:

Har ni planer på att ta in Cooltek chassie i ert sortiment, är inne på att skaffa http://www.cooltek.de/en/cubes/w1/101/w1?c=237 ?

Korta svaret är att vi i princip inte tar in några lådor från Cooltek överhuvudtaget, men det såg rätt trevligt ut så vi undersöker om det är möjligt i detta fall ändå

Skrivet av Kakann:

Jag gjorde två beställningar igår, innan 17.00, men bara den ena skickades igår. Tråkigt när ni skriver klart och tydligt på er site att det utlevereras samma dag om man beställer innan 17.00.

Kontakta oss direkt så får vi kolla på vad som har hänt. Alla beställningar som var kompletta innan 17:00 ska ha gått iväg, vad jag kan se snabbt men behöver ordernummer för att kunna undersöka närmare.

Skrivet av ATL:

Tack för lakritsstången! Samt den fina servicen i butik och via telefon. Som vanligt kom ert paket före cdon. Men vi får se kanske kommer i morgon.

Tack själv för din beställning!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Lian-Li har presenterat ett nytt chassie för ett tag sedan PC-Q33, det visades upp på b.l.a CES. Det finns att köpa i USA i dagsläget.

När kan vi beställa det från Inet.se?

Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk

Hej Inet

Bara undrar om ni kommer ta in dessa https://www.inet.se/produkt/6301344/phobya-24pin-2-way-psu-st... i lager igen. Varit "Ej i lager" under hela Januari nu.

Mvh

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kontakta oss direkt så får vi kolla på vad som har hänt. Alla beställningar som var kompletta innan 17:00 ska ha gått iväg, vad jag kan se snabbt men behöver ordernummer för att kunna undersöka närmare.

Här är ordernumret: 6164559. Fick orderbekräftelse 16:54 (inte mycket marginal men det står ju 17.00) igår och så SMS först imorse att den var skickad.