Permalänk

Jag har spelat mycket med DMR och då MK11 Mod 0, knappast bästa vapnet men jag tycker det är roligt att spela med den. Annars spelar jag mest support och då oftast RPK-12 som är någorlunda rörlig eller PLP PECHENEG om jag vill ha lite tyngre grejer

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jisses , tog mig tid att unlocka massa Carbines igår ... ACE 52 cqb måste vara buggad .... herregud vilken mördarmaskin , inte så ofta som jag får slut på ammo (brukar dö innan) men fan fick lubba runt och tigga ammo av alla COD spelare ... sen bytte jag till support själv å jisses men lär patchas sen antar jag om en medioker spelare som jag dominerar med den

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Skrivet av Cruiser:

Jisses , tog mig tid att unlocka massa Carbines igår ... ACE 52 cqb måste vara buggad .... herregud vilken mördarmaskin , inte så ofta som jag får slut på ammo (brukar dö innan) men fan fick lubba runt och tigga ammo av alla COD spelare ... sen bytte jag till support själv å jisses men lär patchas sen antar jag om en medioker spelare som jag dominerar med den

Tycker inte den är så OP. Den gör mycket DMG, men är ganska långsam. Jag tycker att det är vapnet man använder mest på långt avstånd , men visst fungerar det i närkamp med om man börjar skjuta först.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag vart fan impad igår .... alla jag mötte föll som furor , eller så hadde jag hamnat i "zonen" , när allt bara funkade och hadde likagärna kunnat lubba runt med en ärtbössa men ska självklart kötta mera med den ikväll

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Skrivet av Cruiser:

Jag vart fan impad igår .... alla jag mötte föll som furor , eller så hadde jag hamnat i "zonen" , när allt bara funkade och hadde likagärna kunnat lubba runt med en ärtbössa men ska självklart kötta mera med den ikväll

Jag gillar mer m416 med h barrel och anglegrip.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

ACE 52 har snabbare ttk än tex AEK'n på nära håll så det är inte så konstigt att du tycker den är bra. Så länge man är "on target" och träffar sina kulor är den grym.

Permalänk
Medlem

ACE 23
AK-12
M416
AK 5C
SAR 71

5 st riktigt bra vapen!

Battlelog profil: http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/MegaIodon/

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

Har inte spelat jättemånga timmar i spelet men jag gillar Famas riktigt mycket i close combat, på lite längre avstånd gillar jag AEK riktigt mycket fast den funkar okej i närstrid den också. Sedan gillar jag Scout Elite och SRR-61 som snipers...
Ändrar min röst Testade Ace 23:an och den var riktigt skön!!

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk

AK5C tycker jag är oförskämt bra, kör med grip, HOLO och 2x magnifier. Fungerar i nästan alla situationer. Dock inte hittat något bra assualtvapen än. Support har jag knappt kört:p

Permalänk
Inaktiv

Jag blir nästan förvånad över att ingen här inne har nämnt UMP:en Jag började spela med den för ett tag sedan, och visst kan jag erkänna att den kanske har "vissa" brister på längre avstånd. Men, i CQB är den faktiskt helt fenomenal. Definitivt en av de bättre PDW:erna=) Så länge man smackar på ett grip, muzzlebrake och coyote så kommer man slakta med den=)

Permalänk
Medlem

Har inte låst upp alla vapen än men har även jag svårt att hitta något som tilltalar på samma sätt som i BF4 där M16A4 ävar ruskigt grym, dessutom har de förstört M4 nu genom att endast ha single och burst som fire mode. Har dock kört ett tag med Ace 52 CQB, smyckar man den med Kobra och Stubby grip så tycker jag man får ett kanonvapen.

Saxxat från dina top weapons på BF3:

1
M320
6964 Kills

Kan vara bland det mest ledsamma jag sett, det gör inte saken bättre att M16A3 som ligger på andra plats inte ens har 2500 kills, håll dig bort från trådar likt dessa så blir vi besparade folk som springer runt med granatkastare och förstör spelet.

Permalänk
Medlem

Kört mycket med M249 och det är bästa vapnet i BF4 enligt mig. Plöjer ner allt som kommer i min väg

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Ingen som lirar med AUG;en? spelade med m416 först, bytte till ACE 23 efter ett tag, men har gått över helt till att panga med augen, det är nåt magiskt över den

Permalänk
Medlem

lite skönt i BF4 där har bössorna mera en "feeling" , ingen är direkt über (förutom att nån av ACE modellerna verkar ha lite övertag) , i BF3 så vart man dödad av M16 mest hela tiden , det finns lixom ingen cookiecutterbössa , demesta styrs av personliga preferenser

har dock förkärlek för Flash hider på nästan alla bössorna (eller silencer) , jag brukar skjuta på lysande lasrar,scopeglares och mynningsflammor , det är rätt svårt ibland och se själva gubben på lite avstånd

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av block:

Ingen som lirar med AUG;en? spelade med m416 först, bytte till ACE 23 efter ett tag, men har gått över helt till att panga med augen, det är nåt magiskt över den

AUG med muzzle brake och Angled eller stubby på guilin peaks är härligt.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Augen är bäst med H barrel och anglegrip. Problemet är närkamp där man kommer dö oftast av alla andra vapen pga den låga fireraten.

Har också testat l85 vapnet. Kommer inte ihåg namnet. den är ganska grym med aglegrip och flash. Enda nackdelen är väl reloaden som tar lika lång tid som en fika rast.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Medic: M16A4 med ACOG
Engineer: M4
Support: M240b
Sniper: SRR-61, Mk11

Visa signatur

AMD FX 8350 4.0ghz (stock) | H90 | Corsair 8gb 1600mhz | GTX 760 2gb | A-DATA 256GB SSD | CX 750M | Obsidian 750D | WIN 8.1 PRO

Permalänk
Medlem

Att så många vapen och attachments nämns här vittnar om den betydligt bättre vapenbalansen i BF4. Minns alla tråkiga M16A3/AEK971 i BF3 (alltid med Foregrip/Heavy barrel/Kobra).

Att växla runt bland allt i arsenalen ger spelet ett djup då det tar sån tid att bemästra varje vapen och i BF4 är det mycket roligare eftersom så många fler bössor faktiskt håller måttet. Dessutom blir man en bättre spelare om man kan identifiera och är bekant med vapnen motståndet använder. Begriper mej inte på folk med 12000 ACE23-kills och 300 på den efterföljande..

Några av mina goto:
MTAR
L85
MG4

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maj0r:

Att så många vapen och attachments nämns här vittnar om den betydligt bättre vapenbalansen i BF4. Minns alla tråkiga M16A3/AEK971 i BF3 (alltid med Foregrip/Heavy barrel/Kobra).

Att växla runt bland allt i arsenalen ger spelet ett djup då det tar sån tid att bemästra varje vapen och i BF4 är det mycket roligare eftersom så många fler bössor faktiskt håller måttet. Dessutom blir man en bättre spelare om man kan identifiera och är bekant med vapnen motståndet använder. Begriper mej inte på folk med 12000 ACE23-kills och 300 på den efterföljande..

Några av mina goto:
MTAR
L85
MG4

Tror det ligger mycket i det. ACE vapnena verkar ha lite övertag men de är inga uppenbara bästa vapen direkt. Beror nog mest på att det är mer olika avstånd man möter på folk på i BF4. I trean var det mest close-medium. Så M16 var bra då den var ett perfect overall vapen. Funkade rätt bra i alla situationer men ej bäst på ngt. Lite som ACE nu, fast då det framförallt är mer långa avstånd numera får andra vapen visa vad de går för också, ACE är helt enkelt inte alltid att föredra.

Har ingen erfarenhet av assault vapnen än dock...ej rört den klassen så ska inte uttala mig för mkt om den. Lirar recon med karbin(byter när allt är upplåst med varje men än så länge är favoriten AK5C för min spelstil) eller support med LMG, m249 eller MG4 kvittar, riktiga bestar pga de har buffats ordentligt i BF4 mot trean...har ju samma träffsäkerhet som karbinerna liksom. Sjukt kraftfulla om man är bra på att hantera rekyl, vilket jag är rätt ok på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Efter 400 timmar måste jag säga att FAMAS är sjukt bra om man lär sig att kontrollera recoilen.

Håller man sig levande under alla reload kan man överleva ganska länge. Kör FAMAS med compensator , laser och ergogrip.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Som assault
Närstrid: ACE 23 - Holo sikte, flash hider och angeled grip
Medelavstånd: QBU-88 - 4x sikte, canted sight, angeled grip och suppressor

Engineer
Nätstrid: M4/ACV-R - Holo sikte och angeled grip
Medelavstånd: QBU-88 - 4x sikte, canted sight, angeled grip och suppressor

Är rätt kass överlag, men dessa vapen funkar för mig

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Entusiast

Bästa bössan... det är som att säga "bästa fotbollsspelaren". Sätt Messi eller Ronaldo mellan stolparna och se hur bra det går då?!

Beror helt på hur man väljer att spela. Som assault kör jag uteslutande SCAR-H med Coyote-sikte och heavy barrel, som engineer är det ACE 52 CQB med coyote och heavy barrel. Support varierar jag mellan hagelbrakare (QBS 09) eller LMG (Type 88) med IRNV-sikte och R2-suppressor. Som recon är det SRR 61 med Acog 4x och Shorty 12G "hagelbrakarpicka" då jag inte är särskilt förtjust att ligga o campa o snippra över halva kartan.

Det jag ändrar mest är tillbehören... vad som lämpar sig bäst med tanke på karta och läget för laget. Mortar, RPG, C4 osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Efter 400 timmar måste jag säga att FAMAS är sjukt bra om man lär sig att kontrollera recoilen.

Håller man sig levande under alla reload kan man överleva ganska länge. Kör FAMAS med compensator , laser och ergogrip.

Japp, FAMAS har seglat upp som mitt nya favoritvapen. Dock tveksamt om man kan kalla det bäst eller ens nära. Du dödar folk ofattbart fort, men pga hög fir e rate + litet magasin + extremt långsam reload spenderar man väldigt mycket tid i sitting duck-läge. Ett vapen med hög(om än inte högst) rpm, 30 skottsmag och snabb reload är nog det bästa överlag. Jag fortsätter dock med min FAMAS för att den är så jäkla kul!
Flash hider, laser och ergo.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Skrivet av crumpets:

Japp, FAMAS har seglat upp som mitt nya favoritvapen. Dock tveksamt om man kan kalla det bäst eller ens nära. Du dödar folk ofattbart fort, men pga hög fir e rate + litet magasin + extremt långsam reload spenderar man väldigt mycket tid i sitting duck-läge. Ett vapen med hög(om än inte högst) rpm, 30 skottsmag och snabb reload är nog det bästa överlag. Jag fortsätter dock med min FAMAS för att den är så jäkla kul!
Flash hider, laser och ergo.

Man får säga vad man vill om den , men lär man sig spela med FAMAS så kan man lätt döda 3 stycken med en mag. Jag har högst KPM med FAMAS än alla andra vapen jag använder, bl. a ACE med 8000 kills.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Fast en annan bössa hade du då kunnat döda 4st lätt. Man kommer aldrig ifrån att den har två inneboende nackdelar som ingen skill i världen kan ändra på. Rekyl, skottbild osv handlar ju bara om skicklighet och övning men lång reload time och litet magasin kan du -aldrig- kompensera för. Samma mängd timmar övning borde alltid ge mer utdelning med en annan bössa. Men som sagt, FAMAS är klart roligast trots det.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Ingen som nämt nya AWS? Helt sjukt effektiv..

Permalänk

Repair Tool är så OP... the rate of fire is insane <3

Visa signatur

CPU FX4300 4,6GHz - GPU Gigabyte R9 280x OC - PSU Corsair CX500M - Moderkort ASUS Sabertooth AM3+

Permalänk
Medlem

De borde införa kastkniv

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

De borde införa kastkniv

Hade bara varit ännu en grej som blivit klagomål på i chatten

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

ACE 23 och ACE 52 CQB är väl mina favoriter , men även AWSen och MG4 är riktigt bra.