Grafikkort som "tillåter" BIOS överklockning.

Permalänk

Grafikkort som "tillåter" BIOS överklockning.

Hejsan! jag sitter för närvarande på ett 5870 under vatten (1.35v 1010/1350, frånbörjan 1050/1400) som börjat visa tecken på att ge upp (degradering, har varit överklockat och övervoltat sen release.) och undrar nu vilka alternativ som finns, det är BIOS överklockat och jag funderar på om det fortfarande finns några kort som tillåter det efter att ati börjat signa sina BIOS. Har nvidia också nedlåsta bios eller är det fritt fram där? Jag ogillar mjukvaru överklockning starkt så det är inte ett alternativ.
Alternativet är väl hårdmoddning för att styra upp en lämplig volt, har dock inte gjort något sådant sedan 3870x2, så är både rostig och motsträvig. (Då jag blivit bekväm med att kunna volta upp i bios också, även om begränsningarna i 5870 var för tighta...)

tips om program till nvidia (om det finns uppskattas) har använt RBE med ati och det har funkat bra, synd bara att ati förstörde allt... Jag menar, de som pillar i BIOS är medvetna om att de kan bricka korten och behöver ingen jävla cockblock. Det finns ingen som flashar grafikkort som inte är medveten om riskerna och man kan inte råka flasha ett heller...

Permalänk
Medlem

Har du lust att motivera varför du är så mot mjukvaruOC?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | NH-L12S | Corsair Vengeance 2x16GB 6000Mhz CL30 | Samsung M.2 2TB | ASUS ROG STRIX B650E-I Gaming WIFI | ASUS RTX 4070 Super | Corsair SF750 | Fractal Design Ridge |

Permalänk

Det finns bios editor som funkar till alla 7870/7950/70 osv.

Men det är bara onödigt, köp ett kort som har upplåst spänning istället.