Hjälp mig bygga en Steam Machine 8000-9000 kr

Permalänk

Hjälp mig bygga en Steam Machine 8000-9000 kr

Hej,

Har mer eller mindre alltid spelat på konsol men har de senaste åren börjat snegla avundsjukt på PC. När idén om steam machines lanserades, att köra PC i vardagsrummet, blev jag ännu mer sugen på att ta klivet till PC. Nu vill jag bygga min egna maskin till vardagsrummet, trots att jag precis köpt en PS4, men eftersom jag aldrig gjort det förut behöver jag hjälp av er veteraner.

Inspirationen kom från en IGN-artikel, där de "byggde sin egna steam machine" http://www.ign.com/articles/2014/01/28/build-igns-custom-stea...

Jag satte ihop en nästan likadan på Inet men den blev lite för dyr, hamnade på 10500-11000. Jag skulle vilja betala 9000, men ännu hellre 8000. Det betyder att jag måste nedgradera lite jämfört med deras exempel, och jag är osäker på vilka komponenter jag ska kompromissa med.

Jag gillar verkligen chassit som IGN använder www.inet.se/produkt/6900516/silverstone-sugo-sg08b-600w-svart så kör gärna på det. Lite dyrt kanske, men samtidigt ingår ju ett nätagg på 600W. OS måste ingå!

Jag kommer spela AAA-spel, indies och you name it. Så det krävs ändå lite kräm. Kom dock ihåg att jag kommer från konsol, vilket i princip betyder att jag blir imponerad av full HD, mediuminställningar och 60 FPS.

Finns det någon snäll själ därute som vill ta sig an uppgiften?