Samsung Galaxy S2 vill inte starta?

Permalänk

Samsung Galaxy S2 vill inte starta?

Hej!
Hoppas någon här på proffsforumet har lite tips och trix som kan hjälpa mig,Har sett en del liknande trådar,men inte riktigt samma ändå
Min Samsung vill inte starta upp, kommer bara till Samsung GALAXY S2 GT-19100 Loggan och inget mer händer!

Har försökt med hard reset men jag kommer inte in till den menyn där jag skall välja "hard reset"?

Endast Vol down-power-hemknappen då kommer jag till Download läge
Har hämtat hem Odin + och testat några olika filer för återställning av Firmware (är väl vad det kallas)

Kopplar jag in den efter start av odin så kommer det upp en gul ruta id nånting, och väljer PDA och sedan filen för återställning, allt verkar funka hit men
det kommer upp lite info i Odin medelanderutan och sedan typ ini.boot-write start sedan händer inget mer?
Den (Porten) får ju uppenbarligen kontakt med datorn och den laddar utan problem
Men som sagt den verkar ha hängt sig riktigt jävla ordentligt
Vad göra ?
Känns som jag testat det mesta som finns info om på nätet!
Har väl någon/några månader kvar av garantin ,men dom kommer väl ändå skylla på fuktproblem så det e väl inte lönt att försöka med Samsung,eller 3 där jag köpte den

Vad det kan kosta att fixa,några har skrivit att byta ut microusb har hjälpt för vissa, men det har väl mest vart dom som inte fått det att fungera att ladda mobilen
Misstänker väl att det kan va nån krets iså fall vilken
Hoppas någon har nått tips
Tack !

Permalänk
Avstängd

Det låter inte kul. Det enda jag kommer att tänka på är att testa att byta USB-port. Det har hänt mig att telefonen inte vill flashas från en viss port men det fungerar hur bra som helst från porten bredvid. Annars kan det vara värt att lämna in den, det är inte säkert att fuktindikatorn löst ut även på en såpass gammal lur, Samsungs fuktindikatorer är inte lika känsliga som Apples eller liknande så du kan ha tur.

Permalänk
Medlem

Var bor du?
Jag har bytt usb felfritt på två SGS2 samt kernel och rom mm.
Är det inte moderkortet som är paj kan jag nog fixa den till dig.
Lite väl dyrt att byta det skulle jag tro.
Skicka gärna pm.

Btw.. prova med PhilZ-cwm6 - Safe Stock Based Kernel
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877270

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Fast att lämna in den på garanti är väl egentligen inte en dålig idé.
Konstaterar verkstaden att det är fuktskada har du ju svar på var problemet ligger?
En fuktskada går inte ta miste på i mobilen, syns jättetydligt.
Har det gått så långt att den är fuktskadad är ju ändå lösningen att:

1. Betala för reparation
2. Köpa ny telefon (vilket ter sig mer rimligt eftersom reparationen troligen är dyr)

Är det inte en fuktskada eller handhavandefel får du istället en gratis reparation eller utbytesenhet.
Garantin finns ju där för att nyttjas.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Var bor du?
Jag har bytt usb felfritt på två SGS2 samt kernel och rom mm.
Är det inte moderkortet som är paj kan jag nog fixa den till dig.
Lite väl dyrt att byta det skulle jag tro.
Skicka gärna pm.

Btw.. prova med PhilZ-cwm6 - Safe Stock Based Kernel
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877270

Testade ditt tips med PhilZ Och då körde han igenom och det blev grönt uppe i rutan där det då stod KERNEL Och så körde jag vidare
dock händer inget mer än att nu har jag fått 1 gul triangel med utropstecken i startloggan åxå
och så står det nånting i download mode Binary custom download 3,innan stod det 1
jag har dock inte gjort nått speciellt mer än lämnade in den i philippinerna i höstas då den hängde sig och vid uppstart krävde den upplåsningskod
Så nu har jag en Samsung som bara kommer till startloggan dock nu med en GUL TRIANGEL ?
Bor du i Trestads området eller omnejd Stenungsund/Kungälv/Göteborg så kan en hjälp vara god (betalar naturligtvis)
Annars kollar jag om det finns nån firma i Göteborg som inte har semesterstängt
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

Hej!
Hoppas någon här på proffsforumet har lite tips och trix som kan hjälpa mig,Har sett en del liknande trådar,men inte riktigt samma ändå
Min Samsung vill inte starta upp, kommer bara till Samsung GALAXY S2 GT-19100 Loggan och inget mer händer!

Har försökt med hard reset men jag kommer inte in till den menyn där jag skall välja "hard reset"?

Endast Vol down-power-hemknappen då kommer jag till Download läge
Har hämtat hem Odin + och testat några olika filer för återställning av Firmware (är väl vad det kallas)

Kopplar jag in den efter start av odin så kommer det upp en gul ruta id nånting, och väljer PDA och sedan filen för återställning, allt verkar funka hit men
det kommer upp lite info i Odin medelanderutan och sedan typ ini.boot-write start sedan händer inget mer?
Den (Porten) får ju uppenbarligen kontakt med datorn och den laddar utan problem
Men som sagt den verkar ha hängt sig riktigt jävla ordentligt
Vad göra ?
Känns som jag testat det mesta som finns info om på nätet!
Har väl någon/några månader kvar av garantin ,men dom kommer väl ändå skylla på fuktproblem så det e väl inte lönt att försöka med Samsung,eller 3 där jag köpte den

Vad det kan kosta att fixa,några har skrivit att byta ut microusb har hjälpt för vissa, men det har väl mest vart dom som inte fått det att fungera att ladda mobilen
Misstänker väl att det kan va nån krets iså fall vilken
Hoppas någon har nått tips
Tack !

Hade typ samma problem som du, garantin kommer inte gälla eftersom du har rootat den. Had samma problem som du. Byt din recovery till teamwin recovery och byt till valfri rom. Det fungerade på min.

Permalänk
Avstängd

Triangeln har (sannolikt) att göra med den räknare som Samsung har lagt in för att se hur många icke-officiella ROM:ar du lagt in/flashat. Det påverkar inte funktionen dock utan är mer till för att de ska kunna se att du har "hackat" den om du försöker lämna in den under garantin eller dylikt. Det finns en app (inte säker på om den finns i PlayStore dock, men den finns på XDA) som heter Triangle Away som får bort den. Den gör det genom brute force dock så det är inget man bör göra allt för ofta utan typ när du hittat en ROM du gillar och installerat den eller innan den ska in på verkstad.

Jag har tyvärr ingen ytterligare information om hur du kan lösa själva problemet. Det finns ett gäng mobilaffärer som sysslar med denna typen av grejer i Göteborgsområdet, men jag har ingen koll på vilka som är bra. Det fanns en på Hjalmar Brantingsgatan strax efter Vågmästareplatsen som jag har haft tur med trots att den såg väldigt suspekt ut, jag vet inte om den är kvar dock.

Permalänk
Medlem

Flasha tillbaka stock firmware så försvinner triangeln, alternativt få tag i en "USB Jig" för att resetta den. Triangle Away appen kan bli svår att använda när telefonen fastnar i boot.

Stock firmware finns på http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-I9100&pcode=NE...

Se till att ENDAST "Auto Reboot" och "F. Reset Time" nånting är ikryssad du får inte kryssa i något annat, det kan bricka telefonen rejält.

Lägg firmwarepaketet i PDA och kör igång.

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk

Så då hade jag den inlämnad på Ifon IT Nordic service i Göteborg,men dom kunde inte fixa problemet,slapp dock betala för felundersökning dom bad mig kontakta
Samsung Service - Nordic EASC AB

För det behövdes tydligen en "special flash maskin"
Vad tyder detta på tro?
Har dom ens försökt ?
Några tankar?

Permalänk
Medlem

Haha men vad fan?
Dom har inte ens försökt. Det kan dom väl ändå inte gjort?

Får du inte hjälp av Samsung Så skicka mig ett pm.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Haha men vad fan?
Dom har inte ens försökt. Det kan dom väl ändå inte gjort?

Får du inte hjälp av Samsung Så skicka mig ett pm.

Ok det gör jag,
Vilket gör mig misstänksam är att när jag lämnade in den var batteriet tomt,när jag fick tillbaka var batteriet tomt, borde dom inte ha laddat batteriet under dagen/natten till deras"felundersökning" som "endast" tog övernatten innan jag fick svar om att dom inte kunde fixa?
Skum butik?

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur just dom är.
Vad jag vet är att många ställen kopplar in telefonen, konstaterar att detta kommer ta tid, vidare till nästa.
Tid är pengar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Nu vet jag inte hur just dom är.
Vad jag vet är att många ställen kopplar in telefonen, konstaterar att detta kommer ta tid, vidare till nästa.
Tid är pengar.

Ok,men felundersökning 399:- med option på 500:- för att fixa enkel sak exkl reservdel låter som dom borde tagit sig lite mer tid,men ok
slapp ju betala så jag ska inte klaga

får nu se hur Samsung fixar detta dom var jäkligt trevliga och frågade om när den var inköpt,och jag har för mig till 90% att den var inköpt 30 augusti 2011
det var inga problem dom löser det sa dom!
Vilket gör mig orolig är ju att det stog 3 binary custom counts i downloadmode ,så där e det väl kört?

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte vad dom gör med det. När det står så.
Kanske går om du förklarar varför, att du försökte fixa?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Uppdatering ang min trådstart
Fick idag ett sms om att jag hade ett paket att hämta , och det var min mobil,eller rättare sagt tjejens mobil som jag lämnat in på Samsung Nordic i Göteborg för reparation!

Dom hade bytt mainboard + uppgraderat mjukvaran,så nu funkar den finfint igen,var lite orolig eftersom jag nästan tror så här i efterhand att garantin hade gått ut,men sa nått vid inlämnandet att jag hade för mig att jag hade nån månad kvar på garantin,och att det i download menyn stod 3 binary counts ,vilket jag uppfattar som 3 rootningar efter mina försk att återställa den

Så nu kan man va lite nöjd med Samsung service igen

Köpte en Samsung tv för 5 år sedan som gick sönder efter 1 år,(var tydligen väldigt vanligt,några kondingar som fick bytas,dom skickade dock en reparatör hem och fixade det) dock gick den sönder igen efter drygt 1 år ,samma sak men då menade dom på att garantin hade gått ut!
Då lovade jag mig själv att aldrig inhandla nått från Samsung igen
Men säga vad man vill men lite goodwill har dom ju iallafall,jämfört med "vissa" andra av erfarenhet,som alltid skyller på vattenskadad mobil!
Så allting gott!

Permalänk

Förbannat,varför skulle man vara så snabb med att vara nöjd,,,,
I morse när tjejen vaknade så gick det inte att "touch the screen"
knappar fungerar men inte att slå in pinkoden eller nått på skärmen så den reagerar
så den går inte att få igång,
Har provat med factory reset men hjälper inte
Vafaaaaan
Nån som har en idé
Eller ringa Samsung imorrn och gnälla lite

Permalänk
Skrivet av Mironoff123:

Förbannat,varför skulle man vara så snabb med att vara nöjd,,,,
I morse när tjejen vaknade så gick det inte att "touch the screen"
knappar fungerar men inte att slå in pinkoden eller nått på skärmen så den reagerar
så den går inte att få igång,
Har provat med factory reset men hjälper inte
Vafaaaaan
Nån som har en idé
Eller ringa Samsung imorrn och gnälla lite

Låter tyvärr som defekt kretskort. Men då borde den inte ha funkat från första början när du fick hem den.

Ring butiken där du lämnade in den och be dom ta kontakt med service verkstaden så löser dom det

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

hej, lånar tråden lite för man får inte göra två trådar om typ samma sak.

men iaf, skulle roota min s2a för den är operatör låst, så kollade på et YT klipp på hur han gjorde, men så när jag skulle starta mobilen så kommer sen till samsung logon å sen så dör den bara, får inte igång den. skulle uppskatta en step by step på hur jag löser detta problem, att få den fixad och att jag kan använda mitt simkort i den.

MVH Niklas

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90