Permalänk
Medlem

Ne förväntade mig inte att jag skulle behöva vänta hela helgen.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat lira på Odin. Är bara lvl 11 än så länge. Någon som har lite tips å tricks för nybörjare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Browing:

Har precis börjat lira på Odin. Är bara lvl 11 än så länge. Någon som har lite tips å tricks för nybörjare?

Skicka en friend request till Neo Greene så kan jag säkert hjälpa dig en del in-game.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag och brorsan fixar ett varsitt konto också! xD

Tycker dock att det går väldigt segt att ladda ner spelet.
Har 1Gbit lina från BBB så tycker 3,91MB/s är lite segt.

Vilken server ska man joina?

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segafreaks:

Jag och brorsan fixar ett varsitt konto också! xD

Tycker dock att det går väldigt segt att ladda ner spelet.
Har 1Gbit lina från BBB så tycker 3,91MB/s är lite segt.

Vilken server ska man joina?

Fantastiskt roligt att läsa att någon tycker att 3,91 megabyte per sekund är "lite segt" För en annan som minns tiden då tecken på skärmen laddades hem en och en.

Odin är en server med många svenskar, den har lagom hög population och är aktiv.

Visa signatur

Permalänk

hur är detta FF jämfört med WOW swtor har inte mer erfarenhet av MMORPG?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Förväntade du dig att supporten skulle ha öppet 4 på morgonen eller? Inte ens blizzard har det.

Skickades från m.sweclockers.com

Bästa kommentaren hahaha

Permalänk
Medlem

Fastnade verkligen inte för detta spel

Spelar Rust istället xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segafreaks:

Fastnade verkligen inte för detta spel

Spelar Rust istället xD

Hur kan man inte fastna för detta spel? Bäst.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Alright, har redan frågat förut men nu kan jag få spelet från Amazon.com för 15 dollar, altså lite under 100 kronor. Med tanke på att man får 30 dagars gratis tid tänkte jag mig köpa det och testa. Några sidor om diverse tips & tricks som man borde veta om?

Permalänk
Medlem

Det som räddar spelet är i min mening dom grymma instanserna! slutade när jag dingade 50, smått utbränd, men började spela igen för ca två veckor sedan. Har haft grymt kul med min whm i endgame!

Tyvärr tycker jag spelet tappar mycket på utforskning. Blev aldrig sugen på att dra ut på upptäcksfärd och när man väl bundit sig till alla städer så finns det ingen anledning att rida iväg på sin mount, man bara teleporterar sig dit man vill. Lägg till alla osynliga väggar kring vatten och inlevelsen har skadats ordentligt.

Hade det inte varit för det så skulle jag nog inte titt som tätt längta tillbaka till wow. Med det sagt så är ff14 fortfarande ett grymt bra och vackert mmo som jag har väldigt kul med för tillfället.

Ska även tilläggas att spelare generellt är väldigt trevliga i ff14, en kvalite jag länge saknat i wow.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Testade spelet, gillade det.. Men det slog inte det gamla Maplestory eller Mabinogi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreenSoap:

Testade spelet, gillade det.. Men det slog inte det gamla Maplestory eller Mabinogi.

Vad bra då dom inte är i samma MMORPG sub-genre.

Permalänk
Medlem

Va lite segt i början, men börjat spela nu igen av nån anledning :-s tre dagar som lvl50whm med ilvl70 och ledsnar på titan (hard) så dags för gille eller gå vidare till annat spel

Visa signatur

Im not a good lover but atleast im fast ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jofka:

Va lite segt i början, men börjat spela nu igen av nån anledning :-s tre dagar som lvl50whm med ilvl70 och ledsnar på titan (hard) så dags för gille eller gå vidare till annat spel

Ilvl 70 är inte max. 90 är, så farma på för det kommer ta tid

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ilvl 70 är inte max. 90 är, så farma på för det kommer ta tid

Ja men spyr snart på alla som inte kan lära sig att flytta på sig i the navel (hard)

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Jofka:

Ja men spyr snart på alla som inte kan lära sig att flytta på sig i the navel (hard)

Spelar du på Odin? I såna fall kan jag & några till dra igenom den med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Spelar du på Odin? I såna fall kan jag & några till dra igenom den med dig.

Japp spelar på Odin. Skulle va trevligt att bli klar med relic. Ign Jofka Greave

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Jofka:

Japp spelar på Odin. Skulle va trevligt att bli klar med relic. Ign Jofka Greave

Jag är online nu, Luppi Orunitia.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa det här spelet men undrar över en sak. När man är maxlevel och inte vill raida och inte köra pvp vad kan man då göra? :/

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Tänkte köpa det här spelet men undrar över en sak. När man är maxlevel och inte vill raida och inte köra pvp vad kan man då göra? :/

Raiding är den största delen av nuvarande endgame imo och vill du inte köra dungeons så återstår vad jag vet i princip bara att börja levla proffessions eller en ny klass. Det mesta går dock att göra med pugs så du behöver inte känna att du inte kan klara dom flesta instancerna utan en guild. Vill tillägga att pvp i dagsläget är rätt kasst vad jag hört, ha dock inte testat det än.

Jag gillar det fortfarande och spelar dagligen men helt perfekt är det inte. Det som håller mig kvar är instancerna och vad jag upplever som en trevligare community överlag gentemot andra spel (*host wow). Turligt nog så är det billigt så jag kan lätt rekomendera att man testar spelet om det verkar intressant.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Raiding är den största delen av nuvarande endgame imo och vill du inte köra dungeons så återstår väl i princip bara att börja levla proffessions eller levla en ny klass. Det mesta går dock att göra med pugs så du behöver inte känna att du inte kan raida dom "lättare" instancerna utan en guild. Vill tillägga att pvp i dagsläget är rätt kasst vad jag hört, ha dock inte testat det än.

Jag gillar det fortfarande och spelar dagligen men helt perfekt är det inte. Det som håller mig kvar är instancerna och vad jag upplever som en trevligare community överlag gentemot andra spel (*host wow). Turligt nog så är det billigt så jag kan lätt rekomendera att man testar spelet om det verkar intressant.

Då köper jag spelet och provar en månad

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snorlena:

Då köper jag spelet och provar en månad

Det är rabatt nu på Steam, ett tips!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är rabatt nu på Steam, ett tips!

Skulle precis skriva det. 12.95€ kostar det där vilket är billigt.
Synd att man inte kan länka sitt konto till Steam (om man redan äger spelet).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad på detta! Blir att köpa till PS4 nu i April! Beta på lördag också

Permalänk

Väldigt sugen på detta spel! schysst pris på steam nu också. men vad kostar det i månaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcel Gutierrez:

Väldigt sugen på detta spel! schysst pris på steam nu också. men vad kostar det i månaden?

http://www.ffxivinfo.com/service.php

11 euro för entry vilket dom flesta faller under (max 1 karaktär per server), annars 13 euro.

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers

Välkomna in på Odin om ni söker efter folk att spela med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Välkomna in på Odin om ni söker efter folk att spela med.

Ok då börjar jag där

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja lira på Cerebrus när det är dags och sen söka till Friskyttarna (verkar vara en soft guild) om det inte finns någon trevlig guild på Odin?