Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fabola:

EDIT: Hittade visst mitt gammla account som låg och skräpade. Synd gubben var på fel server.

Du kan ju flytta gubben till vilken server du vill. Kostar väl en hundralapp tror jag men.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Haha har lvlat upp en ny på Odin nu! spelar doc inte så mycket nu då jag fått tillgång till HoTs

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Avstängd

Gav mig på WoW efter att jag la ner det när Cataclysm kom. Spelade två månader och visst det var skoj en stund fast nu är det enformigt. Fast nu känns det tomt att inte ha något att spela så varför inte ge sig på detta igen. Slutade spela för ca 10 månader sen. Frågan är om det finns mycket nytt att göra? För mig var det bara en grind av samma raid hela tiden så det gjorde att jag tröttnade.

EDIT:

Fasen jag som var sugen att lira nu :(. Aja får ge mig till tåls några timmar.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Inte följt uppdatering av FFXIV på senaste tiden.
Men det jag undrar har det tillkommit nått nått för låg level eller är det bara level 50+ content?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Inte följt uppdatering av FFXIV på senaste tiden.
Men det jag undrar har det tillkommit nått nått för låg level eller är det bara level 50+ content?

Vi har fått en ny dps klass (rogue/ninja) men bortsätt från den så kan jag inte komma på något speciellt. Nästan allt nytt är för level 50+.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Hur är den svenska aktiviteten på Zodiark?
Jag, frun, brorsan och några guildies från SWTOR funderar på att starta upp ett FC så småningom om vi inte hittar andra svenskar. Är det några andra här på Zodiark?

Permalänk
Skrivet av pehwraah:

Hur är den svenska aktiviteten på Zodiark?
Jag, frun, brorsan och några guildies från SWTOR funderar på att starta upp ett FC så småningom om vi inte hittar andra svenskar. Är det några andra här på Zodiark?

Jag kan tyvärr inte svara angående Zodiark.

Det finns några helsvenska FCs i FFXIV, men vi är utspridda på olika servers. Vi (Friskyttarna) finns på Cerberus och sedan tror jag att ni hittar övriga på Odin och Shiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Vi har fått en ny dps klass (rogue/ninja) men bortsätt från den så kan jag inte komma på något speciellt. Nästan allt nytt är för level 50+.

Tackar.

Tycker det är lite synd att det är så lite nya saker för låg level i alla mmo's när det kommer uppdateringar.. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Eftersom det var ett år sedan jag spelade så behövde jag komma in i det igen så jag började levla en rogue / ninja.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Eftersom det var ett år sedan jag spelade så behövde jag komma in i det igen så jag började levla en rogue / ninja.

Hur känns Rogue / Ninja? har börjat lira igen efter 10 månaders uppehåll. Försöker uppgradera mitt Relic Weapon men herregud vilken grind. Lirar på Odin i ett blandat FC "Avalon" (tyskar,litauer,svenskar mm)

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkt:

Hur känns Rogue / Ninja? har börjat lira igen efter 10 månaders uppehåll. Försöker uppgradera mitt Relic Weapon men herregud vilken grind. Lirar på Odin i ett blandat FC "Avalon" (tyskar,litauer,svenskar mm)

Jag tycker den är trevligt. Jag brukar ofta spela ranged i mmorpg men i detta lir så tycker jag det är roligt med close combat. Varvar ninjan med en white mage då jag ibland tröttnar på att bara dps:a. Jag spelar med Friskyttarna på Cerberus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

info för heavensward från pax east

pre order startar 16 mars

release date 23 juni
early access 19 juni

benchmarken för dx11 clienten kommer början av april, dock ser det ut som den är långt ifrån optimerad just nu

yoshida berättade att den var ganska sent dom bestämde sig för att flytta fram releasen, då dom kände att dom inte skulle hinna med allt till det datumet dom hade tänkt från början

edit: justera datum för pre order samt lite grammatik fel jag upptäckt

Permalänk
Medlem

peta igång spelet igen, vet inte när jag spela sist men är länge sedan. lite lost med min WHM 50 så vet inte om jag ska börja på nå nytt eller inte.... nå folk på Odin som vill hitt på nå eller nå FC å liknande?

Visa signatur

Im not a good lover but atleast im fast ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jofka:

peta igång spelet igen, vet inte när jag spela sist men är länge sedan. lite lost med min WHM 50 så vet inte om jag ska börja på nå nytt eller inte.... nå folk på Odin som vill hitt på nå eller nå FC å liknande?

det är lite rörigt om man inte spelat på ett tag då spelet är dåligt på att guida dig igenom endgame. Men lås upp gold saucer och för gear progression kan du använda den här guiden:

https://docs.google.com/document/d/1HxICNH__f_qtlJTqPRmm8-zho...

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Tjena. Är det några som spelar ffxiv nu för tiden? Jag söker en bra server samt några att lira med på ps4 med lite voice chatt och så. Skriv gärna svar med server och så vid intresse.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Linusolssone:

Tjena. Är det några som spelar ffxiv nu för tiden? Jag söker en bra server samt några att lira med på ps4 med lite voice chatt och så. Skriv gärna svar med server och så vid intresse.

Jag kör på Odin. Många svenskar där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk

Okej. Är du med i något fc som man kan få invite till. Har lirat en del innan men blir att rolla en ny.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Linusolssone:

Okej. Är du med i något fc som man kan få invite till. Har lirat en del innan men blir att rolla en ny.

Japp. Prata med Joanna Lightvision.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är det ny expansion och grejer på gång, ser onekligen intressant ut så funderar på att damma av min kopia och ge mig på spelet igen.
Är det någon som spelar på Cerberus?

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Hype Hype
http://na.finalfantasyxiv.com/heavensward/sp/

Varning, den här trailern innehåller en del klipp från scener (spoilers?) i 2.x storyn.

Visa signatur

Permalänk

Vilket fantastiskt mmorpg! Måste ju vara det bästa just nu! Har inte haft så roligt i ett mmo på jag vet inte hur länge , rekommenderas!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lars Mandel99:

Vilket fantastiskt mmorpg! Måste ju vara det bästa just nu! Har inte haft så roligt i ett mmo på jag vet inte hur länge , rekommenderas!

Ja speciellt nu när de har flyttat servrarna till Europa/Tyskland! Tidigare låg servrarna i Kanada. Jag gick från 125ms ping till 44ms. Andra svenskar kommer ner till så lite som 20ms!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lich

Hej! Jag och min kompis har precis börjat spela på Lich.
Finns det någon svensk FC som är aktiv där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eremyn:

Hej! Jag och min kompis har precis börjat spela på Lich.
Finns det någon svensk FC som är aktiv där?

Känner tyvärr inte till något svenskt FC på servern. Men eftersom jag själv spelar där så kan jag väl passa på att tipsa om FC't jag är med i, http://serenity-lich.enjin.com/. Vi har en del svenskar men det är förstås engelska som gäller. Är en i första hand social fc, dock en väldigt uppstyrd sådan med flera öppna raid kvällar som alla är välkomna att delta i varje vecka.

Dom enda egentliga kraven för att ansöka är att man är trevlig och över 18.

Här kan du hitta fler Free companies som söker medlemmar på servern: http://forum.square-enix.com/ffxiv/forums/949-Lich%28EU%29

Jag spelar inte jätte mycket längre men mitt in game nick är "Nim Rahz", det går bra att höra av sig om ni undrar eller behöver hjälp med något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Ragin Pig:
Tack för snabbt svar!
Ansökte precis, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att köpa detta i dagarna, har testat path of exile, men det kändes för ensamt. Har lirat Tera, men fastnade inte..

Min fundering är väll egentligen om spelet fortfarande lever? Samt så är jag lite nyfiken på drops/loot, då jag gillar att grinda och försöka få de där feta legendary droppet. Är det något jag kan vänta mig? Har knappt hört något om loot å drops i olika "why you should play" videos.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Hade tänkt att köpa detta i dagarna, har testat path of exile, men det kändes för ensamt. Har lirat Tera, men fastnade inte..

Min fundering är väll egentligen om spelet fortfarande lever? Samt så är jag lite nyfiken på drops/loot, då jag gillar att grinda och försöka få de där feta legendary droppet. Är det något jag kan vänta mig? Har knappt hört något om loot å drops i olika "why you should play" videos.

Spelet lever absolut! Om du bestämmer dig för att spela, hoppa in på Odin!
Grinding är något som du kommer stöta på mycket av i detta spel, så det låter som det är nåt för dig

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Spelet lever absolut! Om du bestämmer dig för att spela, hoppa in på Odin!
Grinding är något som du kommer stöta på mycket av i detta spel, så det låter som det är nåt för dig

Kul! Köpte igår och har tankat under natten så de är odin som gäller alltså?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså jag blir tokig på kameran. Finns det något sätt att ställa in så att man vrider runt kameran med musen utan att hålla en höger/vänster klick intryckt? Skit mongo ju. Ändra även strafe till A/D istället för Q/E.

edit: Jag menar alltså att ha kameran fungera som egentligen vilket FPS spel som helst

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Alltså jag blir tokig på kameran. Finns det något sätt att ställa in så att man vrider runt kameran med musen utan att hålla en höger/vänster klick intryckt? Skit mongo ju. Ändra även strafe till A/D istället för Q/E.

edit: Jag menar alltså att ha kameran fungera som egentligen vilket FPS spel som helst

tror inte det går, skulle det inte bli väldigt svårt att använda musen för att interagera med spelet ifall den hela tiden drog runt kameran?

Visa signatur