Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Om du vill köra server Odin så hjälper jag dig gärna att komma igång i spelet. Skicka en vänförfrågan till Neo Greene.

Hemskt trevligt! Har precis flyttat till egen lägenhet, så det blir lir! Är bara på lv6 efter en kvälls spelande och är på Odin eftersom teamsweden är där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

För dem av er som söker efter ett free company finns Friskyttarna på Cerberus.

Vi har 30st aktiva spelare i vår FFXIV sektion. Varje vecka kör vi 4 och 8-man events inkluderat skattjakter. Vi organiserar även upp grupper regelbundet till att hjälpa våra medlemmar att klara sina relic quests.

Välkomna!

Permalänk
Medlem

alltså musiken i huvudstaden.... ska fan ha den på min begravning. går i trans och reser till nivada så fort jag hör den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att börja lira detta, men gameplay videos från Youtube verkar inte vara så lockande. Hur ser end game ut?

Permalänk
Medlem

Jag älskar hur optimerat spelet är! Har dragit precis allt på högsta, x16 aa, alltså precis allt och har konstant 60 fps i städer, marketplace och till och med när jag gjorde fates i grupp. love it

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag älskar hur optimerat spelet är! Har dragit precis allt på högsta, x16 aa, alltså precis allt och har konstant 60 fps i städer, marketplace och till och med när jag gjorde fates i grupp. love it

Du levlar på rätt bra med

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av rustax:

Funderar starkt på att börja lira detta, men gameplay videos från Youtube verkar inte vara så lockande. Hur ser end game ut?

Lite kortfattat:

• Starta din relic-quest för ilvl 80 & 90 vapnet.

• Farma instanser för tillräckligt med philosophy tomes så du kan köpa Darklight-armor (item level 70). Tar ungefär 1-2 veckor aktivt spelande.

• Skifta mellan primal bossfighterna för relic-vapnet / raid-dungeon för ilvl 80 armor.

• När du har uppnått ett snitt på ~70-75 item level och ditt relicvapen så kan du börja köra Coil instanserna för ilvl 90 armor & ilvl 95 vapnet. Varva detta med ilvl 90 armor som du kan köpa med mythology tomes, snitt 1 del i veckan, om du kör tillräckligt med instanser.

• Efter det? Ingen aning, ta upp PvP kanske?

Det finns PvP men jag har inte testat det själv ännu, verkar vara ganska obalanserat just nu.

Det är många bossfighter och jag finner de flesta utmanande, trots att jag har spelat mmorpgs i 10 år. Dock är detta inget spel för dig om du inte gillar PvE. Om du vill ha någon att köra med så sitter jag och några till från denna tråd och spelar med varann på Odin-servern.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gix:

Lite kortfattat:

• Farma instanser för tillräckligt med philosophy tomes så du kan köpa Darklight-armor (item level 70). Tar ungefär 1-2 veckor aktivt spelande.

• Skifta mellan primal bossfighterna för relic-vapnet / raid-dungeon för ilvl 80 armor.

• När du har uppnått ett snitt på ~70-75 item level och ditt relicvapen så kan du börja köra Coil instanserna för ilvl 90 armor & ilvl 95 vapnet. Varva detta med ilvl 90 armor som du kan köpa med mythology tomes, snitt 1 del i veckan, om du kör tillräckligt med instanser.

Det finns PvP men jag har inte testat det själv ännu, verkar vara ganska obalanserat just nu.

Det är många bossfighter och jag finner de flesta utmanande, trots att jag har spelat mmorpgs i 10 år. Dock är detta inget spel för dig om du inte gillar PvE. Om du vill ha någon att köra med så sitter jag och några till från denna tråd och spelar med varann på Odin-servern.

Bra beskrivning, här är en guide som hjälpte mig rätt mycket i början.

http://intothemists.com/ffxiv/chart_for_end_game/

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av strejf:

Bra beskrivning, här är en guide som hjälpte mig rätt mycket i början.

http://intothemists.com/ffxiv/chart_for_end_game/

Informativ, tack så mycket för länken! Kommer väl till hands om frågan kommer igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Lite kortfattat:

• [/*][/*]

• [/*][/*]

• [/*][/*]

• [/*][/*]

• [/*][/*]

Tack så mycket för infon, började spela igår lite på Odin också. Levlar en conjurer, blev bara 11 igår på några timmars spelande. Vet inte om jag borde byta till en dps class istället. Har alltid spelat dps klasser, så tänkte att det var på tiden att börja spela en healer. Hur är conjurers? Är de roliga att lira?

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av rustax:

Tack så mycket för infon, började spela igår lite på Odin också. Levlar en conjurer, blev bara 11 igår på några timmars spelande. Vet inte om jag borde byta till en dps class istället. Har alltid spelat dps klasser, så tänkte att det var på tiden att börja spela en healer. Hur är conjurers? Är de roliga att lira?

Jag kör Conjurer primärt (White Mage som jobb). Klassen spelar inte ut sin roll förrän du når ~40. Personligen tycker jag att healer är riktigt roligt, speciellt som WHM där du inte har en oändlig mana-pool utan måste tänka på när du healar och vem. Att spela healer i FFXIV är mycket mer utmanande än tidigare mmo's som jag har healat i.

Om du har frågor om CNJ/WHM så svarar jag gladeligen. Jag heter Luppi Orunitia på Odin. Du kan lägga till mig om du vill, så kan jag köra lite instanser med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Jag kör Conjurer primärt (White Mage som jobb). Klassen spelar inte ut sin roll förrän du når ~40. Personligen tycker jag att healer är riktigt roligt, speciellt som WHM där du inte har en oändlig mana-pool utan måste tänka på när du healar och vem. Att spela healer i FFXIV är mycket mer utmanande än tidigare mmo's som jag har healat i.

Om du har frågor om CNJ/WHM så svarar jag gladeligen. Jag heter Luppi Orunitia på Odin. Du kan lägga till mig om du vill, så kan jag köra lite instanser med dig.

Jaha, tack så mycket ska fortsätta att köra Conjurer då, men när jag försöker att lägga till dig i Friend List så får jag meddelandet "Cannot locate a character with that name"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rustax:

Jaha, tack så mycket ska fortsätta att köra Conjurer då, men när jag försöker att lägga till dig i Friend List så får jag meddelandet "Cannot locate a character with that name"

Nä han måste vara inne i spelet för att du ska kunna lägga till honom tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av rustax:

Jag är online nu.

Permalänk
Medlem

''account temporarily suspended''. Trodde jag fick hjärtattack. Har inte fått några spammail eller köpt ingame currency men byttre lösenord och loggade in igen och allt var helt normalt.. konstigt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Funderar på att köpa ARR nu när det är billigt på Electroworld och undrar om det är värt det för mig. Kan börja med att jag är en otrolig fan av FF och bara därför funderar jag på att skaffa ARR. Spelade den stängda betan lite och blev äcklad över hur ooptimiserat spelet var och hur dåliga tiderna var. Fick knappt spelat spelet. Jag gillar inte heller klass-systemet och att man kan byta när man vill, men det kanska man vänjer sig vid.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Funderar på att köpa ARR nu när det är billigt på Electroworld och undrar om det är värt det för mig. Kan börja med att jag är en otrolig fan av FF och bara därför funderar jag på att skaffa ARR. Spelade den stängda betan lite och blev äcklad över hur ooptimiserat spelet var och hur dåliga tiderna var. Fick knappt spelat spelet. Jag gillar inte heller klass-systemet och att man kan byta när man vill, men det kanska man vänjer sig vid.

Vad tycker ni?

optimerat är det kan jag säga dig. med min dator i sign kör jag precis allt maxat med vsnc och konstant 60fps oavsett ifall jag är i skogen eller i marketplace.

än så länge är jag överaskad. tänkte inte heller köpa spelet men tror nog att jag gjorde ett jävligt bra val. dungeonserna kräver mer hjärna än i andra mmorps har jag märkt. tex gör du inte rätt så 1shootas hela gruppen och det är bara att göra om. mycket roligt. 170kr eller vad det kostar är inte dyrt. det är 2 drinkar på krogen liksom och köpet kan ge dig mycket att göra i framtiden

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Finns det något trevligt FC på Moogle måhända?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Vad tycker ni?

Klassystemet tycker jag är ett av de bästa grejerna med FFXIV. Jag ska ta och dra upp en healer och dps till 50 nu så att jag kan hjälpa mitt FC (guild) i så många fall som möjligt. För övrigt är spelet grymt bra optimerat nu, jag kör typ 50 fps på ett mobilt grafikchip.

PS: Är du ett stort fan av FF så finns det inget att fundera på, köp! Även om man inte är ett fan tror jag att det är ett bra val.

BTW: Gratis att spela nu i helgen om man har haft ett konto tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Level 40 nu och började spela spelet i fredags eftermiddag. Är jag in for the big hit nu de sista 10 levlarna eller varför säger folk att det tar 4-5 veckor att levla till 50? kanske är sådana som läser vart enda sidequest också. Lyssnar bara på mainquestsen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Level 40 nu och började spela spelet i fredags eftermiddag. Är jag in for the big hit nu de sista 10 levlarna eller varför säger folk att det tar 4-5 veckor att levla till 50? kanske är sådana som läser vart enda sidequest också. Lyssnar bara på mainquestsen

Verkar inte vara så svårt att levla, är 23 nu och började spela typ 2 dagar sedan .

Permalänk
Avstängd

Nej då men du behöver också levla upp Marauder till level 26 för att utnyttja viktiga skills därifrån. Främst Mercy Stroke, Foresight och Bloodbath.

http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Marauder

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers

Det beror väl helt på hur man spelar. Om man grindar och bara fokuserar på att få så många levels som möjligt så går 50 på nolltid. Själv tog jag det relativt lugnt och utforskade andra klasser & crafts innan jag drog upp en klass till 50, därav de 3 veckor som det tog för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej då men du behöver också levla upp Marauder till level 26 för att utnyttja viktiga skills därifrån. Främst Mercy Stroke, Foresight och Bloodbath.

http://ffxiv.gamerescape.com/wiki/Marauder

Tack. Kör ju paladin, så ska ta och levla en sådan också

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers

Tack. Kör ju paladin, så ska ta och levla en sådan också

Foresight & Bloodbath är "måsten" för en tank i mitt tycke, och lvl 8 går att ta på en timme. Helt klart värt tiden!

Stoneskin är också väldigt trevlig att ha som tank. Sköld som skyddar mot physical damage motsvarande 10% av ditt max HP. Conjurer level 34.

Permalänk
Medlem

Ska nu joina en Grand Company, har läst lite på nätet och det sägs att Immortal Flames (Ul'Dah) är bäst för DoM klasses och jag spelar en conjurer. Ska man joina de? Eller spelar det inte så stor roll?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rustax:

Ska nu joina en Grand Company, har läst lite på nätet och det sägs att Immortal Flames (Ul'Dah) är bäst för DoM klasses och jag spelar en conjurer. Ska man joina de? Eller spelar det inte så stor roll?

Det spelar egentligen väldigt liten roll. Gear du kan köpa från ditt GC byter man snabbt ut och på det stora hela har de någorlunda likvärdigt utbud. I övrigt är det mest kosmetiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

För dem av er som söker efter ett free company finns Friskyttarna på Cerberus.

Vi har 30st aktiva spelare i vår FFXIV sektion. Varje vecka kör vi 4 och 8-man events inkluderat skattjakter. Vi organiserar även upp grupper regelbundet till att hjälpa våra medlemmar att klara sina relic quests.

Välkomna!

Låter intressant

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Supporten är skit. Min bror och jag köpte två exemplar idag o på båda sa de att de redan var registrerade. Vi kollade upp de o de var ett vanligt problem som de hade. Problemet är nu dock att vi inte får spela spelet på hela helgen då supporten är stängd, fyfan vad illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

Supporten är skit. Min bror och jag köpte två exemplar idag o på båda sa de att de redan var registrerade. Vi kollade upp de o de var ett vanligt problem som de hade. Problemet är nu dock att vi inte får spela spelet på hela helgen då supporten är stängd, fyfan vad illa.

Förväntade du dig att supporten skulle ha öppet 4 på morgonen eller? Inte ens blizzard har det.