Permalänk
Medlem

Öl på datorskärm

Slog just till en ölflaska så den spillde på skärmen. Skiten rann ner mellan kanten och skärmen. Bör jag dra ut skiten ur väggen? Hoppas på det bästa? Torkade av den och ser ingen galenskap än så länge, såhär tre minuter efter.

Stationär dator, så det är ingen bärbar som fått sig en dusch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Slog just till en ölflaska så den spillde på skärmen. Skiten rann ner mellan kanten och skärmen. Bör jag dra ut skiten ur väggen? Hoppas på det bästa? Torkade av den och ser ingen galenskap än så länge, såhär tre minuter efter.

Stationär dator, så det är ingen bärbar som fått sig en dusch.

Haha, förlåt men fy fan vad gött. Det är fredag!

Jag tror inte det är några problem. Fick du inte mer än lite och du torkade bort det så är det nog lugnt.
Det bästa du kan göra är att sätta igång lite rock'n roll och ta en öl till. Skål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Haha, förlåt men fy fan vad gött. Det är fredag!

Jag tror inte det är några problem. Fick du inte mer än lite och du torkade bort det så är det nog lugnt.
Det bästa du kan göra är att sätta igång lite rock'n roll och ta en öl till. Skål.

Haha ja, jag är inte ens full. Kom hem från jobbet, tittade på en cola zero, skrattade högt för mig själv och sträckte mig efter en newcastle. Satte ner den på skrivbordet, välte skiten omgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Haha ja, jag är inte ens full. Kom hem från jobbet, tittade på en cola zero, skrattade högt för mig själv och sträckte mig efter en newcastle. Satte ner den på skrivbordet, välte skiten omgående.

Än, du är inte ens full än! Ajdå. Slöseri med god öl. Blev precis klar med en IPA, så nästa får bli en Newcastle.

Permalänk
Medlem

Hur gick det med ölen?

Permalänk
Avstängd

WTF klarade sig Ölen?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HerrNilsson:

Det bästa du kan göra är att sätta igång lite rock'n roll och ta en öl till. Skål.

Skrivet av Oskar.:

Haha ja, jag är inte ens full. Kom hem från jobbet, tittade på en cola zero, skrattade högt för mig själv och sträckte mig efter en newcastle. Satte ner den på skrivbordet, välte skiten omgående.

Skrivet av Remorse:

Hur gick det med ölen?

Fredagar är fan bäst!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

En liten pink spillde allt ut, men det mesta klarade sig. Av spillet räddade jag det mesta med ett par kalsonger, får nog ta med dom till jobbet för tvätt imorgon så dom inte möglar. Det är mina bästa lankalsonger som inte ger så ilsken muffinsmidja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

En liten pink spillde allt ut, men det mesta klarade sig. Av spillet räddade jag det mesta med ett par kalsonger, får nog ta med dom till jobbet för tvätt imorgon så dom inte möglar. Det är mina bästa lankalsonger som inte ger så ilsken muffinsmidja.

Krama ur dem i ett glas först och halsa det. Ölmissbruk accepteras vanligvis inte.

Permalänk
Skrivet av Oskar.:

En liten pink spillde allt ut, men det mesta klarade sig. Av spillet räddade jag det mesta med ett par kalsonger, får nog ta med dom till jobbet för tvätt imorgon så dom inte möglar. Det är mina bästa lankalsonger som inte ger så ilsken muffinsmidja.

Hahahah! Fy fan vad jag garvade.

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Medlem

Don't drink and game.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Krama ur dem i ett glas först och halsa det. Ölmissbruk accepteras vanligvis inte.

Fick mig direkt att tänka på den här gamla reklamen:

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk
Medlem

Bästa tråden detta året helt klart.

Oskar. det är antagligen ingen fara med skärmen. I värsta fall kan det bli lite klibbigt och då får du torka med en fuktig trasa eller något annat lämpligt skärmputsnings-medel.

Skrivet av Oskar.:

Stationär dator, så det är ingen bärbar som fått sig en dusch.

Klockrent hur du gjorde denna tråden i "Bärbara datorer"-delen.

Helt säker på att du inte drack upp det mesta av ölen först?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

en härlig fredagstråd!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirvasher:

Fick mig direkt att tänka på den här gamla reklamen:
http://www.youtube.com/watch?v=FAIWLR-9azQ

Fy fan vad längesedan jag såg den. Så jävla gött!

Skrivet av morxy49:

en härlig fredagstråd!

Indeed. Detta borde vara på rutin. En klistrad tråd som är aktiv från fredag 17.00 till lördag 04.00.

Permalänk
Medlem

Öl är gott...DOA

Visa signatur

Intel Core i5 11600K @ 4,9ghz - Moderkaka : MSI Z570 Torpedo- GTX1080Ti -16Gig Corsair LPX 3000MHz - Lian Li Lancool II mesh chassi - Mus G502S - TGB Logitech G513 carbon -SSD Samsung 850 EVO 500gig - SSD Intel X25-M 80gig - SSD Samsung 840 EVO 120gig - HD Samsung 1TB - Acer Predator XB273UGX / 27" 270Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Bästa tråden detta året helt klart.

Oskar. det är antagligen ingen fara med skärmen. I värsta fall kan det bli lite klibbigt och då får du torka med en fuktig trasa eller något annat lämpligt skärmputsnings-medel.

Klockrent hur du gjorde denna tråden i "Bärbara datorer"-delen.

Helt säker på att du inte drack upp det mesta av ölen först?

Ja jävlar, det gjorde jag ju!

I paniken såg jag en tråd där avdelningen slutade på "Support och övriga trådar" och startade en. Nu är jag tre öl djupt och skärmen skänker jag inte en tanke längre.

Permalänk

Haha, påminner mig om ett år sen kanske när jag lyckades tackla omkull ett glas med stout i, såg ut som jag hällt soja över halva rummet

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Medlem

Jag spillde en näst intill en hel morgan och cola över min laptop, inte skärmen dock, men allt annat!
Det jag gjorde var att öppna upp alltihopa och rengjorde med isopropanol, lät torka i 2-3 dagar efter det. (Då var det rätt mycket mängder jag spillde över den dock, stackars morgan )
Nu vet jag ju inte redigt hur mycket du spillde men är det en större mängd, låt torka, är du händig med elektronik, torka rent med tops och fukta den lite grann med vatten, alternativt isopropanol som hade varit de bästa, låt torka 2-3 dygnt.
Skölj tagentbordet under kranen om du nu menar att skruva isär den, ha tålamod och låt de torka ordentligt!

Men om du känner dig lite osäker på att skruva isär osv så torka bara rent med en fuktig trasa/papper, kom det ner i datorn så låt torka ett tag.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!