Nya gaming headset - Sennheiser G4ME ZERO & G4ME ONE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas1972:

Ah sladd är så föråldrat trådlöst ska det va,min röst ligger på g930:))

Nackdelen är att G930 låter inte speciellt bra i jämförelse..

Däremot är det ont om riktigt bra trådlösa lurar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Har införskaffat mig ett par Sennheiser G4ME Zero och är jävligt missnöjd.

Total avsaknad av bas trots stängda lurar, hade förväntat mig mycket bättre av ett par lurar för 2300:-.

Har ett Xonar Essence STX ljudkort.

14 dagars retur, ja tack Hejdå föralltid Sennheiser

What? Du måste ha fått ett defekt par. Vad jämför du med? Beats?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av stn1337:

Total avsaknad av bas trots stängda lurar, hade förväntat mig mycket bättre av ett par lurar för 2300:-.

Intressant, vilka lurar jämför du med? En bra competetive gaminglur ska inte ha för mycket bas. Vill du ha en rolig lur med mycket bas som överröstar fotsteg osv så finns det annat att kika på. Sen kan de kanske behöva spelas in också. Testa att köra musik eller vadsom i minst 20h totalt. Eller kör med denna webbaserade Burn in player.
http://www.tekfusiontechnologies.com/burn-in/

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare

Och för den som vill ha en sluten lur med jävla massa go bas är det dessa som gäller. 1850kr från Amazon.de.

Denon AH-D600

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Hmm undrar hur dom står sig mot 598.

Kör själv 598 + en Zalman mic från webhallen för 49kr. Funkar perfa.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Köpte också ett par Zero i veckan.

Komforten för min del är _Underbar_, och älskar volymkontroll på hörluren samt mute-mic funktionen.

Men säger precis som någon sa innan.

"Total avsaknad av Bas trots stängda lurar", Mja, nära på iallafall.. riktigt tråkigt.
Har också ett Xonar STX f.ö.

Tycker inte att det är dåligt ljud, men det känns som att de här lurarna borde ligga mer åt 1500~ kronors klassen pga den lite väl mesiga basen. Förväntade mig mer helt enkelt.

Kan ju även vara så att det är lite burn-in som behövs. Men har svårt att tro att det kan göra så mycket, för det är ganska mycket som ska till.

Mina Qpad-qh1339 får hålla ut nån månad till tills jag hittar något annat. Blir att returnera eller ge bort dessa.

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Hmm undrar hur dom står sig mot 598.

Kör själv 598 + en Zalman mic från webhallen för 49kr. Funkar perfa.

Undrar det jag med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nackdelen är att G930 låter inte speciellt bra i jämförelse..

Däremot är det ont om riktigt bra trådlösa lurar.

Nja nu är ju g930 lite mer spelinriktade tycker jag och till det funkar dom utmärkt:_)
Du hör direkt om någon smyger upp bakom dig i dom spel jag kör iafall.
När det gäller film och sånt så är dom ok får jag väl säga men vad begär man för ynka 1400kr:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stn1337:

Gissar på att du jämför med någon kompis super-as-grymma-massor-med-bas beats by dr.drägg ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Gissar på att du jämför med någon kompis super-as-grymma-massor-med-bas beats by dr.drägg ?

Nix, det gör jag verkligen inte. Är allergisk mot bas i överflöd.

Men basen på Zero är under all kritik, den är varken djup eller maffig. Den är obefintlig skulle jag vilja säga. Basen "slår" bara, det är svårt att förklara ljud men det är lätt att få den effekten i ett par öppna lurar, fast när lurarna är stängda som på Zero är det för mig obegripligt hur Sennheiser fallit så pladask som man gjort. Men skulle vilja säga att basen i mina PC360 tillochmed är bättre än basen i Zero.

Min gissning är att Sennheiser tagit fram ett par lurar som är 110% anpassade för gaming, för i CSGO och dylikt är Zero helt fantastiska när all onödig bas är eliminerad och fokus lagts på mellanregister och diskant. Man hör motståndarna överallt utan att vapen överröstar fotsteg.

Men när man slår på lite musik så är det nästan en plågsam upplevelse.

När jag ringde till webhallen hade han snackat med två personer samma dag som också ville skicka tillbaka sina Zero-lurar, så tro mig. Jag är inte ensam om att tycka att dessa lurar är ett magplask för Sennheiser. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Så vad säger folk om dessa dessa två lurar?

Skickade idag tillbaka ett Turtle Beach Ear Force Z300 Wireless headset pga alldeles för dålig mic och den automatiska avstängningsfunktionen som enbart störde. Dessutom så var ljudet lite väl platt trotts att jag ställde in det ljudläge på lurarna som lät bäst.

Men som sagt. Hur är dessa Sennheiser lurar? Är det alltså inget speciellt tryck i musiken?
Jag kommer till 90% att använda dem till spel. Men när jag väl lyssnar på musik så vill jag ju inte att det låter som ett par 100kr lurar hittade i en fyndlåda.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Entusiast

Zero ser ju precis ut som mina HD380Pro fast med mikrofon.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Köpte ett Game ONE headset då det var rea på webhallen, hade en pc360 innan, där mikrofonen dog efter 5 år.
Game ONE jämfört med pc360:
- Mycket sämre ljudbild på diskant i Game ONE.
- Sitter väldigt tight på huvudet, dock lättare och mindre än pc360, så nu får jag ont i öronen istället för nacken.
- Mer bas i Game ONE.
- Flexibel mikrofon i Game ONE som kan böjas mot eller iväg från huvudet (dock ej up/ned)

Annars är det i princip samma produkt.

Permalänk
Medlem

Köpte Sennis 363D. Bästa köpet ever Kanonljud. Fungerar till allt! Kostar som faaan men det är inte helt utan anledning

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5700X3D Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Sapphire 7800XT
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Köpte Sennis 363D. Bästa köpet ever Kanonljud. Fungerar till allt! Kostar som faaan men det är inte helt utan anledning

Jo, blev ett sådant här med. Älskar det verkligen. Skulle dock vilja ha en gnutta mer bas när jag lyssnar på musik.
Funderar på om man skulle köra på ett par hörlurar istället i framtiden när dessa har gått sönder och en bordsmikrofon av något slag.

Kontentan lyder. Jag skippar G4me One och Zero helt och hållet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Jo, blev ett sådant här med. Älskar det verkligen. Skulle dock vilja ha en gnutta mer bas när jag lyssnar på musik.
Funderar på om man skulle köra på ett par hörlurar istället i framtiden när dessa har gått sönder och en bordsmikrofon av något slag.

Kontentan lyder. Jag skippar G4me One och Zero helt och hållet.

Lite extra bas är ju lätt att fixa med equalizer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Lite extra bas är ju lätt att fixa med equalizer.

Jo, går ju visserligen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Blackie:

Har ett par 363D som jag är super nöjd med, lyckades pricka in en höstkampanj på Webhallen så jag betalade "bara" 1500:- Det som följer med 363D är ett fristående usb 7.1 ljudkort som är smidigt att få igång men det är inget måste. Lurarna har 3,5 mm plugg som fungerar med vilket annat ljudkort som helst.

Till skillnad från 360 har 363D "sleevad" kabel samt annan kåpa för hörlurarna i övrigt är dom rätt lika.
Man kan se det som att det man betalar extra för är ljudkortet.

Hur som, jag är jäkligt nöjd!

För de som behöver 3,5mm adapter till PS4 så finnns det på t.ex teknikmagasinet för 40 spänn: http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Kanske en dålig fråga men fungerar micen sämre om man köper en sådan adapter? Blir ljudet sämre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xavipro11:

Kanske en dålig fråga men fungerar micen sämre om man köper en sådan adapter? Blir ljudet sämre?

Blir ingen skillnad. Nu tog jag bara ett exempel, det finns säker guldpläterade adaptrar också för den som är kräsen
Nu använder jag ett annat ljudkort X-FI HD då jag kände att jag ville ha lite mer avancerad ljudkonfiguration än vad det medföljande ljudkortet har.

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa ett sennheiser pc 363d så kommer den inte att funka med konsole, ljudkortet är byggd för dator Men om du ska köpa någon av dem där andra modellerna utan ljudkortet så skulle jag starkt rekomendera att köpa en astro mixamp på www.gamestate.co om du vill att den ska funka med konsole

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

Om man ska köpa ett sennheiser pc 363d så kommer den inte att funka med konsole, ljudkortet är byggd för dator Men om du ska köpa någon av dem där andra modellerna utan ljudkortet så skulle jag starkt rekomendera att köpa en astro mixamp på www.gamestate.co om du vill att den ska funka med konsole

Kommer fungera hur som bra som helst, t.o.m. Sennheiser själva har en sådan adapter: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/195420-s...

All Sennheiser’s PC gaming headsets with 2 plugs (microphone & audio) can also be used on Mac and PS4. Whether you need to use the PCV 05 Audio Combo Adaptor for Mac depends on the audio output.

Combo Audio Adaptor: 2 x 3,5mm Stereo jack plug to 1 x 3,5mm 4Pol jack plug.

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Inaktiv

Så... Hur ser det ut idag? Är det några fler som har skaffat ONE eller ZERO? Jag sitter i startgroparna för ett rejält och kraftfullt headset till spel/film/musik, störst användning kommer ju vara inom spel såklart.

Vilka lurar ska man köra på? Prislappen får ligga på kring 2000 kronor.

Permalänk
Entusiast

Funderar lite på hur dessa står sig mot Audio Technica M50x?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Lustigt att det skulle vara så dålig bas i lurarna. Aktiverade ni förstärkning/gain anpassad för Zero's 150Ohm?
Annars är det kanske inte så konstigt att ljudet blev tafatt

Skrivet av stn1337:

Skrivet av SKaKIG:

Köpte också ett par Zero i veckan.

Komforten för min del är _Underbar_, och älskar volymkontroll på hörluren samt mute-mic funktionen.

Men säger precis som någon sa innan.

"Total avsaknad av Bas trots stängda lurar", Mja, nära på iallafall.. riktigt tråkigt.
Har också ett Xonar STX f.ö.

Tycker inte att det är dåligt ljud, men det känns som att de här lurarna borde ligga mer åt 1500~ kronors klassen pga den lite väl mesiga basen. Förväntade mig mer helt enkelt.

Kan ju även vara så att det är lite burn-in som behövs. Men har svårt att tro att det kan göra så mycket, för det är ganska mycket som ska till.

Mina Qpad-qh1339 får hålla ut nån månad till tills jag hittar något annat. Blir att returnera eller ge bort dessa.

Edit: Konstaterar efter att ha inhandlat Zero, att ovan måste gjort något tokigt. Det är ett rejält tryck i dessa lurar

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk

Haha, tror det är det många missat.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define R5 | Moderkort: ASUS Z170-A
Cpu: Intel i5 6600K @ 4,4 Ghz | Cpu Kylare: Corsair H80i GT
Minne: Corsair 16Gb 2x8Gb DDR4 2666MHz CL16 Vengeance LPX
Gpu: EVGA GTX 780 Ti 3Gb
Lagring: Corsair Force GT 120Gb, Samsung 850 Evo 250Gb, Samsung HD 1Tb

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Zotamedu:

Zero ser ju precis ut som mina HD380Pro fast med mikrofon.

Och enligt Headfonics är det i princip ett par HD380

"
HD380 Tweaked – Exterior Traits
Sennheiser RnD informed me that the $249 G4ME ZERO headphones were based off the HD380, a headphone that now exists as an unmemorable addition to the Sennheiser lineup of yesteryear. The headphone is roughly the same internally as the HD380 but with some implied tweaking of the 380’s drivers. It still sounds pretty much the same to me. The original HD380 still sells for $125 new in many places online and about $90 used by the way…

The only noticeable differences are on the exteriors, which are indeed drastically altered, as well as a significantly cleaner background to the presentation. New earpads adorn the G-0 ( G4ME ZERO for short ) and they are much nicer than the original stock pads of the HD380. The headband and earpads are both made of super plush and pliable imitation leatherette material, great comfort quality and more than satisfactory for extended gaming sessions. Despite them being a closed back headphone, I do not find the heat factor to be severely problematic. However, I do find them to get a bit warm as game time passes the one hour mark.
"

http://headfonics.com/2014/10/the-g4me-zero-by-sennheiser/

Visa signatur

Permalänk

sennheiser GAME ZERO

vet någon om det går att he ett asus motherboard z97-p moderkort till ett sennheiser GAME ZERO
(med det inbyggda ljudkortet som finns i)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacob östman:

vet någon om det går att he ett asus motherboard z97-p moderkort till ett sennheiser GAME ZERO
(med det inbyggda ljudkortet som finns i)

Går går det.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Går går det.

Blir det mycket bättre ljudkvalité med internt ljudkort (pcie) ?
Sitter också på ett Z97 GD-65 gaming moderkort och är intresserad utav Sennheiser's G4ME One lurar.
Ser att kort som Creative Sound Blaster Z ligger i topp på interna ljudkort.

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin_nerf:

Blir det mycket bättre ljudkvalité med internt ljudkort (pcie) ?
Sitter också på ett Z97 GD-65 gaming moderkort och är intresserad utav Sennheiser's G4ME One lurar.
Ser att kort som Creative Sound Blaster Z ligger i topp på interna ljudkort.

Jag märkte ingen jättestor skillnad när jag gick från Xonar DG (200kr) till en Fiio E10K (1000kr) på mina PC360 så tror inte det.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500