Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Problem med mus vid uppstart

Har en mus som tidigare fungerat som den ska, men på sistone fungerar den ej då jag startar upp datorn. Om jag kopplar ur musen och sätter i den igen så funkar den igen. Men det är ju rätt jobbigt att behöva göra denna procedur varje gång man startar datorn. Någon som har en aning om vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem

Samma problem här!
Brukar byta usb plats för musen så att musen går in i en annan igång. Då brukar den funka vid 2-3 uppstartar men sen krånglar den igen :/

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med min Func MS-3 och mitt MSI Z77 MPower mobo.
Kör Win 8.1 om det kan ha något med saken att göra?

Visa signatur

Powercolor 9070XT Red Devil | AMD Ryzen 7 7700X | Asus ROG Strix B650E-F | Corsair Vengeance 32GB 60000MHz | Corsair MP500 240GB | Seagate Firecuda Beskar 1TB | Corsair RM850x | Phanteks NV7 | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grahl:

Jag har samma problem med min Func MS-3 och mitt MSI Z77 MPower mobo.
Kör Win 8.1 om det kan ha något med saken att göra?

Uppdaterat ditt BIOS? MSI har haft flera moderkort där äldre BIOS-versioner haft problem med vissa USB-möss.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Uppdaterat ditt BIOS? MSI har haft flera moderkort där äldre BIOS-versioner haft problem med vissa USB-möss.

Det var ett bra tag sen, kanske borde kolla om det finns nyare version ^^

Visa signatur

Powercolor 9070XT Red Devil | AMD Ryzen 7 7700X | Asus ROG Strix B650E-F | Corsair Vengeance 32GB 60000MHz | Corsair MP500 240GB | Seagate Firecuda Beskar 1TB | Corsair RM850x | Phanteks NV7 | Custom loop