Inet söker uppmärksamhet med Bitcoin-betalningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede1970:

Nä gå inte på skiten. Kryptovalutor eller som jag kallar dem PÅHITTADE kan aldrig överleva. Stay away and live healthy...

Skickades från m.sweclockers.com

Som vanliga pengar alltså?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår inte ens vad som ger dessa påhittade valutor ens ett värde, men kul för dem som håller på med det...antar jag.

Permalänk
Inaktiv

Äntligen! Hoppas att det blir av också !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Vad är negativt?

Bilden du ger av de "virtuella mynten." (eller var det ett betalningssystem?) Första stycket påpekar att bitcoin på något vis inte är lämpat för att utföra betalningar med, var får du det ifrån? Sen antyder du att allt de vore bra för är trading och mining, något som tom. stormedia äntligen slutat tjata om. Och slutligen vad hela artikeln går ut på, att det skulle vara något tomt PR-stunt från Inet. Det hela låter ganska negativt i mina öron, men det kanske beror på missuppfattningar snarare än förutfattade meningar kring tekniken. Vilket som är det kul att läsa nyheter om det på en svensk teknik/nyhets-sida. Vare sig ni håller er positiva eller negativa så hoppas jag ni åtminstonde läser upp lite på ämnet i framtiden.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Detta påminner mig om när vi lekte med låtsas sedlar på dagis.
Det var roligt en stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adsa:

Även om dom inte är villiga att ta risken är det bra med det här systemet med, blir ett steg mindre för de som vill betala med Bitcoin, vilket gör att man slipper växlingen till SEK vilket kan vara knepigt och ta lång tid.

En rolig sak jag hörde på P3 idag när jag jobbade är att ett företag KNC Miner planerar att öppna en datahall för tillverkning av den digitala valuta.

Källa

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede1970:

Nä gå inte på skiten. Kryptovalutor eller som jag kallar dem PÅHITTADE kan aldrig överleva. Stay away and live healthy...

Hade du köpt dessa påhittade Bitcoins för 5000:- för fyra år sedan så hade du haft ungefär 900 Miljoner kronor på ditt bankkonto.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 96 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det var roligt stund.

Alla pengar som flödar in på mitt konto säger annat, nåja

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem

Om detta blir verklighet, kan jag börja överväga att handla från Inet igen.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av gibbon_:

Bilden du ger av de "virtuella mynten." (eller var det ett betalningssystem?) Första stycket påpekar att bitcoin på något vis inte är lämpat för att utföra betalningar med, var får du det ifrån? Sen antyder du att allt de vore bra för är trading och mining, något som tom. stormedia äntligen slutat tjata om. Och slutligen vad hela artikeln går ut på, att det skulle vara något tomt PR-stunt från Inet. Det hela låter ganska negativt i mina öron, men det kanske beror på missuppfattningar snarare än förutfattade meningar kring tekniken. Vilket som är det kul att läsa nyheter om det på en svensk teknik/nyhets-sida. Vare sig ni håller er positiva eller negativa så hoppas jag ni åtminstonde läser upp lite på ämnet i framtiden.

Då missuppfattar du beskrivningen. Poängen är att berätta om hur kryptovalutorna används i dagsläget, och där är mining/trading den dominanta aspekten. Det är givetvis negativt om man vill se Bitcoin m.fl. som främst en valuta för handel med varor och tjänster, men å andra sidan verkar just trading/miningaspekten vara det som väcker störst intresse och lockar fler till att använda systemen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Nu är jag inte så insatt i detta, men varför skulle man vilja betala med BC till en dålig kurs och förlora lite pengar vs att betala med ett vanligt betalkort? Jag ser inte poängen med det hela, så länge det inte skulle vara jättejobbigt att växla BC till pengar på egen hand, men det tvivlar jag starkt på.

Jag är inte heller så insatt men förstår att Mastercard och Klarna absolut inte är gratis. Säg att Bitpay är gratis mot företaget och tar ut avgiften mot kunden så sparar Inet ganska stora pengar på ett år.

Visa signatur

“Om du vill veta vem som bestämmer över dig, fråga dig själv
vem du inte får kritisera.”

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

Reason keeps escaping.

Permalänk
Medlem

Sålänge vi slipper se €uron så kvittar det

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det var roligt en stund.

Du går på din känsla, det respekterar jag.
Min känsla säger tvärtom.

När väl Bitcoin har nåt sitt tak och det inte går att framställa fler. Vill alla ha, och sitter man då på ett gäng är det ju inte helt fel.
Skulle det floppa, so what

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Det är ju intressant helt klart. Problemet med bitcoin är ju att folk behandlar det mer som ett värdepapper (typ aktie) än som en valuta. Den är ju typ lika rörlig som en hög-risk aktie också, inte lika stabil som en "riktig" valuta.

Hur blir det med skatten? Slipper Inet undan den med bitcoins månne tro?

Permalänk
Discokungen

Intressanta argument i om det här. Påhittad var det ja. Det är ungefär som att kalla folk för påhittade människor. Era föräldrar hittade på er!! Därför finns ni inte!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag förstår inte ens vad som ger dessa påhittade valutor ens ett värde, men kul för dem som håller på med det...antar jag.

På samma sätt som våra andra valutor har värde, vi kommer överrens om att en hundrig är värd just 100kr. Eller menar du att materialet i sedeln är värd 100kr?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Det är ju intressant helt klart. Problemet med bitcoin är ju att folk behandlar det mer som ett värdepapper (typ aktie) än som en valuta. Den är ju typ lika rörlig som en hög-risk aktie också, inte lika stabil som en "riktig" valuta.

Hur blir det med skatten? Slipper Inet undan den med bitcoins månne tro?

Inet slipper inte skatten då det inte är Inet som kommer hantera BTC utan en mellanhand,Inet kommer se SEK in vilket dom måste skatta på.

Visa signatur

Phenom II X4 955. Asus Crosshair Formula V. MSI R9 280x x5.
Corsair HX 860 x2. Corsair SSD 120x 2. 16gig Corsair LowProfile

Permalänk

Varför inte bara växla in era pengar till kronor direkt innan och betala med kronor i stället? Vad är grejen?

Permalänk
Medlem

Vilken kön reply, "Betala i Djurhudar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Varför inte bara växla in era pengar till kronor direkt innan och betala med kronor i stället? Vad är grejen?

För att det tar tid och är krångel i onödan.

Visa signatur

Phenom II X4 955. Asus Crosshair Formula V. MSI R9 280x x5.
Corsair HX 860 x2. Corsair SSD 120x 2. 16gig Corsair LowProfile

Permalänk
Medlem

Om du betalar med virtuell valuta gäller inte heller några lagar för återköp så om någon dragit fel summa eller du vill returnera en vara kan du inte få någon summa tillbaka. tagit från länk http://www.fi.se/Regler/Internationellt/EU-samordning/Bank-Eb...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweede:

På samma sätt som våra andra valutor har värde, vi kommer överrens om att en hundrig är värd just 100kr. Eller menar du att materialet i sedeln är värd 100kr?

Det där var inte logiskt överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Förklara vad 100 SEK är då? När det trycks en hundring vart är det "riktiga" värdet?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Hade du köpt dessa påhittade Bitcoins för 5000:- för fyra år sedan så hade du haft ungefär 900 Miljoner kronor på ditt bankkonto.

Nej riktigt så kan man inte säga för att om någon investerat i valuten med ens 5000kr så hade landskapet sett annorlunda ut idag.
Sen skulle man behöva sälja av alla bitcoins och har man bitcoins av ett sådant högt värde som 900miljoner så hade priset tankat värre än vad det gjort dom senaste dagarna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Skillnaden mellan riksbankens sedlar och monopol sedlar är att DU är övertygad om att riksbankens sedlar HAR ett värde, övertyga tillräckligt många andra om att det är tvärtom så kommer även det funka lika bra, lättare att förfalska, men men:-)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Intressanta argument i om det här. Påhittad var det ja. Det är ungefär som att kalla folk för påhittade människor. Era föräldrar hittade på er!! Därför finns ni inte!

Nu vet jag inte men mina föräldrar skapade faktiskt mig, ni andra som blev upphittade skulle jag nog vilja säga också någon gång blev skapade men sedan övergavs utav era föräldrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobblish:

Nej riktigt så kan man inte säga för att om någon investerat i valuten med ens 5000kr så hade landskapet sett annorlunda ut idag.
Sen skulle man behöva sälja av alla bitcoins och har man bitcoins av ett sådant högt värde som 900miljoner så hade priset tankat värre än vad det gjort dom senaste dagarna..

Och varför kan man inte säga så?

Värdet är vad det är.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Segas:

Jo, han har rätt Det enda värdet några pengar alls har är det som du och den du ska köpa något av kommer överens om att de har. Pengar är inget mer än det.

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man tycker bitcoin som valuta så bör ju tom de mest negativa här på swec erkänna att bitcoin som betalningsnätverk har en del intressanta aspekter.