Är telefonen värd flera tusen, för att Flappy Bird är installerat?

Permalänk
Medlem

Är telefonen värd flera tusen, för att Flappy Bird är installerat?

Jag ser en hel sida med telefoner där folk begär hutlösa summor för sina telefoner, med sälj-argumentet att flappy bird är installerat.

Funkar det verkligen? Är någon villig att betala 8 lök för en begagnad mobil, bara för att det jäkla spelet är installerat?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Japp, jag köpte just en iPad för 50k av en snubbe på blocket.
Kände att jag bara måste ha Flappy birds!

:rolleyes

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Är du på blocket och kollar?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Är nog bara idioter som köper.

Permalänk
Medlem

Nej.

Det går ju liksom bara att ladda ner APK-filen från internet, så har du det utan kostnad...

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk

"Blocket, ett inte så kort steg från verkligheten"
Sök på Gaming + Dator på blocket och bara luta dig tillbaka och skratta en stund åt vad folk vill ha för sina 2-3 år gamla datorer.
Musmatta är det tydligen alltid viktigt att det kommer med i annonsen, precis som om någon vill ha en musmatta någon annan har sölat och kladdat på i 2 år.

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem

Både ja och nej är mitt svar på din fråga.

Just nu råder inflation på Flappy Bird-telefoner på Blocket. Kollade på skoj annonser efter en ny mobil till mig själv här om dagen men fanns knappt någon lur ute som inte innehöll FB och priserna var alltifrån ett par tusen över normalt till 100 tusen...

Om utgivaren dock står kvar i sitt beslut att inte återlansera spelet (min gissning är att det återlanseras snart) så kommer det bli samlarvärde på det i framtiden.

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

Spelet finns att ladda ner från många inofficiella källor. Man behöver bara ställa in (android)telefonen på att tillåta programminstallationer från 3djeparts källor och föra över .apk-filen till telefonen.

Permalänk
Medlem

Det är klart att det går att installera programmet om man verkligen vill ha det, men de flesta är inte nog insatta och orkar inte bry sig tillräckligt för att göra något dylikt.

Men frågan är om det verkligen är någon som får sålt på sin mobil för dessa summor? Jag tänkte, för skojs skull, slänga in en annons på min egen S3 till ett lägre pris än alla andra (fortfarande enormt överpris) och se om det är någon schmuck som visar sig intresserad.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Samlarvärde? Det är inte nån jäkla SNES-kasett. Ladda ner en apkfil. Har du iphone? Synd. Skaffa android.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Vive la liberté!

Man kan väl säga så här. Alla som vill ha spelet, har antagligen spelet nu. Och de som inte ville ha spelet när det var gratis, kommer nog fortfarande att inte vilja spelet när det kostar 1000+ kr.

Permalänk

om du kollöar tex på tradera på avslutade auktioner så är nästan ingen som fått sin telefon såld och dom som sålts motsvarar ungefär
vad telefonen är värd finns någon som fått lite mer.

Permalänk
Medlem

Jag har ställ frågan i en annan tråd utan framgång så ställer den här, är det någon någonstans som betalat överpris pga flappy bird?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Känns så jävla tveksamt på att det skulle bli samlarvärde på ett android/ios-spel.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Känns så jävla tveksamt på att det skulle bli samlarvärde på ett android/ios-spel.

Inte en chans.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Och hur många gånger har vi sett detta nu?

Något försvinner och ska bli "kultförklarat" genom fejkade ebay-auktioner för att några sedan ska tjäna pengar på det, och sedan uppstår en kategori "hel-idioter" (ursäkta uttrycket, men hittade inget mer passande) bland både säljare och köpare som går på detta och sen är det igång.

Om några veckor så är det knappt någon som vet vad "flappy birds" eller vad det nu heter är för något (bortsett från att det kommer att bli ytterligare ett it-skämt med hån i blicken) och sen är ordningen återställd.

Permalänk
Medlem

Nej, det finns ingen som köper det, bara väldigt många puckon som tror att folk verkligen betalat för det.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Och hur många gånger har vi sett detta nu?

Något försvinner och ska bli "kultförklarat" genom fejkade ebay-auktioner för att några sedan ska tjäna pengar på det, och sedan uppstår en kategori "hel-idioter" (ursäkta uttrycket, men hittade inget mer passande) bland både säljare och köpare som går på detta och sen är det igång.

Om några veckor så är det knappt någon som vet vad "flappy birds" eller vad det nu heter är för något (bortsett från att det kommer att bli ytterligare ett it-skämt med hån i blicken) och sen är ordningen återställd.

Helt klart. Jag är mest förvånad över att ingen kommer på tanken att lägga sig till ett lägre pris än alla andra. Jag la ut en annons för att se, tänkte posta här om jag får några svar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med tanke på att spelet finns att ladda ner gratis från bukten med allt, nej, verkligen inte.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag ser en hel sida med telefoner där folk begär hutlösa summor för sina telefoner, med sälj-argumentet att flappy bird är installerat.

Funkar det verkligen? Är någon villig att betala 8 lök för en begagnad mobil, bara för att det jäkla spelet är installerat?

Det är klart att det är värt, spar telefonen i 234 år så kommer den vara värd ett skitlass med pengar.

Men ett seriöst svar på din fråga, nej det är inte värt ett ruttet lingon.
Även om du skulle se att någon telefon blir såld för extrema pengar så är det till 100% kalleankapengar, dvs att säljaren känner personen som köper den.
Dom försöker bara skapa en hausse för att sno pengar ifrån oinsatta

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Japp, jag köpte just en iPad för 50k av en snubbe på blocket.
Kände att jag bara måste ha Flappy birds!

:rolleyes

L
Bara 50K? Jag fick en helt ny 12 rums Villa med Simbassäng/Tennisplan/3 garage + Lamborghini vid bytet med Iphone 5S med Flappy Bird installerat.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Det är klart att det är värt, spar telefonen i 234 år så kommer den vara värd ett skitlass med pengar.

Men ett seriöst svar på din fråga, nej det är inte värt ett ruttet lingon.
Även om du skulle se att någon telefon blir såld för extrema pengar så är det till 100% kalleankapengar, dvs att säljaren känner personen som köper den.
Dom försöker bara skapa en hausse för att sno pengar ifrån oinsatta

Ja, det är klart det är så! Men med tanke på hur många oinsatta det finns så tror jag nog att det finns någon som lyckas. Men det är nog inget stort antal.

Fick ett svar på annonsen faktiskt! Någon som budar hela 700:-, då hen "känner till länken själv, eftersom den funnits i sociala medier sen en vecka tillbaka".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

L
Bara 50K? Jag fick en helt ny 12 rums Villa med Simbassäng/Tennisplan/3 garage + Lamborghini vid bytet med Iphone 5S med Flappy Bird installerat.

Jag köpte innan det blev hype

On topic:
Ta en titt på Tradera för sökningen "flappy birds"
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?header=true&se...

0 bud på allt, t.o.m. mer rimligt prissatta telefoner

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ja, det är klart det är så! Men med tanke på hur många oinsatta det finns så tror jag nog att det finns någon som lyckas. Men det är nog inget stort antal.

Fick ett svar på annonsen faktiskt! Någon som budar hela 700:-, då hen "känner till länken själv, eftersom den funnits i sociala medier sen en vecka tillbaka".

Nej.

Varför skulle någon oinsatt buda överhuvudtaget? De skulle (med all rätta) tycka att det verkar puckat och gå vidare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ofan lol har själv flappy bird installerat på min mobil haha har även apk filen på min ftp

Så svar nej

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

Både ja och nej är mitt svar på din fråga.

Just nu råder inflation på Flappy Bird-telefoner på Blocket. Kollade på skoj annonser efter en ny mobil till mig själv här om dagen men fanns knappt någon lur ute som inte innehöll FB och priserna var alltifrån ett par tusen över normalt till 100 tusen...

Om utgivaren dock står kvar i sitt beslut att inte återlansera spelet (min gissning är att det återlanseras snart) så kommer det bli samlarvärde på det i framtiden.

// Peter

Hur blir det samlarvärde på något som alla kan ladda ner gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Nej.

Varför skulle någon oinsatt buda överhuvudtaget? De skulle (med all rätta) tycka att det verkar puckat och gå vidare.

Varför skulle de inte buda? Varför skulle de tycka att det är puckat (speciellt med tanke på att de inte är insatta)?

Visa signatur

Permalänk

Ingen som har sålt, det kommer från trenden att folk lägger ut för skit mycket pengar på Ebay, så köper folk och inte betalar, så tror folk i Sverige att det funkar. Kan garantera att ingen fått sålt på Blocket.

Vill du tjäna snabba cash så är det bitcoin som du borde kolla närmar på. Sitter på 11 stycken jag minade i tidernas begynnelse som nu är värt mer än de flesta FB telefoner på blocket.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Varför skulle de inte buda? Varför skulle de tycka att det är puckat (speciellt med tanke på att de inte är insatta)?

Därför att det finns ingenting som ens skulle antyda att det är en bra affär. Ingen skulle se det som en möjlighet att tjäna pengar på att köpa det överdrivet dyrt för att sälja det vidare.

Men du får gärna försöka komma på vem som skulle buda och sen beskriva dem här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD