Udda problem med högtalare

Permalänk
Medlem

Udda problem med högtalare

Hej.

Jag har stött på ett problem som verkar extremt konstigt. Allt är som vanligt när jag har hörlurarna inkopplade och har valt de som uppspelningsenhet. Men när jag byter uppspelningsenhet till högtalarna kommer inget ljud, och Spotify och Youtube-videor stannar upp och vägrar spela upp sig. Jag har aldrig haft något liknande problem förut. Vad kan detta bero på och vad kan man göra åt det?

Permalänk
Rekordmedlem

Man brukar få starta om spelarmjukvaran om man byter ljudutgång.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

skiftar ganska ofta mellan TV:n och högtalarna och samma sak händer mig ibland om jag byter uppspelningsenhet medan musiken är igång från vissa program, exempelvis Spotify eller Netflix. Pausar jag musiken och byter brukar det inte vara några problem däremot, för Netflix brukar jag få ladda om filmen för att få ljud från önskad enhet.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |