BF4 "nära" krasch från tid till tid.

Permalänk

BF4 "nära" krasch från tid till tid.

Okej så jag har precis börjat lira BF4 igen efter 2 månaders uppehåll. och Igår funkade det fin fint och lira i typ 5 timmar i sträck. Sen idag första gamet så Fryser hela datan. det blir typ myrornas krig på skärmen. världens brus i headsetet. Sen testa jag igen då fick jag kriget och bruset typ 5 gånger under matchen men datan frös aldirg. Nån som vet vad det kan bero på?

Min setup finns i min signatur. kör med AMD's 14.2 driver och Mantle.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-F | CPU: i7 8700k @5.1Ghz
GPU: GTX 1060 6GB Strix Gaming | RAM: Corsair Vengeance DDR4 3000MHz 16GB | SSD: Samsung 500GB M.2 | Ljudkort: SoundBlaster X AE-5
Gear: Logitech G810 Orion | Razer Deathadder Elite | Sennheiser HD599 | Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Helt ärligt tror jag inte felet beror på spelet. Men vem vet efter problemen som BF4 haft.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinalreQui3m:

Okej så jag har precis börjat lira BF4 igen efter 2 månaders uppehåll. och Igår funkade det fin fint och lira i typ 5 timmar i sträck. Sen idag första gamet så Fryser hela datan. det blir typ myrornas krig på skärmen. världens brus i headsetet. Sen testa jag igen då fick jag kriget och bruset typ 5 gånger under matchen men datan frös aldirg. Nån som vet vad det kan bero på?

Min setup finns i min signatur. kör med AMD's 14.2 driver och Mantle.

Har du datorn i ett jordat eller ojordat uttag?
Vad har du för headset?
Använder du Logitech eller andra märken som har egna program aktiva för mus, keyboard, headset?
Hur länge hade datorn varit på innan du börja spela?
Starta du om mellan testen?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

mantle är ju lite buggigt har du testat utan?

Visa signatur

CPU: I3 3240 GPU: MSI R HD7850 2G @1.1ghz RAM: 2x4G @1600
Phanteks Enthoo Pro