Titanfall för Xbox One lider av prestandaproblem

Permalänk
Melding Plague

Titanfall för Xbox One lider av prestandaproblem

Efter lanseringen framkommer det att Titanfall för Xbox One lider av periodvis låga bildfrekvenser, detta trots att upplösningen endast är 1 408 x 792 pixlar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Pinsamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Hedersmedlem

Lätt fixat. Bara att köpa spelet efter att dessa saker blivit fixade om det nu är ett problem för folk ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Synd att dom har så dålig hårdvara i den. fast nu har dom inte lärt sig hur man använder hårdvaran maximalt.

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk

Värt att notera är också att det har rapporterats att FPSen droppar till ensiffriga tal enstaka gånger.
Detta syns inte i DFs analys eftersom deras FPS counter är låst till ett minimum av 20 FPS.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Jag var nära o köpa ett xbox one men detta får mig verkligen att fundera.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Inte förvånad, flyter skit på min PC också...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Än så länge känns varje spel till konsolerna ganska Meh i både grafik och kvalité..

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

En annan rolig grej (som kanske är lite off-topic) är när Titanfall / X1 fans nu säger att man inte märker när fpsen droppar från 60 till 35-40, medan dessa samma användare på samma forum påstår att Tomb Raider DE till X1 och Ps4 är så mycket bättre på X1 eftersom PS4an har varierande FPS mellan 40-60 fps och att detta tar bort så mycket av spelglädjen medan X1 version ligger stadigare vid 30 med drops till runt 20.

2014 Xbox One FPS = Funs Per Second

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Undra hur illa xbox 360 versionen kommer funka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

"Next-gen"...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Söderbäck:

Lätt fixat. Bara att köpa spelet efter att dessa saker blivit fixade om det nu är ett problem för folk ;).

Men man fick säkert en hatt om man förbeställde och har man inte hatten så är spelet förstört för då ser man ut som alla andra.

När ska folk lära sig att inte förbeställa spel utan vänta tills de vet vad de faktiskt får?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Inte förvånad, flyter skit på min PC också...

Konstigt på min dator så flyter då allting på, aldrig haft FPS problem, inte ens då jag spelade betan.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av HansTriceps:

"Next-gen"...

Att spelet inte är next-gen har väl stått klart sedan länge, dumt att skylla på konsollen för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Undra hur illa xbox 360 versionen kommer funka

Skickades från m.sweclockers.com

800x600 och 8 bit

Permalänk
Medlem

Kan det vara dåligt optimerat? Tycker Halo 4 ser bättre ut och verkar ju även flyta på bättre.

Permalänk
Medlem

Flyter inget vidare på dator heller med ständiga FPS dropps etc. SLI/crossfire stöds inte alls utan resulterar i grafiska artifakter och allmänt oflyt. Pinsamt nog är detta en upphottad variant av source-motorn och borde flyta utan några problem nästan oavsett konfiguration. Jag vet inte vad jag förväntade mig av bär EA stämpeln, man borde vetat bättre.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Överaskning!

Xbonen floppar. Visst spelet är ännu inte 100% optimerat men det är ändå pinsamt.

PC kommer ligga på 4K inom 2-3 år medan Xbone knappt klarar 792p idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Undra hur illa xbox 360 versionen kommer funka

Skickades från m.sweclockers.com

360 är väl den primära plattformen för spelet, xbox one är en port, om jag inte är helt fel ute.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

2560x1440 flyter fint på PC

Permalänk
Medlem

Har aldrig riktigt förstått vitsen med dessa FPS online spel till konsoler. Vem sitter och kör seriöst bf4 på en konsol?
Sådana spel ska man ha en bra dator för punkt! Kommer aldrig köpa något sånt spel till min xbox one iaf

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk

Kvaliten på next gen känns så där, har både PS4 och One, båda har sina fördelar.
Dock har MS sabbat väldigt mycket med det som var bra på 360n, party chat är extremt drygt att gömma undan, gamla achievements är svåra att hitta, hela dashboarden känns rörig.

Enda som fick mig att skaffa en Xbox One är Titanfall och kommande Halo. Kommer köra alla third party spel på PS4 denna gången, grafiskt så är PS4 mycket starkare. Xbox One kan jämföras med en laptop i prestanda och PS4 som en stationär dator med grafikkort i 2000kr klassen.

Är inte ett dugg imponerad av next gen hittills. En PC för 8.000 kan göra så mycket mer.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Oliver91:

Undra hur illa xbox 360 versionen kommer funka

Skickades från m.sweclockers.com

Inte alls omöjligt att den versionen kommer få mindre problem med FPS-drops. Varför?

Att jämföra CPU-delen i 360 och XBO är inte speciellt enkelt, men man kan titta på det som faktiskt är känt. 360 har 3st PowerPC kärnor körandes i 3.2GHz, varje CPU-kärna har 2 CPU-trådar (SMT). Kärnorna är s.k. in-order vilket betyder lägre IPC (Instructions Per Cycle) jämfört med en lika "bred" kärna som är out-of-order. Anledningen till att man använder SMT är just in-order designen, SMT ger större effekt på en in-order kärna då den oftare måste vänta på saker och exekveringsenheterna blir då lediga för den andra tråden. Bredden på kärnorna är 2 (dual-issue), så upp till två instruktioner kan köras per cykel. Spel kan använda alla 6 CPU-trådar.

XBO har 8st Jaguar kärnor på 1.7(ish) GHz. Det är out-of-order kärnor med en bredd på 2. Då det är samma bredd som 360 så är det samma teoretiska maximalprestanda på 2 instruktioner per cykel. Nu är det PowerPC mot x86, så inte helt äpplen mot äpplen, å andra sidan är PowerPC rent arkitekturmässigt en av de bättre designerna som finns (skulle själv säga att det är den bästa 32-bitars designen som finns, medan ARMv8 är den bästa 64-bitars men det är rent tyckande från min sida). Lite dunkelt hur många CPU-kärnor som spel kan använda + 10% av CPU-kapaciteten är tydligen reserverad för Kinect.

Är nog ganska säkert att hävda att 360 CPU-delen har bättre enkeltrådprestanda än XBO, out-of-order ger en bra knuff med det lär knappast fördubbla IPC (realistiskt handlar det om 30-50% bättre IPC).

Och här är poängen, min FPS är ofta orsakad av flaskhalsar i CPU-delen där det väldigt ofta bara är högre enkeltrådprestanda som kan bättra på resultatet. 360 (och PS3 för den delen) har faktiskt något bättre enkeltrådprestanda jämfört med sina efterföljare.

Skulle vara väldigt intressant att testa olika spel på en 8-kärnig Avoton (server variant av Silvermont) med riktigt vasst grafikkort. Tror man skulle får helt OK genomsnittlig FPS i spel som kan dra nytta av ett par CPU-trådar i alla fall, men variansen i FPS kommer vara brutal med rejäla dippar.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Datavetare

Vill inte göra den tidigare väggen än större. Men ett exempel som eventuellt styrker min tes:

Assassin's Creed 4 Black Flag

Detta spel ligger på runt 30FPS för PS3, XBox306, XBO samt PS4. De senare har bättre grafik, men det är verkligen samma spel i övrigt och grafiken belastar mest GPU-delen.

WiiU har fått kritik för sin väl klena CPU-del och det är också den konsol som har väldigt FPS-problem i AC4!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Keeper of Traditions

Prestandaproblem i XBone... Surprise surprise!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Konstigt på min dator så flyter då allting på, aldrig haft FPS problem, inte ens då jag spelade betan.

GTX760 vs GTX780?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av HansTriceps:

"Next-gen"...

Skrivet av dannesthlm:

Att spelet inte är next-gen har väl stått klart sedan länge, dumt att skylla på konsollen för det.

Fast X-Box One och PS4 är ju Current-Gen nu..

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Spelet hackar även oavbrutet på PC. Stutter, drops och andra märkliga beteenden. COnsole port of the year!

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk

Dåligt att Xbox One inte klarar mer och att spelet är så dåligt optimerat även på PC av det som sägs här.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Dåligt att Xbox One inte klarar mer och att spelet är så dåligt optimerat även på PC av det som sägs här.

Ja riktigt trisst,för spelet är väldigt roligt. Finns många problem med matchmaking dock. Man kan inte byta lag och där finns ingen autobalance. Oftast är det ett lag som fullständigt mosar det andra.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum