Permalänk

50" Tv, köpråd!

Nu hade nag tänkt att köpa en ny tv. Har letat runt lite och sett många för ett rimligt pris, men det är så svårt att veta hur bilden är. Så tänkte frågas sweclockers. Nu till saken, jag vill ha en tv omkring 50", bra bild är viktigt, men sen till "overkill sakerna". Tvivlar på att allt får plats i budgeten, men tänkte på en tv med "smala kanter". Så bilden är för det mesta det ända som syns. Sedan att ha en smart-fuktion skulle vara häftigt. Budget: 4-6 tusen.
Som sagt, vet att allt förmodligen inte får plats, men så mycket som möjligt vore strålande!
Tack på förhand

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem

Jag överväger att köpa denna tv ( https://www.komplett.se/lg-50-plasma-tv-50pn650t/777411 )
Kan vara ett big NO NO inte kollat på swec, men den verkar väldigt prisvärd enligt omdömen

Permalänk
Medlem

Köp TVn ovan och typ Raspberry Pi eller liknande om du vill ha smart-funktion som inte är helt värdelös.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Köp TVn ovan och typ Raspberry Pi eller liknande om du vill ha smart-funktion som inte är helt värdelös.

Vad är Raspberry Pi, alltså hur fungerar det?

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Skrivet av tompanhuhu:

Jag överväger att köpa denna tv ( https://www.komplett.se/lg-50-plasma-tv-50pn650t/777411 )
Kan vara ett big NO NO inte kollat på swec, men den verkar väldigt prisvärd enligt omdömen

Ifall du köper den innan mig så kan du väl återkomma Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson1997:

Vad är Raspberry Pi, alltså hur fungerar det?

En "dator" stort som ett kretskort som du använder linux på.

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha TVn till?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Vad ska du ha TVn till?

Vanlig tv, netflix, och sport.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

LCD eller Plasma?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson1997:

Vanlig tv, netflix, och sport.

Okej. Då borde plasman som länkades högst upp vara mest bild för pengar. Den har dock ingen smart-funktion som sagt.

Raspberry Pi är dock en kul grej att pilla med också och lärorikt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klickade hem en tidigare idag kan återkomma senare i veckan när jag fått den!

Permalänk
Medlem

Om du vill kunna köra över Netflix, youtube och typ SVT play från datorn eller plattan/mobilen så kan jag rekommendera Chromecast. Jävligt simpelt att använda, bara att trycka på en knapp på datorn och ändra input på TV'n så kan man Netflix där.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Har den som länkats. Är nöjd. Som sagt mycket TV för pengarna. Priset var ju innan 4,4k, och redan då var den väldigt prisvärd. Haft den i några månader. Min mor har en också, också nöjd. Min syster ska precis köpa den. Jag råkar rekommendera en del i familjetrakten.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Har en bekant som har LG-plasman, jag tyckte bilden var riktigt bra men svärtan var inte ens i närheten av Panasonics plasma-apparater. Dock extremt mycket TV för pengarna i mitt tycke.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk

Tack alla! Blir väl den om nån vecka

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har LG-plasman, mycket bra bild för pengarna.
Svärtan är som nämts ovan inte jättefantastisk om man jämför med Panasonics bättre modeller... som kostar det tredubbla.
Den har även någon automatisk ljusstyrkeinställning som jag dock endast märker om jag kopplar in datorn och har en mörk bakgrundsbild och sen maximerar något ljust, t.e.x. en webbläsare med Sweclockers uppe, då märker man att den drar ner ljusstyrkan något. Detta är dock ingenting som jag märker av när jag kollar på film/serier/streams eller liknande.
Vill du ha en bra TV och vill lägga sådär 4 papp är det TV:n för dig!

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Angående LG-plasman så blir det väl ganska hög input lag? Ni som har TV'n, vad är era erfarenheter kring detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolljägaren:

Angående LG-plasman så blir det väl ganska hög input lag? Ni som har TV'n, vad är era erfarenheter kring detta?

Möjligt, men jag har inte provat att spela på den, gör det på min dator istället.
Den har ju dock en HDMi-kontakt för PC och en annan för övrig utrustning. Den PC-märkta ska ha lägre input lag och det finns även någon form av spelläge man kan aktivera. Jag har dock inte kollat så noga på det då jag som sagt inte bryr mig nämnvärt om det. Skulle väl kunna genomföra lite ihophafsade subjektiva tester om det skulle önskas

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Har också tvn som länkades och den är utmärkt för det mesta, två hdmikontakter kanske ska påpekas. Helt okej bild.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Möjligt, men jag har inte provat att spela på den, gör det på min dator istället.
Den har ju dock en HDMi-kontakt för PC och en annan för övrig utrustning. Den PC-märkta ska ha lägre input lag och det finns även någon form av spelläge man kan aktivera. Jag har dock inte kollat så noga på det då jag som sagt inte bryr mig nämnvärt om det. Skulle väl kunna genomföra lite ihophafsade subjektiva tester om det skulle önskas

Det skulle uppskattas. Spelar en del Xbox 360 på TV och vill ha en någorlunda snabb responstid.