Permalänk
Skrivet av linuscool2:

Synd då att jag valde Arkadia... :/

Om du vill kan du ju göra ett nytt konto. Eller alternativt ta dig till Calypso när du känner för det.

Permalänk
Skrivet av Limerence:

Om du vill kan du ju göra ett nytt konto. Eller alternativt ta dig till Calypso när du känner för det.

Okej. Men startar man med några PED:s ?

Permalänk

Kommer ihåg att jag prövade detta spel! För några år sedan, helt sjukt vad jag laggade Dock bättre dator nu och spelet verkar ju även ha ändrats lite, dags och ge det en till chans? Någon som vill ta an en nybörjare sånnafall? ^-^

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Kommer ihåg att jag prövade detta spel! För några år sedan, helt sjukt vad jag laggade Dock bättre dator nu och spelet verkar ju även ha ändrats lite, dags och ge det en till chans? Någon som vill ta an en nybörjare sånnafall? ^-^

Absolut! Har plats för många nybörjare i mitt hjärta!

Permalänk
Skrivet av linuscool2:

Okej. Men startar man med några PED:s ?

Nope! Så lätt är det inte.

Permalänk

Lirade för några år sedan. Då var det i princip ett måste att gå in med riktiga pengar för att kunna njuta av spelet. Har det verkligen utvecklats något? Jag tröttnade efter några veckor. Ekonomin kändes som någon form av pyramidspel.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Lirade för några år sedan. Då var det i princip ett måste att gå in med riktiga pengar för att kunna njuta av spelet. Har det verkligen utvecklats något? Jag tröttnade efter några veckor. Ekonomin kändes som någon form av pyramidspel.

Jag tycker det iaf verkar vara lättare för nya spelare att veta vad man kan göra osv med det nya intro systemet. Jag skulle verkligen inte kalla det gratis, att gå in med 100kr i månaden ungefär gör att man kan njuta avsevärt mycket mer än om man skulle köra "free-to-play".

Permalänk

Jag satt och kollade på när min pappa och spelade upp has PED money, visste ej så mycket då om spelet sen det var typ 10 år sen.
Jag spela nu också själv Entropia Universe EU.
Jag har inte lagt in några pengar och de känns lite lättare.
Jag kalla mig för [Strength Blackbird Sweden]

Här: http://www.planetarkadia.com/index.aspx

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Åh, Project Entropia! Eller som det heter nu Entropia Universe. Det var riktigt länge sedan jag spelade det. Det var tider det, då man farmade sweat från djuren bara för att få ihop lite pengar, men det kanske man gör nu också? Kanske är läge på att börja lira igen och försöka tjäna lite pengar.

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Skrivet av Xynter:

Åh, Project Entropia! Eller som det heter nu Entropia Universe. Det var riktigt länge sedan jag spelade det. Det var tider det, då man farmade sweat från djuren bara för att få ihop lite pengar, men det kanske man gör nu också? Kanske är läge på att börja lira igen och försöka tjäna lite pengar.

Det går fortfarande att samla sweat! Lättare nu dock, vilket har gjort att priserna sjunkit..

Permalänk
Medlem

Unikt spel för folk med stora plånböcker!

Det händer ibland att jag sätter in några tusingar och drar till FOMA och minar eller drar till CP och röjer utomjordingar.

HOF-ljudet är ståpälsframkallande.

Permalänk

Möjligheten att få ut pengarna igen låter som en intressant ide Hade aldrig hört talas om det här, kommer kika närmare.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Ett spel som man kan både tjäna ihop pengar och har kul på samma gång.
För att får ihop riktigt stora cash behöver du nog spela lite längre.
Jag är tyvärr en nybörjare med knappt någon erfarenhet.

Om det är några här som ska börja spela så kan vi går dra ingång ett party.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Permalänk
Skrivet av GAPa:

*trådar sammanfogade*

Tackar!

Permalänk

Tänkte prova detta spel vilken planet ska man välja?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Limerence:

Skickade en kompis förfrågan till dig Heter Zlachry i spelet

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av DrSnaggles:

Skickade en kompis förfrågan till dig Heter Zlachry i spelet

Har inte sett än! Dem har lite problem med senaste patchen.

Permalänk
Skrivet av Limerence:

Har inte sett än! Dem har lite problem med senaste patchen.

Jag har märkt detta..

Visa signatur
Permalänk

Jag har tydligen glömt bort vilken server jag gick in på, men jag tror att det var Arkadia, är inte helt säkert.
Jag ska kolla idag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blev brutalt sugen på att börja lira igen! Inte lirat sen sen beta eller om det var alpha. Är spelet fortfarande svenskägt?

Lägg gärna till mig!

Nick: Deltaquebec

Permalänk
Skrivet av addek83:

Blev brutalt sugen på att börja lira igen! Inte lirat sen sen beta eller om det var alpha. Är spelet fortfarande svenskägt?

Lägg gärna till mig!

Nick: Deltaquebec

Mindark som äger plattformen, dem har sitt kontor i gbg.

Permalänk
Medlem

Hallå där allihop som spelar EU!

Funderar på om någon av er finns i någon av NBK's societys?

Själv heter jag Freddie Twilight, har spelat över 7 år nu och finns i societyn NBK Army.

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk

Jag och några andra har precis börjat lira lite igen så är någon annan inne så skrev gärna om ni vill ha sällskap

Tistalion gallari

Visa signatur

Stationär: Core i7 920 | Corsair Cooling Hydro H100 | Asus MAXIMUS IV EXTREME | Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE | Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair Obsidian 800D Svart | Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem

Hej,

Vi är två studenter som jobbar med vår kandidatuppsats i data- systemvetenskap på Stockholms Universitet. Vi skulle bli väldigt glada om ni vill ta en minut och svara på denna enkät som handlar om sociala samt ekonomiska preferenser i Entropia Universe: https://docs.google.com/forms/d/1XLTwcjub0YdEZz86_wgR4xwTYLa2...

Tack på förhand!

Hälsningar,
Erik & Kenneth

Visa signatur

Intel i7 3930K @ 3,2GHz • Asus P9X79 • Asus GTX 690 • Corsair 32GB 1600MHz VENGEANCE • Intel SSD 520 480GB • WD Caviar Green 3TB • Newton R3 800W • Define R4 • 2x Asus PB278Q • Windows 7 Pro

Permalänk

Har också börjat köra lite igen. Måste säga att jag gillar de nya daily missions man kan göra. Lägg gärna till Robin Robinffs Borg.

Finns även plats i Swedish Rangers för de som är intresserade.

Skickades från m.sweclockers.com