Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Josafo:

Förstår heller inte riktigt din fråga. Pausmenyn kommer ju fram genom att trycka på volymknappen? Har aldrig behövt stänga av mobilen för att stänga musiken...

Är väll för att jag är van med Deezer på Android där pausmenyn alltid visas

Permalänk
Medlem

Någon som fått in Cortana på Lumia 925?

Permalänk
Skrivet av Flostyle:

Någon som fått in Cortana på Lumia 925?

Du måste ändra språk i mobilen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Kommer ni använda Nokia eller Microsoft camera?själv vet jag ej vad som skiljer dom åt förutom utseende!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Du måste ändra språk i mobilen

Jo, jag vet detta och jag kan inte göra det på min HTC 8X, US English går inte att välja som telefonspråk på europeiska HTC 8X. Så jag undrar om det är samma sak med Lumia-telefonerna men antar att det fungerar där då.

Permalänk
Skrivet av Flostyle:

Jo, jag vet detta och jag kan inte göra det på min HTC 8X, US English går inte att välja som telefonspråk på europeiska HTC 8X. Så jag undrar om det är samma sak med Lumia-telefonerna men antar att det fungerar där då.

Okej ja det funkar att ändra språket på Nokia telefonerna och få igång Cortana.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen wp 8.1

Synd med följande begränsningar:

Swype tangentbord på svenska funkar inte.

"tysta timmar" kräver Cortana, som bara USA har.

Wifii-knappen i action center går till inställningar för wifi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Saknar Facebook-integrationen i Messenger något så oerhört. Rätt förvånad över hur mycket jag faktiskt använder mig av det. Hoppas det fixas med nästa stora FB-uppdatering nu när utvecklarna har tillgång till People Hub utan att behöva gå igenom Microsoft.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Kommer ni använda Nokia eller Microsoft camera?själv vet jag ej vad som skiljer dom åt förutom utseende!

Va, vad menar du nu?

Skrivet av istream:

Jag gjorde så här, jag tog flera långa mess som skrivit, där jag använder de flesta orden som jag brukar, och så markerade jag ett och ett och la in dem i ordförrådet, sedan var det inte så krångligt eller jobbigt att när jag nån gång kom till de få ord som ibland ska skrivas, så la jag till dem, så nu är ordbanken såpass stor att jag nästan aldrig behöver lägga till nåt numera, utan kan swypea loss ordentligt

Perfekt anser jag, för nu kan jag nyttja det även om jag var tvungen att pilla lite för att komma dit, men det var det lätt värt.

Citat:

Du kan ju genom Status Tiles nå dit du vill med ETT klick, men det är inte bra nog?

AC är ju, tycker jag, till för att kunna nå notiserna snabbt utan att behöva hoppa runt.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Telepati;14543949"]Va, vad menar du nu?

Jag gjorde så här, jag tog flera långa mess som skrivit, där jag använder de flesta orden som jag brukar, och så markerade jag ett och ett och la in dem i ordförrådet, sedan var det inte så krångligt eller jobbigt att när jag nån gång kom till de få ord som ibland ska skrivas, så la jag till dem, så nu är ordbanken såpass stor att jag nästan aldrig behöver lägga till nåt numera, utan kan swypea loss ordentligt

Perfekt anser jag, för nu kan jag nyttja det även om jag var tvungen att pilla lite för att komma dit, men det var det lätt värt.

Du kan ju genom Status Tiles nå dit du vill med ETT klick, men det är inte bra nog?

AC är ju, tycker jag, till för att kunna nå notiserna snabbt utan att behöva hoppa runt.[/QUOTE

Man man ju välja vilken av dom som skall starta när man trycker till på kamera knappen nokias eller Microsofts!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Äntligen wp 8.1

Synd med följande begränsningar:

"tysta timmar" kräver Cortana, som bara USA har.

Precis vad jag skrev tidigare om wifiknappen;) du vill ha som jag att den ska aktivera eller avaktivera wifi bara?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Man man ju välja vilken av dom som skall starta när man trycker till på kamera knappen nokias eller Microsofts!

Tänk lite nu, om det hade funnits ett 3:e alternativ, att man även kunde välja en Canon-kamera, tror du då att luren hade fått annan hårdvara och helt magiskt omvandlats till något helt annan än den hårdvaran som finns, och som innehar Pureview, Carl Z-optik osv osv? Vilken kamera på ex min 1020 är MS skapare till? Var sitter den?

Att just själva grejen att MS placerat sig där som ett alternativ, beror helt sonika på att de inom någon/några månader har slutfört köpet av Nokias mobildel och kan därefter kalla alla fräcka grejer i alla Lumior för MS-grejer. Lite därför som Nokia passade på och lanserade X-serien med Android, för där kan inte MS pilla, och MS får inte kalla något för Nokia, utan alla topp-lurar kommer heta Lumia efter köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Precis vad jag skrev tidigare om wifiknappen;) du vill ha som jag att den ska aktivera eller avaktivera wifi bara?

Ja, precis. De borde ändra till att ett klick aktiverar/avaktiverar wifi och hålla nere någon sekund tar en tilll wifi inställningar.

Angående Status Tiles: Ska prova det, men det känns som att detta är en grundfunktion som man inte ska behöva en app för.

Annars tycker jag att det funkar utmärkt med wp 8.1. Speciellt IE11 svepa bak och fram mellan sidor och den trevliga läsvyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Ja, precis. De borde ändra till att ett klick aktiverar/avaktiverar wifi och hålla nere någon sekund tar en tilll wifi inställningar.

Men varför lägga in en sak som de vet, och som de rekar på sina sidor, nås genom ETT tryck, är det då en bra grej av dem att lägga in det där, och upptar plats, och med en väg som tar längre tid? Meningen är väl främst att skapa ett notis-center, med grymma genvägar, för jag menar, de andra alternativen med BT och annat trams finns ju redan perfekta en-klicksvägar innan, så jag fattar faktiskt inte ens varför den grejen finns, eller jo, en del vet ju kanske inte om snabbaste möjliga genväg så då blir ju en rullgardin bra för dem. Men jämför med IOS, där fattar jag att de har det, för där finns det ju inga tiles som bara kräver ett tryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Men varför lägga in en sak som de vet, och som de rekar på sina sidor, nås genom ETT tryck, är det då en bra grej av dem att lägga in det där, och upptar plats, och med en väg som tar längre tid? Meningen är väl främst att skapa ett notis-center, med grymma genvägar, för jag menar, de andra alternativen med BT och annat trams finns ju redan perfekta en-klicksvägar innan, så jag fattar faktiskt inte ens varför den grejen finns, eller jo, en del vet ju kanske inte om snabbaste möjliga genväg så då blir ju en rullgardin bra för dem. Men jämför med IOS, där fattar jag att de har det, för där finns det ju inga tiles som bara kräver ett tryck.

Varför inte kunna välja? Att behöva fylla sin hemskärm med WLAN-genvägar känns som en ytterst dålig och ganska ful lösning tycker jag.

Jag låter WLANet var påslaget hela tiden istället.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Gillar skarpt 8.1. La först in det bara på en av mina 3 WP8 lurar, men nu har jag lagt in det på dom andra också. Ser inga nackdelar som inte alla fördelar uppväger med råge.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått Skype att funka när man skiftar från vanligt samtal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Saknar Facebook-integrationen i Messenger något så oerhört. Rätt förvånad över hur mycket jag faktiskt använder mig av det. Hoppas det fixas med nästa stora FB-uppdatering nu när utvecklarna har tillgång till People Hub utan att behöva gå igenom Microsoft.

Prova senaste Facbook-appen (inte beta) så finns det alternativ att "connect with my phone" som tydligen ska göra nästan samma sak som integreringen innan. Jag har inte testat då det inte är en funktion jag vill ha så vet inte hur bra det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Ja, precis. De borde ändra till att ett klick aktiverar/avaktiverar wifi och hålla nere någon sekund tar en tilll wifi inställningar.Skickades från m.sweclockers.com

Precis så gör det på min, ett klick aktiverar/avaktiverar, håll nere länge och man kommer till inställningar.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför de tog bort agenda i kalendern, när de borde haft kvar det som var, och lagt till det som saknades. Kan bli så fel när de ska ta bort något för att skillnaden ska bli ännu större, men de måste ju fatta att det finns risker med att ta bort? Men inga risker när de lägger till saker, för då kan man välja om man vill ta del av det, eller mixa med lite av det gamla. Jag tycker agendas översikt var betydligt bättre än dagsöversikten nu, den fanns ju innan också, men den är för utspridd. Trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Prova senaste Facbook-appen (inte beta) så finns det alternativ att "connect with my phone" som tydligen ska göra nästan samma sak som integreringen innan. Jag har inte testat då det inte är en funktion jag vill ha så vet inte hur bra det är.

Lägger fortfarande inte in FB-chatten i Messages, tyvärr. Får hoppas att det går att fixa med en framtida uppgradering, för det var en av de absolut mest praktiska grejerna med WP.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Lägger fortfarande inte in FB-chatten i Messages, tyvärr. Får hoppas att det går att fixa med en framtida uppgradering, för det var en av de absolut mest praktiska grejerna med WP.

Det kommer inte tillbaka, dessutom var det ju inte så många som fick den att fungera felfritt den var för dåligt implementerad.

Visa signatur

Permalänk

Någon som har hittat hur man skickar upp sina gamla bilder till OneDrive när man har 8.1?

*Edit Hittade man måste göra det inne i OneDrive appen nu istället, lite dåligt att dom tog bort det ifrån fotoappen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara positivt med 8.1 men wifi är på hela tiden även i idle läget vilket gör en mycket kortare batteri tid...innan stängdes det ner.
Är den inställningar borta?

Permalänk
Medlem

Efter jag uppdaterat Spelhubben så har alla mina spel försvunnit därifrån och ligger enbart i applistan.
"Kunde inte öppna detta.
Försök igen."

Står det, någon annan med samma fel?

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Skrivet av Risvall:

Efter jag uppdaterat Spelhubben så har alla mina spel försvunnit därifrån och ligger enbart i applistan.
"Kunde inte öppna detta.
Försök igen."

Står det, någon annan med samma fel?

Ja det är samma för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Bara positivt med 8.1 men wifi är på hela tiden även i idle läget vilket gör en mycket kortare batteri tid...innan stängdes det ner.
Är den inställningar borta?

Detta går att ställa in som man vill, dock inte med el. utan skärmtimeout tror jag. Om du slår av det kommer du in i menyn där du kan ställa det.
Sen kan jag tycka att wifi inte tar mycket ström, ingen stor skillnad. Har alltid haft det påslaget även vid skärmtimeout eftersom Skype skall kunna nå mig, alltså när jag inte kör över 3G.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat hur man skickar upp sina gamla bilder till OneDrive när man har 8.1?

*Edit Hittade man måste göra det inne i OneDrive appen nu istället, lite dåligt att dom tog bort det ifrån fotoappen.

För mig hamnade de där automatisk.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

För mig hamnade de där automatisk.

Du väl inställt på att den ska ladda upp automatiskt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du väl inställt på att den ska ladda upp automatiskt?

Men gamla bilder, vilket var det han efterfrågade, så undrar jag om OneDrive är inställt på att ladda upp gamla utan det är väl mest nytagna? Gamla bilder, mess, appar allt kom ju fram som det brukar göra. Den där automatiska överföringen gäller aktuella foton, sådana som kanske satt att du bara vill köra över WIFI (exempelvis) och då står att överföring väntar.