Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jakten på ett par vettiga Aughild's Search med Cold Skill Damage fortsätter. Har fått hur många som helst med bra roll för Fire, Lightning och Arcane, men den här tar priset (obs. secondary)... Rollar om resistance till Crit Chance den vackra dag jag testar på att köra Arcane!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hittade en Nailbiter och försöker rerolla till socket. Hade 26_ _ dps med attack speed 5% som den droppade med den får funka tills devastator-planen droppar.

Då fick jag äntligen ringen nu är det bara set items som saknas.

Första Golden jag fått som är helt okej.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

IDAG
Rollade väl helt okej men kunde varit bättre, men är nöjd ändå!

Rätt nice med Vyr settet faktiskt Archon är OP. Men hade redan 3 delar så denna hamnar i banken

IGÅR
Ringen var jag lite besviken över men är nöjd att jag äntligen har den för den hjälper oerhört mycket!

Inte bästa rollen här heller men skit samma enligt mig för hela settet ger så jäkla bra set bonus.
http://piclair.com/data/z7izb.jpg

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Äntligen droppade den måste dock offra crit chans mot +%fire skills.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vaknade tidigt idag så jag inledde dagen med en kortare farming-session för att få ett par Aughild's Search med Cold Skill Damage. Fick visserligen ett par helt okej igår, men efter att ha rollat ett par närmast perfekta med Arcane kunde jag inte låta bli att eftersträva någonting ännu bättre...

Tappar 1% i Cold Skill, men kommer rolla om "Monster kills grant +144 experience" till "Reduce damage from ranged attacks" senare i eftermiddag. Nu kan jag fortsätta jakten på Ring of Royal Grandeur och Frostburn, sen borde Torment 4/5 vara en enkel match även solo...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hade riktigt med tur igår, dessa tre droppade.
Dessa två passa så bra till min cluster arrow DH. Jobbar på en bättre roll på amuletten.

Kommer över 1M dps med setbonusen från marauder men tre vargar är riktigt nice

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonsky:

Kommer över 1M dps med setbonusen från marauder men tre vargar är riktigt nice
]

Kör du cluster arrow lär du inte ha något av dem. Cindercoat only choice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Kör du cluster arrow lär du inte ha något av dem. Cindercoat only choice

Om jag inte vet detta. Men den måste dropp också

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Äntligen droppade den måste dock offra crit chans mot +%fire skills.
http://img.photobucket.com/albums/v142/Zerox_no1/Diablo%203/A...

Gör inte IAS betydligt mindre skada så det är bättre att offra IAS?

Du kan ju kolla vad 1% i respektive stat gör för skadeökning på din profil på www.diabloprogress.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Fan va bra grejjer ni hittar!
Jag hittar inget som är värt besväret längre, och jag kan inte ens farma T1 utan o bli totalslaktad känns det som

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Fan va bra grejjer ni hittar!
Jag hittar inget som är värt besväret längre, och jag kan inte ens farma T1 utan o bli totalslaktad känns det som

Kör bounties på normal - man får rätt ok med legendaries i de olika cachen man öppnar. Tips att öppna flera på en gång, blir betydligt mer "belönande" känns det som.

Man kan även köra rifts på normal för att snabba upp det - chansen att få set/legendaries är ändå ganska stor.

Skillnaden mellan de övriga svårighetsgraderna e inte så stor egentligen, men kör det som du kan farma snabbast/effektivast

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Kör bounties på normal - man får rätt ok med legendaries i de olika cachen man öppnar. Tips att öppna flera på en gång, blir betydligt mer "belönande" känns det som.

Man kan även köra rifts på normal för att snabba upp det - chansen att få set/legendaries är ändå ganska stor.

Skillnaden mellan de övriga svårighetsgraderna e inte så stor egentligen, men kör det som du kan farma snabbast/effektivast

Jag har öppnat 40ish caches från act1 på raken utan 1 enda legendary.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag har öppnat 40ish caches från act1 på raken utan 1 enda legendary.

RNG ^_*

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonsky:

Jag har fått alla mina legendaries, jag får inga fler. Också kört 12st rifts nu utan 1 legendary. Orkar inte spela mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag har öppnat 40ish caches från act1 på raken utan 1 enda legendary.

Ja öppnade 85 st på raken - fick inte en enda....d var inte så kul kan ja säga.

Skrivet av LeVvE:

Jag har fått alla mina legendaries, jag får inga fler. Också kört 12st rifts nu utan 1 legendary. Orkar inte spela mer.

Tvivlar på att det skulle finnas ngn begränsning på vad du kan få. Enda ja vet är att man t.ex. inte får de plans till crafting som man redan har fått och gett till Haedrig (crafter) eller Covetous (gems)

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Gör inte IAS betydligt mindre skada så det är bättre att offra IAS?

Du kan ju kolla vad 1% i respektive stat gör för skadeökning på din profil på www.diabloprogress.com

Hade slut slut på forgotten souls så kunde inte fortsätta rerolla så den fick stanna på IAS. Får fortsätta senare ska ha +%fire skills.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Fick en Thunderfury av Kadala häromdagen, inte världens bästa, men en redig boost med tanke på vad jag hade. 19** DPS, socket, ganska låg lightning damage, ska rerolla damage när jag har lyckats fixa någon Soul

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Ja öppnade 85 st på raken - fick inte en enda....d var inte så kul kan ja säga.

Tvivlar på att det skulle finnas ngn begränsning på vad du kan få. Enda ja vet är att man t.ex. inte får de plans till crafting som man redan har fått och gett till Haedrig (crafter) eller Covetous (gems)

Samma för mig, öppnade runt 60-70st o fick inget sen efter nån dag fick jag ringen till min barb. Tänkte göra samma sak på min wizard men var tvungen att öppna efter 12st caches pga full stash. Fick då 3st ringar RNG is RNG

Permalänk
Medlem

ett par frågor gällande Grandeur-ringen (den som sänker set-del kravet med 1)

Fungerar den på set som är i delar om 2 eller är det bara 3 och fler som den har någon effekt på? (får man 2-set bonusen om man har en av de två om man samtidigt har ringen)
Ser man att man har den "extra" set-bonusen om man har ringen equippad (d.v.s. är det vit-markerat på settet)

Det är lite luddigt, den där brödtexten..."to a minimum och 2"...betyder det att settet måste innehålla 2 delar för att få bonusen med 3 eller är det att man kan få en 2-setbonus med bara en?...vad avser den där 2:an?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3l:

ett par frågor gällande Grandeur-ringen (den som sänker set-del kravet med 1)

Fungerar den på set som är i delar om 2 eller är det bara 3 och fler som den har någon effekt på? (får man 2-set bonusen om man har en av de två om man samtidigt har ringen)
Ser man att man har den "extra" set-bonusen om man har ringen equippad (d.v.s. är det vit-markerat på settet)

Det är lite luddigt, den där brödtexten..."to a minimum och 2"...betyder det att settet måste innehålla 2 delar för att få bonusen med 3 eller är det att man kan få en 2-setbonus med bara en?...vad avser den där 2:an?

Det betyder att du måste ha 2 st setdelar för att då dra nytta av 3set bonusen

har du 3 setdelar, så kan du dra nytta av 4a set bonusen.

Hade givetvis varit för bra om du bara behövde en del för att få 2dels bonusen, säger sig lite själv faktiskt....;)

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Det betyder att du måste ha 2 st setdelar för att då dra nytta av 3set bonusen

har du 3 setdelar, så kan du dra nytta av 4a set bonusen.

Hade givetvis varit för bra om du bara behövde en del för att få 2dels bonusen, säger sig lite själv faktiskt....;)

Som jag misstänkte, men det är skönt att få det bekräftat. Nu är det bara att få den fan att droppa ur de där j**la horadric cache (eller vad de nu heter, sitter på jobbet och kan inte kolla )

Skulle bli precis hur bra som helst om jag finge den. 4-set bonus på IK och 3 andra 3-set bonusar skulle bli mina...I like

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

Har fortfarande inte fått en ens i närheten av vettig SoJ och så droppar denna för en i teamet... GIEF!

Permalänk
Medlem

Började gambla för att få den men så droppade den istället, bra med defense.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag har fått alla mina legendaries, jag får inga fler. Också kört 12st rifts nu utan 1 legendary. Orkar inte spela mer.

Har samma problem med min munk, dom 4 senaste dagarna jag lirade på honom fick jag hela 1 legendary.
Så har börjat lira på Sorcen igen, tog typ 30min innan första droppade ^^

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

jag har nog redan hittat mitt bästa drop för dagen, men eftersom jag nu är på jobbet kan ja inte länka, eller ens komma ihåg vad det var

det var i alla fall ett par boots, set-boots, som droppade från helt random monster på normal

synd bara att dom inte hjälpte mig sådär jättemkt jämnfört med det jag redan hade.. men kul ändå eftersom det var min första set-piece.

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk

Ett tips är att gå med i "rift forwarding" och "bounty farm"-communities om man är less på att farma ensam eller inte har polare att lira med. Fick ihop 17 bounty bags på väldigt kort tid, samt enkelt att få ihop forgotten souls och blood shards.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

http://www.diablofans.com/
Kommer buffa cache´s inom en snart framtid enligt blue posts från blizzard. Så jag hade väntat med att farma dom fram tills dess.
Om man inte desperat behöver rift keys då.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

ja bra har ju inte fått en legendary från dom på evigheter, och speciella legendary bara från dom låter ju också som ett bra förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja bra har ju inte fått en legendary från dom på evigheter, och speciella legendary bara från dom låter ju också som ett bra förslag.

Så är det ju redan?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Jag får hela tiden samma skit som jag har fått nu 5-10ggr. Blev dock glad över Nagelring som droppade från en chest i Rift.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED