SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Fel på LAN port?

Tjenare!

Det är så att jag har fått nytt internet och vill köra med kabel istället för trådlöst för att få ut så bra hastighet som möjligt. Skaffade en kabel och körde med den i några dagar innan datorn började att säga "Nätverkskabeln är inte ansluten". Har inte lyckats att lösa problemet och har kört med trådlöst istället , men skulle helst vilja använda kabel.

Det jag gjort är att testa kabeln i en annan dator där den fungerade utmärkt. Eftersom som det inte verkar vara något fel på kabeln så undrar jag om det skulle kunna vara LAN-porten i datorn som är trasig? Vad ska jag göra/vad kan jag göra om den är den trasig isåfall?

Permalänk
Vila i frid

Montera en ny PCI-adapter för trådat nätverk. kostar ca 100 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Montera en ny PCI-adapter för trådat nätverk. kostar ca 100 spänn.

Är det ungefär en sådan du menar? http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

En sån fäster jag då ungefär som ett grafikkort i en PCI plats?

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kollat efter uppdateringar (bios/driver) eller har du bara installerat wifi ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du kollat efter uppdateringar (bios/driver) eller har du bara installerat wifi ?

Nope , har ingenaning om hur man gör det

Permalänk
Rekordmedlem

Gå till moderkortets hemsida och kolla där och jämför versionsnummren med de du har idag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

rätt osannolikt att TS problem beror på det, kabel har ju fungerat tidigare. Men visst kan man alltid uppgradera BIOS.

Permalänk
Medlem

kolla ifall några pins är böjda, rätt vanligt problem att man råkat trycka in något annat i porten så pinsen blir lite böjda, böj upp dom isåfall så bör det fungera.