Unreal Engine 4 Elemental teknikdemo för nedladdning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Ja den är ju faktiskt riktigt trött. Ska däremot bli intressant att se The Witcher 3, lite samma grej fast med en värld som faktiskt ser bra ut och är fylld av liv och rörelse.

Förhoppningsvis fortsätter The Witcher 3 precis som 1 och 2 att vara kvalitet före kvantitet dvs. raka motsatsen mot Skyrim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Precis. Stack över ditt på en gång. Så kan man avlasta deras servar något.

Tankade ner i 12,5 MB/s (högsta min ISP tillåter). Torrent är underbart ibland!

Har du länk till torrent? Nedladdningen är för seg på vanliga sidan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tilax:

Precis. Stack över ditt på en gång. Så kan man avlasta deras servar något.

Tankade ner i 12,5 MB/s (högsta min ISP tillåter). Torrent är underbart ibland!

Ibland?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alltså undrar om jag fick ner rätt men det stod U4 i slutet av filmen men detta har jag sett för ganska länge sen och det ser fan skitdåligt ut för att vara nytt. Det här fixade man lätt 2009.

Permalänk

Vad ska man välja för inställningar om man vill köra sin eyefinity-upplösning?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Hur svårt ska det vara för företag att distribuera saker via en torrent fil.......

Permalänk
Medlem

Startade demot, sedan knastrade det till i högtalarna av någon anledning, men demot rullade på jättefint och flöt väldigt bra (i7-3770K + GTX 780), men det var inget ljud i demot, men jag vet heller inte om det ska vara det. Men Som tidigare skribent saknade jag också lite fotorealism. Jag tyckte grafiken var vacker absolut, men det kändes som kanter var väldigt rundade, och färgerna var "mjuka". Jag kanske är petig, vad vet jag.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Hjälpsam

Detta med Voxel lighting verkar onekligen intressant.
Vi får se hur motorn kommer att användas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat det (palla med mitt 460) men det jag imponeras mest av är de fallande stenarna som spricker sönder i flisor. Om det är någon inbyggd fysikfunktion så verkar det riktigt bra men det kan ju såklart vara scriptat och då sjunker det i status. Lavan var fin också så klart, själv är jag dock ingen vild supporter av partikeleffekterna, de känns så pålagda liksom.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Herregud folk, även SweClockers

Skrivet av WCCFTech:

The two runnable demos, ‘Elemental’ and ‘Cave’ were released for registered developers. (Kostar pengar) The release was intended to demonstrate the performance capabilities of the engine. However, thanks to the internet, the downloads of the demo have now become available for the public at large.

The binary files of the demo were leaked in Neogaf forum. This includes the link for the Elemental demo, which was first shown in 2012. This version is similar to the Play Station 4 variant. In addition to Elemental, the Cave variant also became available for download. In the Cave variant, all the effects can be experienced based on a ‘virtual’ cave. Coming towards running the demos on your PC, it should be kept in mind that this is not a public release. It is a combination of files put together to be run by developers and Epic’s partners. Therefore, the demos do not come with a standard installer.

Dessa demos representerar inte Unreal Engine 4 på minsta vis för oss konsumenter, de är officellt endast tillgängliga för utvecklare som betalar pengar till Epic för att få använda motorn, kvaliten är avsevärt lägre än i filmer vi tidigare sett, även som ni kanske märkt finns det inga installers eller möjlighet att ändra inställningar utan att behöva gräva i .ini filer.

Så, fortsätt se fram emot de första UE4 titlarna, de kommer att vara väldigt imponerande.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Om man är intressrad av utvecklande i spelmotorer så kanske den här videon kan vara något att kika på!

http:///watch?v=FcxA_xYnHZ8&hd=1

Vid flera tillfällen sitter jag och tittar och bara tänker: Hur är det där ens möjligt?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

"MSVCR120.dll saknas på datorn". Någon mer med samma problem?

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

"MSVCR120.dll saknas på datorn". Någon mer med samma problem?

Du saknar Microsoft Visual C++ Redistributables, borde ingå i deras installer, annars kan du ladda ner dem här:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40784

EDIT: vcredist2013_x64.exe och x86 ligger i rar-filen också

Permalänk
Medlem
Skrivet av gardin:

Du saknar Microsoft Visual C++ Redistributables, borde ingå i deras installer, annars kan du ladda ner dem här:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40784

EDIT: vcredist2013_x64.exe och x86 ligger i rar-filen också

Dafuq. Va ju de första jag installera ^^ jaja nvm

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮