Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Beklagar att det tagit längre tid än du förväntat dig, men jag kan omöjligt bemöta kritik som ovan utan att kolla din order.

MVH Josefin

Skickades inget i fredags heller, skickas den inte idag blir jag fan sur

Ordernr: 43442519

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av trollhattan:

Skickades inget i fredags heller, skickas den inte idag blir jag fan sur

Ordernr: 43442519

Hej hej

Den gick iväg igår.
Jag kan inte hitta något fel på din order egentligen, däremot ser det ut som om lagret är bytt på just den produkten - från externt till eget lager. Och att du då oturligt nog beställt mitt i flytten, därav den lite längre leveranstiden. Ber så hemskt mycket om ursäkt!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ska ni ha fler rabatter på bl.a Nexus 10 16 eller 32gb?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

CDON tog bort http://cdon.se/hemelektronik/mionix/mionix-naos-7000-p2673634... för 299:- dagen efter jag skrev här (var dock samma pris som cdon hade ett tag innan)

Får jag väl lägga ett önskemål att ni någon gång kanske kan ha http://cdon.se/hemelektronik/mionix/mionix-avior-7000-p267364... för 299:- så man kan få chansen att köpa den för 299:- då det är samma serie, pris osv men den glöms bort

Permalänk
Medlem

Hej, vet inte om kylskåp och diskmaskin är vanligt förekommande diskussionsområden i denna tråden men jag testar.
Jag ska köpa vitvaror och däribland matchande kylskåp KS36VAB30 och frys GS36NAB30 (Båda finns på Tretti.se) men bara kylen finns på CDON.com..
Frysen är "beställningsvara" på Tretti.se.. är det omöjligt att lägga ordern genom CDON? Missar ju min återbäring då
Samma historia kring diskmaskin SN66M033EU.

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av amanito:

Ska ni ha fler rabatter på bl.a Nexus 10 16 eller 32gb?

Hej hej

Tyvärr inget jag hört något om i dagsläget tyvärr.

MVH Josefin

Skrivet av JimmieSan:

CDON tog bort http://cdon.se/hemelektronik/mionix/mionix-naos-7000-p2673634... för 299:- dagen efter jag skrev här (var dock samma pris som cdon hade ett tag innan)

Får jag väl lägga ett önskemål att ni någon gång kanske kan ha http://cdon.se/hemelektronik/mionix/mionix-avior-7000-p267364... för 299:- så man kan få chansen att köpa den för 299:- då det är samma serie, pris osv men den glöms bort

Hej hej

Det var bara några dagar sen du önskade det senast, jag har informerat ansvarig redan.
Anledningen till att den andra togs bort var helt enkelt att vår Vårstädningskampanj tog slut, då gick produkterna upp till sitt vanliga pris igen.

MVH Josefin

Skrivet av MacAtax:

Hej, vet inte om kylskåp och diskmaskin är vanligt förekommande diskussionsområden i denna tråden men jag testar.
Jag ska köpa vitvaror och däribland matchande kylskåp KS36VAB30 och frys GS36NAB30 (Båda finns på Tretti.se) men bara kylen finns på CDON.com..
Frysen är "beställningsvara" på Tretti.se.. är det omöjligt att lägga ordern genom CDON? Missar ju min återbäring då
Samma historia kring diskmaskin SN66M033EU.

Hej hej

Det speglas bara över till CDON ifall Tretti själv har det i sitt lager. Om det är slut i Trettis lager så döljs det på CDON tills det kommer in i lager igen.
Ser att kylen har beräknat datum i slutet av veckan, då borde den poppa upp hos oss också med andra ord.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Angående eran 23¨ thor ips-skärm för 999 som påstås vara 62% prissänkt och kosta 2690 kr ordinarie...

Har den någonsin kostat så mycket? Har alltid sett den för runt 1500 men inte kostat i närheten av 2690 sedan den ens kom ut.

Smyghöjer ni innan ni ska sätta rabatten, sätter ni skyhöga orealistiska priser bara för att det ska se billigare ut sedan eller vad är det frågan om?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Angående eran 23¨ thor ips-skärm för 999 som påstås vara 62% prissänkt och kosta 2690 kr ordinarie...

Har den någonsin kostat så mycket? Har alltid sett den för runt 1500 men inte kostat i närheten av 2690 sedan den ens kom ut.

Smyghöjer ni innan ni ska sätta rabatten, sätter ni skyhöga orealistiska priser bara för att det ska se billigare ut sedan eller vad är det frågan om?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1359173

Permalänk
Medlem

Ojojoj den har kostat över 2500 vid hela ETT tillfälle! Därefter har skärmen konstant varit "nedsatt", i över ett år.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hej!

Skulle ni vilja matcha priset så att man väljer att handla hos er istället för era konkurrenter?
http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-280x-top-3gb...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2266024 - är 200kr billigare hos andra handlare.

Mvh
Stidt-O

Permalänk
Medlem

Hej, hur ser det ut med never settle till AMD grafikkort? Har ni börjat med det än?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bakgrund:

Hej hej

Jag ber ansvarig kolla på ordinariepriset, ser ut som om det är en gammal relik som suttit där sen skärmen kom mer eller mindre. Tack för påpekandet!

MVH Josefin

Skrivet av Stidt-O:

Hej!

Skulle ni vilja matcha priset så att man väljer att handla hos er istället för era konkurrenter?
http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-280x-top-3gb...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2266024 - är 200kr billigare hos andra handlare.

Mvh
Stidt-O

Hej hej

Hmm, rekat pris är 2790:-, men vi matchar ner oss till de andra på 2590:- under ett par dagar iaf.

MVH Josefin

Skrivet av matteab:

Hej, hur ser det ut med never settle till AMD grafikkort? Har ni börjat med det än?

Hej hej

Jajamensan, info finns här: http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle_forever/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag ber ansvarig kolla på ordinariepriset, ser ut som om det är en gammal relik som suttit där sen skärmen kom mer eller mindre. Tack för påpekandet!

MVH Josefin

Hej hej

Hmm, rekat pris är 2790:-, men vi matchar ner oss till de andra på 2590:- under ett par dagar iaf.

MVH Josefin

Hej hej

Jajamensan, info finns här: http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle_forever/

MVH Josefin

Tack för prissänkningen. Blev beställning direkt!

Permalänk
Medlem

Är det normalt att det tar tre dagar för en vara som finns i lager att bli skickad? Jag beställde en skrivare i torsdags strax efter lunch och den är enligt mina sidor inte skickad än. Mycket märkligt då det står 1-3 dagars leveranstid på produktsidan.

Varför är ni inte lika snabba som Inet, Dustin Home och Komplett.se? Tråkigt att behöva vänta 4-5 arbetsdagar för något som finns i lager.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevvs:

Är det normalt att det tar tre dagar för en vara som finns i lager att ens bli skickad? Jag beställde en skrivare i torsdags, strax efter lunch och den är enligt mina sidor inte skickad än. Mycket märkligt då det står 1-3 dagars leveranstid på produktsidan.

Varför är ni inte lika snabba som Inet, Dustin Home och Komplett.se? Tråkigt att behöva vänta 4-5 arbetsdagar för något som finns i lager.

Det är normalt.
Gjorde en beställning för cirka 2 veckor sedan, det tog dom typ 4-5 dagar att få iväg det paketet (och det var en extremt liten grej jag köpte också), la en ny beställning i onsdags den har dom fortfarande inte fått iväg, första gången skylldes det på att lagret precis flyttat undrar vad det är den här gången...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Det är normalt.
Gjorde en beställning för cirka 2 veckor sedan, det tog dom typ 4-5 dagar att få iväg det paketet (och det var en extremt liten grej jag köpte också), la en ny beställning i onsdags den har dom fortfarande inte fått iväg, första gången skylldes det på att lagret precis flyttat undrar vad det är den här gången...

Jag insåg dessutom att det inte går att ringa cdon.com. Tråkigt att det skall ta så lång tid, jag är van vid att varan skickas samma dag eller senast dagen efter om den annonseras som "i lager" - åtminstone från webbutikerna inet.se, dustinhome.se och komplett.se.

Permalänk

Jag har beställt och betalat datorkomponenter för 5000kr - allt fanns i lager. Ser nu att CDON har annullerat två komponenter, utan att informera mig också. Känns rätt kasst. Första och sista gången jag handlar från CDON.

Visa signatur

Intel Core i5-10400F l RX 5600 XT l Corsair CV550 l Corsair Carbide Series SPEC-05 l ASUS TUF GAMING B460-PLUS l HyperX Fury Black DDR4 3200Mhz 2x8GB l Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevvs:

Jag insåg dessutom att det inte går att ringa cdon.com. Tråkigt att det skall ta så lång tid, jag är van vid att varan skickas samma dag eller senast dagen efter om den annonseras som "i lager" - åtminstone från webbutikerna inet.se, dustinhome.se och komplett.se.

inget "skickat mail" idag heller, men fakturan har dom minsann skrivit ut i torsdags...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

inget "skickat mail" idag heller, men fakturan har dom minsann skrivit ut i torsdags...

Jag beställde skrivaren den 8 maj.. skrivaren är inte skickad men minneskortet som jag beställde den 10 maj blev skickat idag. Det verkar inte som om CDON har någon direkt kontakt med sina kunder gällande leveranstider som inte håller måttet.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kevvs:

Skrivet av arthagnan:

Jag har beställt och betalat datorkomponenter för 5000kr - allt fanns i lager. Ser nu att CDON har annullerat två komponenter, utan att informera mig också. Känns rätt kasst. Första och sista gången jag handlar från CDON.

Skrivet av trollhattan:

Hej hej

För frågor om specifika ordrar får jag tyvärr hänvisa er till vår kundservice: http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde tio filmer i lördags, skickades igår och kom idag. Mycket nöjd som vanligt.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

För frågor om specifika ordrar får jag tyvärr hänvisa er till vår kundservice: http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

MVH Josefin

Jag skrev här för att jag misstänker att jag inte är ensam om att det tar flera dagar för er att ens skicka produkter som enligt webbsidan finns i lager... Tog inte många minuter för att få det bekräftat av andra medlemmar här på Sweclockers.

Permalänk
Avstängd

Film brukar alltid skickas snabbt, resterande typer av produkter: Not so much...

Permalänk
Medlem

Hej, köpte ett spel som jag fick hem idag. Fick hem helt fel spel, kontakade då eran kundservice och de löste problemet och skickar ut ett nytt. Men en sak jag finner ganska dåligt är att man fick inte så mycket som en ursäkt för erat misstag vilket jag personligen inte anser vara mycket att begära när ni gör ett misstag.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem

Jag får "500 - Internal server error." när jag lägger denna produkt i varukorgen och går till kassan:
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte/gigabyte-ga-h97m-d3h-in...

Försöker jag använda kontaktformuläret på hemsidan får jag "Ett oväntat fel uppstod, vänligen försök igen" så jag hoppas att någon kan hjälpa mig här...

[EDIT] Fick hjälp via chatten nu och tydligen var det något problem med att varan inte fanns i lager trots att det står så på hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeB:

Jag får "500 - Internal server error." när jag lägger denna produkt i varukorgen och går till kassan:

Försöker jag använda kontaktformuläret på hemsidan får jag "Ett oväntat fel uppstod, vänligen försök igen" så jag hoppas att någon kan hjälpa mig här...

Provade jag med, samma fel.

Så det är inte bara ett problem på din sida.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Ni borde jobba på att fixa leveranstiderna, har beställt från er 2 gånger, första gången tog det 3 veckor för en bok som fanns i lager.
Andra gången ett spel som tog nästan 2 veckor att få hem.

har nu beställt en laptop som ni har i lager, gått snart 3 dagar och ni har inte skickat iväg den än, jag hoppas verkligen inte det här blir som de senaste 2 gångerna för då blir det sista gången jag handlar hos er!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av isorill:

Hej, köpte ett spel som jag fick hem idag. Fick hem helt fel spel, kontakade då eran kundservice och de löste problemet och skickar ut ett nytt. Men en sak jag finner ganska dåligt är att man fick inte så mycket som en ursäkt för erat misstag vilket jag personligen inte anser vara mycket att begära när ni gör ett misstag.

Hej hej

Ja, det tillhör väl lite allmän hyfs att be om ursäkt, jag tar det vidare med ansvarig för kundtjänst! Och vill även passa på att be så hemskt mycket om ursäkt!

MVH Josefin

Skrivet av ZeB:

[EDIT] Fick hjälp via chatten nu och tydligen var det något problem med att varan inte fanns i lager trots att det står så på hemsidan

Hej hej

Jag vet inte om det varit fel på den produkten tidigare idag tyvärr, men det fungerar när jag provar nu. Och jag ser klart och tydligt att det finns 20st i lager här, så det ska inte vara problemet. Återkom gärna om du har fortsatt problem, så tar jag det vidare med vår IT-avdelning i så fall.

MVH Josefin

Skrivet av Rabies79:

Ni borde jobba på att fixa leveranstiderna, har beställt från er 2 gånger, första gången tog det 3 veckor för en bok som fanns i lager.
Andra gången ett spel som tog nästan 2 veckor att få hem.

har nu beställt en laptop som ni har i lager, gått snart 3 dagar och ni har inte skickat iväg den än, jag hoppas verkligen inte det här blir som de senaste 2 gångerna för då blir det sista gången jag handlar hos er!

Hej hej

Om du är orolig får du hemskt gärna kontakta vår kundservice, så kan de dubbelchecka att inget är fel. Och skulle du inte få tag i dem, så kan man alltid PMa mig så checkar jag.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

För att väga upp för att mina 3 senaste beställningar tagit 3-4 dagar för lång tid borde ni ha någon fin rabatt på hörlurar snart igen * hint hint *

Permalänk
Medlem

Missade rean på Thor skärmarna, kommer det någon liknande inom en snar framtid eller bör man kika åt annat håll?