R9 290X Crossfire eller GTX 780Ti SLI till ny fet burk

Permalänk

R9 290X Crossfire eller GTX 780Ti SLI till ny fet burk

Kan inte riktigt bestämma vad man ska välja till ny burk. Priset är oviktigt, blir väl 9-12 papp.
290X har ju 4GB minne vilket lockar före GTX 780Ti.
Ska med lätthet klara BF4 Ultra i 2560x1600.
Sedan finns R9 295X2 8GB men verkar inte direkt ge nån fördel, bara dyrare.

Sedan ska man självklart hitta korten med absolut bästa kylarna så man kan klocka. Aftermarketkylare är jag inte direkt sugen på just nu för gjort det innan.

Edit: För att förtydliga, vill alltså inte montera själv en am-kylare i efterhand som Accelerero etc.
Ska vara bra kylare från början och inte en REF.

Permalänk
Inaktiv

Du vill nog dock inte köra 290X utan aftermarket alt vattenkylning. Den ref kylaren är inge vidare. På det sättet kan 295X vara ett bättre alt. Tänk dessutom på att du inte får 8Gb effektivt minne på 295X utan det är bara 4Gb

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon172162:

Du vill nog dock inte köra 290X utan aftermarket alt vattenkylning. Den ref kylaren är inge vidare. På det sättet kan 295X vara ett bättre alt.

Skillnad på eftermarknadskylare och partnertillverkarnas kylare

Tror nog att billiga 290X med Refkylare som du smäller på en custom Loop ger mest för pengarna.
290 med partnertillverkarnas kylare för sub 4k är bra med.
780ti är för E-penis och om du eventuellt vill överklocka som ett jävla svin

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidtheDoom:

Skillnad på eftermarknadskylare och partnertillverkarnas kylare

Tror nog att billiga 290X med Refkylare som du smäller på en custom Loop ger mest för pengarna.
290 med partnertillverkarnas kylare för sub 4k är bra med.
780ti är för E-penis och om du eventuellt vill överklocka som ett jävla svin

Menade givetvis partnertillverkare

Permalänk
Skrivet av anon172162:

Menade givetvis partnertillverkare

Edit: För att förtydliga, vill alltså inte montera själv en am-kylare i efterhand som Accelerero etc.

Permalänk
Skrivet av ThePreToriaN:

Montera kylare är lätt det är inte raket forskning precis.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ThePreToriaN:

Det var det jag menade med partner, dvs MSI Tri-X, Gigabyte Windforce osv. Dock är inte alltid dessa kort optimala i X-fire då det övre kortet kan gå varmt pga att det nedre kortet blåser varmt luft på det. Till skillnad mot referens där luften slussar ut ur burken istället. Men som sagt är ju ref inte något val direkt. En custom loop med vatten hade varit det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Det var det jag menade med partner, dvs MSI Tri-X, Gigabyte Windforce osv. Dock är inte alltid dessa kort optimala i X-fire då det övre kortet kan gå varmt pga att det nedre kortet blåser varmt luft på det. Till skillnad mot referens där luften slussar ut ur burken istället. Men som sagt är ju ref inte något val direkt. En custom loop med vatten hade varit det bästa.

Fläkten blåser ju inte direkt genom kortet, men ja, det övre brukar köra varmare.

Vad gäller eftermarknadskylare till 290X så har jag bara positivt att säga om TriX, kyler bra och är väldigt tyst, dock långt på 30,5cm. Har du pengarna så kommer ju dock 780Ti SLI prestera en del bättre.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Fläkten blåser ju inte direkt genom kortet, men ja, det övre brukar köra varmare.

Vad gäller eftermarknadskylare till 290X så har jag bara positivt att säga om TriX, kyler bra och är väldigt tyst, dock långt på 30,5cm. Har du pengarna så kommer ju dock 780Ti SLI prestera en del bättre.

Yes TriX är nog en av de bättre kylarna ja. Hade nog själv tagit den om jag fick välja.