Permalänk
Medlem

Twitch - Stream

Hej! Jag skulle streama när jag spelar... men vilket program ska man använda?
Har gjort de en gång innan men då spelade jag som vanligt men när jag kollade på streamen så tog de lång tid innan dem andra såg då... det var helt mycket efter än vad jag hade på min dator.... någon inställning eller man måste ha något?

Permalänk
Medlem

Kör Open Broadcaster Software, det kräver minst av din dator.
Sen brukar det alltid vara lite efter jämfört med va du har, men vad gör det? Typ 5-10 sekunder efter är inte ovanligt.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Har du något nytt nvidia kan du väl även köra nvidia shadowplay eller vad det heter.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Har du något nytt nvidia kan du väl även köra nvidia shadowplay eller vad det heter.

kör AMD...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Kör Open Broadcaster Software, det kräver minst av din dator.
Sen brukar det alltid vara lite efter jämfört med va du har, men vad gör det? Typ 5-10 sekunder efter är inte ovanligt.

tack för tipset. Ska fundera lite på de. men skulle vilja ha lite fler kommentarer om de finns bättre

Permalänk

Som kwame skrev så är OBS det absolut bästa för dig.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Som kwame skrev så är OBS det absolut bästa för dig.

okej vad bra. tack så mycket.

Permalänk

OBS är ju gratis oxå så det är inget att tänka på bara att köra på

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den delay som existerar via Twitch kan du inte påverka såvida du är Partnered med twitch. Vilket inte sker innan du har väldigt många som kollar dina streams. Tror delay är 30s eller så för en normal streamare.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av branne:

Hej! Jag skulle streama när jag spelar... men vilket program ska man använda?
Har gjort de en gång innan men då spelade jag som vanligt men när jag kollade på streamen så tog de lång tid innan dem andra såg då... det var helt mycket efter än vad jag hade på min dator.... någon inställning eller man måste ha något?

Osäker på om Twitch har ändrat detta men för några månader sedan ändrade de så det blev lite drygt 20-30 sekunders delay, tidigare hade det varit runt 5 sekunder (högre på t.ex. surfplattor etc.).

I övrigt är OBS ett väldigt bra program, skulle även rekommendera att du "spelar in" med Dxtory kopplat till OBS
(guide: https://www.youtube.com/watch?v=0tBqiUZE1t4). Om du verkligen vill gå in för streamandet och dra ner på CPU användningen kan du alltid köpa ett capture card men det beror helt på dina specifikationer.

Lycka till och streama väl

Permalänk
Medlem

Alla, även partners har runt 20 sek delay nu, det är något twitch har ändrat för att försöka öka stabiliteten

OT: OBS (Open Broadcaster Software) är det bästa alternativet!