Playwood hemmabygge - tredje fulaste chassiet på DHS12

Permalänk

Playwood hemmabygge - tredje fulaste chassiet på DHS12

Här kommer ett galleri med mitt fina hemmabygge som huvudperson Moderkortsplåten från lian-li är köpt för runt 200 på inet.se, annars är allt byggt av mig Materialet är playwood som är limmats och skruvats ihop med hjälv av lister, plus en gammal plexiglas-skiva som jag hittade på vinden. Från att jag började bygga tog det kanske tio timmar. Det är inte det snyggaste, och jag har ju inte lagt ner så mycket tid på det, men det blev ändå mycket bättre än vad jag förväntade mig

På dreamhack hade de en tävling på stora scen, den med det fulaste chassit vann. Självklart gick jag upp, och kom trea och vann en H60 och ett nytt chassi. Chassit användes dock aldrig, utan såldes direkt Tävlingen har de laddat upp på youtube om någon är intresserad. Det är dock ganska tråkigt att se på, måste till och med jag som var med erkänna

Komponenterna som sitter i är mina gamla vanliga, här är det viktigaste:

HD6950/70
Phenom II x4 955 med be quiet dark pro c1
ASUS crosshair V formula

Syftet var inte att göra ett bra chassi som jag skulle använda, utan det var bara en kul grej att göra Tyvärr finns det inga bilder från bygget, utan bara på den färdiga chassiet.

Enjoy!

Playwood hemmabygge - tredje fulaste chassiet på DHS12

Permalänk
Medlem

vart fan är raden du köpte av mig ? borde göra ett galleri på min också men vart fan är SSDn? är det delpans gammla headset som du höpte av marcus ?

Visa signatur

http://hwbot.org/team/harder_faster_benchmarks/
mountain mods extended ascension,asus z9pe-d8,2xE5-2665 OC 2,65ghz,evga supernova 1000w,corsair ax1200i,4way 780 classified OC 1275mhz stock mem,dominator 32gb 1600mhz cl6 6-6-6-17,2x vertex3 120gb raid0,headphones dt990 250ohm
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/hah0pi-5.png[/img]

Permalänk
Medlem

Har du riktat alla fläktar som insug?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

vilket slöseri av virke!
lite stor finns lite frågetecken om diverse placering av saker,
gör väl vad den ska 3p!

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Har du riktat alla fläktar som insug?

Ja. Fläktplaceringarna var inte precis de mest genomtänkta Var jag än satte en utsugsfläkt, så snodde den luft från grafikkortet eller processorkyalren. Med alla som insug, så fick både grafikkortet och processorkyalre luft, och det blev inget damm i lådan Det äär gott om hål för lluften att komma ut genom

Skrivet av hurrai:

vilket slöseri av virke!
lite stor finns lite frågetecken om diverse placering av saker,
gör väl vad den ska 3p!

Lista lite frågetecken, så ska jag försöka svara Svaret på många är nog att jag ville göra något lite annorlunda
Slöseri? Nej, jag har haft mycket roligare med detta än jag skulle kunna ha med det virket på något annat sätt!

Permalänk
Skrivet av gurkspad:

vart fan är raden du köpte av mig ? borde göra ett galleri på min också men vart fan är SSDn? är det delpans gammla headset som du höpte av marcus ?

Haha radden ligger i det tomma chassit nu, och ssdn är självklart i datorn Nej, det är samma headset jag alltid har haft. Snart ska jag göra ett till galleri med min lian-li a05 också

Permalänk
Medlem

Det heter väll ändå plywood?

Dessutom verkar 41 euro onekligen mycket för en fläkt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Ptja, stilrent om inget annat

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Det heter väll ändå plywood?

Dessutom verkar 41 euro onekligen mycket för en fläkt.

Och "väll" stavas alltid med ett L, nu när vi ändå märker ord.

Visa signatur

Intel I7 2600K@ 4,5GHz | GTX580 SLI | ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M | 16GB Vengeance | Corsair AX1200 | SSD Samsung 830 128GB | Fractal D. mini matx | Vattenkylning Phobya 1080 9x120 = knäpptyst dator :) |

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Det heter väll ändå plywood?

Dessutom verkar 41 euro onekligen mycket för en fläkt.

Skrivet av ObiMikeKenobi:

Och "väll" stavas alltid med ett L, nu när vi ändå märker ord.

Haha, ni förstår vad jag menar förhoppningsvis

Ja, 41 euro är mycket. 4,1 ska det vara, ändras genast. Tack!

Permalänk

Fråga till alla er som ser: Kan ni se alla bilder, eller är vissa bara svarta rutor för er? Kan ni inte heller se dem, så ska jag fixa det genast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ObiMikeKenobi:

Och "väll" stavas alltid med ett L, nu när vi ändå märker ord.

Finns många felstavningar och dialekter till väl, (la, väll etc) och jag menade inte att märka det även om det lät se, var mest frågan om det var jag som alltid trott fel haha

Glömde säga det jag skulle, jag felstavar det medvetet då väl och väl inte betyder samma sak, och skriver man väll så förstår alla.

Skrivet av _MmattiasS_:

Fråga till alla er som ser: Kan ni se alla bilder, eller är vissa bara svarta rutor för er? Kan ni inte heller se dem, så ska jag fixa det genast!

Jag kan se alla bilder, nemas problemas med det

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Jag kan se alla bilder, nemas problemas med det

Skönt, då slipper jag fixa det

Permalänk
Inaktiv

Kom ihåg att jag såg klippet under dhs gång, och satt och tänkte att det var ju förfan bäst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite jobbigt med så mycket snea, suddiga bilder, och de som är tagna så nära så man knappt ser vad det föreställer. Men riktigt snyggt bygge! en 3a för albumet!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Fult var det ju inte. Kanske inte särskilt space-efficient, men det ser rätt bra ut faktiskt, tycker jag.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Skrivet av muffyn:

Fult var det ju inte. Kanske inte särskilt space-efficient, men det ser rätt bra ut faktiskt, tycker jag.

Ta då och länka ett annat chassi på 500x500mm där du får in en 360 och en 240–rad det skulle vara ett moddat arc i så fall

Nej, jag kunde faktiskt ha gjort det mindre, men det blev ändringar i planen när jag redan hade sågat ut hälften av delarna, så det var inte så mycket att göra åt det

Permalänk
99:e percentilen

Var det bara tre pers som deltog i tävlingen eller? Coolt bygge!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Var det bara tre pers som deltog i tävlingen eller? Coolt bygge!

Hehe, nej vi var runt 20 000...
http://www.youtube.com/watch?v=9JXhaZ40Hek

Permalänk
Medlem

så fult var det ändå inte

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Världens tråkigaste tävling att titta på.......

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Grattis till titeln! Minns att jag själv gjorde nåt liknande i högstadiet, där jag byggde in en 486:a i ett mossgrönt trächassi (som aldrig startade, projektet blev inte riktigt klart). Hur blir det ur värmesynpunkt?

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Skrivet av Q4Rspwn:

Grattis till titeln! Minns att jag själv gjorde nåt liknande i högstadiet, där jag byggde in en 486:a i ett mossgrönt trächassi (som aldrig startade, projektet blev inte riktigt klart). Hur blir det ur värmesynpunkt?

Chassit är verkligen inte optimalt för luftkylning (glömde att ta med att jag inte hade råd med vattenkylning i beräkningen när jag tog med att vattenkylning var fräckt i beräkningen ), men det fungerade helt ok ändå. Processorn skulle man ju kunna ställa i ugnen med den kylaren på utan att den gick över 60c, och grafikkortet fick frisk luft direkt från toppen!

Permalänk
Medlem

Chassit var inte särskilt fult.
Men dom där fläktarna fick mina ögon att dö.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!