SweClockers drop!
Permalänk

Problem med nytt headset!

Tjena kunniga medlemmar.

Köpte ett nytt headset idag, Astro a40 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=619725)

Har dock ett problem som jag inte hade med mina tidigare Steelseries Siberia v2 lurar.
Mitt dator ljud "läcker" igenom till exempelvis skype samtal och liknande.
Dvs dem jag sitter o pratar med kan höra mitt ingame ljud till olika spel, o även ifall jag skulle lyssna på musik så hör dom det.

Har inte haft detta problem tidigare med de andra lurarna, så vet inte riktigt vart problemet är.

Har testat både med mitt Asus Xonar DX och det interna ljudkortet, men blir samma resultat.

Tänkte ifall det är någon som har koll på vad det kan vara.

Permalänk

Hej!

Har du denna inställning aktiverad?
Annars kan du testa det.

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk

Har ingen sådant val. :/

Har testat massa olika andra val, sådan som med/utan Microphone boost, men utan så blir ljudet konstigt enligt andra.
Även testat olika ljudnivåer. Men verkar alltid som det är lite ljud som "läcker igenom"

Så är inne på att micken är för bra / ljudet läcker mycket. Men tycker inte det låter högt då jag tar av mig headsetet.

Är inne på att lämna tillbaka headsetet ifall problemet inte går att åtgärda, dock lite synd med tanke på att ljudet är bra i allmänhet.

Permalänk
Medlem

Har ingen lösning på ditt problem, själv kör jag med en mixamp och ett astro a409 headset.
optiosk till mixampen som man sen kopplat lirarna i.

Permalänk

Kan eventuellt hittat lösningen.

Ifall jag sänkte allt ljud på headset volymen, men höjde på VLC med musik igång, så kunde man ändå höra ljud igenom (även fast inget hördes ifrån headsetet)

Så sänkt mitt datorljud från vol50 -> vol15.
O då verkar det som att mitt ljud inte "läcker" igenom längre. Något skumt men ska kolla o testa mer på det imorgon.