Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

välpolerad "CPU-Hållare" ;)

Råkade snubbla över denna idag och kände att jag ville dela med mig av en så välpolerad produkt.

Permalänk
Medlem

Givet köp på den, bästa CPU-hållaren jag sett.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

"Excentriskt spänne"? What?

Min bror tog förresten studenten nu, och jag hade byggt ihop en dator som han fick. Min kusin utbrast: "Åh, en hårddisk!". Härligt att det sitter kvar!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad poängen är med denna tråden?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Jag förstår inte vad poängen är med denna tråden?

Nu får ju alla som läser möjligheten att avgöra om en såpass excentrisk produkt kan vara av intresse för ett eventuellt utvidgande av den generella kringutrustningen i hemmet.

Permalänk
Skrivet av Nagel:

Jag förstår inte vad poängen är med denna tråden?

för 1.572,50kr får du ju en CPU-hållare i silver med mjuka gummifötter. inser du att detta är ett kap så mycket silver för så lite.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Poängen är nog att trådskaparn har haft koll på att många har varit ute efter cpu hållare men de har varit svåra att få tag i på senaste. IKEA hade nån modell som de slutade sälja så det är högst uppskattat med en sån här upplysning.

Jag har själv lyckats köpa ett riktigt begagnat skrivbord från kinnarps som innehöll en cpuhållare. Men den har definitivt sina brister. Ex har den en platta som en står på men som tyvärr blockerar de nedre fläktöppningarna på t.ex. fractal design r4 så jag kan inte ha en bottenfläkt där för kallluft till grafikkortet. Dessutom blockerar den halva insuget till psu vilket inte är jättebra.

Denna cpu hållaren har dock helt fri väg på båda kanter och undertill vilket ser väldigt nice ut. Det enda jag oroar mig över är ifall storleken på chassi är begränsad då fractal design r4 är ganska så maffigt ändå.
Dessutom tar priset på 1570kr emot lite..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Poängen är nog att trådskaparn har haft koll på att många har varit ute efter cpu hållare men de har varit svåra att få tag i på senaste. IKEA hade nån modell som de slutade sälja så det är högst uppskattat med en sån här upplysning.

Jag har själv lyckats köpa ett riktigt begagnat skrivbord från kinnarps som innehöll en cpuhållare. Men den har definitivt sina brister. Ex har den en platta som en står på men som tyvärr blockerar de nedre fläktöppningarna på t.ex. fractal design r4 så jag kan inte ha en bottenfläkt där för kallluft till grafikkortet. Dessutom blockerar den halva insuget till psu vilket inte är jättebra.

Denna cpu hållaren har dock helt fri väg på båda kanter och undertill vilket ser väldigt nice ut. Det enda jag oroar mig över är ifall storleken på chassi är begränsad då fractal design r4 är ganska så maffigt ändå.
Dessutom tar priset på 1570kr emot lite..

Bra att någon förstod min välmenande gest!

Permalänk

Vart är min modermodemshållare, hjärtat i självaste hårddisken?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Jag ligger dubbelvikt på golvet... Hur många kärnor innehåller en 34kg CPU?

Btw, CPU @50Hz, 230V...

Visa signatur

MSI 845 Ultra (MS-6398) - P4 2GHz

Permalänk
Medlem

Till och med dustin har faktiskt också en produkt som heter cpu-hållare, man tycker ju att ett företag som säljer datorkomponenter ska ha lite koll men icke

http://www.dustin.se/product/5010075813/swing-it-cpu-hallare/

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Tänk på att det bara går om din CPU är mindre än 1630mm!

Permalänk
Medlem

Det är inte fel att kalla burken för CPU, den är faktiskt Central Processing Unit om man ser lite "större". Därav namnet på hållaren

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megamannens:

Det är inte fel att kalla burken för CPU, den är faktiskt Central Processing Unit om man ser lite "större". Därav namnet på hållaren

Varför kallar du den inte hårddisk när du ändå håller på? CPU är en komponent i datorn.. Inte en benämning på sagda maskin. Att kalla datorn för CPU är som att kalla en bil för förgasaren.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

...och jag brukar åka i min röda ratt till affären...

Visa signatur

MSI 845 Ultra (MS-6398) - P4 2GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Till och med dustin har faktiskt också en produkt som heter cpu-hållare, man tycker ju att ett företag som säljer datorkomponenter ska ha lite koll men icke
http://www.dustin.se/product/5010075813/swing-it-cpu-hallare/

Ja, det är nästan som om man skulle tro att det är ett vedertaget namn på produkten. /s

Permalänk
Geeks
SweClockers

Inget diskussionsunderlag. (§3.4)

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015