Hur stark dator för gaming + musikproduktion

Permalänk
Medlem

Hur stark dator för gaming + musikproduktion

Jag ska skaffa en ny laptop och vill använda den för att spela Guild Wars 2 på high grafik och köra cubase 7,5 helt utan lagg. Klarar jag mig på en i5 processor eller borde jag gå upp till en i7 dual/quad? Vilket grafikkort klarar jag mig på? Ge gärna förslag på laptops som är så billiga som möjligt men ändå klarar både grafik- och processorkrävande uppgifter. Tack på förhand!

Permalänk

För musikproduktion behöver du ett bra ljudkort och du behöver se till att ha tillgång till firewire.
Beroende på hur du tänker jobba med musik kommer kraven vara väldigt olika och du bör prata
om ljudkort i musikaffärer och med musiker i stället för allmänt datakunniga för det är ett helt
annat område med musikproduktion än t.ex. en speldator.

Permalänk
Medlem

För guild wars 2 krävs främst av allt en sjuhelvetes cpu. Vilket det nog inte finns någon bärbar som har. Min cpu har tex väldigt svårt för det och just nu ligger den i 4.8. Nu snackar jag dock raids och typ WWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

För musikproduktion behöver du ett bra ljudkort och du behöver se till att ha tillgång till firewire.
Beroende på hur du tänker jobba med musik kommer kraven vara väldigt olika och du bör prata
om ljudkort i musikaffärer och med musiker i stället för allmänt datakunniga för det är ett helt
annat område med musikproduktion än t.ex. en speldator.

Jag har redan ett usb-ljudkort som jag tycker funkar bra, Mackie Onyx Blackjack. Jag kommer framförallt använda software instrument och möjligtvis spela in demos på låtar. Men det låter som att guild wars 2 kräver högre specs än cubase, så då undrar jag vilka grafikkort jag borde satsa på?