Tab Pro 10.1 tillbehör (MHL-HDMI, Fodral, tangenbord?)

Permalänk
Medlem

Tab Pro 10.1 tillbehör (MHL-HDMI, Fodral, tangenbord?)

Hej SC:are! Har googlat runt lite och hittat en uppsjö av adaptrar, fodral, tangenbord, dockningsstationer. Alla designade och specificerade för vissa modeller men inte för andra. Jag hade tänkt att åka till en större stad imorgon och inhandla lite tillbehör till min Samsung Galaxy Tab Pro 10.1. Jag har också nyligen köpt en full hd tv och vill använda surfplattan ungefär som en HTPC vid behov.

Jag vet inte riktigt vilken sorts MHL till HDMI adapter jag bör satsa på? Läste någonstans att Kjell & Company kanske skulle kunna hjälpa mig på den fronten och att man kan testa om det fungerar i butik. När jag googlade och läste trådar på forum och så verkar det som vilken MHL-HDMI adapter som helst bör passa till Tab Pro 10.1 bara den har 11 pins anslutning och inte 5 pins. Vilken prisklass kan en sådan tänkas hamna på?

Jag är även ute i min sommarstuga med plattan ganska ofta, och därmed skulle jag vilja ha ett fodral som även går att använda som ställ de nätter jag har svårt att sova och skulle vilja kolla på film i sovstugan på nattduksbordet och lite som skydd från repor och så när man har den i väskan. Fanns en uppsjö av sådana också, och de flesta designade för tab 2,3 och 4 (10.1). Fungerar en sådan till en tab pro 10.1?

Tacksam för tips, hjälp och förslag på lösningar.

Permalänk
Medlem

Alla 11-pins fungerar inte med allt, vad jag testat. En http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobiltelefon-tillbehor/smartphone-till-tv/mhl-2-0-11-pin-hdmi-adapter-p94286 är nog vad du behöver för att det ska fungera, helt garanterat dvs.

Du kan även läsa dig till vilka modeller som är kompatibla med vad, lite längre ned på sidan.

Och vad det gäller fodral är det skillnader mellan de olika Samsungplattorna. Iallafall för din Pro vs. Tab-modellerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | Fractal Design North XL White | Gigabyte B650 UD AX | Arctic Liquid Freezer III 280 A-RGB | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD | be quiet! PURE POWER 12 M 750W | Kingston FURY Beast DDR5-6000 - 32GB - CL30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echolake:

Alla 11-pins fungerar inte med allt, vad jag testat. En http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobiltelefon-tillbehor/smartphone-till-tv/mhl-2-0-11-pin-hdmi-adapter-p94286 är nog vad du behöver för att det ska fungera, helt garanterat dvs.

Du kan även läsa dig till vilka modeller som är kompatibla med vad, lite längre ned på sidan.

Och vad det gäller fodral är det skillnader mellan de olika Samsungplattorna. Iallafall för din Pro vs. Tab-modellerna.

Jag får fråga om både och imorgon på Kjell & Co. Tack!