Permalänk

Tinnitus pulse therapy

Hej!
Jag har ganska så nyligen hittat ett sätt att dämpa min tinnitus ytterst kraftigt och ibland uppnår jag även full tystnad.
Sättet kallas för tinnitus pulse therapy och består i princip i att man lyssnar på olika ljud eller toner i en viss frekvens i en viss sekvens som då acklimatiserar öronen med tinnituset. Först piper det sen blir det tyst och detta repeteras om och om igen ibland blir det en ny ton som kommer, beroende på vad för mjukvara eller mp3 man använder.
Jag började för ungefär en månad sedan med ett program som heter tinnitus tamer och blev överlycklig när jag upptäckte att det fungerade för mig, som då lider av relativt mild tinnitus. Bara puts väck i några timmar. Helt underbart.
Skulle starkt rekomendera alla som har tinnitus att prova någon sorts pulse therapy och se om det funkar för dom.

Är det någon av er som har erfarenheter av denna metod och vet om det finns några för- och/eller nackdelar med det, och finns det någon som har en "success story" att dela med sig av? Vad tror ni om det - någon som är skeptisk?

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt till alla er som "glömt bort" eran tinnitus och nu blir påmind om att den existerar pga denna tråden, det är verkligen inte min mening; meningen är att hjälpa alla de som inte har lyckats med det.

Permalänk
Inaktiv

Tack som fan. Ska testa tinnitus tamer.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Tyvärr funkade det inte alls för mig, triggade snarare igång ännu mer oljud. Till skillnad från dig har jag dock tredje gradens tinnitus, inte alls särskilt mild. Kanske spelar någon roll, jag vet inte. Det var värt ett försök iaf!

Permalänk
Medlem

Provat, hjälper inte det minsta.
Fått det korrekt inställt av folk inom sjukvården som vet exakt vilken frekvens osv jag har, totalt slöseri på tid.
Vet många som försökt detta i flera år utan märkt någon som helst skillnad.

Första jag hört som faktiskt blivit hjälpt av det.

Men har man nära icke existerande tinnitus så kanske det kan hjälpa.

För dom som har högre permanent tinnitus tror jag det är mest slöseri med tid.
Puts väck på bara några timmar har jag aldrig någonsin läst, låter väldigt konstigt att din hjärna lyckas filtera bort din tinnitus på några timmar, första någonsin tror jag isåfall.

Tyvärr finns ingen räddning inom tinnitus.

Sökte första året desperat efter precis allt, provade allt.
Allt skräp och lurendrejeri.

Vagusnervexperimenten mer eller mindre stendog, enda som hade något hopp att lyckas bota detta märkliga fenomen som fortfarande ingen människa på jorden egentligen kan sätta punkt på.

Hör mitt dagligen även 3 år efter jag fick mitt, inte annat att göra än leva med det.
Ibland vill man fortfarande slita ut allt i skallen för att få lite tysthet, men bara inse att man aldrig kommer uppleva tystnaden igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Provat, hjälper inte det minsta.
Fått det korrekt inställt av folk inom sjukvården som vet exakt vilken frekvens osv jag har, totalt slöseri på tid.
Vet många som försökt detta i flera år utan märkt någon som helst skillnad.

Första jag hört som faktiskt blivit hjälpt av det.

Men har man nära icke existerande tinnitus så kanske det kan hjälpa.

För dom som har högre permanent tinnitus tror jag det är mest slöseri med tid.
Puts väck på bara några timmar har jag aldrig någonsin läst, låter väldigt konstigt att din hjärna lyckas filtera bort din tinnitus på några timmar, första någonsin tror jag isåfall.

Tyvärr finns ingen räddning inom tinnitus.

Sökte första året desperat efter precis allt, provade allt.
Allt skräp och lurendrejeri.

Vagusnervexperimenten mer eller mindre stendog, enda som hade något hopp att lyckas bota detta märkliga fenomen som fortfarande ingen människa på jorden egentligen kan sätta punkt på.

Hör mitt dagligen även 3 år efter jag fick mitt, inte annat att göra än leva med det.
Ibland vill man fortfarande slita ut allt i skallen för att få lite tysthet, men bara inse att man aldrig kommer uppleva tystnaden igen.

Nu kanske detta är lite OT, men är man inte något på spåret med stamcellsforskning?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Nu kanske detta är lite OT, men är man inte något på spåret med stamcellsforskning?

Dom har hållit på med det rätt många år nu, och som med vagusnerven har dom haft några framgångar på möss.
Men inget vettigt konkret utanför det ännu.

Just vagusnerven var hett för något år sedan, att dom lyckas starta om den med elektroder osv. Men sen stannade det som allt annat.

Inte följt allt så extremt noga senaste året för det blir bara värre, kommer det en metod som faktiskt fungerar och inte är bluff kommer det märkas.

3 år och har glömt helt hur det är att ligga i ett rum och uppleva tystnad, att det går så fort är rätt komiskt.

Permalänk
Medlem

Jag har vant mig med tinnitus så det är inget problem längre men man kan ju alltid prova.

Permalänk
Medlem

Vagus låter båg, den går inte där. Det är vestibulocochlearis som förmedlar information från öronsnäckan till hjärnan. Men hypotesen är att det är håren eller "ljudreceptorerna", som sitter uppradade efter frekvens, som är trasiga vid någon punkt/frekvens och skickar signal oavsett om yttre stimulans finns eller ej. Nerven i sig borde ha underordnad betydelse så länge man inte fått något där inflammerat tex.

Men, det kan nog finnas många orsaker. Signalen filtreras många gånger innan den når hörselcentrum.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IlyaZ:

Vagus låter båg, den går inte där. Det är vestibulocochlearis som förmedlar information från öronsnäckan till hjärnan. Men hypotesen är att det är håren eller "ljudreceptorerna", som sitter uppradade efter frekvens, som är trasiga vid någon punkt/frekvens och skickar signal oavsett om yttre stimulans finns eller ej. Nerven i sig borde ha underordnad betydelse så länge man inte fått något där inflammerat tex.

Men, det kan nog finnas många orsaker. Signalen filtreras många gånger innan den når hörselcentrum.

Gällande flimmerhåren har dom dementerat så många gånger.
Tror absolut inte på att dom har med något att göra alls efter all forskning inom tinnitus.

Sen finns det som sagt inget 100% ang tinnitus, dom vet inte, flimmerhåren har varit en tidig teori som dom på senare år lagt ner som definitiv orsak.
Det finns så ofantligt många orsaker som kan utlösa tinnitus idag.
Höga ljud/skada är väl fortfarande den vanligaste, iaf krigsskada.

Forskningen går långsamt då det ej finns mycket pengar inom just tinnitusforskningen.
USA vet jag har kört en push då det är en av dom vanligaste krigsskadorna och kostar väldigt mycket i rehabilitering.

PS. Sådana här Tinnitus pulse therapy ska man akta sig för om man inte vet vad man gör, sitta med hörlurar och lyssna på sådant i helt fel frekvenser osv gör absolut 0 nytta, tvärtom.

Och ska man ha riktig terapi med detta så får man en snäcka som man har på majoriteten av dagen varje dag i väldigt lång tid, inte direkt så kul.