Permalänk

Windows 8 på Ny mSATA SSD

Tja!, Har problem med att installera windows på min nya Crucial M500 240GB mSATA SSD.
Går bra att installera men när den ska boota säger den bootfiler saknas. Kommer inte ihåg namnet men nån .efi fil. Provat installera med både andra hårddisken samt utan. Inget fungerar. Har varken Windows 8 DVD skiva eller recovery disk så prövat ett antal .ISO filer från piratebay men alla har gett samma resultat. Däremot har jag inga problem att installera med samma .ISO fil på gamla 750GB HDD:n

Tacksam för svar!

Permalänk

Här är specs. på datorn jag har: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1953828
Och här mSATA SSD:n som jag kopplat in: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1769976

Permalänk
Medlem

Antar att du har en OEM-nyckel du tänker skriva in sen?

Permalänk

Kör med nyckel härifrån: *länk raderad av mod*

Permalänk

Har provat med disk cloning, enda som står "the sector size of destination disk and source disk is inconsistent"

Permalänk
Skrivet av Rockworld:

Tja!, Har problem med att installera windows på min nya Crucial M500 240GB mSATA SSD.
Går bra att installera men när den ska boota säger den bootfiler saknas. Kommer inte ihåg namnet men nån .efi fil. Provat installera med både andra hårddisken samt utan. Inget fungerar. Har varken Windows 8 DVD skiva eller recovery disk så prövat ett antal .ISO filer från piratebay men alla har gett samma resultat. Däremot har jag inga problem att installera med samma .ISO fil på gamla 750GB HDD:n

Tacksam för svar!

Installerar från dvd skiva?
Tror jag läste någonstans att det ibland blir trubbel om man installerar från usb minne om man installerar till ssd

,mvh

Permalänk
Skrivet av dontmakeme:

Installerar från dvd skiva?
Tror jag läste någonstans att det ibland blir trubbel om man installerar från usb minne om man installerar till ssd

,mvh

Antar att jag kan pröva bränna en iso fil till dvd å se om de blir bättre

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Vi diskuterar inte piratkopiering

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord