Permalänk
Medlem
Skrivet av meqanix:

Tack för tipset

Ytterst tveksam till att Mac Mini klarar den CAD jag använder. Jag kör inte de CAD programmen som finns på appstore eller liknande utan jag syftar på Autodesk Inventor eller ProEngineer/Creo Elements som är rätt tunga program.

Ok

Nu vet inte jag vad du gör i Pro/E men jag har Creo Elements på min 4 år gamla laptop (W7) med ett gammalt AMD mobility Radeon i tillsammans med en gammal i5a och det flyter på finfint för mig när jag modellerar iaf. Simuleringar osv gör jag inte men bara driva programet och modellera saker kräver inget....krävs iaf inte en Mac för 30k för att göra det. Bara så du inte överskattar hur tungdrivna dessa program är. Men som sagt, beror helt på hur stora modeller du jobbar med och om du använder Pro/E för simuleringar osv. Då krävs förstås mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

1. (Till TS) Jag tycker du ska satsa på 6 kärniga modellen om du tänkt behålla datorn i några år.
2. En Xeon E5 1650v2 processor presterar likvärdigt med en i7 4930k (Stock) (Att den heter Xeon gör inte att den presterar sämre i spel som många verkar tro.)
3. Dubbla D500 kommer att ge mer än tillräcklig spelprestanda i dom flesta spelen.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av meqanix:

Ytterst tveksam till att Mac Mini klarar den CAD jag använder. Jag kör inte de CAD programmen som finns på appstore eller liknande utan jag syftar på Autodesk Inventor eller ProEngineer/Creo Elements som är rätt tunga program.

Om jag träffade någon IRL som satt med en Mac Pro för att köra Autocad skulle jag nog facepalma.

Mac Mini klarar tex. Inventor alldeles utmärkt. T.o.m en 2013 Mac Mini kan köra det genom Parallels utan problem:

Sedan, Creo Elements, tungdrivet? har lägre system requirements än Google Sketchup...

Permalänk
Skrivet av meqanix:

OK. En dum fråga kanske. Men kan jag spela med mina pc polare i Dablo3 och SC2 om jag spelar på MacOS?

Ja, det går utmärkt. Man kan ju säga att det är ännu dummare att köpa datorn och märka att det inte går.

Men en Mac Pro för att köra CAD? Låter overkill. http://knowledge.autodesk.com/support/autocad/troubleshooting...

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk

bygg en hackintosh

Rek att du bygger en hackintosh
Du får mycke mer prestanda ur den i osx
Snabbar minnen bättre prestanda ja allt
Sen kan du alltid köra dual boot
Alltså både windows och osx
Så köp ett mitx chassi ett singelkort
Och en bra intelcpu sen skall du se
Att du kommer bli sjukt nöjd
Själv kör ja dual boot på mitt system
Och ja har 3way sli setup med raid ssd diskar
2 olika skärmar 1 24tum 144hz samt en 32 tum 60hz
Kör allt stabilt med överklockad i7 i 4.4 ghz samt 2400mhz minnen
Och ja lovar dig prestandan är sjuk
Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Man märker hur du inte jämför system utan försöker framtvinga svar.

"Jag tänker mig att 6 kärnor är mest framtidssäker då 4 kärnor har varit det man kört nu ett bra tag?"

Ca 36.000kr för en 6-Core Mac Pro
Ca 10.000kr för en 4-Core PC

Vad är mest framtidssäkert? Den lilla diffen är knappast värd pengarna...

Det är skrattretande hur du jämför en PC för 10k med en Mac Pro för 30k+. Du tror väl inte på allvar att den PCn kommer i närheten av totala prestandan i en Mac Pro, även den 4-kärniga? Det är helt olika processorer, grafikkorten är gjort för CAD, bildbehandling, helt andra minnen osv.

Hade TS haft spel som högsta prioritet så skulle en Windows-baserad PC varit ett givet val men nu är spel endast något han vill ägna sig åt ibland.

"Den lilla diffen är knappast värt pengarna" snälla lilla, skriv inte överhuvudtaget om du inte förstår att antalet kärnor inte är det som spelar roll. Och vems pengar är det? Knappast dina. Vem ska köpa en dator? Inte du. Vad som är "värt" eller inte är upp till var och en.

Skrivet av AkUs:

Om man ska köpa en Mac Pro anser jag då uppgraderings möjligheterna är små, att man skall satsa på den med 6-core för att få D500 grafikkort.

Fel igen, en Mac Pro kan du uppgradera ALLT såvitt jag känner till, det enda som är nackdelen är att du inte kan expandera (du måste byta ut om du ska ha nytt grafikkort, du kan inte sätta in ett till och behålla de gamla). Detta gäller dock alla dessa små formfaktorer, så det är ju ingenting som Apple gjort för att vara djävulsk

Permalänk
Skrivet av mattias östlund:

Rek att du bygger en hackintosh
Du får mycke mer prestanda ur den i osx
Snabbar minnen bättre prestanda ja allt
Sen kan du alltid köra dual boot
Alltså både windows och osx
Så köp ett mitx chassi ett singelkort
Och en bra intelcpu sen skall du se
Att du kommer bli sjukt nöjd
Själv kör ja dual boot på mitt system
Och ja har 3way sli setup med raid ssd diskar
2 olika skärmar 1 24tum 144hz samt en 32 tum 60hz
Kör allt stabilt med överklockad i7 i 4.4 ghz samt 2400mhz minnen
Och ja lovar dig prestandan är sjuk
Lycka till

Kommer bygga Hackintosh på OS X Yosemite när det kommer, om budget tillåter. tonymacx86.com är en kanonsida för ändamålet. Själv kan jag tycka att när man rekommenderar Hackintosh underlättar det oerhört med en komponentlista.

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det är skrattretande hur du jämför en PC för 10k med en Mac Pro för 30k+. Du tror väl inte på allvar att den PCn kommer i närheten av totala prestandan i en Mac Pro, även den 4-kärniga? Det är helt olika processorer, grafikkorten är gjort för CAD, bildbehandling, helt andra minnen osv.

Hade TS haft spel som högsta prioritet så skulle en Windows-baserad PC varit ett givet val men nu är spel endast något han vill ägna sig åt ibland.

"Den lilla diffen är knappast värt pengarna" snälla lilla, skriv inte överhuvudtaget om du inte förstår att antalet kärnor inte är det som spelar roll. Och vems pengar är det? Knappast dina. Vem ska köpa en dator? Inte du. Vad som är "värt" eller inte är upp till var och en.

Fel igen, en Mac Pro kan du uppgradera ALLT såvitt jag känner till, det enda som är nackdelen är att du inte kan expandera (du måste byta ut om du ska ha nytt grafikkort, du kan inte sätta in ett till och behålla de gamla). Detta gäller dock alla dessa små formfaktorer, så det är ju ingenting som Apple gjort för att vara djävulsk

Det är ungefär så det ser ut prestanda vs kronor när det gäller max och pc. Tror säkert att det går att bygga en pc för halva priset som har bättre prestanda än en mac pro.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är ungefär så det ser ut prestanda vs kronor när det gäller max och pc. Tror säkert att det går att bygga en pc för halva priset som har bättre prestanda än en mac pro.

"Tror" tyvärr det räcker inte. Du må få bättre spelprestanda för halva priset, men utöver det? Mac Pro är faktiskt prisvärd om man ser det utifrån vad för delar det faktiskt är i den. Dessa Firepro grafikkort och Xeon cpu, ECC minnena och SSDn osv osv är väldigt dyra och skulle du bygga en PC men ungefär samma konfig så hade den kostat ungefär lika mycket.

Permalänk
Medlem

Inte världens bästa tester men hint om att det fungerar att spela på.

OSX - Formula1 2012 och X plane 10

Windows 8 - Crysis 3, Formula1 2013, COD MW3 och BF4

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort delar av en urspårad diskussion, meningslösa inlägg och inlägg som stred mot §5 (anmäla olämpliga inlägg).
Svara gärna på TS:s frågor och låt inte tråden eskalera i en "vem har rätt" tråd
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har inte Mac Pron dubbla grafikkort? Så vitt jag vet fungerar väl inte Crossfire i OSX? Kan ju vara värt att tänka på om så är fallet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Diablo och starcraft fungerar bäst i MacOS eftersom det är gjort för MacOS. Du behöver inte bootcamp.

Det är ju dock inte riktigt hela sanningen. Ska sanningen fram så funkar både Diablo 3 och Starcraft 2 sämre i OS X än i Windows pga dåligt OpenGL-stöd i OS X. Jag får mycket högre och stabilare fps när jag spelar just de spelen i Windows på min iMac.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mattias östlund:

Rek att du bygger en hackintosh
Du får mycke mer prestanda ur den i osx
Snabbar minnen bättre prestanda ja allt
Sen kan du alltid köra dual boot
Alltså både windows och osx
Så köp ett mitx chassi ett singelkort
Och en bra intelcpu sen skall du se
Att du kommer bli sjukt nöjd
Själv kör ja dual boot på mitt system
Och ja har 3way sli setup med raid ssd diskar
2 olika skärmar 1 24tum 144hz samt en 32 tum 60hz
Kör allt stabilt med överklockad i7 i 4.4 ghz samt 2400mhz minnen
Och ja lovar dig prestandan är sjuk
Lycka till

Var det där en dikt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Barren Wuffet:

Det är ju dock inte riktigt hela sanningen. Ska sanningen fram så funkar både Diablo 3 och Starcraft 2 sämre i OS X än i Windows pga dåligt OpenGL-stöd i OS X. Jag får mycket högre och stabilare fps när jag spelar just de spelen i Windows på min iMac.

Jag har alltid upplevt precis tvärtom. Kanske en slump då, jag ska inte svära på att det är så.

Permalänk

Får jag fråga om Ts nu ska köra autocad eller liknande, hur många detaljer ska du arbeta med på en gång?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonteP0nte:

Har inte Mac Pron dubbla grafikkort? Så vitt jag vet fungerar väl inte Crossfire i OSX? Kan ju vara värt att tänka på om så är fallet.

Här kan du se hela bygget Mac Pro Late 2013 Teardown

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Har inte Mac Pron dubbla grafikkort? Så vitt jag vet fungerar väl inte Crossfire i OSX? Kan ju vara värt att tänka på om så är fallet.

Om programvaran kan använda sig av Open CL och Open GL i OSX så får man kraften ur båda grafikkort om det är programmerat rätt.

https://developer.apple.com/library/mac/technotes/tn2229/_ind...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Varför kommer det in en massa haters och ska avråda TS från att köpa en Mac, när TS redan bestämt sig för en Mac, redan byggt ett otal egna datorer, och framför allt skriver i ett Mac-forum?!

Uppenbarligen har TS cash och vill ha det lilla extra. Finns inget att diskutera där.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gibbe:

Varför kommer det in en massa haters och ska avråda TS från att köpa en Mac, när TS redan bestämt sig för en Mac, redan byggt ett otal egna datorer, och framför allt skriver i ett Mac-forum?!

Uppenbarligen har TS cash och vill ha det lilla extra. Finns inget att diskutera där.

Håller fullkomligt med dig, jag älskar själv Apples datorer, med tanke på att TS vill köra CAD så skulle Mac Pro fungera bra för han och spelen han vill spela är inte direkt krävande, så de fungerar det med

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat på en Mac Pro sedan 2009, och har sedan en månad tillbaka bytt ut den gamla mot den nya från 2013.

Alla Blizzards spel (Diablo, World of Warcraft, Starcraft II mm) funkar utan några som helst problem. Kört även många spel via Steam och har inte haft något problem.

Visst, MacPro'n är inte en optimal spelmaskin, men den har tillräckligt med kraft så det blir över. Jag kör på maximala grafik inställningar i exemplevis WoW och får FPS som aldrig understiger 90.

Min maskin är en 6 kärnor med dubbla FirePro D700.

Visa signatur

 - if this is not an Apple icon, you are using the wrong operating system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

"Tror" tyvärr det räcker inte. Du må få bättre spelprestanda för halva priset, men utöver det? Mac Pro är faktiskt prisvärd om man ser det utifrån vad för delar det faktiskt är i den. Dessa Firepro grafikkort och Xeon cpu, ECC minnena och SSDn osv osv är väldigt dyra och skulle du bygga en PC men ungefär samma konfig så hade den kostat ungefär lika mycket.

Det existerar inga mac-datorer som är prisvärda utifrån vad för komponenter de innehåller. Däremot kan de vara prisvärda beroende på känsla, yttre materialval, design osv eftersom dessa saker är helt och hållet subjektiva.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det existerar inga mac-datorer som är prisvärda utifrån vad för komponenter de innehåller. Däremot kan de vara prisvärda beroende på känsla, yttre materialval, design osv eftersom dessa saker är helt och hållet subjektiva.

Klart de är, du får ju OSX på köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det existerar inga mac-datorer som är prisvärda utifrån vad för komponenter de innehåller. Däremot kan de vara prisvärda beroende på känsla, yttre materialval, design osv eftersom dessa saker är helt och hållet subjektiva.

Man kan hålla på att diskutera detta i evigheter... men det finns de som försökt göra jämförelse mer objektivt.

https://www.youtube.com/watch?v=DZVJnWcRHB8

Om man inte går på de dyraste Mac Pro, så får man faktisk rätt mycket för pengarna.

Visa signatur

 - if this is not an Apple icon, you are using the wrong operating system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det existerar inga mac-datorer som är prisvärda utifrån vad för komponenter de innehåller. Däremot kan de vara prisvärda beroende på känsla, yttre materialval, design osv eftersom dessa saker är helt och hållet subjektiva.

Det beror på vilket perspektiv du ser ifrån. Många idag jämför hela tiden Mac datorer med hemmabygge vilket är väldigt orättvist om man tänker efter. En hemmabyggd dator kommer alltid vara billigare, så enkelt är det. Ett företag, oavsett om det är Apple eller ej, måste precis som du köpa in alla delar, givetvis i större mängder, sedan gör många egna chassin, om du tittar på Mac Pro är det verkligen unikt och det kostar att ha designers, inte bara att designa hur som helst heller, dom har lyckats få bra kylning och bra ljudvolym. Sedan kostar det att sätta ihop allting och skeppa det, utöver allt detta så ska dom kunna tjäna lite pengar också. Vilket leder till att, oavsett vilket företag som gjort datorn, den blir dyrare än en hemmabyggd PC. Fördelen med datorer som redan är färdiga är att dom har en garanti på att allt ska fungera, det har du inte om du bygger själv (även om risken att det inte gör det är minimal). Du får färdigt installerat operativsystem och drivrutiner m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det beror på vilket perspektiv du ser ifrån. Många idag jämför hela tiden Mac datorer med hemmabygge vilket är väldigt orättvist om man tänker efter. En hemmabyggd dator kommer alltid vara billigare, så enkelt är det. Ett företag, oavsett om det är Apple eller ej, måste precis som du köpa in alla delar, givetvis i större mängder, sedan gör många egna chassin, om du tittar på Mac Pro är det verkligen unikt och det kostar att ha designers, inte bara att designa hur som helst heller, dom har lyckats få bra kylning och bra ljudvolym. Sedan kostar det att sätta ihop allting och skeppa det, utöver allt detta så ska dom kunna tjäna lite pengar också. Vilket leder till att, oavsett vilket företag som gjort datorn, den blir dyrare än en hemmabyggd PC. Fördelen med datorer som redan är färdiga är att dom har en garanti på att allt ska fungera, det har du inte om du bygger själv (även om risken att det inte gör det är minimal). Du får färdigt installerat operativsystem och drivrutiner m.m.

Jag kan helt klart hålla med dig om att det är skillnad på hemmabyggen och på märkesdatorer. Så är det ju även på pc-marknaden där märkesdatorerna speciellt när det gäller stationära är grymt överprisade. Men jag tycker att det alltid är relevant att jämföra just hemmabyggen med märkesdatorer då man ändå får en hum om hur märkesdatorn är prissatt.

Apple är inte ensamma om att ha extremt höga priser för mediokra komponenter, men frågan måste hela tiden lyftas då vi annars som konsumenter blir lidande pga ockerpriser.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jag kan helt klart hålla med dig om att det är skillnad på hemmabyggen och på märkesdatorer. Så är det ju även på pc-marknaden där märkesdatorerna speciellt när det gäller stationära är grymt överprisade. Men jag tycker att det alltid är relevant att jämföra just hemmabyggen med märkesdatorer då man ändå får en hum om hur märkesdatorn är prissatt.

Apple är inte ensamma om att ha extremt höga priser för mediokra komponenter, men frågan måste hela tiden lyftas då vi annars som konsumenter blir lidande pga ockerpriser.

Jo självklart kan man jämföra, men jag har märkt att när folk ska jämföra Apples datorer så jämför dom alltid med eget bygge och säger sedan att dom är överprisade. Själv skulle jag inte säga överprisade, utan att det är dyrt helt enkelt. Du sparar pengar på att bygga själv men det gör inte märkesdatorn överprisad (även om det finns överprisade datorer också). Sedan får man tänka att dom som köper färdiga grejer är antingen folk som inte vet hur dom ska göra för att bygga, eller folk som kanske inte vill lägga ner tid på det. Förutom det har vi ju företag också som köper dessa datorer.

Permalänk
Medlem

Kan man verkligen jämföra ett hemmabygge för en entusiast då han måste vara lite mer extrem om han väljer Xeon-CPU och EEC-minne för bygget?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Hallåååååååååå?!? HACINTOSH om du är så sugen på OSX! För pengarna du pratar om får du en till om tre år om du inte köper mac pro:n du pratar om. Sen så missar du ju papperskorgdesignen som du verkar vara sugen på. Hacintosh är inte krångligt och flyter på riktigt bra på de flesta Intel processorer.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Skrivet av rallyreavan91:

Hallåååååååååå?!? HACINTOSH om du är så sugen på OSX! För pengarna du pratar om får du en till om tre år om du inte köper mac pro:n du pratar om. Sen så missar du ju papperskorgdesignen som du verkar vara sugen på. Hacintosh är inte krångligt och flyter på riktigt bra på de flesta Intel processorer.

Hackintosh funkar för de flesta men om TS ska använda datorn i arbete är det bättre att köra på en Mac direkt. Men om detta inte är situationen, om TS nu kommer använda datorn mer som en vanlig konsument är nog Hackintosh det smartare (billigare) alternativet.

Kom ihåg nu att när man jobbar är tid = pengar, att ljudet slutar funka medan man jobbar för att det är något fel på någon kext eller att en uppdatering låser datorn är helt oacceptabelt.
Jag vill gärna att anti-Mac människor tänker på detta när ni tipsar folk i framtiden, jag äger själv en Hackintosh men vid nästa datorbyte kommer jag gå tillbaka till en Mac just av anledningen att tid = pengar, jag har tröttnat på alla småsaker som inte vill funka eller funkar halvdant.
Men missförstå inte vad jag säger, Hackintosh funkar bra, speciellt om du är på en budget. Men när vi snackar om att använda den som en riktig workstation är det inte optimalt.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |