Counter Strike Global Offensive stänger av sig plötsligt

Permalänk
Medlem

Counter Strike Global Offensive stänger av sig plötsligt

Hej!

Har ett problem på min LAN dator, den med fx-6300 och 5870 i sign, det är så att cs go helt plötsligt stängs ner ibland, och jag måste starta det igen via steam. Detta är såklart väldigt frustrerande då jag ofta missar rundan som följer pga detta.

Jag skulle vilja beskriva problemet mer utförligt men jag kan helt enkelt inte.
Spelet fryser bara till i en halv sekund sen stängs det ner. Det står inte att cs go har slutat svara eller dylikt.
Problemet kommer och går, ibland drabbas jag hela tiden, ibland kan det gå flera dagar

Jag har prövat att ladda ner spelet på nytt.

Min första tanke var att det kanske berodde på mina temperaturer, men de ser väl bra ut?

Någon som vet vad problemet kan bero på?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk

Är bilden tagen i idle eller load?
Har du dem nya drivrutinerna till grafikkortet?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

1.416 volt låter väldigt högt.. nu känner jag inte till processorn så det kanske är standard, du har även en fläkt som går på 99% hela tiden?

När tjejen spelar bf4 på sitt 5850 så kan jag inte ställa in grafiken för högt, spelet hänger sig och tempen är även den runt 80c

Testat att göra något så banalt som att sänka inställningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreazNilsson:

Är bilden tagen i idle eller load?
Har du dem nya drivrutinerna till grafikkortet?

Hej, förlåt för segt svar, har inte loggat in på länge.

Temperaturerna är tagna efter 3 timmar Metro Last Light.

Senaste drivrutinerna ja, via ccc.

Skrivet av Lindell90:

1.416 volt låter väldigt högt.. nu känner jag inte till processorn så det kanske är standard, du har även en fläkt som går på 99% hela tiden?

När tjejen spelar bf4 på sitt 5850 så kan jag inte ställa in grafiken för högt, spelet hänger sig och tempen är även den runt 80c

Testat att göra något så banalt som att sänka inställningarna?

Den volten är standard enligt bios.

Angående fläkten, det stämmer att den går i 100%, men jag har strypt till 7v med ett motstånd.
Det är alltså ingen pwm funktion som går i 100% bara för att datorn blir varm, den går konstant i 100%.'

Sen är 80c ingen hög temp för ett 5870 vad jag vet.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM