Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Är du säker på att det är konsolen och inte power bricken? Hursomhelst, är väl bara att göra ett serviceärende via Microsoft annars. Se till att registrera din konsol via xbox. För förlängd garanti.

Skickades från m.sweclockers.com

Aa är hundra att det kommer från konsolen, jag köpte den På Gamestop men är det smidigare att köra via Microsoft direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Aa är hundra att det kommer från konsolen, jag köpte den På Gamestop men är det smidigare att köra via Microsoft direkt?

Frågan är vad världens sämsta butik skickar iväg den någonstans om dom nu gör service på den. Tog mig 9 arbetsdagar från det att jag skicka min till att jag fick tillbaks den från service, direkt via Microsoft. Och det kostar liksom inget. Bara att skapa serviceärende. Skriva ut ups-adresslapp. Paketera, skapa upphämtning hos ups. Så löser dom det. Men har du coilwhine från första dagen kanske du kan åberopa fel från dag ett och få en ny konsol hos gamestop?

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Frågan är vad världens sämsta butik skickar iväg den någonstans om dom nu gör service på den. Tog mig 9 arbetsdagar från det att jag skicka min till att jag fick tillbaks den från service, direkt via Microsoft. Och det kostar liksom inget. Bara att skapa serviceärende. Skriva ut ups-adresslapp. Paketera, skapa upphämtning hos ups. Så löser dom det. Men har du coilwhine från första dagen kanske du kan åberopa fel från dag ett och få en ny konsol hos gamestop?

Ska höra med Gamestop först så får jag se, det lustiga är att coilwhinet försvinner så fort jag startar ett spel.

Permalänk
Medlem

Sjukt vad man längtar till 5/9 även fast sommaren typ är slut då

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Sjukt vad man längtar till 5/9 även fast sommaren typ är slut då

Alltid skönt att ha något att se fram emot direkt efter sommaren. Så blir inte hösten lika tråkig.

Ser verkligen fram emot att spela forza. Har varit ett rejält fan av serien sen forza 1 men körde aldrig 4an då jag hade sålt min xbox. 5an ser riktigt bra ut. Gillar att de inte gör som gran turismo skaparna och har med massa bilar i uråldrig grafik. Hellre färre men med bra kvalitét

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Alltid skönt att ha något att se fram emot direkt efter sommaren. Så blir inte hösten lika tråkig.

Ser verkligen fram emot att spela forza. Har varit ett rejält fan av serien sen forza 1 men körde aldrig 4an då jag hade sålt min xbox. 5an ser riktigt bra ut. Gillar att de inte gör som gran turismo skaparna och har med massa bilar i uråldrig grafik. Hellre färre men med bra kvalitét

Dessutom hör man skillnad mellan en Pagani Huayra och en sketen liten Peugeot! Alla bilar låter inte som dammsugare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Dessutom hör man skillnad mellan en Pagani Huayra och en sketen liten Peugeot! Alla bilar låter inte som dammsugare

Det är en stor del av vad som fick mig att älska Forza tidigt. Har alltid stört mig på att bilarna i Gran Turismo låter som dammsugare. Blev riktigt besviken på Gran Turismo 5 när de fortfarande inte fixat ljudet och fortfarande låg bakom Forza 1 som kom många år innan. Ljudet är väldigt viktigt i bilspel för spelupplevelsen. Väldigt tråkigt att Gran Turismo fortsätter att satsa på kvantitet istället för att göra en rejäl satsning på kvaliten istället.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag funderar på att köpa mig ett en Stereo Headset Adapter + ett Play and charge kit.

Spelbutiken har väl enligt mig relativt bra priser och fri frakt (alltså bakat ihop fraktpriset med produkten..)

Men jag tänkte kolla om det är någon som köpt liknande saker via Amazon eller Ebay och vad priserna blir i skillnad?
Det tar ju lite extra tid menar jag, men tillkommer skatt/tull osv på import?

Är det ens värt att överväga en import för att spara max en hundring ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag tänkte höra vart man förlänger sin garanti på sin Xbox?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Jag tänkte höra vart man förlänger sin garanti på sin Xbox?

Är det inte på ditt live-konto/registrera enhet eller dylikt?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Är det inte på ditt live-konto/registrera enhet eller dylikt?

Hittade det, men det verkar kosta runt 500kr för förlängd garanti.

Permalänk
Medlem

Nu har även jag bokat en Xbone, tog nordic day one edition som släpps i september just för att jag har en del spel till PS3:an kvar som jag fortfarande inte startat än. Men hur funkar Xbox Live rewards? Gäller det spelet man köper direkt via Xboxen eller gäller det man köper i butik på skiva?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || Asus Radeon 7800 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Corsair RM850x V3 850W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Hittade det, men det verkar kosta runt 500kr för förlängd garanti.

Hur lång extra garanti får man?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || Asus Radeon 7800 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Corsair RM850x V3 850W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Hur lång extra garanti får man?

Full support i 3år istället för 1år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Full support i 3år istället för 1år.

Är inte sånt där mest för USA där deras konsumentskydd är mycket sämre än i Sverige? Kolla så att garantin täcker att du faktiskt själv förstör eller skadar konsolen. Annars lär i stort sätt allt gå under reklamation i Sverige vilket redan är 3 år.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Är inte sånt där mest för USA där deras konsumentskydd är mycket sämre än i Sverige? Kolla så att garantin täcker att du faktiskt själv förstör eller skadar konsolen. Annars lär i stort sätt allt gå under reklamation i Sverige vilket redan är 3 år.

Jaha läste på som hastigast bara, loggar jag in med mitt microsoft konto och registrerar konsolen så har man tydligen grattis support/reklamation till augusti 2016.

Permalänk

Hur mycket låter den stora klossen "power bricken"?? Har ett xbox 360 slim och självaste konsollen är tyst som bara den, men ist så hör man den där förbannade "power bricken" som tjuter/coilwhinar o de får mig vilja slänga ut allt. Så är det likadant med xbox ONE så blir det utan tvekan en PS4.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Någon här som köpt Thrustmasters TX Wheel till One?

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Hur mycket låter den stora klossen "power bricken"?? Har ett xbox 360 slim och självaste konsollen är tyst som bara den, men ist så hör man den där förbannade "power bricken" som tjuter/coilwhinar o de får mig vilja slänga ut allt. Så är det likadant med xbox ONE så blir det utan tvekan en PS4.

Hörs inget från den jag har, sen om det är representativt för modellen vet jag inte

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem att köpa guld medlemskap till xbox one på marketplace just nu?

Permalänk
Avstängd

Går heller inte titta på HBO eftersom man blir utloggad från Live efter en stund. Fick kolla på PC istället med 2.0 ljud. En svaghet med Netflix/HBO/Viaplay på Xbox är ju att man måste vara inloggad på två ställen. Okej, samma på AppleTV men den plattformen är mycket stabilare på inloggning så håller tummarna för att HBO Nordic (DD 5.1) och Viaplay (DD 2.0) kommer dit någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Någon mer som har problem att köpa guld medlemskap till xbox one på marketplace just nu?

Köpte mitt på fast2play.se och skrev in koden på Xbox One, fungerar utan problem. Sjukt vad bra Forza 5 är!! Ryse är mäktig också. Någon vet om man kan boka Destiny och få beta koden, sedan avboka?

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Köpte mitt på fast2play.se och skrev in koden på Xbox One, fungerar utan problem. Sjukt vad bra Forza 5 är!! Ryse är mäktig också. Någon vet om man kan boka Destiny och få beta koden, sedan avboka?

Jag tänkte om direkt på xboxen.

Ryse känns lite underskattat faktiskt, blir nog ett inköp när det sjunkit i pris lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Jag tänkte om direkt på xboxen.

Ryse känns lite underskattat faktiskt, blir nog ett inköp när det sjunkit i pris lite.

De brukar jag aldrig göra då jag tycker dem är för dyr där. Fast nu vet jag inte om dem har ändrat prislistan.
Jo jag tycker att Ryse är riktigt bra, läckert och välgjort. Kan väl kännas smått repetitivt ibland med avslutningar men kan man låsa upp flera avslutningar.
Storyn är väl inget och hänga upp i julgran med men jag gillar det hela ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som tänkt lira destiny ? Adda mig om ni inte redan gjort det

Gt:Riksfettot

Permalänk
Skrivet av johnjensen:

Går heller inte titta på HBO eftersom man blir utloggad från Live efter en stund. Fick kolla på PC istället med 2.0 ljud. En svaghet med Netflix/HBO/Viaplay på Xbox är ju att man måste vara inloggad på två ställen. Okej, samma på AppleTV men den plattformen är mycket stabilare på inloggning så håller tummarna för att HBO Nordic (DD 5.1) och Viaplay (DD 2.0) kommer dit någon gång.

Det måste vara en väldigt lång stund, vi körde Matrix maraton för ett par dagar sedan på Netflix. Inga problem alls med utloggning, tror de (Netflix) skruvat upp sin strömningshastighet med. Fick bättre bild på Apple TV gen3 innan men nu känns den lika bra på Xbox One som på ATV.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Det måste vara en väldigt lång stund, vi körde Matrix maraton för ett par dagar sedan på Netflix. Inga problem alls med utloggning, tror de (Netflix) skruvat upp sin strömningshastighet med. Fick bättre bild på Apple TV gen3 innan men nu känns den lika bra på Xbox One som på ATV.

Samma här, tittade några filmer i veckan med Netflix på Xbox One utan några som helst problem. Upplevde tvärtom att det är mycket stabil och bra bild.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

På webhallen fick jag betakod, och köpet är inte bindande. Man betalar i butik eller via nätet senare.

Min gt är hitters94 om folk vill lira destiny när det kommer ut eller kör dead rising 3!

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Medlem

Kör xbox one och netflix och tar ut ljudet 5.1 Dolby digital via Sonos Playbar. Får inte läppsync att stämma till 100%. Är lite störande. Någon mer som har samma problem? Hittar ingenstans där man kan korrigera detta heller.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk

Pinball FX2 kommer i slutet av denna månaden. Blir en given installation med Sorcerer's Lair bordet gratis. Kommer bli ett dyrt köp på lite längre sikt.

"The other launch-day tables — which range in price between $2.50 USD and $3 for single tables and up to $10 for table packs"

• Deadpool
• Star Wars Pinball: Heroes Within: Episode IV A New Hope, Han Solo, Droids, Masters of the Force
• Star Wars Pinball: Balance of the Force: Episode VI Return of the Jedi, Starfighter Assault, Darth Vader
• Star Wars Pinball Original pack: Episode V, Boba Fett, The Clone Wars
• Doctor Strange
• Zen Classics: Shaman, El Dorado, Tesla and V12
• Pinball FX2 Core pack: Biolab, Pasha, Rome, Secrets of the Deep
• Marvel Civil War
• Plants VS. Zombies
• Marvel Pinball pack: Spider-Man, Iron Man, Wolverine, and Blade
• Marvel Pinball Avengers Chronicles: World War Hulk, Infinity Gauntlet, The Avengers, and Fear Itself
• Marvel Pinball Vengeance and Virtue: Ghost Rider, Moon Knight, Thor, and X-Men
• Epic Quest
• Paranormal
• Captain America
• Fantastic Four
• Mars
• Earth Defense
• Excalibur

Visa signatur