Hur mycket irl pengar har ni lagt ut på wow?

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Din logik:

Brutna ben behöver gipsas, och brutna ben är ju hela innan de blir brutna.
Slutsats: Gipsa hela ben.

har inte sagt att alla som dricker varje vecka är alkoholister men det finns dom som har förutsättningar (gener) som gör det mer troligt att man kan bli alkoholist. skulle jag dricka varje vecka så finns det stora chanser att ja slutar på nån parkbänk om 10år

jag har 20sec bra minne av min farsa resten är när han var dyngrak & morsan slängde ut honom. han slutade sina dagar med akut magsår efter ha druckit Loreal hårspray 60% på 200ml och billigare än sprit.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Borde kanske ändra trådtiteln till Vad i livet kan man lägga pengar på. Eller vad tycken ni om ditt eller datt... Är det svårt att hålla sig till ursprungfrågan?

Finns säkert en tramstråd någonstans här på forumet ni kan diskutera alkoholintag, beroenden och andra saker som inte har med topik att göra. . Liksom det här inlägget<--

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

har inte sagt att alla som dricker varje vecka är alkoholister men det finns dom som har förutsättningar (gener) som gör det mer troligt att man kan bli alkoholist. skulle jag dricka varje vecka så finns det stora chanser att ja slutar på nån parkbänk om 10år

jag har 20sec bra minne av min farsa resten är när han var dyngrak & morsan slängde ut honom. han slutade sina dagar med akut magsår efter ha druckit Loreal hårspray 60% på 200ml och billigare än sprit.

De allra flesta blir inte alkoholister, även om de går på krogen en gång i veckan i nio år. Än mindre behöver de behandlingshem, det var det som var poängen.

Permalänk
Medlem

I min bok räknas det som fusk att köpa guld..

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

De allra flesta blir inte alkoholister, även om de går på krogen en gång i veckan i nio år. Än mindre behöver de behandlingshem, det var det som var poängen.

diskussionen har blivit lite off topic.men ja förstår din poäng, däremot är "gå på krogen en gång i veckan" en definition frågan är hur mycket man dricker.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

26 gamecards ~250kr styck=6500kr
12x 1-month sub 13 euro styck=€156=1440kr
world of warcraft=499kr (tror jag)
burning crusade ce=999kr (tror jag)
wrath of the lich king=249kr (tror jag)
cataclysm=259kr
mists of pandaland=249kr (tror jag)
renames, race change, raf-konto osv=€148=1370kr
guld, items osv=$121=826kr

totalt: ~12391kr

det var inte lite men inte fullt så farligt som jag trodde. jag började spela 29e december 2005 och har spelat sedan dess med en mängd pauser (spelar t.ex. inte just nu).

Permalänk
Medlem

Aldrig betalt för något i WoW utöver sub och expansioner, visst blir det väl några tusen fast å andra sidan spelade jag inget annat under tiden jag lirade WoW som mest så i slutändan var det ju billigare att betala sub än att köpa nya spel (om man kollar till priset på konsol eller AAA spel). Lägger ner mer pengar på spel nu när jag inte lirar något MMO än den tiden när jag spelade WoW.
Spelade som mest under Classic och TBC men även en hel del i WotLK samt några månader i både Cata och MOP.

Edit: köpte även en del gamecards med guld i både classic och TBC så där sparade man ju in lite pengar också.

Skrivet av versions:

totalt: ~12391kr

det var inte lite men inte fullt så farligt som jag trodde. jag började spela 29e december 2005 och har spelat sedan dess med en mängd pauser (spelar t.ex. inte just nu).

Ett snitt på 190kr per månad under den tiden du hade aktiv speltid, inte allt för farligt för en hobby imo.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Köpte ett startpaket av något slag på rea där man fick med dom tre första spelen och en månads speltid och för det fick jag betala 64kr för. Så om man då adderar ihop det med all speltid och guld jag har köpt så landar det på enorma...wait for it.....64kr! Helt sjukt vilka summor man har lagt ut på detta spel.

Permalänk
Medlem

6 års speltid, alla expansioner hittills. Ett par Alliance>horde och vice versa samt realm transfers. Orkar inte och vill inte veta hur mycket jag har slängt iväg på detta spel. Som tur är så spelar jag det inte längre.

Kul var det dock, medans det varade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

6 års speltid, alla expansioner hittills. Ett par Alliance>horde och vice versa samt realm transfers. Orkar inte och vill inte veta hur mycket jag har slängt iväg på detta spel. Som tur är så spelar jag det inte längre.

Kul var det dock, medans det varade.

Det är ju huvudsaken, hade man kul/blev underhållen av spelet så är det ju knappast bortkastat

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

3 månaders speltid!
Köpte runt Wrath of Lichking men köpte dock bara bas spelet samt Burning.

Sååå 450 kr!

(i kontrast har jag istället runt ~550 spel på mitt steamkonto, såå.. ja..)

Permalänk
Medlem

Vanilla + dom första 3 månaderna så runt 800-1000kr. Efter det trada jag guld mot speltid/expansions med några från min guild. Spela upp till Mists.

Aldrig betalat för transfer, race-/faction change eller liknande.

Permalänk
Medlem

Cirkus 10k under åren jag har kört. Har bytt mig till server byten/guld ibland i form av att hjälpa en polare med problem X och han ger då mig tjänst Y istället. Så inte allt för farligt under de 5 åren jag spelat till och från. Inte köpt gametime själv alltid utan fått det i betalning av tjänster som t.ex. fixa deras dator eller liknande.

Men samtidigt spenderar jag inte mina pengar på mycket annat, jag snusar ifs. men inte speciellt mycket. Dock så hade ju 10k extra på kontot idag inte varit helt fel. Men de pengarna hade jag nog ändå spenderat på något annat.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Master of Overkill

40-50k kanske.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Spelat sedan vanilla, runt 14-15k tror jag.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av enkelt:

Jag antar att det i förlorad arbetsinkomst rör sig om flera hundra tusen kronor för er som sitter med skiten. Ni gör ju inget annat än att spela.

Rly? Och du jobbar 24/7 -sömn?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Krogen en gång i veckan i nio år, då hade det blivit dyrt. Behandlingshem och hela baletten...
Brukar själv dra den parallellen, fast å andra sidan, är det rimligt att slänga pengar i toan bara för att man inte går på krogen? Då kunde man ju ha investerat dessa i någon aktie, eller köpt obligationer tex. lånat ut pengarna till staten med 34 chanser på en miljon varje år.
Jag ångrar varje krona som jag har lagt på spel (efter köp,) även om summan är försvinnande liten i sammanhanget.

Man kan ju faktiskt spela spel utan att lägga en förmögenhet. Tycker det är rätt sjukt att folk fortfarande spelar WoW då det blivit sämre och sämre kvalité och att man kan köpa sig fram i spelet nu. Sedan så oavsett vad för spel det är så tycker jag inte det är värt att lägga så mycket, finns mängder med bättre spel som är billiga/engångskostnad eller rentav är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

I min bok räknas det som fusk att köpa guld..

Det är absolut fusk. Människor som gör det förstör spelet för oss andra.

Permalänk
Medlem

runt 50000kr på olika konton, in-game items, wow guld, transfers, faction change, name change, guild name change, guild transfer etc...

spelat sen release.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Det är absolut fusk. Människor som gör det förstör spelet för oss andra.

Inte nödvändigtvis. Som sagt, så sålde jag guld för över 20 000:- under min tid med spelet. Guld jag själv tjänat in på AH.

Hur förstör det spelet för andra om jag säljer det till nån istället för att använda det själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Inte nödvändigtvis. Som sagt, så sålde jag guld för över 20 000:- under min tid med spelet. Guld jag själv tjänat in på AH.

Hur förstör det spelet för andra om jag säljer det till nån istället för att använda det själv?

Det är ett brott mot EULA, alltså spelets regler. Något av en no-brainer det här.

Permalänk
Medlem

Började nöta WoW strax efter lansering, körde fram tills Cata, paus till MOP, nu har ja haft paus igen sedan D3 ROS kom ut.
Förutom min månadskostnad har min större del lagts på chartransfers.
Har även köpt lite guld och enstaka powerlevling.

Summa summarum ca: 18-20k

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Det är ett brott mot EULA, alltså spelets regler. Något av en no-brainer det här.

Det har ingenting med saken att göra om det är ett brott mot EULA eller inte.

Det påverkar inte ekonomin i spelet negativt överhuvudtaget om någon annan spenderar mitt guld jämfört med om jag gör det själv. Guldet finns redan i det ekonomiska systemet.

Det var ju du som sa att det förstör för andra, så du kan ju förklara på vilket sätt det gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Det har ingenting med saken att göra om det är ett brott mot EULA eller inte.

Det påverkar inte ekonomin i spelet negativt överhuvudtaget om någon annan spenderar mitt guld jämfört med om jag gör det själv. Guldet finns redan i det ekonomiska systemet.

Det var ju du som sa att det förstör för andra, så du kan ju förklara på vilket sätt det gör det.

Att du inte gillar reglerna betyder inte att dom inte finns. Bara den som förtjänat guld ska ha guld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Att du inte gillar reglerna betyder inte att dom inte finns. Bara den som förtjänat guld ska ha guld.

Du hade med andra ord inget argument. Bra, tack hej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Den enda gången det förstör ekonomin är om de hackar konton för att sno det guld som finns för att sedan sälja det.

I övrigt sitter det ett gäng tusen kineser och farmar dagarna i ända för att kunna sällja guldet, så de enda som förstörs är de kineser som farmar för mindre än minimilön. Ekonomin i WoW är ändå styrd av de som farmar AH istället för att spela, de har gold cap och styr precis allt inom handel och AH.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Den enda gången det förstör ekonomin är om de hackar konton för att sno det guld som finns för att sedan sälja det.

I övrigt sitter det ett gäng tusen kineser och farmar dagarna i ända för att kunna sällja guldet, så de enda som förstörs är de kineser som farmar för mindre än minimilön. Ekonomin i WoW är ändå styrd av de som farmar AH istället för att spela, de har gold cap och styr precis allt inom handel och AH.

Hur skiljer sig det argumentet från "det är ändå andra som gör det"? Eller är det i grunden samma?

Permalänk
Avstängd

För 12 000 kr så får du mer än 1 oz riktigt guld. T.ex. https://www.libertysilver.se/kopa/produkt/goldmaple1oz2014

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Hur skiljer sig det argumentet från "det är ändå andra som gör det"? Eller är det i grunden samma?

Skiljer sig väl inte iofs. Jag säger inte att det är rätt att köpa guld, jag säger bara att ekonimin är hårt styrd av ett fåtal ändå. Det är jävligt svårt för en casual spelare att tjäna ihop så pass mycket guld så att man klarar sig bra. De som har gold cap är sådana som farmar guld, säljer tjänster för guld (lvling eller liknande) eller helt enkelt farmar AH istället för att spela spelet. Jag har aldrig gillat ekonomin i WoW och jag har köpt guld, en gång, när jag behövde riding skill har jag för mig. Jag bryr mig inte extremt mycket om bottar, kineser, goldspammers... De finns där och det är inte mycket man kan göra åt det.

Struntar dock fullständigt i allt det där eftersom jag inte spelar längre.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

patcha 1.5.0-3.3.5a

dvs 7 June 2005 - 22 June 2010 sluta ganska exakt när de öppnade ruby sanctum.

så fem år a ~120:-/mån =~7200:-

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows