Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Alibaba123:

Komplett verkar ha tappat stinget helt. Jag läser mängder med missnöjda kunder på prisjakt och gula sidorna om olika saker. Dålig service, långa leveranstider, att de inte vill stå upp för en trasig vara etc. Helt otroligt, vafan har hänt med komplett. Ni var ju en riktig toppbutik för ett par år sen utan några klagomål i princip. Är ni underbemannade eller går ni samma öde till mötes som expert och onoff? Komplett får gärna kommentera, tills vidare håller jag mig till inet och dustin.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=33
http://gulasidorna.eniro.se/f/komplettse:3491024

Händer minst 1 gång i månaden att en kund är grovt missnöjd vilket är helt oacceptabelt.

Under den senaste månaden så har vi (och fler andra återförsäljare) drabbats av att någon ondsint har skickat ut phishing-mail och angivit oss som avsändare. Detta genererade massor av frågor till vår kundservice vilket i sin tur resulterade i att vi hamnade efter i behandlingstid på vår mailsupport. Men i dag skall den vara återställd och vi svarar på mail inom 48h och är snart tillbaka på svar inom 24h.

Att vi ibland får kunder som inte är helt nöjda med vår service eller leveranstid är nog tyvärr "oundvikligt". Men vår målsättning är givetvis att alla skall vara nöjda och ge oss 10/10 i betyg. Vi arbetar ständigt för att ge våra kunder en positiv upplevelse. Det är bra att de som inte är nöjda -hör av sig och meddelar detta. Då får vi en chans att försöka rätta till eventuella fel vi gjort och hjälpa kunden i fråga att bli nöjd med sitt köp eller supportärende hos oss.

Om du tillhör en av de kunder som inte är helt nöjd så skicka gärna ett mail till kundombud@komplett.se så ska vi hjälpa dig på bästa sätt.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av maverickgoose:

Är sugen på kommande asus UX303 ( https://www.komplett.se/asus-zenbook-ux303ln-133-qhd-touch/81... ).

Vilka modeller kommer ni ta hem och när kan man förvänta sig att de kommer in på lager?

lLt mig kolla upp detta och återkomma. Ser att datumet har passerat, vi ska uppdatera det snarast.

Skrivet av johnjensen:

Hittade en riktigt elak sökning från Komplett på Google sök frpn Komplett.

Den SSD man kan köpa på Komplett för 169 kr är denna

Så om man inte är så insatt och söker efter en billig SSD, köper och får den hemlevrerad så är det detta man får:
Crucial® Easy Laptop Install Kit for 2.5-inch SSD

Varför skriver jag detta på Swecklockers där nog alla vet hur en SSD ser ut? Kuriosa tror jag. Passar det illa kan moderatorn ta bort det.

Tack för att du såg detta. Det är inget elakt försök för att lura kunder.
Det är en automat-genererad annons som inte är helt korrekt. Den ser ut att hämta data från SSD-kategorin där installations-kit ingår.
Vi ska kolla på det snarast. Tack än en gång.

//Erik

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej, jag försöker beställa en Thrustmaster T16000 men betalningen verkar aldrig genomföras (VISA/handelsbanken) utan stannar vid processing efter att jag bekräftat betalningen med säkerhetsdosan. Prövat med två webbläsare med samma resultat. Uppdaterar jag fliken kommer jag till ordersidan med ett felmeddelande om 3 D-secure verifiering. Ska jag vänta och försöka senare? Vill gärna få paketet levererat innan veckoslutet.

Permalänk
Skrivet av Zelaxe:

Hej, jag försöker beställa en Thrustmaster T16000 men betalningen verkar aldrig genomföras (VISA/handelsbanken) utan stannar vid processing efter att jag bekräftat betalningen med säkerhetsdosan. Prövat med två webbläsare med samma resultat. Uppdaterar jag fliken kommer jag till ordersidan med ett felmeddelande om 3 D-secure verifiering. Ska jag vänta och försöka senare? Vill gärna få paketet levererat innan veckoslutet.

Jag har samma problem här. Dock har jag bara en säkerhetsfras från swedbank men liknande problem att sidan inte hittas och betalning ej kan göras.

Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Det har väl ingen betydelse hur många kunder man har?

Klart det har. Har du 10 kunder så är det väldigt enkelt att hålla en god servicenivå. Har du en miljon kunder så är det klart svårare att lyckas att hålla antalet nere till 0, du måste anställa massa folk, hålla utbildningar, och det är exceptionellt naivt att tro att varje medarbetare som arbetar för ett företag gör rätt hela tiden, eller för den delen, att tro att det är synd om varenda köpare som klagar. Att tro något annat är att vara väldigt världsfrånvänd. Sen ska vi vara helt på det klara med att det är upprörda kunder som skriver på sådana sidor, en nöjd kund är en tyst kund.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Vill bara säga att jag handlat i många år från komplett och har bara positivt att säga!

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk

Riktigt missnöjd med komplett.se just nu!

Köpte en robotgräsklippare hos komplett för 2 månader sedan. Innan köp så frågade jag vart man skulle vända sig för service/support och fick till svar att jag kunde vända mig till tillverkarens svenska generalagent.

Nu har givetvis gräsklipparen gått sönder och jag vänder mig därför till generalagenten för att få felet fixat. Svaret från dom blir att komplett "piratimporterar" produkten och att jag kan glömma service hos dom och deras serviceställen.

Kontaktar därför komplett idag igen som än en gång hänvisar till den svenska generalagentens support men när jag talar om att de inte servar produkter sålda av komplett så kryper det fram att de tar klipparen från Norska komplett. Därför måste jag nu returnera varan till svenska komplett som i sin tur ska skicka den till Norge.

Det här medför att jag vid ex.vis en uppdatering av klipparens mjukvara måste skicka den till Norge!

Förbannar mig själv som lät snålheten styra genom att köpa från komplett som var typ en tusenlapp billigare än andra på en klippare kring 20.000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Köpte en robotgräsklippare hos komplett för 2 månader sedan. Innan köp så frågade jag vart man skulle vända sig för service/support och fick till svar att jag kunde vända mig till tillverkarens svenska generalagent.

Nu har givetvis gräsklipparen gått sönder och jag vänder mig därför till generalagenten för att få felet fixat. Svaret från dom blir att komplett "piratimporterar" produkten och att jag kan glömma service hos dom och deras serviceställen.

Kontaktar därför komplett idag igen som än en gång hänvisar till den svenska generalagentens support men när jag talar om att de inte servar produkter sålda av komplett så kryper det fram att de tar klipparen från Norska komplett. Därför måste jag nu returnera varan till svenska komplett som i sin tur ska skicka den till Norge.

Det här medför att jag vid ex.vis en uppdatering av klipparens mjukvara måste skicka den till Norge!

Förbannar mig själv som lät snålheten styra genom att köpa från komplett som var typ en tusenlapp billigare än andra på en klippare kring 20.000:-

Förstår om man tycker det är trist med lite extra servicetid, men annars ser jag inte riktigt problemet. Du skickar den ju bara till Komplett så löser de resten, så himla jobbigt var väl ändå inte detta?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Förstår om man tycker det är trist med lite extra servicetid, men annars ser jag inte riktigt problemet. Du skickar den ju bara till Komplett så löser de resten, så himla jobbigt var väl ändå inte detta?

Är ju skitjobbigt att behöva emballera 20kg klippare, beställa upphämtning och vara utan klippare i minst ett par veckor pga. komplett ljugit om att den servas av den svenska generalagenten som har serviceställe i mitt närområde. Utöver att emballera osv. så tillkommer ju manuell klippning under den tiden robotklipparen är på service i Norge.

Men som jag skrev, förbannar mig själv som var dumsnål men är likväl rejält missnöjd med att ha blivit lurad. Den där tusenlappen jag sparade var i slutändan inte på långa vägar värt besväret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Skrivet av knatteanka:

Jag har samma problem här. Dock har jag bara en säkerhetsfras från swedbank men liknande problem att sidan inte hittas och betalning ej kan göras.

Jag kan bekräfta detta problem. Kortbetalning via Nordea fungerar inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Om väljer ju ofta svenska butiker för att få just snabb svensk support. Annars skulle man ju alltid beställa från Tyskland/UK/USA för att få billigast möjligt.

Permalänk

Tycker eran hemsida fungerar extremt bra i skillnad till andra och liknande företag, det är överlag mycket enklare att hitta vad man säker på eran sida och gillar starkt alla dem olika sätten att söka (betyg, pris , hetast just nu mm ) Något som dock skulle kunna bli mycket är hur snabbt ni svarar på mailen. står 2-3 dagar men har mailat er 3-4 gånger och snitt tiden ligger väll på runt 1-2 veckor vilket är lite keligt om man säker snabb information. Utöver detta är supporten riktigt bra och vänlig samt live chaten på hemsidan är extremt bra.

Något jag gärna skulle vilja se er lägga till i sortimentet är en liten snabbare uppdatering på chassin, man ser alla dem här video filmerna på ny chassin över hela USA, England och så vidare och hade varit roligt om ni hade varit snabba på att ta in dessa nya chassin och även kanske utvidga dem märkena ni säljer.

En annan personlig önskan som jag tror väldigt många skulle önska med är att vid köp av egna delar till en full byggd dator så skulle ni kunna skicka med ett windows 7/8. Man får ju detta till när man köper era färdig byggda dator men skulle verkligen behövas när man köper dela med då skivan kostar ganska mycket och är pengar man skulle lägga på bättre komponenter istället.

Utöver detta som sagt så har ni den klar bästa hemsidan just nu på internet för köp av datakomponenter, dator och liknande och det är inte mycket man skulle behöva ändra på

mvh CJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Om väljer ju ofta svenska butiker för att få just snabb svensk support. Annars skulle man ju alltid beställa från Tyskland/UK/USA för att få billigast möjligt.

Okej, det finns en poäng där. Men samtidigt hoppas jag att alla är medvetna om att det finns många produkter och märken som köps i sverige som skickas utomlands på service, detta inkluderar flertalet laptops och skärmar, och detta kanske inte gemene man vet om. Har återförsäljaren ett ansvar att informera om detta, det kanske är frågan?

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bölänge:

Beklagar att vi brustit i informationen. I dagsläget måste robotgräsklippare skickas in till oss för service hos servicepartner. Vi undersöker nu möjligheterna att förenkla denna process för våra kunder. Vänligen återkom till oss på kundombud@komplett.se med ditt ärende så ska vi försöka hitta en smidig lösning //Erik

Skrivet av TheyCallMeCJ:

Tycker eran hemsida fungerar extremt bra i skillnad till andra och liknande företag, det är överlag mycket enklare att hitta vad man säker på eran sida och gillar starkt alla dem olika sätten att söka (betyg, pris , hetast just nu mm ) Något som dock skulle kunna bli mycket är hur snabbt ni svarar på mailen. står 2-3 dagar men har mailat er 3-4 gånger och snitt tiden ligger väll på runt 1-2 veckor vilket är lite keligt om man säker snabb information. Utöver detta är supporten riktigt bra och vänlig samt live chaten på hemsidan är extremt bra.

Något jag gärna skulle vilja se er lägga till i sortimentet är en liten snabbare uppdatering på chassin, man ser alla dem här video filmerna på ny chassin över hela USA, England och så vidare och hade varit roligt om ni hade varit snabba på att ta in dessa nya chassin och även kanske utvidga dem märkena ni säljer.

En annan personlig önskan som jag tror väldigt många skulle önska med är att vid köp av egna delar till en full byggd dator så skulle ni kunna skicka med ett windows 7/8. Man får ju detta till när man köper era färdig byggda dator men skulle verkligen behövas när man köper dela med då skivan kostar ganska mycket och är pengar man skulle lägga på bättre komponenter istället.

Utöver detta som sagt så har ni den klar bästa hemsidan just nu på internet för köp av datakomponenter, dator och liknande och det är inte mycket man skulle behöva ändra på

mvh CJ

Tack, kul att du uppskattar vår webb & service
Mail besvaras normalt sett inom 24-48 timmar. De senaste veckorna har vi haft längre svarstid på grund av ett phishing-försök som skapat extra ärenden för oss (se tidigare inlägg).
Jag vidarebefordrar dina önskemål till vår ansvarige för chassin. Windows som följer med en färdigbyggd dator är inte gratis. Det är något som ingår i priset. Så tyvärr kan vi inte skicka med det "gratis" med lösa delar eller PC-paket.

//Erik

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av maverickgoose:

Är sugen på kommande asus UX303 ( https://www.komplett.se/asus-zenbook-ux303ln-133-qhd-touch/81... ).

Vilka modeller kommer ni ta hem och när kan man förvänta sig att de kommer in på lager?

Den modell vi har i sortimentet är den enda vi kommer att få in. Den beräknas vara i lager i nästa vecka
//Erik

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Beklagar att vi brustit i informationen. I dagsläget måste robotgräsklippare skickas in till oss för service hos servicepartner. Vi undersöker nu möjligheterna att förenkla denna process för våra kunder. Vänligen återkom till oss på kundombud@komplett.se med ditt ärende så ska vi försöka hitta en smidig lösning //Erik

Ja, mailade dit i strax före du postade!

Återkommer i tråden med hur det slutar!

Permalänk

Hej Komplett!

Det är så att jag tänker köpa följande produkt hos Er https://www.komplett.se/asus-zenbook-ux32ln-133-fhd-matt/8089...

Jag tänker byta ut ssd:n mot en större på 240gb som jag har liggandes hemma. En Crucial M500 på 256GB. Det jag undrar är ifall jag bryter garantin ifall jag byter ssdn!

hälsningar!

Permalänk
Medlem

Får vi se någon super weekend så här till länings helgen?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Stagfeldt:

Hej Komplett!

Det är så att jag tänker köpa följande produkt hos Er https://www.komplett.se/asus-zenbook-ux32ln-133-fhd-matt/8089...

Jag tänker byta ut ssd:n mot en större på 240gb som jag har liggandes hemma. En Crucial M500 på 256GB. Det jag undrar är ifall jag bryter garantin ifall jag byter ssdn!

hälsningar!

Det är OK, du bryter inte garantin så länge du inte orsakar skada på datorn.

Skrivet av Lehto:

Får vi se någon super weekend så här till länings helgen?

Det vår vi se

//Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För en månad sedan så beställde jag en Saitek x55 Rhino (https://www.komplett.se/saitek-x55-rhino-flightstick/809532) av er som ni inte hade i lager. När jag beställde och fram tills nu så har det stått 31 augusti som leveranstid och att ni får in ca 6-8 stycken. Men idag när jag tittar på er sida så står det att ni beräknar få in 100+ enheter den 29 juli.

Stämmer detta? Har ni fått mer info från er leverantör att det kommer in om ca en vecka?

Det är ju mycket trevligt om så är fallet men jag vill inte höja mina förhoppningar allt för mycket eller ta ut något i förskott om det visar sig vara en felskrivning eller annat missförstånd. Jag vill ju börja använda den så tidigt som möjligt i betan för Elite: Dangerous.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Skyflyer:

För en månad sedan så beställde jag en Saitek x55 Rhino (https://www.komplett.se/saitek-x55-rhino-flightstick/809532) av er som ni inte hade i lager. När jag beställde och fram tills nu så har det stått 31 augusti som leveranstid och att ni får in ca 6-8 stycken. Men idag när jag tittar på er sida så står det att ni beräknar få in 100+ enheter den 29 juli.

Stämmer detta? Har ni fått mer info från er leverantör att det kommer in om ca en vecka?

Det är ju mycket trevligt om så är fallet men jag vill inte höja mina förhoppningar allt för mycket eller ta ut något i förskott om det visar sig vara en felskrivning eller annat missförstånd. Jag vill ju börja använda den så tidigt som möjligt i betan för Elite: Dangerous.

Surt att behöva vänta så länge. Men ibland blir det så när tillverkaren/leverantören inte har grejerna tillgängligt.
Det senaste vi fått är att de bör komma den 29e. Något mer än så har vi tyvärr inte. Vi får hoppas att leverantören håller detta datum.
//Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Surt att behöva vänta så länge. Men ibland blir det så när tillverkaren/leverantören inte har grejerna tillgängligt.
Det senaste vi fått är att de bör komma den 29e. Något mer än så har vi tyvärr inte. Vi får hoppas att leverantören håller detta datum.
//Erik

Tack för svaret! Jag vet att det har varit brist på x55 Rhinos över hela världen så själva dröjsmålet är såklart inget jag håller Komplett ansvariga för, jag har varit inställd på hela tiden att få den i slutet av augusti. Nu håller jag bara tummarna på att ni får in dom den 29e juli.

Permalänk
Skrivet av Komplett:

//Erik

Skrivet av Bölänge:

Ja, mailade dit i strax före du postade!

Återkommer i tråden med hur det slutar!

Tröttnat nu och har efter samtal med konsumentvägledning begärt via eran returhantering att ni häver köpet enligt konsumentköplagen "29 § Köparen får häva köpet, om felet är av väsentlig betydelse för honom."

Men även paragraf "19 § Fel föreligger även om varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om varans egenskaper eller användning som säljaren har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet." går att tillämpa i det här fallet.

Jag skapade en supportförfrågan den 16/7 - Obesvarad
Jag skickade ett mail till kundombud@komplett.se den 21/7 - Obesvarad

Ny maskin är införskaffad och den här gången har jag dubbelkollat så den har support via Tidab!

Permalänk

Hej Komplett

Skrev i ett inlägg lite tidigare att jag tänkte köpa en dator utav er. Tyvärr så blev den borttagen ur ert sortiment, antar att den skall ersättas av en ny modell Ux303ln.

Jag ser att ni skall få in ASUS ZENBOOK UX303LN den 1 Augusti. Ni kommer inte få in Zenbook UX303LA?

EDIT: Skrev lite galet

Hälsningar

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bölänge:

Tröttnat nu och har efter samtal med konsumentvägledning begärt via eran returhantering att ni häver köpet enligt konsumentköplagen "29 § Köparen får häva köpet, om felet är av väsentlig betydelse för honom."

Men även paragraf "19 § Fel föreligger även om varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om varans egenskaper eller användning som säljaren har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet." går att tillämpa i det här fallet.

Jag skapade en supportförfrågan den 16/7 - Obesvarad
Jag skickade ett mail till kundombud@komplett.se den 21/7 - Obesvarad

Ny maskin är införskaffad och den här gången har jag dubbelkollat så den har support via Tidab!

kan du återkomma med ditt ärendenummer du fick i mailsvar från oss. Alternativt ditt ordernummer. Du kan skicka det som PM om du önskar.
Vi återkommer på mail snarast möjligt.

Skrivet av Stagfeldt:

Hej Komplett

Skrev i ett inlägg lite tidigare att jag tänkte köpa en dator utav er. Tyvärr så blev den borttagen ur ert sortiment, antar att den skall ersättas av en ny modell Ux303ln.

Jag ser att ni skall få in ASUS ZENBOOK UX303LN den 1 Augusti. Ni kommer inte få in Zenbook UX303LA?

EDIT: Skrev lite galet

Hälsningar

Du fick svar på facebook tidigare i dag Hoppas du blir nöjd med datorn.

//Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en fundering på hur det kan komma sig att det på, vad jag har sett, 2 produkter har ett leveransdatum som redan passerat?
Se t.ex. https://www.komplett.se/samsung-bd-f5100-bluray-spelare/77722...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Leon:

Jag har en fundering på hur det kan komma sig att det på, vad jag har sett, 2 produkter har ett leveransdatum som redan passerat?
Se t.ex. https://www.komplett.se/samsung-bd-f5100-bluray-spelare/77722...

Att datum passerar beror på att de uppdateras manuellt med den information vi får från leverantörerna. Normalt sett brukar det ibland diffa på ett par dagar. Men i det fallet du länkar till så har något blivit fel. Vi ska kolla på det och få till ett nytt datum snarast möjligt.

//Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

//Erik

Undrar om ni hört något mer angående leverans på denna vara: https://www.komplett.se/saitek-x55-rhino-flightstick/809532

Jag gissar att den inte kom in till er den 29:e juli.

Permalänk

Hej.
Det som hände var följande. Min dator hade stått på i ungefär 3 timmar. Jag startade upp diablo 3 och efter tio minuter hör jag nåt ljud. Inte en smäll eller så, svårt att säga med hörlurar på. Kollar in i chassit (corsair carbide 300R som har galler på sidan) och ser att det brinner inne i datorn. Datorn stänger av sig och sen smäller det en gång till och det brinner igen. Hela det här tar bara 5 sekunder men skrämde skiten ur mig rent ut sagt. Jag drar ut sladdarna och ställer datorn ute ett tag.
Det var inte överhettning. Jag har mätt temperaturen regelbundet och under diablo 3 går grafikkortet (gainward gtx 670) i 50-60C
och processorn i5 3570k i dryga 40 även under långa sessioner

Så, min fråga är, vad gör jag nu? Jag köpte datorn från komplett i mars förra året. Jag har inte mixtrat med datorn annat än blåsa med burktryckluft då och då. Efter jag lugnat ner mig satte jag i strömsladden igen och indikatorlampan på moderkortet lyser. Jag vågar inte starta då jag inte vet vad det är som brunnit. Det såg ut som om det kom från bakre delen i datorn, emellan där nätagget (corsair cx 600w) sitter men jag kan inte se något. Jag känner lukten av bränt dock.

Ska jag försöka starta upp datorn igen? Gäller garantin på sådant här? Hjälp...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mahvash55:

Hej.
Det som hände var följande. Min dator hade stått på i ungefär 3 timmar. Jag startade upp diablo 3 och efter tio minuter hör jag nåt ljud. Inte en smäll eller så, svårt att säga med hörlurar på. Kollar in i chassit (corsair carbide 300R som har galler på sidan) och ser att det brinner inne i datorn. Datorn stänger av sig och sen smäller det en gång till och det brinner igen. Hela det här tar bara 5 sekunder men skrämde skiten ur mig rent ut sagt. Jag drar ut sladdarna och ställer datorn ute ett tag.
Det var inte överhettning. Jag har mätt temperaturen regelbundet och under diablo 3 går grafikkortet (gainward gtx 670) i 50-60C
och processorn i5 3570k i dryga 40 även under långa sessioner

Så, min fråga är, vad gör jag nu? Jag köpte datorn från komplett i mars förra året. Jag har inte mixtrat med datorn annat än blåsa med burktryckluft då och då. Efter jag lugnat ner mig satte jag i strömsladden igen och indikatorlampan på moderkortet lyser. Jag vågar inte starta då jag inte vet vad det är som brunnit. Det såg ut som om det kom från bakre delen i datorn, emellan där nätagget (corsair cx 600w) sitter men jag kan inte se något. Jag känner lukten av bränt dock.

Ska jag försöka starta upp datorn igen? Gäller garantin på sådant här? Hjälp...

Det är sånt här som gör att man ska investera i ett bra nätagg annars brinner hela skiten ner. Väldigt tveksamt om de skulle gå på garantin. Varför har du blårt med tryckluft då och då om du bara haft dne under 1 år? Du kan lika bra ha blåst in en massa damm i nätaggets fläkt och nu har dne gett med sig.