Asus ROG Swift PG278Q 27" 1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Growth:

Ni som har problem med Webhallen/komplett/dustin osv.. varför beställer ni inte en skärm av Inet som för nuvarande har 24st i lager med fri frakt ?

För att vi inte visste att Inet skulle ha 24st i lager med fri frakt medans alla andra inte har det.

Kom igen.

Permalänk
Skrivet av rsw:

För att vi inte visste att Inet skulle ha 24st i lager med fri frakt medans alla andra inte har det.

Kom igen.

Från webhallen gick det i alla fall att avbeställa. Det går säkert att avbeställa från de andra ställena också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rsw:

Kom igen.

Hmm.. tråkig ton ?

Jag försöker informera vart alla kan få tag på en skärm.

Avboka -> Beställ ny.

Har du gjort förskottsbetalning -> Får du gott vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inspid2000:

Från webhallen gick det i alla fall att avbeställa. Det går säkert att avbeställa från de andra ställena också.

Går att göra på Dustin också. Gå till "Mina ordrar", öppna ordern, klicka på krysset bredvid produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Growth:

Hmm.. tråkig ton ?

Avboka -> Beställ ny.

Betalade med Visakortet :(. Ska ta och ringa webbis idag och höra mig för lite.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Skrivet av Growth:

Avboka -> Beställ ny.

Tack så mycket. Hade beställt på komplett. Avboka då inget hade hänt med ordern. Beställde på Inet, när allt kommer till kritan litar jag mer på dom.

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille_83:

Tack så mycket. Hade beställt på komplett. Avboka då inget hade hänt med ordern. Beställde på Inet, när allt kommer till kritan litar jag mer på dom.

För mig är det tvärtom, litar mkt mer på Komplett än Inet, efter hur dom har behandlat mig som kund eller rättare sagt skitit i mig som kund. Höll nästan på att beställa från Inet eftersom dom var de enda som hade skärmen inne. Hade hela tiden i baktanke att dom inte förtjänar mina pengar och blir det något garanti eller reklamationsärende så vill man inte ha med Inet att göra.
Så jag lyckas precis knipa din avbeställning från Komplett, tusen tack :D!

Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG278Q
2560x1440, 144hz, 1ms, 10m:1, Pivot, DP
1 st för omgående leverans

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Nu står det på prisjakt att komplett har den i lager men när man kommer till deras sida så finns ingen. Var det så lägligt att prisjakt uppdaterades precis när avbeställningen blev och nu "råkar" finns i lager hänga kvar en stund.

Nja luktar mök får jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grahnen:

Nu står det på prisjakt att komplett har den i lager men när man kommer till deras sida så finns ingen. Var det så lägligt att prisjakt uppdaterades precis när avbeställningen blev och nu "råkar" finns i lager hänga kvar en stund.

Lagerstatusen uppdateras inte i realtid på prisjakt vad jag vet, så inte direkt så konstigt.
Vet inte vad som luktar "mök" men okej.

Tror du komplett sitter och påverkar prisjakt för att på något sätt visa att dom har skärmarna i lager fast dom inte har?
Fast dom tom skrev på deras facebook igår "Vi beräknas ha dem i lager i slutet av augusti "

Permalänk
Medlem

Gött att inet fått in dom redan, har bokat en på Hötorget så hoppas den kommer dit till veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grahnen:

Jag hann tyvärr före dig och som föregående poster säger så uppdaterar inte prisjakt i realtid.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag tro att prisjakt uppdateras i realtid. Med tanke på att Inet fick dem i lager nästan en halv dag före det visades på prisjakt, varpå jag skrev här för att tipsa. Oavsett tyckte jag det verkade väldigt passande att prisjakt uppdaterades precis när någon avbeställt. Då jag själv besökt komplett ca 10-15 gånger det senaste dygnet och den aldrig funnits i lager. Av den anledningen tyckte jag det luktade lite.

Att det lyser grönt på prisjakt vid en lansering gör att fler folk besöker dem, sen om det är bra eller dåligt går väl att spekulera i.

Permalänk
Avstängd

Update!!

Fan va skönt jag inte krånglade, Komplett skickade iväg min för en timme sedan (Nu Söndag Morgon), dessa gubbar kan man lita på och 45 dagars öppet köp, vilken annan kör med det

Bokade som sagt min på Komplett i Torsdags och då hade dem 19 st kvar. Men inget har hänt ang min order, undrar ifall de har missat min helt då ni andra får bekräftelser på att skärmarna gått iväg till er.

Funderar starkt på att avboka och köra Inet istället, vad tror ni ?
Läste nåt om att en snackade med dem på Komplett och de skulle skicka ut på Söndag, alltså imorgon men jag undrar jag!

Permalänk
Medlem

Kollat lite på vad folk har för datorer i sign och flera sitter på 780SLI eller bättre. Känns som det är ett måste för 1440p om man skall lira de senaste spelen eller vad säger ni? Själv sugen på något nytt till datorn och funderar på en skärm men det blir fläskigt att köpa en skärm för 7500 samt grafikkort för 6k som dessutom bara har 3GB VRAM. Mängden VRAM är väl viktigare än någonsin med denna upplösning? Min target fps är 60 eller helst 100+ på högsta inställningarna (utom AA kanske, vet inte hur mycket det behövs på 1440p).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kollat lite på vad folk har för datorer i sign och flera sitter på 780SLI eller bättre. Känns som det är ett måste för 1440p om man skall lira de senaste spelen eller vad säger ni? Själv sugen på något nytt till datorn och funderar på en skärm men det blir fläskigt att köpa en skärm för 7500 samt grafikkort för 6k som dessutom bara har 3GB VRAM. Mängden VRAM är väl viktigare än någonsin med denna upplösning? Min target fps är 60 eller helst 100+ på högsta inställningarna (utom AA kanske, vet inte hur mycket det behövs på 1440p).

Om du har battlefield 4 kanske det går att se om du sätter resolution scale till 180% om du kör 1080p nu. Vet inte exakt hur det funkar men borde vara så kanske. 1440p är 178% av 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

1440 är noll problem med 3GB VRAM. På ultra börjar man precis nosa uppåt 2,2GB i BF4.

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Medlem

Kl 8:58 så har Komplett en i lager enligt deras sida.
https://www.komplett.se/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278q/8...

Edit: Inte kvar längre.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på att lägga en beställning men jag har idag endast ett GTX780 så jag känner mig tvungen att vänta tills det går att få tag på GTX880...
Kan eventuellt bli att man gör en beställning när Intels nya processorer finns i butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk

Fick just mail av komplett att min skärm jag beställde i torsdags nu är packad och skickad.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk

Finns i lager på Webhallen nu.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

Snackade precis med Webhallen och dom håller precis på att packa ner en skärm åt mig och skärmen skickas ikväll. Nu ska man bara ta sig hem från plattformen här i Norge vilket sker 1/8 :(. Vill hem nu typ.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Sitter framför min nu äääntligen

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Skrivet av SKaKIG:

Vad är dina intryck av skärmen?

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKaKIG:

Ja retas du bara ;). Hur känns det då ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av laserkatten:

Vad är dina intryck av skärmen?

Väldigt välbyggd, riktigt stabil fot. Känns som kvalité, men det får man väl förvänta sig när den kostar en del.
Anti-glare är nååååågot för aggressivt, men sitter man över 30-40cm från skärmen tycker jag inte att det är ett problem (jag har kört glossy i några år innan nu och gillar egentligen det bäst).
Betraktningsvinklar verkar vara åt TN-hållet som förväntat, så man får sitta framför helt enkelt. Men färgerna verkar bättre än nån TN jag sett innan, också som utlovat. Andra TN's jag haft hemma har sett mycket värre ut brevid mina kalibrerade Qnix och Yamakasi. Tror recensionerna stämmer rätt bra ändå

Skrivet av blackis:

Ja retas du bara ;). Hur känns det då ?

Väldigt skönt då jag följt denna noggrant sen januari Försökte dock starta bf4 nyss och grafikdrivarn krashade när man ladda kartan, får se vad det är som orsakar det. Kanske inte gillar att jag har 3 skärmar på olika uppdateringsfrekvenser eller nåt.

EDIT: kopplade ur de andra skärmarna så funkade det, får kolla på det sen. g-sync är fan sick, hade inte provat det innan

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Sitter framför min med nu.

Jämfört med min dell 2408wfp (S-pva)

Lite sämre färgtryck (men ändå helt okej)
Betraktningsvinklar klart mycket sämre (men fungerar precis om man sitter rakt framför)

Skärpa och snabbhet (Känns hästlängder bättre)
G-sync, jag har problem med att starcraft och wow så blinkar skärmen till lite mörkt när man rör muspekaren över endel knappar. Får jag bukt med detta så är det helt perfekt.

Märkte även att knappen för att växla mellan 60 120 144 hz inte fungerar när bar skrivbordet visas utan att jag måste röra musen samtidigt. Verkar som det måste vara rörelse på skärmen för att det ska fungera. Det fungera med webläsaren öppen med. Lite skummt.

Permalänk
Medlem

Finns 3st på Webbis ifall någon är sugen.

Skrivet av mistahh:

Jag är riktigt sugen på att lägga en beställning men jag har idag endast ett GTX780 så jag känner mig tvungen att vänta tills det går att få tag på GTX880...
Kan eventuellt bli att man gör en beställning när Intels nya processorer finns i butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker precis som du. Det är en hel del extra pixlar som måste skyfflas runt och mer FPS som måste ut.
2304000 px mot 3686400 px i mitt fall (37,5% fler)

Skrivet av grahnen:

Sitter framför min med nu.

Jämfört med min dell 2408wfp (S-pva)

Lite sämre färgtryck (men ändå helt okej)
Betraktningsvinklar klart mycket sämre (men fungerar precis om man sitter rakt framför)

Skärpa och snabbhet (Känns hästlängder bättre)
G-sync, jag har problem med att starcraft och wow så blinkar skärmen till lite mörkt när man rör muspekaren över endel knappar. Får jag bukt med detta så är det helt perfekt.

Märkte även att knappen för att växla mellan 60 120 144 hz inte fungerar när bar skrivbordet visas utan att jag måste röra musen samtidigt. Verkar som det måste vara rörelse på skärmen för att det ska fungera. Det fungera med webläsaren öppen med. Lite skummt.

Vad har du för grafikkort? Hur flyter spelen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKaKIG:

Väldigt välbyggd, riktigt stabil fot. Känns som kvalité, men det får man väl förvänta sig när den kostar en del.
Anti-glare är nååååågot för aggressivt, men sitter man över 30-40cm från skärmen tycker jag inte att det är ett problem (jag har kört glossy i några år innan nu och gillar egentligen det bäst).
Betraktningsvinklar verkar vara åt TN-hållet som förväntat, så man får sitta framför helt enkelt. Men färgerna verkar bättre än nån TN jag sett innan, också som utlovat. Andra TN's jag haft hemma har sett mycket värre ut brevid mina kalibrerade Qnix och Yamakasi. Tror recensionerna stämmer rätt bra ändå

Väldigt skönt då jag följt denna noggrant sen januari Försökte dock starta bf4 nyss och grafikdrivarn krashade när man ladda kartan, får se vad det är som orsakar det. Kanske inte gillar att jag har 3 skärmar på olika uppdateringsfrekvenser eller nåt.

EDIT: kopplade ur de andra skärmarna så funkade det, får kolla på det sen. g-sync är fan sick, hade inte provat det innan

Vad sitter du få för grafikkort? Vad får du ut för FPS i BF4, och med vilka grafikinställningar är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKaKIG:

Får hoppas att detta är något jag slipper när jag får min skärm. Sitter med en TV inkopplad samt 3x U2713HM (kommer koppla ut den och sätta in nya skärmen i mitten istället) men om jag ska behöva deaktivera de andra skärmarna för att använda denna så går det fetbort i så fall.

Permalänk
Medlem

Fick hem min nyss och verkar vara en väldigt trevlig skärm. Enda dilemmat just nu är att jag får inte ur mer än 60hz oavsett var jag ändrar. Ökar jag så blir det svart i en sekund sen får jag bild sen svart igen etc etc.