Vinn speldator med Seagate i cosplay-tävling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Jag träffade Tony Stark på stan och han byggde ett nytt SSHD Hjärta åt mig. Nu måste jag kämpa med The Avengers som SSHD MAN.

http://i.imgur.com/hzXoI5J.jpg?1

Arrrgh, vem är personen som fnissar bakom linsen?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Vinner du inte så kommer jag personligen ordna ett tröstpris åt dig för grym insats!

Deal!

Skrivet av Sjoooberg:

Arrrgh, vem är personen som fnissar bakom linsen?

Ja det fick ju bli min sambo haha

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Jag träffade Tony Stark på stan och han byggde ett nytt SSHD Hjärta åt mig. Nu måste jag kämpa med The Avengers som SSHD MAN.

http://i.imgur.com/hzXoI5J.jpg?1

Den ända som kommit med ett bidrag. Och samtidit en motivering. +1000

Edit:
Startk jobbat. (är inte ironsisk)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hACmAn:

Den ända som kommit med ett bidrag. Och samtidit en motivering. +1000

Edit:
Startk jobbat. (är inte ironsisk)

Va? Jag lämnade en liknande motivering. Och bidrag.. ..Om man nu kan kalla det motivering.. Är väl mera bakgrundsberättelse?

Permalänk
Medlem

En hårddisk för alla diskar!

Min lillebror som Seagate SSHD

http://imgur.com/isnMEHH

Permalänk
Medlem

Försökte klä ut katten men istället misshandlade han mig..

Permalänk
Medlem

Lyckades få in en snabb bild på katten i "kostym". Om det inte demonstrerar speed (en katt som inte vill vara i mr kostym, utan bara stannar där för att man ger henne godis och själv blir av med fingrarna(råkar vara hennes absoluta favoritgodis)) så vet jag inte vad som gör det!... Eller?

http://imgur.com/JbzmsLe

Hoppas att ni tycker om den!
(Ingen fara med katten, hon är mätt på godis och kärlek nu )

Ändrade lite på Seagates slogan "Storing the worlds digital content" till "Storing the Cat's digital content"

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Vill dessutom passa på att säga att jag tycker om en sådan här tävling! Inte bara ps wizardry eller rim som kan kamma hem en trevlig vinst! Kommer nog att ge datorn till frugan om jag vinner.

Har redan en helt okej dator (skulle verkligen uppskatta uppgraderingen, Radeon HD 4850... hallå!, men husfriden är också något viktigt!) och hennes börjar bli närmare 6 år gammal.
Oavsett, kul pris och roligt sätt att delta på

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Jag tycker inte Sweclockers ska ha tävlingar alls, det är för dåliga vinster.

dåliga vinster? är själv inte tillräcklit dator sugen för att spöka ut mig som en hårddisk men en dator värd 8000 gratis? vem skulle inte vilja ha den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag förstår vad du menar men det är relativt eftersom en dålig dator för dig kan vara en bra dator för någon annan. Om alla på SweC hade obegränsat med pengar tror jag inte alla hade suttit med 12 core prollar och quad Titan. Vissa nöjer sig faktiskt med mindre som min kompis t ex, oöverklockad 2500K med ett 660 och 8GB RAM som är mer än nöjd. Jag hade själv inte velat ha 4xTitan utan hade nöjt mig med 780Ti SLI samt en 4790K med vattentjafs just nu.

Jag

Skrivet av YamahaDGX630:

När medlemmar börjar gnälla på för dåliga vinster och att SweClockers borde dra in på tävlingar så undrar man ju hur låg nivån har blivit på detta forum Man får ju för f'n vibbar av bortskämda 13 åringar...

var

Skrivet av Sadjester:

Det är ju ingen som tvingar dig att delta?

ironisk

Skrivet av Noah01:

dåliga vinster? är själv inte tillräcklit dator sugen för att spöka ut mig som en hårddisk men en dator värd 8000 gratis? vem skulle inte vilja ha den?

.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Jag

var

ironisk

.

vadå var? Du ser väl inlägget som jag citerade hoppas jag? Sedan att medlemmen har tagit bort sitt ursprungliga inlägg kan inte jag ta ansvar för

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

vadå var? Du ser väl inlägget som jag citerade hoppas jag? Sedan att medlemmen har tagit bort sitt ursprungliga inlägg kan inte jag ta ansvar för

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av sander00se:

Försökte klä ut katten men istället misshandlade han mig..

Skrivet av Pan.Pan:

Lyckades få in en snabb bild på katten i "kostym". Om det inte demonstrerar speed (en katt som inte vill vara i mr kostym, utan bara stannar där för att man ger henne godis och själv blir av med fingrarna(råkar vara hennes absoluta favoritgodis)) så vet jag inte vad som gör det!... Eller?

http://imgur.com/JbzmsLe

Hoppas att ni tycker om den!
(Ingen fara med katten, hon är mätt på godis och kärlek nu )

Ändrade lite på Seagates slogan "Storing the worlds digital content" till "Storing the Cat's digital content"

Glöm katter och andra husdjur, det är människor som gäller i denna tävling.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

SSHD - SuperSnabb, Hård disk(are). Version hybrid (hälften ai, hälften människa). (Am I even doing this right?)

HR: http://i.imgur.com/y3pQyZr.jpg

Permalänk
Skrivet av Sadjester:

Jag träffade Tony Stark på stan och han byggde ett nytt SSHD Hjärta åt mig. Nu måste jag kämpa med The Avengers som SSHD MAN.

http://i.imgur.com/hzXoI5J.jpg?1

Tänkte bidra, sen såg jag SSHD-man och insåg att det inte var någon idé...

Permalänk

Tänkte slänga in mitt bidrag, hoppas det går bra!

Viktigt att SSHDn är i tryggt förvar. Kampen pågår alltid mellan krafter som vill komma åt den.

Permalänk

Transformer SSHD!

Brorsan ställde upp som Transformer SSHD!
Han hade verkligen tålamod!! det tog en ganska bra stund, sen stod han upp nästan hela tiden hehe.
han var lite gnällig och tjafsig! men vad gör man inte för en cossplay-tävling där det vankas ny dator haha
Vi Använde oss av lite dioder i hjälmen, LCD skärm på magen, och massa andra gamla dator delar vi hittade..

Här har ni resultatet

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Pearl BlackCorsair PowerSupply CX 750M 750WG.Skill Ares 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz (16gb)ASUS Z87-A - ATX / Z87Intel Core i7-4770K - 8 trådar / 3,5GHz (3,9GHz Turbo) (Upplåst)ASUS GeForce GTX 780 3GB DirectCU II OCSamsung 840 EVO Series SSD 250GBSeagate Barracuda 1TB SATAAsus 24" LED VG248QE 144hz, 1ms Cooler Master Hyper 212 Evo

Permalänk

Bäst hitills AISCTenshi!!!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag till SSHD

SSHD = S&S motor på min Harley Davidson

Visa signatur

===========
"Certainty change the game"
APM - Matters

Permalänk
Medlem

Här kör vi SSHDna i Raid 0 för extra speeds!

Permalänk
Medlem

At Dawn We Ride

Här är mitt bidrag.

Min Horse SSHD tar sig fram med extrem hastighet genom alla spel, speciellt dem med mycket magi!

Permalänk

Cosplaytävling a la Hårddisk!

http://imgur.com/WzhzFDM

Här så! Nu jävlar!
Min "spel dator" har återkommande nära döden upplevelser. 15 min in i varje game för att vara exakt. Så nu råder det krig i vardagsrummet om sambons dator som faktiskt kan ta sig igenom ett game eller 5 timmar av Diablo utan att dö. Dessutom fyller sambon min om 3 veckor, så, hur får jag min sambo att älska mig lite mer än vad han redan gör? EN NY DATOR! Yes!

Permalänk

Mitt birdag

Hårddisk med Flashminne.
(fart å fläkt)

Kanske utan fläkt.. :/

Dold text

För er som inte fattar skämtet vilket jag inte tror, men om ni inte fattar: så för att vara snäll så är "flash" en referens till det faktiska flashminnet på Seagates SSHD samt seriefiguren Flash (som var rysligt snabb också)

Dold text

Som tur hann jag ta fotot innan blikten (flash) försvann. Tur att han fick plats ändå: Hårddisken fanns ju där.

fixade enkla stavfel samt särskrivningar (sär skrivningar)
Visa signatur

Cpu: AMD R5 5600, Moderkort: ASUS TUF gaming B550-pro,
RAM: Kingston Fury beast 3200MHz - 32GB, PSU: Seasonic Focus Platinum 650W,
Gpu: ASUS ROG strix GTX 1080

Permalänk
Skrivet av Tick Tock Clock:

Den här var riktigt kul tycker jag. (jag hoppas man får säga det)
Nästan som om jag tror den personen kommer från Göteborg. Så rolig var den.

Lycka till själv!

Visa signatur

Cpu: AMD R5 5600, Moderkort: ASUS TUF gaming B550-pro,
RAM: Kingston Fury beast 3200MHz - 32GB, PSU: Seasonic Focus Platinum 650W,
Gpu: ASUS ROG strix GTX 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Jag träffade Tony Stark på stan och han byggde ett nytt SSHD Hjärta åt mig. Nu måste jag kämpa med The Avengers som SSHD MAN.

http://i.imgur.com/hzXoI5J.jpg?1

Seagate kan avsluta tävlingen redan nu, vi har hittat vinnaren!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Seagate cosplay tävling

Mitt bidrag

http://i.imgur.com/GvaaM1G.jpg

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag

Mitt cosplay bidrag. Pojkvännen som ställde upp som SSHD-man!

Tanken bakom utklädnaden är att den ska vara lättsam att både skapa och gå i på en riktig maskerad.

http://imgur.com/3eS6vbQ

Permalänk

Robo-SSHD

Hej alla! Här är mitt bidrag till tävlingen.

Om bygget: Adam Savage är helt klart en idol. Hans galet detaljrika byggen inspirerade mig till att rita/måla alla detaljer för hand (inklusive QR-koden). Bygget är huvudsakligen gjort i lättare material så som plast, gummi och kartong (men det finns även mindre metalldetaljer). De långa armarna manövreras med hjälp av pinnar, och ser gör man genom små hål just under det stora ögat.

Kort om temat: När jag tänker cosplay så tänker jag mashups. Därför fick det bli nån slags retro-robot blandat med en SSHD som min fyraåriga son sedan fick klä ut sig till. Stort tack skall därför gå till honom då han ställde upp och stod ut med alla provningar under bygget samt fotograferingen på slutet!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Colonel Panic:

Hej alla! Här är mitt bidrag till tävlingen.

Om bygget: Adam Savage är helt klart en idol. Hans galet detaljrika byggen inspirerade mig till att rita/måla alla detaljer för hand (inklusive QR-koden). Bygget är huvudsakligen gjort i lättare material så som plast, gummi och kartong (men det finns även mindre metalldetaljer). De långa armarna manövreras med hjälp av pinnar, och ser gör man genom små hål just under det stora ögat.

Kort om temat: När jag tänker cosplay så tänker jag mashups. Därför fick det bli nån slags retro-robot blandat med en SSHD som min fyraåriga son sedan fick klä ut sig till. Stort tack skall därför gå till honom då han ställde upp och stod ut med alla provningar under bygget samt fotograferingen på slutet!

http://i.imgur.com/cgHvUCv.jpg

Människor i utklädnad ska det vara

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Människor i utklädnad ska det vara

Vid vilken ålder blir man människa, om man inte är det när man är fyra år gammal?