Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Hittade en Maximus idag, kör den tillsammans med Reakor's setet. Funkar grymt bra! Får ha den tills Furnace droppar men tils dess saknar jag Vile Ward.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Den här saken trillade in i går kväll.

Ni som vet. Vad ska jag rerolla för att få ut det mesta ur denna? Socket kan jag fixa på annat sätt ;D

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Sjukt fick en till blir kanske fixa socket på den sålänge får ju alldrig ramaladni.

http://i.imgur.com/aD2178x.jpg

Själv hittade jag 2 Ramaldni's igår men har inget vapen värt att sätta nån av dem i

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Själv hittade jag 2 Ramaldni's igår men har inget vapen värt att sätta nån av dem i

Ja blir det inte så. Innan man har den har man hur många vapen man vill prova den på.

Men i samma ögonblick man hittar den så tänker man att man "ett lite bättre vapen så att man inte slösar bort ett sådant tillfälle"

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Upgrade!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Hur får ni fram "spannet" på statsen i bilderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Hur får ni fram "spannet" på statsen i bilderna?

Håll in Ctrl knappen när du har musen över föremålet

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Hittade en stalgard, kör barbar just nu whirlwind fire.
men vill nog inte rolla om något? Har ännu inte fått någon "socketgrej"

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

trams du ska ju rolla bort 10% damage mot en socket och sätta in emerald gem.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

trams du ska ju rolla bort 10% damage mot en socket och sätta in emerald gem.

varför rolla bort 10% dmg?

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruhler:

Hittade en stalgard, kör barbar just nu whirlwind fire.
men vill nog inte rolla om något? Har ännu inte fått någon "socketgrej"
http://ladda-upp.se/files/2014/b116599.png

Vänta tills du har en Gift att fixa socket med absolut.

Skrivet av HazZarD:

trams du ska ju rolla bort 10% damage mot en socket och sätta in emerald gem.

Absolut inte då Gift ger han gratis socket.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Vänta tills du har en Gift att fixa socket med absolut.

Absolut inte då Gift ger han gratis socket.

kan fortfarande göra det tillfälligt.

Permalänk
Medlem

10% damage är inte mycket när man vill hellre ha så mycket critical hit dam som möjligt, det är ju det som gör att man dödar effektivt.. alla fall enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

10% damage är inte mycket när man vill hellre ha så mycket critical hit dam som möjligt, det är ju det som gör att man dödar effektivt.. alla fall enligt mig.

Du verkar inte ha koll på att man numera kan hitta ett item som gör att man kan socka alla vapen som inte har någon socket, därför vill man inte rolla om till socket utan maxa vapen så mycket som möjligt för att sen lägga till en socket! Problemet är ju ifs och hitta giften

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Jag har två av dessa Gift, men inget vapen jag vill offra dem på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Du verkar inte ha koll på att man numera kan hitta ett item som gör att man kan socka alla vapen som inte har någon socket, därför vill man inte rolla om till socket utan maxa vapen så mycket som möjligt för att sen lägga till en socket! Problemet är ju ifs och hitta giften

Han menade nog att du tillfälligt kan rerolla till socket, för att sedan rerolla tillbaka när du väl hittar den unika gemmen....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Han menade nog att du tillfälligt kan rerolla till socket, för att sedan rerolla tillbaka när du väl hittar den unika gemmen....

Jo det menade han nog också. Det kan vara en nackdel att göra det också .

Bäst är nog att vänta tills man hittar Ramaldni's gift (osäker på stavningen) och sedan göra sina ändringar.

Jag saknar siter som SSSDRAW's damage calculater , för där kunde man teoretisk laborera med olika parametrar.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jo det menade han nog också. Det kan vara en nackdel att göra det också .

Bäst är nog att vänta tills man hittar Ramaldni's gift (osäker på stavningen) och sedan göra sina ändringar.

Jag saknar siter som SSSDRAW's damage calculater , för där kunde man teoretisk laborera med olika parametrar.

Enda nackdelen med det är att det blir dyrare att rolla tillbaka, men hur det ska vara ett problem är inget jag kan se. För material och guld är något som tar 30 minuter att skaffa väldigt mycket av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Enda nackdelen med det är att det blir dyrare att rolla tillbaka, men hur det ska vara ett problem är inget jag kan se. För material och guld är något som tar 30 minuter att skaffa väldigt mycket av.

Den nackdelen jag menade är om du har ett vapen med låg mainstat och +10% damage. Rerollar man då +10% för en socket temporärt så kan man bara rolla tillbaka på den ändringen.

Har man den där socketgrejen innan så kan man behålla +10% damage och rerolla upp mainstaten samt fixa en socket. Detta var bara ett exempel, men du vet vad jag menar.

Svårast nu är att veta vad som ger mest fördelar ur vapnet.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Rerolla socket till Damage 10% och hoppas på en Gift, eller finns det bättre alternativ?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

http://www.ulurimg.com/images/2014/09/10/OYl3pLDn.jpg

Rerolla socket till Damage 10% och hoppas på en Gift, eller finns det bättre alternativ?

Kan ha missförstått hur giften funkar men tror du kan rolla om resource till något för att sen använda gift till att göra socket till en ny stat och sen få en socket av giften.
Tror det är på sådant vis den fungerar men någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Edit: detta är felaktigt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Shellti:

Kan ha missförstått hur giften funkar men tror du kan rolla om resource till något för att sen använda gift till att göra socket till en ny stat och sen få en socket av giften.
Tror det är på sådant vis den fungerar men någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Du har fel, man kan fortfarande bara re-rolla 1 property per item. I detta fallet ska han rolla bort socket när han får en Gift.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Du har fel, man kan fortfarande bara re-rolla 1 property per item. I detta fallet ska han rolla bort socket när han får en Gift.

Bra att du rättade mig fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shellti:

Bra att du rättade mig fort.

Förstod att det blev lite knasigt i ditt första svar, visste själv hur giften fungerar så det var ingen risk för att jag skulle sabba vapnet.
Men visst är det 10% damage jag borde försöka få? Det borde väl ge mer än att rerolla vapnets Fire Damage?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

svårt o svara på direkt utan att se vad det kunde rollat ... tryck ner ctrl när du hovrar med mus över item så ser du hur det rollat ... sen kan man räkna på vad som ger mest %dam eller rolla om damage!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Iceglow:

svårt o svara på direkt utan att se vad det kunde rollat ... tryck ner ctrl när du hovrar med mus över item så ser du hur det rollat ... sen kan man räkna på vad som ger mest %dam eller rolla om damage!

Tämligen säker på att enhandsvapen alltid har en max gräns på 1490 skada.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Fick dennna relativt snabbt efter att jag börjat leta efter en rorg till min dh Har försökt rolla chc till socket, uppe i 48 misslyckade re-rolls.......

Men lyckan log mot mig. Kadala gav mig dessa efter att kanske ha spenderat max 500 blood shards på handskar under en kväll

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fick denna efter avslutad boost av en polare, lär väl rulla om crit damage till socket någon gång men det känns surt att rulla bort det när man fått en i princip perfekt trifecta RoRG, och lär inte göra det innan jag fått upp 3 gems jag vill använda till hög level.

Denna kunde varit något bättre, men det är den första Tasker and Theo jag hittat sedan ROS släpptes så ska inte klaga allt för mycket.

Edit: båda itemsen ligger nu i graven tillsammans med min WD som dog till electrified, över 700k hp och 2000 lightning resistance och jag dog på <1 sekund när vortexen kom.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Hittade dessa under en rift-vända, håller på och uppgraderar min DH just nu så det var ett välkommet tillskott...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Hittade dessa under en rift-vända, håller på och uppgraderar min DH just nu så det var ett välkommet tillskott...

http://i.imgur.com/TSTzIFl.jpg

http://i.imgur.com/i18rom9.jpg

Bara att gratulera! Själv har jag inte sett någon set-del droppa på väldigt länge, inte ens Blackthornes...
Lyckas inte heller hitta någon amulett som är bättre än min gula craftade, eller något "jewlery" öht med socket så jag kan använda någon legendary gem...
Däremot hittar jag ungefär 2st 2-handsvärd varje rift...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S