Bannad i Dayz, Köpte Arma 3 40euro. Va bannad där med. 350kr i soptunnan eller?

Permalänk
Medlem

Bannad i Dayz, Köpte Arma 3 40euro. Va bannad där med. 350kr i soptunnan eller?

Tja, för två dagar sen va jag grymt efterbliven och skulle pröva fuska för första gången i DayZ Standalone med mina polare, va väldigt mycket grupp tryck att man skulle fuska. Jaja mitt fel .. Jag tar det. Men idag så tänkte jag, okej istället för att spela DayZ så kan jag köpa Arma 3 istället. Så jag bestämde mig för att köpa arma 3. Jag går in p å spelat, hoppar in i multiplayer och pang.. Global Banned där med?! Men hur ska en person veta att Arma 3 och Dayz Standalone använder samma motor... Har jag kastat mina pengar i sjön eller finns det något sätt att lösa detta? Är helt frustrerad och vet ej vad jag ska göra!

Permalänk
Medlem

Gör ett nytt Steam konto, sluta fuska och köp spelen igen

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är chansen liten att få rätt men du kan prova att ta kontakt med Bohemia.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Battleye är globalt för Bohemia produkter. Så ja, det är bara att skapa ett nytt Steamkonto och köpa ett nytt spel.
Chansen är att du kan komma att bli bannad på ditt nya konto också, om BE t.ex. finner filer som ligger kvar ifrån fusket.

Permalänk
Medlem

Tror inte de kommer unbanna dig, bara att göra nytt steam acc och köpa spelet igen.

Permalänk
Medlem

Enligt lag så har jag rätt till att ha återköp på produkten, vilket innebär att jag har 14 dagar på mig att göra en retur på spelet. Enligt steam så har jag 30 dagar på mig att ha återköp. Vilket betyder att jag kommer få pengarna tillbaka och spelet kommer tas bort från steam. Då kan jag göra ett nytt steam acc och köpa det igen.

Permalänk
Medlem

Som man bäddar får man ligga

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Inte för att jag försvarar fusk i multiplayerspel, men det känns orimligt att bli bannad i mer än det spelet man fuskat i.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrTr:

Enligt lag så har jag rätt till att ha återköp på produkten, vilket innebär att jag har 14 dagar på mig att göra en retur på spelet. Enligt steam så har jag 30 dagar på mig att ha återköp. Vilket betyder att jag kommer få pengarna tillbaka och spelet kommer tas bort från steam. Då kan jag göra ett nytt steam acc och köpa det igen.

Enligt lag så gäller endast återköp på oanvända produkter. Du har använt produkten och i princip förstört den och då upphör din ångerrätt att gälla. Så lycka till med det. Steam har säkert en policy gällande just fusk som gör att deras återköpsregler inte gäller, hoppas jag iallafall.
Är det svårt att fatta att om man använder fusk i spel så riskerar man att detta händer och får stå sitt kast? Förhoppningsvis lär du dig iställer nånting av detta.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av TrTr:

Enligt lag så har jag rätt till att ha återköp på produkten, vilket innebär att jag har 14 dagar på mig att göra en retur på spelet. Enligt steam så har jag 30 dagar på mig att ha återköp. Vilket betyder att jag kommer få pengarna tillbaka och spelet kommer tas bort från steam. Då kan jag göra ett nytt steam acc och köpa det igen.

När ångerrätten inte gäller...
Det finns ett särskilt undantag för digitalt innehåll om konsumenten uttryckligen har samtyckt till leverans utan ångerrätt. Undantaget förutsätter att det digitala innehållet levereras på ett annat sätt än på ett fysiskt medium.

http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/din-ratt-som-kons...

Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler

4 § Bestämmelserna om ångerrätt i 9-16 §§ gäller inte distansavtal om
1. en tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen,
2. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal,
3. en förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits,
4. en tidning eller en tidskrift, eller
5. vadhållning eller andra lotteritjänster.
https://lagen.nu/2005:59

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om du är så korkad att du måste fuska i spel, så mer än förtjänar du att bli bannad. Att det skulle vara tal om grupptryck det tror inte jag ett dugg på.

Skrivet av killawife:

Är det svårt att fatta att om man använder fusk i spel så riskerar man att detta händer och får stå sitt kast? Förhoppningsvis lär du dig istället nånting av detta.

1 gång fuskare alltid fuskare, dom lär sig inte.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Om du är så korkad att du måste fuska i spel, så mer än förtjänar du att bli bannad. Att det skulle vara tal om grupptryck det tror inte jag ett dugg på.

1 gång fuskare alltid fuskare, dom lär sig inte.

Fast det där är ju inte sant, jag fuskade tungt i CS och CSS förr tiden och har inte fuskat på ett flertal år nu.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

1 gång fuskare alltid fuskare, dom lär sig inte.

om man fuskar en gång och blir bannad för det så är man det väl snarare mindre chans att man gör det igen?
oftast tänker man ju "det kommer inte hända mig" men om det väl händer än själv så inser man riskerna på en helt annan nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laykith:

om man fuskar en gång och blir bannad för det så är man det väl snarare mindre chans att man gör det igen?
oftast tänker man ju "det kommer inte hända mig" men om det väl händer än själv så inser man riskerna på en helt annan nivå.

Dom fixar nya konton och köper spelet igen för att sedan ja, fuska igen och tror att dom inte kommer bli upptäckta.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Dom fixar nya konton och köper spelet igen för att sedan ja, fuska igen och tror att dom inte kommer bli upptäckta.

Man lär sig av sina misstag.

Permalänk
Avstängd

Haha fusk är fusk,lär dig att spela istället så kommer du tjäna massor på det:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrTr:

Jaja mitt fel .. Jag tar det.

verkar inte så, sluta grina och skyll dig själv.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laykith:

Man lär sig av sina misstag.

Fuskare gör tydligen inte det.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Det där är vad jag kallar karma. Hoppas du lärt dig en läxa.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Kan ju sätta något på att hälften av alla som fördömer fusket här gärna fuskar själva. Samma sorts folk som fuskar, "det gäller inte mig".

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Inaktiv

Förhöppningsvis så är du också ip bannad och då hjälper inte ett nytt steam konto. Jag tycker att du ska lägga dina pengar på något bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Kan ju sätta något på att hälften av alla som fördömer fusket här gärna fuskar själva. Samma sorts folk som fuskar, "det gäller inte mig".

Kanske är det så. Jag körd Dayz SA häromdagen när det kommer fram en kille till mig och vill låna mina vapen för att "Dupa" dom. När jag säger att jag inte vill det för att det är fusk så säger killen "Like you don't cheat in video games, everyone does it" och då blir jag lite ledsen, för det kan ju inte bara vara jag som inte fuskar? Det skulle dock kunna förklara varför man blir "ägd" hela tiden

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Fuskare gör tydligen inte det.

Beror väl på. Antar att det flesta har fuskat någon gång. I skolan/I spel/I vadsomhelst , tror du verkligen att alla dom fortsätter att fuska? Jag känner själv en jävla massa personer som testat att botta eller fuska i spel speciellt i WoW och inser att det är fel och att dom inte borde göra det samt riskerna att förlora sitt konto don har lagt ner tid och pengar på.

Jag säger inte att jag inte fuskar i spel, tycker mest att du drar alla under samma kam.

Permalänk
Inaktiv

Lite off-topic, men detta kan även vara en moralisk fråga:
Själv fuskade jag på Counter-Strike 1.6 for 8 år sen på ett LAN med grabbarna. Och för en månad sedan uppdaterade Tripwire Interactive sina EULA kontrakt, och igenom denna uppdatering kan spelare som har blivit VAC-avstängda på någon form av Steam titeln inte få tillhörighet att fortsätta spela deras spel under flerspelarläge, så som Red Orchestra serien. Administratörerna har alternativen att stänga av denna anti-fusk system, men än så länge har ingen gjort detta. (Favorit spel borta med 680 speltimmar...)

Skrivet av Tauri:

Om du är så korkad att du måste fuska i spel, så mer än förtjänar du att bli bannad. Att det skulle vara tal om grupptryck det tror inte jag ett dugg på. 1 gång fuskare alltid fuskare, dom lär sig inte.

Detta påstående säger klart och tydligt att existensen av rehabilitering, läran utav sina misstag och flera års mognad inte existerar i det mänskliga beteendet och dess utvecklingen. Men dock blev han nyligen VAC-avstängd och förtjänar sitt straff.

Detta ledder även till konflikt med Skandinaviska, Amerikanska, Brittiska och EUs konsumentlagar, och en EULA är inte helt lagligt bindande. Du kommer att få ett helvete att få tillbaks dina pengar, men så länge det görs på rätt sätt så blir dem tvungna till det.

Det finns väldigt mycket aspekter som stödjer och går emot detta, och är debatt värt under juridiskt perspektiv.

Och snälla fuska inte mer /Världen

Permalänk
Skrivet av pixzie:

Det där är vad jag kallar karma. Hoppas du lärt dig en läxa.

K-Arma, hihi

Permalänk

Fusk hör till singleplayerspel. Tycket det är rätt bra att dem är hårda med fuskare, ju hårdare regler, ju färre fuskare. Kan dock hålla med om att det var oschysst att du kunde betala för Arma men inte använda det för MP. Står säkert lite finstilt i något avtal som du klickade "I understand and accept".

Permalänk
Avstängd

Kan bara säga ..... UNDERBART!

Permalänk
Inaktiv

Själv har jag varit administratör på flertal antal servrar hela mitt liv, stänger av såna som dig varje dag, tycker verkligen inte om er. Men ett straff är ett straff och måste ses som ett straff, inget permanent vid min åsikt (beroende på antal avstängningar).

Skulle varit bra om Bohemia Interactive hade lagt till en stor rubrik på Steam innan man betalar sina hårt tjänade pengar och inte får det man betalat för. Vid installation accepterar du deras EULA; som du är tvungen till för att använda produkten (licensen), och med Steams fruktansvärda konsument system kan du inte bara få tillbaks pengarna, till och med innan du har accepterat deras konto bildande kontrakt. Detta är precis som ett bedrägeri under all sorts juridik förutom spelmarknadens.

Jag är en aktivt administratör på en Milsim ArmA 2/OA/ArmA 3 klan för Rapid Assault Unit, har 46 medlemmar, vi blev (även nu lite) konstant attackerade utav såna som dig. Speciellt den tiden då DayZ moddet kom till Operation Arrowhead, vi fick stänga ned vår server och betala tillbaks rätt så mycket donationer...

Men en del utav mig har sympati för dig. ArmA har massvisst antal Anti-Fusk system som har en orsak till dess existens.
Du skall bli avstängd från det spelet du har fuskat på, inte andra.
Dina rättigheter har kränkts, men även kränkts andras.
Bara för man inte är VAC-avstängd betyder det inte att man inte fuskar.

Här är en sammanfattning för dig:
- Jag önskar dig all lycka att få tillbaks dina pengar som du förtjänar att få tillbaks, eftersom det är dem lagarna vi har.
- När du väl fått pengarna, skapa inte ett nytt konto och kom tillbaks till ArmA 3, vänta några år tills du inser vad du har gjort.

Permalänk
Medlem

Om du blev bannad för att det låg filer kvar i motorn som båda spela använder så kommer du troligtvis inte få tillbaka dina pengar. Då du rent tekniskt sett fuskat genom att starta spelet med modifierade spelfiler.

Förövrigt så tycker jag det är riktigt dåligt att fuska i ett spel som DayZ där andra springer runt i veckor för att fixa gear som fuskaren sen dödar med vapen han/hon fuskat till sig, och på så sätt förstör timmars spelande för andra.
Extra illa är de fuskare som inte bara ger sig vapen utan dessutom gör värre fusk som gör det helt omöjligt för en ärlig spelare att komma levande ur situationen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.