Permalänk
Skrivet av Miicheal:

Hittade ingen så jag startade än svensk Xbox one klan

http://www.bungie.net/en/Clan/Detail/208925

Bara att joina!

Trevligt, går med senare ikväll.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Testpilot

Har spelat tre dagar nu, inte jättemycket då jag bara är level 5-6 ännu men är inte storyuppdragen väldigt enformiga? oavsett om man ska kolla upp en gammal antenn eller undersöka en försvunnen Guardian så är upplägget desamma och avslutas alltid med att man måste döda massor av fiender på slutplatsen och sen kommer det en kraftigare fiende (boss) som man ska döda för att uppdraget ska lyckas.

Den gamla klassikern "döda alla fiender under tiden din kompis undersöker/lagar en grej" förekommer ju så klart med, den kan man ju inte vidareutveckla utan är obligatorisk i alla spel. En gång råkade en fiende fastna bakom ett hinder och det var inte förens jag hittade och dödade den som min ghost blev klar med undersökandet, det var alltså inte tidsbaserat även om det var vad som påstods.

Kommer det andra typer av uppdrag senare eller är alla lika dana?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

De är enformiga till en början, sedan blir det lite mer variation men förvänta dig fortfarande den varianten av uppdrag framöver även om de inte är riktigt lika vanliga. Dock skillnaden är ändå hårfin mot att bara meja ner fiender i waves vs meja ner fiender i waves medans ens ghost gör saker.

Om du vill ha mer variation så gör Patrols.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Mina impressions av Destiny än så länge. Är level 20 (21 med light) Och har spelat kanske 20 timmar eller så.

PvP är sjukt bra. SJUKT bra! Finns lagom mycket variation, både i form av vapen och banor samt gamemodes. Det finns mer casual 6v6 gamemodes, free for all med 1v1v1v1v1v1 och det enligt mig bästa: 3v3 som kräver sjukt teamwork.

PvE är roligt. Det är absolut spännande tycker jag första gången man gör allting. Det finns många sätt att få PvE att scalea upp mycket till ens egen level, så det finns tekniskt sätt rätt många banor att spela på. Vissa av dem är väldigt lika varandra, som det redan konstaterats tidigare i tråden, men mycket skiljer även. Det finns dailies att göra varje dag, samt weeklies varje vecka. Jag ser fram emot raiden som kommer, och spelar man på 3 är det väldigt roligt med strikes, även om mängden av strikes som finns tillgängliga är begränsad.

De vill att man ska spela vidare genom att göra så att det tar lång tid att få tag på gear. Man måste antingen ta sig genom mycket "grid" för att få reputation och sedan kunna använda tokens för att köpa gear, eller så måste man ha en sjuk djävulsk tur. De har tänkt till med gear systemet, man kan max ha 2 delar "Exotic" equipment på sig samtidigt, ett vapen samt en rustningsdel, resten kommer man behöva göra epic. Gearen levlar tillsammans med ens karaktär, och man behöver levla långt över 20 för att få tillgång till alla sina skills. Detta gör så att man inte träffar av ett "tak" i sin progress, stänger av sitt dopamin och blir uttråkad.

Det finns även "adventure" mode, där man roamar och plockar quests allteftersom samt ibland kommer in i public events. Allt detta känns som en relativt väl fungerande MMO stomme. Spelet går ut på att grinda, som alla spel gör där man försöker uppnå någonting. Det känns för av det jag redan upplevt som att grinden är lagom lång. Det känns inte som ett Free to Play där man är dömd att grinda hundratals timmar om man inte betalar, utan det känns ganska balanserat för mig.

Det är även svårt, alltid och hela tiden. Man blir aldrig "för bra" för content. Man dör lika fort mot lvl 3 mobs på lvl 20 som på lvl tre, nästan. Detta håller gameplay intressant.

Vapnen känns mycket väl designade, och det kan vara väldigt tillfreddställande att dra in kills, både i PvP och PvE. Det är lite synd att de gjort PvE svårt mest genom att ge bossarna på svårare svårighetsgrader miljoner i HP, så att fighterna verkligen drar ut på tiden, typ 15 minuter per fight. Detta är dock helt klart överkomligt, och ger en tillfreddställande känsla när man klarar saker.

Jag tror att spelet kommer ha mest värde i sin multiplayer, samt att varje vecka gå in i en raid med 5 polare och kötta sig genom riktigt svår content! Det känns som en mycket solid stomme att bygga på, nu väntar man bara på mer content, som det ser ut nu så vill de ju släppa minst 4 "expansioner", så där finns förhoppningsvis den extra kontent som krävs för att göra spelet väldigt speciellt!

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Avstängd

Fan vad jag vill spela Destiny. Det är fan mitt drömspel. Men vettefan om jag ska lägga ut totalt 4,000 kronor på ett PS4 och Destiny och när resan är över aldrig mer använda konsolen.

Permalänk
Medlem

Ugh man borde inte kunna få hunter legendarys när man är warlock

Visa signatur

Former trophy hunter with over 110 platinums

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Fan vad jag vill spela Destiny. Det är fan mitt drömspel. Men vettefan om jag ska lägga ut totalt 4,000 kronor på ett PS4 och Destiny och när resan är över aldrig mer använda konsolen.

Jag ljuger inte för dig när jag säger att spelet inte är värt de pengarna.

http://www.polygon.com/2014/9/12/6138497/destiny-review-no-fa...

http://www.gamespot.com/reviews/destiny-review/1900-6415863/

Du kan alltid läsa kommentarer från folk också. Jag ångrar de 400kr jag la på detta spel, absolut inget att ha.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Spelet har ju potential från vad jag sett. (Kollat streams, äger det inte själv). Jag tror att de kommer lyssna på sin spelarbas och patcha spelet ganska friskt. Det måste de om spelet ska bli så stort och långvarigt som de vill. Själv så väntar jag på PC-versionen och hoppas att de fixat de största problemen med spelet då.

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 64Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 9070 XT Red Devil, MO-RA 420 OS: Nobara
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6800 XT, OS: Garuda
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Jag ljuger inte för dig när jag säger att spelet inte är värt de pengarna.

http://www.polygon.com/2014/9/12/6138497/destiny-review-no-fa...

http://www.gamespot.com/reviews/destiny-review/1900-6415863/

Du kan alltid läsa kommentarer från folk också. Jag ångrar de 400kr jag la på detta spel, absolut inget att ha.

Men det tilltalar mig så jäkla mycket! Älskar att grinda för gear, älskar FPS shooters, älskar RPG spel, älskar MMOs. Sitter och kollar på streams dagen lång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayson:

Mina impressions av Destiny än så länge. Är level 20 (21 med light) Och har spelat kanske 20 timmar eller så.

PvP är sjukt bra. SJUKT bra! Finns lagom mycket variation, både i form av vapen och banor samt gamemodes. Det finns mer casual 6v6 gamemodes, free for all med 1v1v1v1v1v1 och det enligt mig bästa: 3v3 som kräver sjukt teamwork.

PvE är roligt. Det är absolut spännande tycker jag första gången man gör allting. Det finns många sätt att få PvE att scalea upp mycket till ens egen level, så det finns tekniskt sätt rätt många banor att spela på. Vissa av dem är väldigt lika varandra, som det redan konstaterats tidigare i tråden, men mycket skiljer även. Det finns dailies att göra varje dag, samt weeklies varje vecka. Jag ser fram emot raiden som kommer, och spelar man på 3 är det väldigt roligt med strikes, även om mängden av strikes som finns tillgängliga är begränsad.

De vill att man ska spela vidare genom att göra så att det tar lång tid att få tag på gear. Man måste antingen ta sig genom mycket "grid" för att få reputation och sedan kunna använda tokens för att köpa gear, eller så måste man ha en sjuk djävulsk tur. De har tänkt till med gear systemet, man kan max ha 2 delar "Exotic" equipment på sig samtidigt, ett vapen samt en rustningsdel, resten kommer man behöva göra epic. Gearen levlar tillsammans med ens karaktär, och man behöver levla långt över 20 för att få tillgång till alla sina skills. Detta gör så att man inte träffar av ett "tak" i sin progress, stänger av sitt dopamin och blir uttråkad.

Det finns även "adventure" mode, där man roamar och plockar quests allteftersom samt ibland kommer in i public events. Allt detta känns som en relativt väl fungerande MMO stomme. Spelet går ut på att grinda, som alla spel gör där man försöker uppnå någonting. Det känns för av det jag redan upplevt som att grinden är lagom lång. Det känns inte som ett Free to Play där man är dömd att grinda hundratals timmar om man inte betalar, utan det känns ganska balanserat för mig.

Det är även svårt, alltid och hela tiden. Man blir aldrig "för bra" för content. Man dör lika fort mot lvl 3 mobs på lvl 20 som på lvl tre, nästan. Detta håller gameplay intressant.

Vapnen känns mycket väl designade, och det kan vara väldigt tillfreddställande att dra in kills, både i PvP och PvE. Det är lite synd att de gjort PvE svårt mest genom att ge bossarna på svårare svårighetsgrader miljoner i HP, så att fighterna verkligen drar ut på tiden, typ 15 minuter per fight. Detta är dock helt klart överkomligt, och ger en tillfreddställande känsla när man klarar saker.

Jag tror att spelet kommer ha mest värde i sin multiplayer, samt att varje vecka gå in i en raid med 5 polare och kötta sig genom riktigt svår content! Det känns som en mycket solid stomme att bygga på, nu väntar man bara på mer content, som det ser ut nu så vill de ju släppa minst 4 "expansioner", så där finns förhoppningsvis den extra kontent som krävs för att göra spelet väldigt speciellt!

Väl skrivet

Jag är bara lvl 10 än så länge men känns som om jag missat något. I betan kunde jag joina andra randoms för att göra missions, nu finns det ingen sådan möjlighet? Spelet är kul när man spelar med polarna men är man själv tyckte jag det snabbt blev sjukt tråkigt eftersom alla missions var exakt samma, gå till samma ställe, men lite längre varje gång. Det är dessutom EXAKT samma typ av monster som spawnar på EXAKT samma ställe. Rätt lazy och onödigt om du frågar mig.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Men det tilltalar mig så jäkla mycket! Älskar att grinda för gear, älskar FPS shooters, älskar RPG spel, älskar MMOs. Sitter och kollar på streams dagen lång!

Vad väntar du på då? Bara att dra igång med konsolliret

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Vad väntar du på då? Bara att dra igång med konsolliret

Det ÄNDA problemet är att jag då kommer skaffa en PS4 för Destiny endast. Vilket känns väldigt, väldigt sisådär. Vem vet om det kommer en PC version i närra framtiden eller aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Det ÄNDA problemet är att jag då kommer skaffa en PS4 för Destiny endast. Vilket känns väldigt, väldigt sisådär. Vem vet om det kommer en PC version i närra framtiden eller aldrig.

Det kommer en PC-version också, den har preliminärt släpp i mars 2015. Enda, inte ända (stjärt) btw

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Det kommer en PC-version också, den har preliminärt släpp i mars 2015. Enda, inte ändå (stjärt) btw

Jag har läst om diverse rumours gällande en PC version men med mindre Bungie går ut och säger att det kommer så är jag osäker. Men man hoppas ju väldigt mycket på att det kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag har läst om diverse rumours gällande en PC version men med mindre Bungie går ut och säger att det kommer så är jag osäker. Men man hoppas ju väldigt mycket på att det kommer.

Mja, det verkar faktiskt som om du får vänta ETT ÅR...

"Good news for PC gamers as Bungie has confirmed the Destiny PC version and it's release date if the reports are to be believed.
According to Cyberland, Destiny is no longer going to be a console exclusive as Bungie has allegedly confirmed that the Destiny is coming to the PC but it is going to be released a year after the game has been on consoles as the Destiny PC release date has been reportedly set on Fall 2015."

Finns dock inget oficiellt ännu, men har för mig att de sa på E3 eller liknande att PC var planerat till mars 2015.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Mja, det verkar faktiskt som om du får vänta ETT ÅR...

"Good news for PC gamers as Bungie has confirmed the Destiny PC version and it's release date if the reports are to be believed.
According to Cyberland, Destiny is no longer going to be a console exclusive as Bungie has allegedly confirmed that the Destiny is coming to the PC but it is going to be released a year after the game has been on consoles as the Destiny PC release date has been reportedly set on Fall 2015."

Finns dock inget oficiellt ännu, men har för mig att de sa på E3 eller liknande att PC var planerat till mars 2015.

Mars, höst. Lite skillnad. Men om dom bara hade bekräftat at det kommer till PC så hade jag kunnat lugna ner mig.

Permalänk
Medlem

adda gärna PSN: Jilixy

Permalänk
Medlem

om någon är runt lvl 25 och vill köra weekly strikes och eller liknande så adda gärna Raz3r4

Visa signatur

Permalänk

Adda gärna psn: rastaration. Endast lvl 7 på destiny. Vill gärna spela med någon för lite roligare gameplay.

Permalänk
Medlem

Vad kör ni med för mikrofoner? Den som följer med PS4an är värdelös. Ramlar ur örat hela tiden.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godo:

Vad kör ni med för mikrofoner? Den som följer med PS4an är värdelös. Ramlar ur örat hela tiden.

Använder några sennheiser 350 som jag har haft några år, funkar bra till ps4.
kopplar in båda 3.5mm i ps4an via usb, funkar fint

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Någon annan som blir disconnectad (returned to orbit) konstant idag eller är det bara jag?

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Väl skrivet

Jag är bara lvl 10 än så länge men känns som om jag missat något. I betan kunde jag joina andra randoms för att göra missions, nu finns det ingen sådan möjlighet?

Strikes med matchmaking blir upplåst när du når lvl 16.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godo:

Du ska inte ha mikrofonen i örat...

Permalänk
Medlem

Hahahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha60:

Strikes med matchmaking blir upplåst när du når lvl 16.

Strikes kan du göra från level 5, och dessa har Match making, det finns enbart en enda strike som inte har match making men de är inte bland de första. Samt ja vid level 16 låser du upp 'Random strike match making'

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Väl skrivet

Jag är bara lvl 10 än så länge men känns som om jag missat något. I betan kunde jag joina andra randoms för att göra missions, nu finns det ingen sådan möjlighet? Spelet är kul när man spelar med polarna men är man själv tyckte jag det snabbt blev sjukt tråkigt eftersom alla missions var exakt samma, gå till samma ställe, men lite längre varje gång. Det är dessutom EXAKT samma typ av monster som spawnar på EXAKT samma ställe. Rätt lazy och onödigt om du frågar mig.

Tips, ändra din fire team setting till public i Roster menyn.

Detta möjliggör för spelare som är nära dig att joina ditt fire team. Du kan även själv via Roster meny joina spelare som har sitt fire team satt till public. Tyvärr måste man ändra detta varje gång man går in i spelet då det alltid ändras tillbaka till Friends only.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga till alla som lirar: Är det bättre än Borderlands 2? Samma genre....
Menar inte grafikmässigt utan helheten. Bara undrar om det kommer vara värt att tjacka när/om det kommer till PC..

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag tycker också Destiny verkar coolt men jag har efter långa förhandlingar med mig själv kommit fram till att det inte är värt att lägga så mycket pengar på konsol och spel när jag ändå lirar så vansinnigt mycket på datorn. Ryktet säger ju att Destiny kommer till PC nästa år så vi får hoppas på det. Helt ärligt tycker jag det verkar rätt logiskt eftersom de pumpat in sådana enorma mängder i projektet. Så fundera på om du kommer köpa andra spel än Destiny, annars vänta på PC versionen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9